zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Ach Sue, ook niet de reactie die je hoopte van je vader. Waarschijnlijk dacht hij dat jullie het bij twee kinderen zouden laten en moet hij aan het idee wennen (alleen niet zo tactvol gebracht). Hij zal volgens mij hartstikke blij zijn als je zwanger bent van de derde.
Jaaaa, Fleur! wat leuk! Gefeliciteerd! Ik duim dat alles goed blijft gaan.

Jammer Juffert, dat je misschien nu toch nog langer moet wachten!

En Sue, ik snap wel dat dat in je hoofd blijft zitten. Niet leuk! Maar jullie, en alleen jullie twee, kunnen beslissen of een derde kindje welkom is en past in jullie leven. Dus doen wat goed voelt!

Teemo, hopelijk komt er snel een ander nog mooier huis op jullie pad! Succes met de zoektocht!
Gefeliciteeeeeeeeeeerd Fleur!!!! Suuuper!
Gefeliciteerd Fleur!
@Teemo en Knotje: Hij is eigenlijk nooit echt blij als ik zwanger ben. Hij houdt erg veel van ons en is daarom zo bezorgd. Hij is pas blij als het kindje gezond geboren is en alles goed met ons beiden gaat. Ik had deze reactie dus wel verwacht.

De laatste loodjes, de laatste pilletjes slikken (ik "moet" nog 1,5 strip). Waar vinden jullie het geduld?

Ik heb al ieder weekend iets leuk gepland maar zelfs dan kan ik precies aan niets anders denken, en ik heb er dan zelfs al twee rondlopen he.

@Fleur, wat is nu voor jou de volgende stap. In België gaan we na een positieve test langs de huisarts en met 8 weken naar de gynaecoloog. Maak jij nu een afspraak over 6 weken bij de verloskundige? Wat spannend allemaal!
@ de laatste loodjes, ik hou me steeds voor ogen dat geduld beloond word . We wachten niet voor niets tot eind mei met stoppen AC. Onze redenen zijn niet eens zo van levensbelang of heel belangrijk ( eigenlijk zijn er niet echt redenen om te wachten zeg maar, het is meer dat ik nog iets meer wil sparen, toch nog geld uit wil geven aan wat meubels, voordat we starten) , maar zorgen er wel voor dat we beiden een stuk relaxter het hele proces in gaan

Mijn aandacht besteed ik op dit moment voornamelijk aan mijn werk en naar onze tuin en aankomende vakantie Die vakantie is echt even mijn houvast zeg maar, dan zijn we ook al gestart
Het wachten gaat me nu eigenlijk best goed af. Over 2 weken gaan we nog skiën en ik vind het fijn dat ik nog één keer in de hand heb dat ik niet ongesteld ben op vakantie.

Vriend heeft net een nieuwe baan en kan sowieso wel 2 jaar blijven, maar toch fijn als de proeftijd er op zit. Dus dat is reden 2 om te wachten.

En vriend vindt het ook wel spannend em heeft die kriebels niet constant zo erg als ik, dus voor hem is juni of juli of augustus ook goed. Maar ik wil niet langer wachten dan juni.

En daarnaast zijn er nu dus twee vriendinnen zwanger, vlak na elkaar uitgerekend en ik vind het ook wel een fijn idee dat ik sowieso een aantal maanden later ben. Als ik nu zwanger zou zijn, voelt het een beetje alsof daar geen ruimte meer voor is bij m'n vriendinnen. Het is voor ons allemaal nieuw en zij zijn dus ook de eerste van de groep. Dit laatste heb ik me pas afgelopen week bedacht, sinds een paar dagen het gevoel van nog even wachten is niet zo erg.
Oh wow Fleur! Gefeliciteerd!!! Kan je al een beetje wennen aan het idee? En hoe reageerde je vriend/man toen je het vertelde?
Wauw Fleur!!!! Wat super snel zeg, gefeliciteerd. Juist leuk als je mee blijft schrijven
Wat jammer Juffert! Ik begrijp je teleurstelling. Laten we hopen dat het gewoon koudwatervrees is wat Teemo zegt.

En ook jammer van het huis Teemo, maar gelukkig zijn er zoveel huisjes. Er zit er vast 1 tussen die helemaal bij jullie past!

@ Sue: Gelukkig begrijp je waar zijn reactie vandaan komt, dat helpt bij het relativeren. En de bezorgdheid komt uit een plek van liefde, en dat is toch wel stiekem erg lief!!
quote:Sue-x schreef op 13 april 2016 @ 11:00:

@Teemo en Knotje: Hij is eigenlijk nooit echt blij als ik zwanger ben. Hij houdt erg veel van ons en is daarom zo bezorgd. Hij is pas blij als het kindje gezond geboren is en alles goed met ons beiden gaat. Ik had deze reactie dus wel verwacht.

De laatste loodjes, de laatste pilletjes slikken (ik "moet" nog 1,5 strip). Waar vinden jullie het geduld?

Ik heb al ieder weekend iets leuk gepland maar zelfs dan kan ik precies aan niets anders denken, en ik heb er dan zelfs al twee rondlopen he.

@Fleur, wat is nu voor jou de volgende stap. In België gaan we na een positieve test langs de huisarts en met 8 weken naar de gynaecoloog. Maak jij nu een afspraak over 6 weken bij de verloskundige? Wat spannend allemaal!Ik ben er zelf nog niet geheel in thuis. De afspraak zal wel direct bij de VK zijn, maar ik begrijp nog niet helemaal de "telling". Maak ik een afspraak 8 weken na laatste menstruatie dag, of 8 weken na eisprong?
Even snel een reactie, heb maar weinig tijd.

Fleur, van harte gefeliciteerd! Super leuk en heel snel! Dat geeft ons allemaal hoop

Spannend de tijd die nu gaat komen! Ik zou graag zien dat je mee blijft schrijven, vind het leuk om op de hoogte gehouden te worden!
quote:maisie_86 schreef op 13 april 2016 @ 14:22:

Oh wow Fleur! Gefeliciteerd!!! Kan je al een beetje wennen aan het idee? En hoe reageerde je vriend/man toen je het vertelde?

Het is echt nog steeds een heel apart gevoel!! Vandaag een paar keer gehad dat ik het even vergeten was in de drukte van de dag/werk en dan opeens bedenk je het weer. Kan het niet beschrijven.

Vriend en ik hebben vanmorgen samen de test afgelezen op bed. Hij was ook helemaal door het dolle, veel lieve woorden en knuffels. Hij heeft al een lunch date geregeld met zijn vader om het te vertellen. Heel schattig!

Vanavond proosten we met Jip&Janneke champagne.
quote:Sfietje89 schreef op 13 april 2016 @ 18:03:

Even snel een reactie, heb maar weinig tijd.

Fleur, van harte gefeliciteerd! Super leuk en heel snel! Dat geeft ons allemaal hoop

Spannend de tijd die nu gaat komen! Ik zou graag zien dat je mee blijft schrijven, vind het leuk om op de hoogte gehouden te worden!Dankjewel! Ga ik zeker doen! Vind het te gezellig met jullie!
quote:Fleurdelis schreef op 13 april 2016 @ 18:03:

[...]

Ik ben er zelf nog niet geheel in thuis. De afspraak zal wel direct bij de VK zijn, maar ik begrijp nog niet helemaal de "telling". Maak ik een afspraak 8 weken na laatste menstruatie dag, of 8 weken na eisprong?Volgens mij 8 weken vanaf het begin van de laatste menstruatie, dus ongeveer 6 weken na de eisprong (je krijgt eigenlijk 2 kado-weken). Je verloskundige weet dit precies, dus je kan het ook navragen bij het maken van een afspraak. De clearblue test geeft dan weer het aantal weken aan vanaf de eisprong.
@Fleur: Gewoon even met de vk bellen? In België maken we een afspraak als je 8 weken zwanger bent, dat betekent dus 8 weken na jouw menstruatie. Die tijd voor de eisprong krijg je cadeau.
Ik ben vandaag in een erg ongeduldige stemming. Vroeg ik even aan mijn man wanneer hij wil starten "Ergens in juli? Ik wil graag een kindje in april, mei of juni." Oh, nou geen enkel probleem, liefst op een zaterdag of is woensdag ook oké?

(Hij bedoelt dat erg goed want één van onze zoontjes is geboren in de winter en ik vond die kraamperiode niet zo fijn en heb toen in alle emotie gezegd dat we voortaan enkel voor voorjaarskindjes gingen gaan. Niet raak? Proberen we volgens jaar wel weer! Normaal gezien is hij niet zo van het plannen dus ik denk dat hij me probeert te beschermen voor mijn hormonaal ongeduld. )
Ik ga inderdaad even bellen en het uitzoeken! We hebben zojuist een VK gevonden via internet die ons beiden aanspreekt.

@Sue: Mag ik vragen wat er minder fijn was aan je kraamperiode in de winter? Volgens een online berekening (en mijn ovu-testjes) ben ik 23 december uitgerekend. In hoeverre dit klopt, geen idee. Haha!
@Fleur: Maak je geen zorgen. Bij ons had dat heel veel met de omstandigheden te maken.

(Uitleg omstandigheden verwijderd omwille van privacy)

Maar bevallen in de winter kan ook héél fijn zijn. Tijdens de winter blijf je meer thuis, meer tijd voor het gezin. Gezellig samen met z'n drietjes genieten, de gezelligheid van de kerstperiode heeft toch zeker ook zijn charmes. Je kindje zal ook pas na de winter (griep, verkoudheden, ...) naar de opvang gaan, en tegen dat het weer winter is, is je kindje al veel sterker. Jij bent weer helemaal hersteld tegen dat het weer mooier weer wordt, jouw kindje kan in de zomer al in een fietsstoeltje zitten, .... Als je kindje echt in de kerstperiode geboren wordt, heeft hij/zij steeds vrijaf op zijn/haar verjaardag. Je kindje heeft geen last van de hitte tijdens zijn/haar eerste weekjes, (Misschien slaapt hij /zelfs beter doordat het langer donker is?).
@ Fleurdelis: gefeliciteerd! Ik was vanochtend al aan het kijken of je al iets had gepost, maar ik was net voor 8 uur, dus te vroeg. Te drukke dag gehad om tussendoor te kunnen kijken; maar wat ontzettend leuk! Leuk dat je mee blijft schrijven; we zijn stiekem allemaal benieuwd hoe verder natuurlijk!

@ Juffert; jammer zeg...Hopelijk begint het snel genoeg wat meer te kriebelen bij hem

En joh het hele 'plannen' met winterkindjes/voorjaarskindjes/ed. Tja, ik denk dat dat stiekem wel mee telt waarom ook wij in juni beginnen. Leek vriendlief wel ideaal 'gepland' Er vanuit gaande dat het niet meteen raak zal zijn, hopelijk ergens voorjaar volgend jaar een kindje. Maar ja, je kunt die dingen natuurlijk gewoon niet plannen, dus we zullen het allemaal wel zien; afwachten!
Ach, ik ben zelf eind november jarig, vlak voor Sinterklaas, mijn schoonzusje is een kerstkindje ( eerste kerstdag jarig). En het valt allemaal wel mee..Voor schoonzusje wordt het met het jaar makkelijker

Ik vind november eerlijk gezegd wel ideaal! Geen vakanties oid en ik vond het vroeger echt geweldig dat ik zoveel cadeaus kreeg Scheelt ook dat ik de enige ben die in deze maand jarig is, terwijl augustus echt een verjaardagenmaand is bij ons in het gezin. Mijn broertje en zusje ( tweeling) en mijn moeder. Daar komt dus ook een neefje of nichtje bij, schoonzus is op 7 augustus uitgerekend.

Ik pas dus voor augustus .

December zou ik wel over willen slaan, ivm de feestdagen en ook augustus. Maar no way dat we daar omheen gaan plannen Ik hoop op een voorjaarskindje, maar dat heeft meer te maken met hoe lang het duurt voordat ik zwanger raak

Alle seizoenen hebben voor-en nadelen wat dat betreft!
Lees het allemaal nu pas, fleurdelis van harte gefeliciteerd super! Snel gegaan zo he. Hopelijk blijft het goed gaan! Tuurlijk mag je blijven graag zelfs! Ben benieuwd naar het vervolg! Hopelijk smaakte de kinderchampagne goed;)
Man heeft als het goed is per 1 juli een nieuwe baan . Echt geweldig, hij is zelf benaderd, heeft niet gesolliciteerd oid Een functie die hij graag wil, waarin hij door kan groeien en natuurlijk een leuke verhoging!

Allemaal voor de baby

Even afwachten of ze akkoord gaan met 36 uur ( fulltime is bij dit bedrag 40 uur), maar goed.. Ook met 40 uur is man tevreden En als het allemaal een beetje loopt zoals we hopen, kan hij na een jaar ouderschapsverlof aanvragen
Wat leuk Chantilly!
Wauw Fleur, wat super gaaf nieuws. Van harte gefeliciteerd! De eerste van "ons clubje"!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven