Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen ?

19-04-2016 18:37 112 berichten
Ik ben voor 50% ziek tgv zwangerschap. Ivm bekkenklachten en isichias. Ik werk in de zorg en ben toen halve dagen gaan werken. Gisteren mij ziek gemeld omdat ik niet mijn bed kon uitkomen van de pijn. 100% ziek dus.

LG belde mij later op de dag terug met de vraag of ik woe en do aangepast werk wil doen. (Kantoorwerkzaamheden & receptiewerkzaamheden) ik ben hiermee akkoord gegaan. Totdat mijn vader zei gisteravond dat t donderdag niet kon ivm afspraak die dag. (Er wordt iets geleverd tussen 8-17uur, ik was normaal vrij op donderdag daarom afspraak ook zo gepland) ik was dat geheel vergeten. Gelijk in de telefoon geklommen ouders , buren vrienden gevraagd of die dan halve dag thuis willen zijn voor de levering.

Niemand kan helaas. Ook de leverancier gebeld of die mij een tijdspad kon doorgeven of dat onze bestelling naar de middag geleverd kan worden vanmorgen ook dat is niet meer mogelijk. Vanmorgen direct LG gebeld niet bereikbaar , LG gemaild en nog paar keer geprobeerd te bellen om door te geven dat ik do niet kan. Maar LG was niet bereikbaar.

Krijg ik uur geleden een mail dat LG de planning al rond heeft en het niet meer veranderd kan worden. Ik kan donderdag echt niet komen. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om wel te komen.

Wat te doen ?
Rosanna leverancier eist dat er iemand is om te tekenen voor ontvangst.
quote:Lostit schreef op 19 april 2016 @ 19:03:

[...]

Dat vind ik wel star van de werkgever. Aangezien je toch vervangend werk doet zou het theoretisch gezien niet hoeven uitmaken wanneer je dat doet.Receptiewerk is redelijk tijdgebonden :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 19:04:

Rosanna leverancier eist dat er iemand is om te tekenen voor ontvangst.buren?

als echt niemand kan, denk ik dat er niks anders op zit dan de bezorging te annuleren. Je hebt zelf aangegeven do te kunnen aan je lg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb nog een kind altijd oppas en opvang daar nog nooit problemen mee gehad. Altijd prima te regelen.
Ik geef het op met mijn adviezen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
de oppas kan niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ladygaga_xx schreef op 19 april 2016 @ 19:05:

Ik geef het op met mijn adviezen
Superwijf, dan vraag je je vaste oppas toch? Want die moet sowieso op je kind passen als jij donderdag gaat werken
Via peerby/Facebook op zoek naar iemand? Misschien een eindexamenkandidaat of student die een dagje in jouw huis wil studeren?

Is thuiswerken een optie?
quote:blackberry1980 schreef op 19 april 2016 @ 19:06:

Superwijf, dan vraag je je vaste oppas toch? Want die moet sowieso op je kind passen als jij donderdag gaat werkenLaat me raden, dat is een gastouder die vanuit haar eigen huis werkt en niet naar jouw huis kan komen....
Je hoeft toch niet naar je directe buren... Ik weet zeker dat er een jong iemand (13 plus) in je buurt woont die bij jou in huis kan zitten met vreten en series kijken en even kan tekenen als je pakket komt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 19:01:

Biekie ik heb leverancier gebeld wat zij wel kunnen doen is mij bellen wanneer ze er bijna zijn zodat ik naar huis kan. Maar ook dat mag niet van LG.En als je dan je pauze neemt? Ik neem aan dat je recht hebt op pauze! Eet je je boterham gewoon achter je bureau. Pauze is eigen tijd dus kan LG weinig over zeggen. Wat je dan doet enzo.
Waarschijnlijk ziet je werkgever het alsof je gister en/of vandaag een vrije dag hebt gehad en dat je ipv. die dagen nu donderdag werkt. Misschien wat onvriendelijk maar wel vrij logisch.

Uiteindelijk kun je wel nee zeggen tegen een leverancier en niet tegen je werkgever in deze situatie. Jij bent daar klant dus kunnen ze (wellicht tegen een meerprijs) een andere dag komen leveren.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik vind het een vaag verhaal. Niet alleen in dit topic, maar ook in een ander topic heb je het over een partner. Die je wel s avonds kan wijzen op een afspraak, maar je verder niet kan helpen? Je s morgens ziek melden omdat je niet eens je bed uit kan, maar wel een paar uur later kunnen toezeggen dat je woe en do kan werken?

Enfin.

Als je eerder vrij geroosterd was voor donderdag en je kunt aantonen dat je er alles aan gedaan hebt je LG te bereiken, zou ik gewoon zeggen: sorry, ik kan niet donderdag. Heb van alles geprobeerd om je snel te bereiken maar ik zit vast aan een andere afspraak. Op een andere dag kan ik wel vervangende werkzaamheden doen.
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 18:52:

Ook die heb ik niet RosannaIn je topic van vanmorgen heb je het ook over je partner. Eerlijk gezegd geloof ik nu niets meer van alle smoezen.
Wat een lastige situatie, ik zou denk ik het probleem daar leggen waar het hoort. In dit geval je vader. Hij heeft blijkbaar een grote bestelling gedaan in de veronderstelling dat jij thuis zou zijn om het aan te nemen. Jij kunt nu niet thuis zijn, dus terug naar je vader en aangeven dat hij zelf dit pakket in ontvangst moet komen nemen. Hij kan in dit geval makkelijker een paar uur vrij nemen dan jij. In jouw geval kan je je verweten worden dat je niet mee wilt werken aan je re-integratie. Is dit de eerste keer dat je langdurig ziek bent? Ik vind de houding van je werkgever nl. wat star, maar wellicht zit er al een hele geschiedenis achter.

In ieder geval veel succes!
filosofie appel
quote:SuperWijf schreef op 19 april 2016 @ 18:53:

Wat zijn mijn rechten / plichten als je 100% ziek bent ?

Dat ben je niet, want je hebt vervangend werk geaccepteerd.

Ben je nou werkelijk van plan je baan op het spel te zetten voor de levering van een partij stenen en hout? Terwijl je een kind hebt, eentje op komst en geen partner?

Snap serieus niet waarom je dit zo op het spits aan het drijven bent. Je LG heeft inmiddels vrij uitgebreid duidelijk gemaakt dat er nu geen andere opties meer mogelijk zijn. Kan je wel blijven doorzoeken naar routes om donderdag niet te hoeven werken, maar mij lijkt de kans aanzienlijk dat je dan tzt helemaal niet meer hoeft te werken.

Overigens heb je in je topic van vanochtend wel een partner. Dat is sinds die tijd veranderd?
1.) Waarschijnlijk komt de leverancier maar 1 (hooguit 2x) in het gebied om de levering te doen in de week. Staat naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon in de algemene voorwaarden. Dus je zou hooguit de levering een week uitstellen (evenals de bouwlui).

2.) Als je nu ziek meld en ik had je baas geweest dan zou dit voor mij een hele duidelijke verstoring zijn in de arbeidsrelatie. Een dikke no-go om een contract te verlengen dus.

3.) Je hebt toch wel een fb vriend die (in ruil voor een krat bier/50 euro) dan een vrije dag op kan nemen en bij je vaders huis kan gaan zitten. Ik zou ook niet gratis voor een 'kennis' een vrije dag opnemen, bij een hele goede vriend/vriendin is dat anders verhaal. En anders zijn er zat mensen welke voor 75 euro bij jou vader op de stoep willen zitten en een krabbel zetten. Zelfs ik wel als het niet tever in een uithoek is.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Heb je nu normaal altijd donderdag vrij, of was je donderdag in je rooster deze week toevallig vrij gepland en nu niet meer? Als je altijd vrij bent op donderdag vind ik het anders.

Het is een partij spullen voor je vader? Dan zul je het nu toch daar neer moeten leggen ben ik bang. Ik vind je LG wel star dat je niet even tussendoor naar huis mag, maar wellicht dat 1 van je ouders dat dan kan doen.
quote:nerdopviva schreef op 19 april 2016 @ 19:13:

[...]

In je topic van vanmorgen heb je het ook over je partner. Eerlijk gezegd geloof ik nu niets meer van alle smoezen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Je bent niet 100% ziek, je bent 50% ziek en omdat je het werk geaccepteerd hebt, je vergeten bent dat je een afspraak had die dag en je leidinggevende de planning al gemaakt heeft ben je zelf verantwoordelijk voor het oplossen van je privé probleem.

Het is natuurlijk wel ontzettend balen maar je leidinggevende is hier niet verantwoordelijk voor, dus jij zal binnen je privé omgeving een oplossing moeten verzinnen maar dat zal best goed komen. Ohja, je zal donderdag dus op het werk moeten verschijnen als je geen werkweigering in je dossier wil krijgen. Als je in de zorg werkt weet je zelf ook wel dat je niet zomaar niet op het werk kan verschijnen en dat mensen afhankelijk van je zijn.

Wat je nog zou kunnen proberen is om één van je collega's te charteren die tijdelijk jouw vervangende taak over kan nemen zodat je een uurtje of wat, weg kan gaan.
Wat een smoezen topic zeg!
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
quote:PlofKipje84 schreef op 19 april 2016 @ 19:04:

[...]

Receptiewerk is redelijk tijdgebonden :-)Ohja zie het nu, ik las kantoor en administratiewerkzaamheden!
Dan annuleer je de bestelling. Weet je partner trouwens dat je geen partner meer hebt?
Wat een bullshit geluk TO. Wil je je baan behouden of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven