Autisme,wie ook?
donderdag 14 april 2016 om 14:49
In mijn eentje op vakantie gaan zou ik ook niet (goed) durven, tenzij het dichtbij of al bekend is. Naar het toilet gaan is bij mij ook echt een ding. Nu met PDS ben ik er wel makkelijker in geworden op sommige punten, maar op andere punten juist moeilijker. Ik wil altijd een eigen kamer met toilet. In een tentje zul je me niet meer zien.
donderdag 14 april 2016 om 16:03
Ja lisa, je kunt het op de iPad spelen.
't Is echt een leuk spel, je moet woorden maken en krijgt allerlei opdrachten.
Best pittig is het.
Op vakantie gaan levert mij veel stress op.
Ik ben al tien jaar niet op vakantie geweest, maar vind dat ook niet erg.
Mijn laatste vakantie was een week naar Tenerife met mijn moeder.
Dat was een heerlijke week, omdat het met mijn moeder was.
Ik heb, ook tijdens een vakantie, heel veel behoefte aan structuur.
Zij deed daar totáál niet moeilijk over, ze kent me als geen ander en houdt veel van me.
Voelde me tijdens die vakantie heel happy en ontspannen.
't Is echt een leuk spel, je moet woorden maken en krijgt allerlei opdrachten.
Best pittig is het.
Op vakantie gaan levert mij veel stress op.
Ik ben al tien jaar niet op vakantie geweest, maar vind dat ook niet erg.
Mijn laatste vakantie was een week naar Tenerife met mijn moeder.
Dat was een heerlijke week, omdat het met mijn moeder was.
Ik heb, ook tijdens een vakantie, heel veel behoefte aan structuur.
Zij deed daar totáál niet moeilijk over, ze kent me als geen ander en houdt veel van me.
Voelde me tijdens die vakantie heel happy en ontspannen.
donderdag 14 april 2016 om 16:12
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2016 @ 13:20:
Reis je dan alleen, hans?
Ik vind heel veel 'thuisdingen' erg leuk om te doen, dat zou je dus mijn hobby's kunnen noemen.
Ik kan me de hele dag vermaken met puzzelen (het liefst cryptogrammen), spelletjes doen op internet (op dit moment ben ik verslaafd aan AlphaBetty Saga op Facebook), filmpjes kijken op YouTube, televisie kijken (dingen die ik 's avonds opneem), lezen, surfen over internet, dat soort dingen. Ik verveel me echt nooit. Ook vind ik het fijn om in m'n eentje boodschappen te gaan doen. Dwalen door de supermarkt, nieuwe dingen ontdekken.
In die spelletjes op internet kan ik me overigens wel helemaal verliezen. Uren achter elkaar kan ik het doen, zonder enig probleem.
Dit had ik zo ongeveer letterlijk kunnen schrijven.
Daarnaast maak ik nog legpuzzels.
Reis je dan alleen, hans?
Ik vind heel veel 'thuisdingen' erg leuk om te doen, dat zou je dus mijn hobby's kunnen noemen.
Ik kan me de hele dag vermaken met puzzelen (het liefst cryptogrammen), spelletjes doen op internet (op dit moment ben ik verslaafd aan AlphaBetty Saga op Facebook), filmpjes kijken op YouTube, televisie kijken (dingen die ik 's avonds opneem), lezen, surfen over internet, dat soort dingen. Ik verveel me echt nooit. Ook vind ik het fijn om in m'n eentje boodschappen te gaan doen. Dwalen door de supermarkt, nieuwe dingen ontdekken.
In die spelletjes op internet kan ik me overigens wel helemaal verliezen. Uren achter elkaar kan ik het doen, zonder enig probleem.
Dit had ik zo ongeveer letterlijk kunnen schrijven.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 14 april 2016 om 16:40
quote:Solomio schreef op 14 april 2016 @ 16:12:
Heb ik óók een hele stapel van!
Heb laatst bij het Kruidvat in de uitverkoop zo'n mat gekocht, waar je ze op kunt leggen en dan op kunt rollen.
Zal mij benieuwen of dat werkt.
Hoef ik niet meer steeds met mijn gigantische Gamma-plank te lopen zeulen door het huis.
Heb laatst bij het Kruidvat in de uitverkoop zo'n mat gekocht, waar je ze op kunt leggen en dan op kunt rollen.
Hoef ik niet meer steeds met mijn gigantische Gamma-plank te lopen zeulen door het huis.
donderdag 14 april 2016 om 16:48
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2016 @ 16:40:
[...]
Hoef ik niet meer steeds met mijn gigantische Gamma-plank te lopen zeulen door het huis.Ik heb er een speciale tafel voor, op sta-hoogte.
[...]
Hoef ik niet meer steeds met mijn gigantische Gamma-plank te lopen zeulen door het huis.Ik heb er een speciale tafel voor, op sta-hoogte.
donderdag 14 april 2016 om 17:07
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2016 @ 16:58:
Dus jij staat erbij?
Daar ben ik te lui voor hoor
Puzzels van hoeveel stukjes maak je?
Ik vind staand puzzelen prettiger, kan ik het allemaal beter overzien.
Puzzels van 500 of 1000 of 1500 stukjes. Liefst 1000.
Dus jij staat erbij?
Daar ben ik te lui voor hoor
Puzzels van hoeveel stukjes maak je?
Ik vind staand puzzelen prettiger, kan ik het allemaal beter overzien.
Puzzels van 500 of 1000 of 1500 stukjes. Liefst 1000.
donderdag 14 april 2016 om 17:39
Ik weet nog een puzzelwebsite.
www.jigsawplanet.com
Je kunt zelfs je eigen foto's uploaden. Je moet daarvoor ingelogd zijn, volgens mij.
www.jigsawplanet.com
Je kunt zelfs je eigen foto's uploaden. Je moet daarvoor ingelogd zijn, volgens mij.
World of Warcraft: Legion
donderdag 14 april 2016 om 17:44
quote:hans66 schreef op 14 april 2016 @ 17:39:
www.jigsawplanet.com
Je kunt zelfs je eigen foto's uploaden. Je moet daarvoor ingelogd zijn, volgens mij.Online puzzelen vind ik echt helemaal niet leuk.
www.jigsawplanet.com
Je kunt zelfs je eigen foto's uploaden. Je moet daarvoor ingelogd zijn, volgens mij.Online puzzelen vind ik echt helemaal niet leuk.
donderdag 14 april 2016 om 18:06
Ik heb helaas totaal geen geduld voor puzzelen. De rand uitzoeken en maakt me lukt me nog wel maar de rest...geen zin en geduld.
Even iets anders. Ik zoek een klein aardigheidje voor mijn psycholoog. Na eental jaar stoppen we. Ik wil haar iets kleins geven. Hebben jullie een idee? Ik heb eerder een magneetje gegeven die ze nog niet had (van een bepaalde winkel). Ik vind het erg leuk dat die in haar kamer hangt. Het is echt een mini ding.
Even iets anders. Ik zoek een klein aardigheidje voor mijn psycholoog. Na eental jaar stoppen we. Ik wil haar iets kleins geven. Hebben jullie een idee? Ik heb eerder een magneetje gegeven die ze nog niet had (van een bepaalde winkel). Ik vind het erg leuk dat die in haar kamer hangt. Het is echt een mini ding.
donderdag 14 april 2016 om 20:01
Lisa,
Heeft jouw psycholoog ooit eens over haar eigen interesses gehad? Zo niet, of als dat niet duidelijk is, denk ik dat ze een geschenkbon wel weet te waarderen. Het leukste is, als de attentie betrekking heeft op iets wat ze eerder tijdens een sessie verteld heeft of benoemd heeft.
Heeft jouw psycholoog ooit eens over haar eigen interesses gehad? Zo niet, of als dat niet duidelijk is, denk ik dat ze een geschenkbon wel weet te waarderen. Het leukste is, als de attentie betrekking heeft op iets wat ze eerder tijdens een sessie verteld heeft of benoemd heeft.
donderdag 14 april 2016 om 20:20
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2016 @ 20:16:
[...]
Ik ook niet.
Ik vind juist het gevoel dat die stukjes 'in elkaar vallen' zo heerlijk.Ja, herkenbaar. Ik heb nu een heel mooie puzzel gemaakt, maar de stukjes pasten soms op meerdere plekken en dat vind ik echt rete-irritant.
[...]
Ik ook niet.
Ik vind juist het gevoel dat die stukjes 'in elkaar vallen' zo heerlijk.Ja, herkenbaar. Ik heb nu een heel mooie puzzel gemaakt, maar de stukjes pasten soms op meerdere plekken en dat vind ik echt rete-irritant.
donderdag 14 april 2016 om 23:08
Wat dan helpt is zeer goed kijken naar de afbeelding. Bij eenvoudigere puzzels is de afbeelding op de stukjes precies even groot als op de doos. Bij moeilijkere puzzels is de afbeelding op de stukjes groter, en dat maakt het lastiger. Tja, moeilijkere puzzels zijn, eh... moeilijker!
Op de online-puzzels probeer ik de puzzel op te lossen zonder afbeelding. De informatie die ik van mijzelf mag gebruiken is alleen gedeeltelijke afbeeldingen op de stukjes zelf, en niet ook het totaalplaatje.
Op de online-puzzels probeer ik de puzzel op te lossen zonder afbeelding. De informatie die ik van mijzelf mag gebruiken is alleen gedeeltelijke afbeeldingen op de stukjes zelf, en niet ook het totaalplaatje.
donderdag 14 april 2016 om 23:16
Jij gaat echt nu aan mij, een doorgewinterde puzzelaar, tips geven over hoe te puzzelen?
Het was gewoon een puzzel met stukjes die allemaal vrijwel dezelfde vorm hadden en op sommige plekken waren meerdere stukjes met (vrijwel) dezelfde kleur. Ik vermoed dat daar wel ergens een paar stukjes niet helemaal goed hebben gezeten.
Het was gewoon een puzzel met stukjes die allemaal vrijwel dezelfde vorm hadden en op sommige plekken waren meerdere stukjes met (vrijwel) dezelfde kleur. Ik vermoed dat daar wel ergens een paar stukjes niet helemaal goed hebben gezeten.
vrijdag 15 april 2016 om 14:34
quote:Valdemar_II schreef op 15 april 2016 @ 08:26:
Nooit problemen dat de stukjes niet passen, wel irritant dat de afbeelding veelal niet klopt.
Zit je daar met je rubberen hamer en kniptang en mag je nog eens rechtstaan voor de kleurstiften te halen.Ja, dat is ook een oplossing!
Nooit problemen dat de stukjes niet passen, wel irritant dat de afbeelding veelal niet klopt.
Zit je daar met je rubberen hamer en kniptang en mag je nog eens rechtstaan voor de kleurstiften te halen.Ja, dat is ook een oplossing!
zondag 17 april 2016 om 11:31
Gisteren even flink geschrokken. Mijn ene hondje (maltezer) is gebeten door een loslopende herder. Het beest kwam hard aangerend en sprong gelijk op die van mij. Zij natuurlijk gillen en ik probeerde mijn hondjes weg te trekken. Dat ging niet, hij kwam ze achterna en heeft haar 2 keer in de rug gebeten. De baasjes liepen zo'n 30 meter achter die hond en kwamen op hun dooie akkertje naar hun hond. Ze zeiden: "Hij doet niks hoor." Ik zei dat hij had gebeten. Ze zeiden wel "sorry" en dat hij alles nog moest leren. Ik liep maar door, want ik zag in de 1e instantie geen bloed en de maltezer liep gewoon nog. Toen ik bij de auto kwam zag ik schaafwonden. Op datzelfde moment zag ik die mensen weer lopen en ging er even naar toe om de wonden te laten zien. Dat hij toch niet zo braaf is als ze denken. Weer een excuus en zeggen dat hij nog jong is. Doe hem dan ook vast, denk ik dan. Maar dan ben ik weer te netjes om dat te durven zeggen. Ik kan me dan niet goed uiten.
Weer thuis liep mijn maltezer ineens op 3 poten. Haar linker achterpoot ingetrokken. Dat was eng, want ze is vorig jaar geopereerd aan die poot en ze heeft een half jaar moeten revalideren. Nu liep ze pas 2 maanden weer normaal. Ik was echt bang dat het weer kapot was gegaan. Dan ben je zelf zo voorzichtig geweest en een ander heeft het dan misschien in 1 beweging weer verpest. Ze heeft wel een beetje gejammerd vannacht. Maar nu loopt ze weer voorzichtig op 4 poten. Maar soms trekt ze hem nog in. Ik denk dat het meevalt. Maar ik wacht vandaag nog even af en dan misschien morgen naar de dierenarts.
Ze is al eens eerder gebeten door een loslopende Boxer, maar toen had ze geen letsel. Ik snap niet dat mensen hun hond zomaar los laten lopen en maar denken dat hij niks doet.
Weer thuis liep mijn maltezer ineens op 3 poten. Haar linker achterpoot ingetrokken. Dat was eng, want ze is vorig jaar geopereerd aan die poot en ze heeft een half jaar moeten revalideren. Nu liep ze pas 2 maanden weer normaal. Ik was echt bang dat het weer kapot was gegaan. Dan ben je zelf zo voorzichtig geweest en een ander heeft het dan misschien in 1 beweging weer verpest. Ze heeft wel een beetje gejammerd vannacht. Maar nu loopt ze weer voorzichtig op 4 poten. Maar soms trekt ze hem nog in. Ik denk dat het meevalt. Maar ik wacht vandaag nog even af en dan misschien morgen naar de dierenarts.
Ze is al eens eerder gebeten door een loslopende Boxer, maar toen had ze geen letsel. Ik snap niet dat mensen hun hond zomaar los laten lopen en maar denken dat hij niks doet.
zondag 17 april 2016 om 13:29
quote:elfje12 schreef op 17 april 2016 @ 12:45:
Hondenmens, wat schrikken en wat erg zeg! Ik hoop dat je hondje gauw weer helemaal de oude is.
Ik hoop dat ook. Ik erger me soms aan het gedrag van hondenbezitters.
Volgens mij moeten honden aangelijnd worden (ik heb zelfs soms dat ik liever heb dat ze loslopen, omdat ik soms negatieve ervaringen heb met het aanlijnen van honden). Het gaat erom wat de gemiddelde ervaring is met loslopende honden (dat is dus niet altijd positief), en in veel mindere mate wat mijn ervaring is met honden. Het aanlijngebod of -verplichting is er niet zonder reden.
Hondenmens, wat schrikken en wat erg zeg! Ik hoop dat je hondje gauw weer helemaal de oude is.
Ik hoop dat ook. Ik erger me soms aan het gedrag van hondenbezitters.
Volgens mij moeten honden aangelijnd worden (ik heb zelfs soms dat ik liever heb dat ze loslopen, omdat ik soms negatieve ervaringen heb met het aanlijnen van honden). Het gaat erom wat de gemiddelde ervaring is met loslopende honden (dat is dus niet altijd positief), en in veel mindere mate wat mijn ervaring is met honden. Het aanlijngebod of -verplichting is er niet zonder reden.
zondag 17 april 2016 om 20:46
Wat ontzettend schrikken zeg. En dan die houding van die mensen. Slechte bazen zijn het dan. Een herder heeft een goede baas nodig, ze zijn op hun baas gericht en als zij nu al niet ingrijpen hoe moet dat dan later? Ik vind het wel heel knap van je dat je alsnog naar hun toe bent gelopen! Ik vind dat zij hun telefoonnummer hadden moeten geven voor als je hond naar de dierenarts moest gaan.
Ik hou niet van herders honden, en mijn hond ook totaal niet.
Ik hou niet van herders honden, en mijn hond ook totaal niet.