Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Klopt het dat hij in die periode van 18 tot 24 jaar single was?
quote:ooitverlegen schreef op 20 april 2016 @ 11:45:

Klopt het dat hij in die periode van 18 tot 24 jaar single was?

Op en af. Korte relaties, niet bizar veel ofzo. En 1x een relatie van 1,5 jaar. Niet aan gedacht. Zal ik eens vragen of dit tijdens die relatie ook speelde.

Ik heb het gevoel ons hele verleden te moeten reconstrueren, omdat ik hem dus niet echt gekend heb. Hij zegt nl dat hij zich niet 'echt' seks verslaafd voelt, omdat het, (die aandrang, de rusteloosheid) ook wel eens maandenlang weg was. En dan dus zich weer aandiende. Oiv spanningen. Hij zegt de eerste 3 jaar dat we kinderen hadden dat het ook 'weg' was.

Zouden dit vertekenende herinneringen zijn? Of was het echt weg? En waarom dan. Daar kan hij dus niets zinvols over zeggen. En dat vind ik eng want als hij niet weet wat het triggert, hoe kan hij hier dan OOIT grip op krijgen?

Ik heb hem -in dat eerste jaar ofzo dat ik hem kende, en ook later nog wel eens- gevraagd of hij wel eens naar de hoeren was geweest. (Ontkenning.) En het er over gehad hoe dat zou zijn. Puur vanuit theoretisch hypothetisch onderwerp. Leuk om over van gedachten te wisselen.

Ook hadden we het wel eens over hoeveel procent waarde je aan de verschillende delen in je leven hechtte. Je hebt het stuk 'gezondheid', 'werk', 'gezinsleven', 'seksualiteit', 'sport of hobbie', 'familie en vrienden', 'persoonlijke vrijheid', 'ontspanning/spanning', 'positie/status in de maatschappij', 'geld', 'liefdadigheid of betrokkenheid met minderheden'. Etc etc

Ik gaf toen aan dat ik seks qua betekenis, of waarde, wat minder hoog had zitten. Ergens na de top 5. Hij zei toen wel dat dat voor hem ergens in de top 3 zat. Maar ja, had ik dit toen steviger door moeten vragen?
Nee dat je op dat moment er niet meer achter zoekt is logisch. Alleen blijkt nu helaas, dat zijn seksuele leven zich grotendeels buiten jou heeft afgespeeld. Dat is toch niet te bevatten? Hoe moet je dat vertrouwen ooit terug krijgen?
TO, ik heb een dusdanige situatie gezien bij een vriendin, er was onveilig vreemdgegaan en hij had er een soa aan overgehouden.

Deze man heeft toen een smoes verzonnen waardoor hij een tijdje geen sex kon hebben, iets met zijn rug ofzo, lang genoeg om een kuurtje tegen de soa te slikken. Helaas had hij de chlamydia wel op mijn vriendin overgedragen die (gelukkig) sympthomen kreeg en zich liet checken. toen heeft t nog even geduurt met heftig ontkennen maar uiteindelijk is de aap uit de mouw gekomen.

Wat ik wil vragen is, had je man dit ook verborgen kunnen houden? In ieder geval totdat hij de uitslag weet, ik vind het zo out of character dat hij dit nu opbiecht terwijl hij dus nog niets weet.

Of misschien weet hij t wel al en dacht hij dat t beter is om nu "nep" op te biechten en zo nog wat damage control te doen?

Sorry als ik nu te ver door denk, ik vind het echt erg rot voor je.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Dat is nu dus de centrale vraag, Janco.

Ik heb ook steeds de gedachtes van:

WIL ik wel verder zonder hem..?

Wil / kan ik wel verder mèt hem..?

KAN ik überhaupt wel zonder hem...?

En dan bij die laatste vragen heb ik heel veel subvragen.

In mijn eentje hier in dit huis wonen zal qua inkomen niet lukken. Financieel.

Dus dan zullen we allemaal moeten verhuizen. Twee kleine mini flatjes dan wrs, want hij werkt 32 uur en ik 24 uur in een zeer lag betalende sector.

Ik ben erg overgevoelig voor omgevingsgeluiden, moet er niet aan denken om ergens 4 hoog in een flatje met papieren muren te moeten zitten met een buurvrouw met 4 gillende kinderen als onderburen. Horror beeld!

En dan? Als je dan uit elkaar bent? Geen idee hoe mijn leven dán wordt. Ik heb nu bijv een auto nodig voor mijn werk, maar die zal ik dan niet kunnen betalen. Wat dan?

Co ouderschap? Een opgebroken gezin?

Het voelt alsof mijn toekomst weg is. Alsof ik gestraft wordt voor iets dat buiten mijn schuld ligt.

Het lijkt me een ingewikkelde wirwar van regelgeving.

Dus hoe 'vrij' ben ik eigenlijk om daadwerkelijk te kunnen kiezen voor de optie om hem eruit te schoppen? Betekent dat dat ik dan een 2de baan moet nemen? (Ik ben nog aan het herstellen van een operatie en een burnout.)
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 13:23:

Dat is nu dus de centrale vraag, Janco.

Ik heb ook steeds de gedachtes van:

WIL ik wel verder zonder hem..?

Wil / kan ik wel verder mèt hem..?

KAN ik überhaupt wel zonder hem...?

En dan bij die laatste vragen heb ik heel veel subvragen.

In mijn eentje hier in dit huis wonen zal qua inkomen niet lukken. Financieel.

Dus dan zullen we allemaal moeten verhuizen. Twee kleine mini flatjes dan wrs, want hij werkt 32 uur en ik 24 uur in een zeer lag betalende sector.

Ik ben erg overgevoelig voor omgevingsgeluiden, moet er niet aan denken om ergens 4 hoog in een flatje met papieren muren te moeten zitten met een buurvrouw met 4 gillende kinderen als onderburen. Horror beeld!

En dan? Als je dan uit elkaar bent? Geen idee hoe mijn leven dán wordt. Ik heb nu bijv een auto nodig voor mijn werk, maar die zal ik dan niet kunnen betalen. Wat dan?

Co ouderschap? Een opgebroken gezin?

Het voelt alsof mijn toekomst weg is. Alsof ik gestraft wordt voor iets dat buiten mijn schuld ligt.

Het lijkt me een ingewikkelde wirwar van regelgeving.

Dus hoe 'vrij' ben ik eigenlijk om daadwerkelijk te kunnen kiezen voor de optie om hem eruit te schoppen? Betekent dat dat ik dan een 2de baan moet nemen? (Ik ben nog aan het herstellen van een operatie en een burnout.)

En dat is nu dus de reden dat mensen elkaar volkomen vast draaien.

Dat moet je toch voor zijn?, of niet?...

Dus je blijft...voor huis, auto?, haha...de leugens gaan het winnen van je, en dan draai je je vast in het web.

Ik eet lieve met mijn bek op de grond, lik liever met mijn tong de stoeptegels, dan ooit nog weer in een draai van leugens, me compleet gek te laten maken, dan een of ander hersenschepsel.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Budhababe schreef op 20 april 2016 @ 13:19:

TO, ik heb een dusdanige situatie gezien bij een vriendin, er was onveilig vreemdgegaan en hij had er een soa aan overgehouden.

Deze man heeft toen een smoes verzonnen waardoor hij een tijdje geen sex kon hebben, iets met zijn rug ofzo, lang genoeg om een kuurtje tegen de soa te slikken. Helaas had hij de chlamydia wel op mijn vriendin overgedragen die (gelukkig) sympthomen kreeg en zich liet checken. toen heeft t nog even geduurt met heftig ontkennen maar uiteindelijk is de aap uit de mouw gekomen.

Wat ik wil vragen is, had je man dit ook verborgen kunnen houden? In ieder geval totdat hij de uitslag weet, ik vind het zo out of character dat hij dit nu opbiecht terwijl hij dus nog niets weet.

Of misschien weet hij t wel al en dacht hij dat t beter is om nu "nep" op te biechten en zo nog wat damage control te doen?

Sorry als ik nu te ver door denk, ik vind het echt erg rot voor je.

geen ge-sorry; ik waardeer alle gedachtes!

Ik denk eigenlijk dat hij opbiechtte omdat hij ervan overtuigd was/is is dat hij genitale wratten heeft. Daardoor heeft hij zich klemgezet gevoeld. Hij heeft een licht hypochondrische inslag, dus ik denk dat deze overtuiging een beetje met hem op de loop is gegaan. Mss zit ik zelf nog in de ontkenningsfase, maar het zou me niet verbazen als er straks helemaal niks aan de hand blijkt te zijn (medisch). Hij is wel echt naar de HA geweest op de momenten dat hij zei dat hij ging. Tenminste, ik heb hem 1x horen bellen, en hij vertrok op de tijdstippen die logisch zijn om dan te gaan. Kwam terug met een enigszins logisch verhaal, dus ga er dan toch maar even vanuit dat het klopt.

Ik denk niet dat hij de uitslag al weet, en nu pas doet alsof hij het laat testen.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 13:29:

[...]

Dus je blijft...voor huis, auto?, haha...de leugens gaan het winnen van je, en dan draai je je vast in het web.

Ik eet lieve met mijn bek op de grond, lik liever met mijn tong de stoeptegels, dan ooit nog weer in een draai van leugens, me compleet gek te laten maken, dan een of ander hersenschepsel.

Nou nou, kan het wat minder ofzo.

Zijn hele realistische vragen die zij zich stelt, goed ook dat ze daar de tijd voor neemt om over na te denken.

[...]

Ik eet lieve met mijn bek op de grond, lik liever met mijn tong de stoeptegels, dan ooit nog weer in een draai van leugens, me compleet gek te laten maken, dan een of ander hersenschepsel.Nee, ik zeg niet dat ik blijf voor de auto of het huis. Ik zeg alleen dat ik geen zicht heb op wat de consequenties zullen zijn van als ik zou beslissen met hem te breken. Ik wil daar zicht op hebben. Zodat ik weet wat me te wachten staat. Zodat ik weet waar ik voor zou kiezen.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 13:23:

Het voelt alsof mijn toekomst weg is. Alsof ik gestraft wordt voor iets dat buiten mijn schuld ligt.Moet er een schuldige gevonden worden dan?quote:Dus hoe 'vrij' ben ik eigenlijk om daadwerkelijk te kunnen kiezen voor de optie om hem eruit te schoppen?Hou ook even rekening met de mogelijkheid dat hij jou eruit schopt. Je voelt je misschien, al dan niet terecht, moreel superieur maar dat impliceert niet dat jij zomaar je zin kunt doordrukken en zonder meer krijgt wat jij wil. Ja, je kunt kiezen om samen te blijven of niet, die keuze heb jij, en hij ook indien hij jou teveel vindt zeuren.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 12:54:

[...]

Op en af. Korte relaties, niet bizar veel ofzo. En 1x een relatie van 1,5 jaar. Niet aan gedacht. Zal ik eens vragen of dit tijdens die relatie ook speelde.

Wat wil je met die informatie? Denk je dat je je beter voelt als je het antwoord weet?

Ik heb het gevoel ons hele verleden te moeten reconstrueren, omdat ik hem dus niet echt gekend heb. Hij zegt nl dat hij zich niet 'echt' seks verslaafd voelt, omdat het, (die aandrang, de rusteloosheid) ook wel eens maandenlang weg was. En dan dus zich weer aandiende. Oiv spanningen. Hij zegt de eerste 3 jaar dat we kinderen hadden dat het ook 'weg' was.

Zouden dit vertekenende herinneringen zijn? Of was het echt weg? En waarom dan. Daar kan hij dus niets zinvols over zeggen. En dat vind ik eng want als hij niet weet wat het triggert, hoe kan hij hier dan OOIT grip op krijgen?

Geen idee. Mijn zoon is ooit van een hek gevallen, waarbij hij zijn pols brak. Dat wordt niet verholpen door alle hekken weg te halen. De pijn gaat daar ook niet van weg. Daarvoor moest zijn arm in het gips zodat het kan genezen. Ga ik voorkomen dat hij ooit nog op een hek klimt? Ik heb geen idee. Het enige wat ik kan doen is hopen dat hij niet nog een keer zo stom is. Analyseren waarom hij op dat hek klom (omdat het er stond denk ik) helpt echt niet. En dus zeg je dat hij voortaan maar niet meer op dat hek moet klimmen. Ik weet ook wel daar het gedrag van jouw man onwenselijker is dan op een hekje klimmen, maar verder gaat de metafoor wel op. Zoek naar heling voor jezelf en stel een grens naar je man. Niemand kan jou garanderen dat hij nooit meer zoiets doet, maar het zou natuurlijk best kunnen dat het wel zo is.

Ik heb hem -in dat eerste jaar ofzo dat ik hem kende, en ook later nog wel eens- gevraagd of hij wel eens naar de hoeren was geweest. (Ontkenning.) En het er over gehad hoe dat zou zijn. Puur vanuit theoretisch hypothetisch onderwerp. Leuk om over van gedachten te wisselen.

Ook hadden we het wel eens over hoeveel procent waarde je aan de verschillende delen in je leven hechtte. Je hebt het stuk 'gezondheid', 'werk', 'gezinsleven', 'seksualiteit', 'sport of hobbie', 'familie en vrienden', 'persoonlijke vrijheid', 'ontspanning/spanning', 'positie/status in de maatschappij', 'geld', 'liefdadigheid of betrokkenheid met minderheden'. Etc etc

Ik gaf toen aan dat ik seks qua betekenis, of waarde, wat minder hoog had zitten. Ergens na de top 5. Hij zei toen wel dat dat voor hem ergens in de top 3 zat. Maar ja, had ik dit toen steviger door moeten vragen?Lieverd, wat denk je zelf? Jouw man is volwassen, jij bent niet zijn moeder die moet voorkomen dat hij ongewenst gedrag vertoont. Daar is hij zelf verantwoordelijk voor en niet jij. Is het niet een betere vraag wat HIJ gaat doen om te zorgen dat dit nog goed komt? (er even vanuit gaande dat je dat wil)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ja Zeeland, dat snap ik, dat is de hamvraag. Het lijkt me erg lastig. Eerst de onderste steen boven, dan wellicht op wat meer afstand (letterlijk ook) naar de situatie kijken.

Heb je de wratten overigens zelf gezien? Zijn vrij eenvoudig te herkennen ....

[...]

Ik eet lieve met mijn bek op de grond, lik liever met mijn tong de stoeptegels, dan ooit nog weer in een draai van leugens, me compleet gek te laten maken, dan een of ander hersenschepsel.Dat weet je helemaal niet. Jij zou ook never never nooit op de 2e of 3e date met een man het bed delen en toch heb je dat gedaan.
quote:Monti schreef op 20 april 2016 @ 13:34:

[...]

Nou nou, kan het wat minder ofzo.

Zijn hele realistische vragen die zij zich stelt, goed ook dat ze daar de tijd voor neemt om over na te denken.

Ik hou me nog in, eerlijk gezegt, maar goed,...het gaat hem niet worden, natuurlijk wil zij dat het goed komt, dat merk je aan alles.

Binnen kort dus een nieuw topic, maar euhh...dan zal het wel weer een nieuwe nickname zijn.

.

Geeft niks!...alleen niet mijn ding.

Sterkte TO.
@hulang: Hij zei een paar keer -mij te snel idd- van "en als je me eruit wil schoppen dan begrijp ik dat hoor!" Waardoor ik het ongemakkelijke gevoel kreeg dat hij dat wel makkelijk zou vinden. Dat maakte me erg boos.

Ik realiseer me dat ook hij die beslissing te allen tijden kan maken. Nog steeds. Zoals het altijd is in een gelijkwaardige relatie. Maar ik zou het tegelijkertijd een kutstreek vinden. Want iemand jarenlang voorliegen en bedriegen is één ding. Maar er dan ook nog tussenuit sneaken na het droppen van de bom...?

Hoe laf kun je zijn.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 13:34:

[...]

Nee, ik zeg niet dat ik blijf voor de auto of het huis. Ik zeg alleen dat ik geen zicht heb op wat de consequenties zullen zijn van als ik zou beslissen met hem te breken. Ik wil daar zicht op hebben. Zodat ik weet wat me te wachten staat. Zodat ik weet waar ik voor zou kiezen.Jij bent niet verplicht om alles achter je te laten omdat iemand dat zegt. Er zijn ontzettend veel mensen die om zo'n reden samen blijven. Jouw leven, jouw keuze. Heel verstandig dat je daar in je overweging meeneemt.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 13:43:

[...]

Ik hou me nog in, eerlijk gezegt, maar goed,...het gaat hem niet worden, natuurlijk wil zij dat het goed komt, dat merk je aan alles.

Binnen kort dus een nieuw topic, maar euhh...dan zal het wel weer een nieuwe nickname zijn.

.

Sterkte TO.Tja, jouw ding was de ene kortstondige "ware" liefde na de andere, zelfs jouw kinderen zeiden er iets over. Zo hebben we allemaal wat.
quote:Janco schreef op 20 april 2016 @ 13:38:[

/b]

Ja Zeeland, dat snap ik, dat is de hamvraag. Het lijkt me erg lastig. Eerst de onderste steen boven, dan wellicht op wat meer afstand (letterlijk ook) naar de situatie kijken.

Heb je de wratten overigens zelf gezien? Zijn vrij eenvoudig te herkennen ....Nee, niet zelf gezien. Hij maakte wel een toespeling dat hij het wilde laten zien maar ik kon het toen niet opbrengen om hem hierin te moeten gaan geruststellen oid.
quote:BWitched schreef op 20 april 2016 @ 13:42:

[...]

Dat weet je helemaal niet. Jij zou ook never never nooit op de 2e of 3e date met een man het bed delen en toch heb je dat gedaan.

Hahah, wees niet zo zwak jij...vergelijk en maak niet van zulke idiote vergelijken.

Man man man, en dan ook nog aankomen, met mijn kids??...een lachertje.

.

Ik maak niet zulke enorme kwetsende fouten, !!.en verder wens ik niet meer met je te praten.

Iemand die zulke vergelijken maakt...

Lieve heer, sta me bij.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 13:34:

[...]

Nee, ik zeg niet dat ik blijf voor de auto of het huis. Ik zeg alleen dat ik geen zicht heb op wat de consequenties zullen zijn van als ik zou beslissen met hem te breken. Ik wil daar zicht op hebben. Zodat ik weet wat me te wachten staat. Zodat ik weet waar ik voor zou kiezen.Over welke consequenties heb je het? Financiële consequenties?
Ik heb lang geleden tijdens een gesprek in een groepje mannen er eentje horen zeggen: als een vrouw je vraagt of je wel eens naar de hoeren bent geweest, ALTIJD ONTKENNEN!!!!

En dat snap ik wel. Ik denk dat geen enkele vrouw er positief over is. Dus de stelling dat die hoer op zich niet zo erg is, maar dat hij er open over had moeten zijn, vind ik onzinnig. Geen enkele man -of hooguit een half procent- krijgt in zijn huwelijk toestemming om naar de hoeren te gaan.

Dan het bedrog. Is het bedrog? Is hij een band met die dame aangegaan? Heeft hij haar dingen beloofd die hij jou ook beloofd heeft. Heeft hij met haar ' zo goed kunnen praten'. Iemand had het over intimiteit. Ik denk dat die handeling bij die hoer gewoon een soort veredelde vorm van gymnastiek is. Plus wat hiervoor al is gezegd over spanning die opbouwt en zelfbeheersing etc.

Ik denk dat voor die man het kortstondige uitstapje a 50,- euro geen seconde met zijn werkelijke leven te maken had, laat staan met zijn huwelijk of gezin. Dat is bij uitstek het verschil tussen lust en liefde waar mannen nu eenmaal wat makkelijker mee omgaan.

En maakt 4 keer hoerenbezoek in 10 jaar iemand sex verslaafd?

Hoerenbezoek is niet iets om trots op te zijn en ik kan me voorstellen dat je flabbergasted bent. Maar goed. Je man blijkt niet perfect en hij hield een bepaald iets (waar hij in 10 jaar tijd concreet nog geen 2 uur aan heeft besteed) voor zichzelf en verborgen voor jou.

Tsja, ik vind het menselijk en helaas zijn sommige dingen in het leven nu eenmaal kut. Dit is kut, maar het zou naar mijn mening niet onoverkomelijk moeten zijn in een fijn huwelijk en gezin.

En degene die hier riep dat hij zijn vrouw en kinderen in levensgevaar heeft gebracht: puhlease. Als je zo redeneert heeft hij dat elke keer gedaan dat hij de gezinsauto bestuurde.

Die wratten die langs de rand van het condoom zijn gegaan zijn smerig en daarom ook mooi symbolisch. Maar die gaan wel weer weg. Dat lost zich wel op.

Hopelijk geldt dat ook voor de psychische schade.

Zo zonde om een mooi leven omver te werpen omdat je een ander zijn imperfecties niet kunt vergeven.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 13:50:

[...]

Hahah, wees niet zo zwak jij...vergelijk en maak niet van zulke idiote vergelijken.

Man man man, en dan ook nog aankomen, met mijn kids??...een lachertje.

.

Ik maak niet zulke enorme kwetsende fouten, !!.en verder wens ik niet meer met je te praten.

Iemand die zulke vergelijken maakt...

Lieve heer, sta me bij.Ik herhaal alleen wat je zelf hebt verteld. Niet om jou te vergelijken met de man van TO, verre van zelfs. Maar lees anders even jouw opmerkingen terug aan het adres van TO, want daar was dit een reactie op namelijk. Of lees ze niet, wat jij wil. Ik zet jou onder de negeer verder.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 13:43:

Ik realiseer me dat ook hij die beslissing te allen tijden kan maken. Nog steeds. Zoals het altijd is in een gelijkwaardige relatie. Maar ik zou het tegelijkertijd een kutstreek vinden. Want iemand jarenlang voorliegen en bedriegen is één ding. Maar er dan ook nog tussenuit sneaken na het droppen van de bom...?

Hoe laf kun je zijn.

Ja dat kun jij een kutstreek vinden en misschien is het dat ook wel. We lezen slechts één kant van het verhaal van iemand die speciaal hiervoor een nieuwe nick heeft aangemaakt, goed wetende wat voor adviezen hier op Viva gegeven worden.

Hij heeft niemand vermoord, heeft je niet geslagen, heeft geen schulden gemaakt, geen andere relatie. Hij is gewoon enkele keren naar de hoeren geweest voor onpersoonlijke seks. Nou nou, wat een drama wordt daarvan gemaakt zeg! En volgens mij vind jij dat best, dat elkaar overtreffen in superlatieven hoe slecht hij wel is en hoe goed jij dan wel bent. Jij hebt voorlopig nog het momentum omdat hij zich wentelt in schuldgevoelens, maar deze situatie blijft niet duren hoor. Het moet een keer klaar zijn en als jij daar niet klaar mee bent dan hij op een gegeven ogenblik wel.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 13:43:

[...]

.

Sterkte TO.

Zou zomaar kunnen.

Dat ik er voor kies om met hem verder te gaan.

Of dat ik ontdek dat dat niet lukt, en dat we uit elkaar gaan.

Wie weet. Ik wil dit eerst onderzoeken.

Ik respecteer jouw mening. Maar ik proef ook sterk dat die mening gekleurd is door eigen (pijnlijke) ervaringen. En dankjewel dat je die met me wil delen.

Mss heb je gelijk, wordt mijn verhaal net zo als dat van jou, en denk ik over een jaar ofzo van: ja, ze had gelijk.

Maar daar ben ik nu nog niet. En mss gaat mijn route anders lopen. Dat weet ik nu nog niet.

Hij was 20 jaar mijn stabiele factor, is de vader van mijn kinderen. De belangrijkste persoon in mijn leven. Mss wel de enige (tijdens een turbulente periode in mijn leven) die me zin in mijn leven gaf. Dat kan ik niet zomaar weggooien.

Maar ik kan tegelijkertijd niet terug naar dit 'vroeger'. Er is nu een breekpunt. Een splitsing. En ik wil (moet) onderzoeken waar alle routes nu heen gaan, voordat ik een kant op ga.
Hiltje, ik kan best een end met je mee maar heb je alles gelezen? Het was niet vier keer twee uurtjes, er hoort een hele opbouw bij, een aaneenschakeling van gewoonten en rituelen. Tegenover die twee uurtjes staan uren, dagen van voorpret, van door de straatjes lopen enz.

Dat maakt het zo onwerkelijk, tot een soort subleven

En dat neigt naar mijn idee wel richting een verslaving.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven