De PrikBitches
zondag 5 januari 2014 om 14:30
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).
De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.
Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.
En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!
Laatste tabel-update 25-01-'16
Superstoere prikbitches
* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014
* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging
* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.
* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.
* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014
* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.
* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.
* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI
* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.
* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.
* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF
* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.
* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.
* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje
Zwangere prikbitches
* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!
* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!
* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.
* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI
* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.
* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje
Prikbitches die bevallen zijn
* Krissie: zoon
* Draaimolen: zoontje
* Marielle: dochter
* Sammy300: adoptiezoon
* Sweety: dmv IUI een dochter
* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter
* Nicks: zoon
* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon
* Fre: 1e IVF een zoon en dochter
* Debgirl1984: PCO, een dochter
* Nicky22: dchter
* Rebels: twee dochters
* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter
* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon
* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter
* Zitah: IUI, een zoon
* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter
* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.
* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter
* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter
* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter
* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger
* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger
* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter
* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje
* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje
* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter
* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan
* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje
* Blogbabe: na 4e IUI dochter
* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon
* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter
* Sherto: 1e ICSI zoon
* Ramiaatje: zwanger door IUI
* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp
* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger
* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter
* Ciccietta: 1e ICSI dochter
* Maris: 1e IVF kindje
* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF
* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter
* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger
* Ikke_1984: dmv IUI zoon
* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter
* Dotjemol: 3e ICSI kindje
* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje
* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter
* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.
* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!
* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!
* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!
En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:
* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.
* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.
* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)
Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!
Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.
Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.
En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!
Laatste tabel-update 25-01-'16
Superstoere prikbitches
* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014
* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging
* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.
* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.
* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014
* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.
* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.
* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI
* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.
* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.
* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF
* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.
* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.
* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje
Zwangere prikbitches
* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!
* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!
* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.
* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI
* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.
* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje
Prikbitches die bevallen zijn
* Krissie: zoon
* Draaimolen: zoontje
* Marielle: dochter
* Sammy300: adoptiezoon
* Sweety: dmv IUI een dochter
* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter
* Nicks: zoon
* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon
* Fre: 1e IVF een zoon en dochter
* Debgirl1984: PCO, een dochter
* Nicky22: dchter
* Rebels: twee dochters
* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter
* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon
* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter
* Zitah: IUI, een zoon
* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter
* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.
* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter
* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter
* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter
* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger
* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger
* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter
* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje
* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje
* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter
* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan
* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje
* Blogbabe: na 4e IUI dochter
* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon
* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter
* Sherto: 1e ICSI zoon
* Ramiaatje: zwanger door IUI
* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp
* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger
* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter
* Ciccietta: 1e ICSI dochter
* Maris: 1e IVF kindje
* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF
* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter
* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger
* Ikke_1984: dmv IUI zoon
* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter
* Dotjemol: 3e ICSI kindje
* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje
* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter
* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.
* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!
* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!
* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!
En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:
* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.
* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.
* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)
Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!
Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
dinsdag 12 april 2016 om 15:16
Lux: Als het bij de eerste poging raak is bij de Boston Place clinic (dit is dan mijn 2e ICSI poging) krijg ik geen geld terug: dat is de business case. Maar goed, mocht ik bij poging 1 (of eigenlijk 2) zwanger zijn dan heb ik dat er meer dan voor over hoor. Ik zou het erger vinden om een refund te moeten krijgen en met lege handen te staan:
http://www.theguardian.co ... a-baby-or-your-money-back
Hoe is het met jou trouwens Lux?
En met jou Theepoes? Hoe verloopt de zwangerschap?
http://www.theguardian.co ... a-baby-or-your-money-back
Hoe is het met jou trouwens Lux?
En met jou Theepoes? Hoe verloopt de zwangerschap?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 april 2016 om 15:27
Het gaat wel goed. Ik heb de ICSI-verpleegkundige gesproken en we staan nu voor augustus op de planning voor de eerste ICSI. Dat betekent dat ik vlak voor het einde van mijn vakantie start met de pil, want die moet ik eerst een maand en dan half/eind juli begin met de eerste spuiten. Dat vind ik wel heel spannend, dat er nu een datum staat! Nog 3 'gewone' menstruaties en dan ga ik weer aan de pil wie had dat gedacht als je zwanger wil worden?
Mijn man heeft nog extra zaad- en bloedonderzoek voor die tijd en de verpleegkundige zei wel (want ik vroeg of het ook nog kon dat het zaad opeens een stuk beter zou zijn) dat het niet mogelijk was om nog weer op IUI gezet te worden met zo weinig zaadjes, want dan was die ene keer dat het meer zaad was wss een uitschieter, ipv de standaard, dus IUI is in mijn hoofd nu definitief afgesloten. Ik had daar even moeite mee omdat het eerst allemaal zo leek mee te vallen maar toen toch heel slecht bleek te zijn.
Nu heb ik veel positieve spanning. Wel een beetje bang dat ik mentaal gebroken ga zijn als de eerste ICSI mislukt, want hoeveel hoop zul je dan wel niet hebben? Maar daar denk ik verder nog maar niet echt over na. Het geeft me eigenlijk wel lucht dat ik weet dat er even geen kans op zwangerschap is, ben nu eigenlijk even met andere dingen bezig; m'n reis voorbereiden, tuin zomerproof maken, lekker veel borrelen (nu kan het nog ) en sporten (om al die extra calorieën te compenseren ), voel me eigenlijk wel een beetje 'bevrijd' ofzo. Komende maanden even geen gedoe of teleurstelling aan m'n hoofd, pas over 3 maanden begint het circus weer
Dus voel me wel goed! Probeer zoveel mogelijk buiten te zitten vanwege het lekkere weer en volgens mij knap ik van het zonnetje ook ontzettend op
Mijn man heeft nog extra zaad- en bloedonderzoek voor die tijd en de verpleegkundige zei wel (want ik vroeg of het ook nog kon dat het zaad opeens een stuk beter zou zijn) dat het niet mogelijk was om nog weer op IUI gezet te worden met zo weinig zaadjes, want dan was die ene keer dat het meer zaad was wss een uitschieter, ipv de standaard, dus IUI is in mijn hoofd nu definitief afgesloten. Ik had daar even moeite mee omdat het eerst allemaal zo leek mee te vallen maar toen toch heel slecht bleek te zijn.
Nu heb ik veel positieve spanning. Wel een beetje bang dat ik mentaal gebroken ga zijn als de eerste ICSI mislukt, want hoeveel hoop zul je dan wel niet hebben? Maar daar denk ik verder nog maar niet echt over na. Het geeft me eigenlijk wel lucht dat ik weet dat er even geen kans op zwangerschap is, ben nu eigenlijk even met andere dingen bezig; m'n reis voorbereiden, tuin zomerproof maken, lekker veel borrelen (nu kan het nog ) en sporten (om al die extra calorieën te compenseren ), voel me eigenlijk wel een beetje 'bevrijd' ofzo. Komende maanden even geen gedoe of teleurstelling aan m'n hoofd, pas over 3 maanden begint het circus weer
Dus voel me wel goed! Probeer zoveel mogelijk buiten te zitten vanwege het lekkere weer en volgens mij knap ik van het zonnetje ook ontzettend op
dinsdag 12 april 2016 om 15:37
Je krijgt geen £15000 terug, maar 70% daarvan. Het is niet anders... Tuurlijk is het zuur en had ik dit liever niet hoeven willen doen, maar ik wil ook niet blijven 'wachten' op de NHS. Ik zou anders pas in oktober terecht kunnen voor de 2e ronde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 april 2016 om 15:38
quote:Baggal schreef op 12 april 2016 @ 15:37:
Je krijgt geen £15000 terug, maar 70% daarvan. Het is niet anders... Tuurlijk is het zuur en had ik dit liever niet hoeven willen doen, maar ik wil ook niet blijven 'wachten' op de NHS. Ik zou anders pas in oktober terecht kunnen voor de 2e ronde.Snap ik heel goed hoor. Gewoon rot voor jullie dat het zo moet!
Je krijgt geen £15000 terug, maar 70% daarvan. Het is niet anders... Tuurlijk is het zuur en had ik dit liever niet hoeven willen doen, maar ik wil ook niet blijven 'wachten' op de NHS. Ik zou anders pas in oktober terecht kunnen voor de 2e ronde.Snap ik heel goed hoor. Gewoon rot voor jullie dat het zo moet!
dinsdag 12 april 2016 om 15:39
We zitten in dezelfde situatie Lux, alleen heb jij het geluk dat je in Nederland woont en het Nederlandse beleid gewoon beter is op gebied van onderwijs en gezondheidszorg. Wanneer mag jij van start trouwens? x
dinsdag 12 april 2016 om 16:23
Fijn te lezen dat er weer wat zwangeren zijn. Minder dat er ook weer wat pogingen mislukt zijn.
Freexx jammer dat er geen spontaan cadeautje is gekomen.
Mijn cadeautje is afgelopen weekend geboren. Na onze ICSI dochter hadden we bijna definitief besloten niet voor een tweede te gaan toen ik spontaan zwanger bleek. Gelukkig is alles goed gegaan en ik blijf hopen dat iedereen hier een kindje in haar armen mag sluiten. Al dan niet via een traject of toch nog spontaan.
Ik lees en leef nog af en toe mee maar ben nu natuurlijk echt geen prikbitch meer nu mijn gezin compleet is.
Freexx jammer dat er geen spontaan cadeautje is gekomen.
Mijn cadeautje is afgelopen weekend geboren. Na onze ICSI dochter hadden we bijna definitief besloten niet voor een tweede te gaan toen ik spontaan zwanger bleek. Gelukkig is alles goed gegaan en ik blijf hopen dat iedereen hier een kindje in haar armen mag sluiten. Al dan niet via een traject of toch nog spontaan.
Ik lees en leef nog af en toe mee maar ben nu natuurlijk echt geen prikbitch meer nu mijn gezin compleet is.
dinsdag 12 april 2016 om 16:31
Pioenrooske, gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan!
Lux, fijn dat je dan al met de pil kan starten. Dat hoopte je al toch? Lijkt me wel heel tegenstrijdig... maar goed, dat geeft niks. Als het uiteindelijk maar gaat lukken!
Baggal, ik snap jullie keuze heel goed. Ik ga zo hard voor jullie duimen dat jullie die 70% niet terugkrijgen!!
Het gaat goed hier met de zwangerschap. Vanochtend een echo gehad die weer helemaal goed was!
wel erg moe en misselijk zo nu en dan, maar dat heb ik er graag voor over (hoewel ik het soms wel zielig vind voor m'n man ).
Lux, fijn dat je dan al met de pil kan starten. Dat hoopte je al toch? Lijkt me wel heel tegenstrijdig... maar goed, dat geeft niks. Als het uiteindelijk maar gaat lukken!
Baggal, ik snap jullie keuze heel goed. Ik ga zo hard voor jullie duimen dat jullie die 70% niet terugkrijgen!!
Het gaat goed hier met de zwangerschap. Vanochtend een echo gehad die weer helemaal goed was!
dinsdag 12 april 2016 om 16:39
Gefeliciteerd pioenrooske
Wat fijn op de natuurlijke weg
Ik vind het heftig inderdaad te lezen wat iedereen weer moet doorstaan
Maar gelukkig weer een aantal zwangere erbij
Het is dus niet voor niks vaak
Hier ook zwanger van nummer 2
Ook onze icsi poging voor numme 2 is geslaagd
En wij mogen in juni ons 2e wondertje ontmoeten
Iedereen heel veel sterkte en geluk !!
Wat fijn op de natuurlijke weg
Ik vind het heftig inderdaad te lezen wat iedereen weer moet doorstaan
Maar gelukkig weer een aantal zwangere erbij
Het is dus niet voor niks vaak
Hier ook zwanger van nummer 2
Ook onze icsi poging voor numme 2 is geslaagd
En wij mogen in juni ons 2e wondertje ontmoeten
Iedereen heel veel sterkte en geluk !!
woensdag 13 april 2016 om 13:44
donderdag 14 april 2016 om 11:13
Dat moet een bijzonder blij moment geweest zijn: van harte gefeliciteerd pioenroos! Geniet ervan.
Shertho: ook bij jou gaat het allemaal de goede kant op!
Klinkt mooi Femke: en ja, die tranen vind ik heel normaal hoor! Ik ben van nature al erg gevoelig en weet ook zeker dat ik zou volschieten.
Flip & Theepoes: goed te horen dat alles goed gaat. Heel blij voor jullie.
Volgende week 19 Juni voor een initiaal consultation. Met een beetje geluk kan ik dan in mei al starten met Ronde 2. Ik ben benieuwd. Grapte al op het andere topic dat als het in een keer lukt bij de private clinic ik wel de allerduurste baby van het forum heb . Hey ho: als het lukt ben ik de koning te rijk.
Shertho: ook bij jou gaat het allemaal de goede kant op!
Klinkt mooi Femke: en ja, die tranen vind ik heel normaal hoor! Ik ben van nature al erg gevoelig en weet ook zeker dat ik zou volschieten.
Flip & Theepoes: goed te horen dat alles goed gaat. Heel blij voor jullie.
Volgende week 19 Juni voor een initiaal consultation. Met een beetje geluk kan ik dan in mei al starten met Ronde 2. Ik ben benieuwd. Grapte al op het andere topic dat als het in een keer lukt bij de private clinic ik wel de allerduurste baby van het forum heb . Hey ho: als het lukt ben ik de koning te rijk.
donderdag 14 april 2016 om 17:41
Bedankt voor alle felicitaties, ergens blijft het zo onwerkelijk maar zo mooi en bijzonder.
Femke fijn dat je een goede echo weer hebt gezien en laat die tranen maar komen. De gaan nog wel vaker komen.
Sherto super dat ICSI voor nr 2 ook gelukt is.
Flipje en theepoes ik hoop dat jullie kunnen genieten van de zwangerschap ondanks de kwaaltjes. Het resultaat is alle moeite van afgelopen tijd waard.
Baggal ik hoop dat jullie de duurste baby van het forum mogen verwelkomen!
Femke fijn dat je een goede echo weer hebt gezien en laat die tranen maar komen. De gaan nog wel vaker komen.
Sherto super dat ICSI voor nr 2 ook gelukt is.
Flipje en theepoes ik hoop dat jullie kunnen genieten van de zwangerschap ondanks de kwaaltjes. Het resultaat is alle moeite van afgelopen tijd waard.
Baggal ik hoop dat jullie de duurste baby van het forum mogen verwelkomen!
maandag 18 april 2016 om 18:48
Helaas... Het zag er positief uit. Woensdag en zaterdag een positieve test. Toch voelde het vanaf zaterdag niet goed. En vanmorgen..bloed en negatieve test. 16 dagen na tp. Bleh wat een klote gevoel! Einde poging 2, niets in de vriezer ook. Ik ga in het gesprek vragen of er iets aan de medicatie gedaan kan worden. De ronde had ik maar 4 folikkels en 2 eicellen en door de pgd kan er ook nig meer afvallen uiteindelijk.
zondag 15 mei 2016 om 13:34
hoi hoi mag ik mee schrijven met jullie,ik ben samantha bijna 30 en 2 jaar bezig met ivf nu nummer 2 laatste cryo is afgelopen vrijdag de 13 de terug gezet was een blasto heb wel medicatie er bij utro 3 keer per dag 2 asprine cardio 80mg en ze hebben ha toegepast op de embryo veel last van menstruatie pijn al 2 dagen steken er bij deze keer heb ik veel moeite met de wachtweken
hoop zo dat dit de laatste keer is en ik niet weer een nieuwe cyclus moet starten
hoop zo dat dit de laatste keer is en ik niet weer een nieuwe cyclus moet starten