Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
en een beetje afstand kan je ook helpen om wat meer balans in je emotie te vinden. vraag of hij even bij een kennis wil logeren. dan word je niet elke dag geconfronteerd met hem en heb je ook niet de neiging om elke dag diep die ellende in te duiken in de hoop op begrip of verzachting. Tot nu toe komt er alleen maar meer rotzooi boven dus het heeft je nog niks opgeleverd.

Wat afstand, steun en rust zullen je meer opleveren.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 00:53:

Sab 0.49 uur:

Mee eens. Helemaal waar...

Nu nog iemand zoeken die dichtbij genoeg staat om in vertrouwen te kunnen nemen, maar ver weg genoeg om niet overdonderend sterk te ageren.Desnoods zoek je een therapeut. het is een serieuze crisis waar je in zit en mensen gaan heus om minder in therapie.
Thanx allebei

Nu even pitten.
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 00:54:

Thanx allebei

Nu even pitten.slaap lekker
Ik snap dat dit je wereld even op z'n kop zet. Maar als ik er even van een afstandje naar kijk, dan denk ik eigenlijk: 'Het valt toch wel mee?' Jullie hebben een lang en goed huwelijk, daar staat die vijf keer (of vaker, misschien wilde hij de pijn verzachten) prostituéebezoek toch los van? Ik denk eigenlijk dat heel erg veel mannen het doen. Ergens snap ik zelfs wel de behoefte van even een keer iets anders.

Misschien heb ik makkelijk praten, ik heb jouw situatie (nog) niet meegemaakt. Maar mocht mijn man af en toe een prostituee bezoeken, dan hoop ik dat hij het goed geheim weet te houden. Ik zou het kwetsend vinden denk ik, maar weet niet of dat terecht is.

Sterkte, hoop dat jullie er snel samen uitkomen.
quote:Nelladella1 schreef op 20 april 2016 @ 00:58:

Ik snap dat dit je wereld even op z'n kop zet. Maar als ik er even van een afstandje naar kijk, dan denk ik eigenlijk: 'Het valt toch wel mee?' Jullie hebben een lang en goed huwelijk, daar staat die vijf keer (of vaker, misschien wilde hij de pijn verzachten) prostituéebezoek toch los van? Ik denk eigenlijk dat heel erg veel mannen het doen. Ergens snap ik zelfs wel de behoefte van even een keer iets anders.

Misschien heb ik makkelijk praten, ik heb jouw situatie (nog) niet meegemaakt. Maar mocht mijn man af en toe een prostituee bezoeken, dan hoop ik dat hij het goed geheim weet te houden. Ik zou het kwetsend vinden denk ik, maar weet niet of dat terecht is.

Sterkte, hoop dat jullie er snel samen uitkomen.misschien heb je de geslachtsziekte gemist?
Nelladella1 : fijn dat je ook even deze kant belicht. Ik schiet heen en weer tussen allerlei uitersten. Het ene moment voelt alles als ziek, vertekend, krom, dat ik walg van afgrijzen. Het volgende moment is het even 'vlak' en denk ik ineens heel praktisch van, ach, hij schaamde zich, daarom vertelde hij dit niet. Nu weet ik het, er zijn ergere dingen. Hij heeft niemand vermoord. Dus wat jij schrijft denk ik ook af en toe. Ergens tussen deze verschillende uitersten v gedachten zal ik straks uitkomen. Maar nu is het er allemaal tegelijk.

@sab: ja, en dan dus idd de (kans op) genitale wratten.

Hij blijft volhouden dat hij écht ALTIJD een condoom heeft gebruikt, ook omdat hij het zelf heel vies vond, (ondanks de lust, of behoefte aan ontlading, of hoe je het ook noemt) ik denk nu zo'n beetje met 80% zekerheid dat dit klopt. Hij is hier erg stellig in. Maar goed. Eerst de uitslagen afwachten.

Hij heeft gisteren dus idd bloed laten prikken vd Hiv test, uitslag zou rond de 10 werkdagen duren. Het zou kunnen dat er al a.s. vrijdag uitslagen zijn v de soa test. Wratten biopt kon iets langer duren.
Het punt bereiken dat je het nooit zal begrijpen is ook een punt van acceptatie dus het praten met hem heeft wel degelijk zin. Je hoopt dat je antwoorden krijgt waar je wat aan hebt, en zelfs als die uitblijven heb je ook een antwoord. Het is een meer dan vervelende gedachte dat hij het huwelijk in is gestapt met een probleem en dat zelfs in intieme gesprekken nooit heeft geuit. Wat moet je daarmee? Er zijn mensen die een verslaving kunnen loskoppelen van de persoon en het als een losstaand iets kunnen zien, maar omdat we seks aan intimiteit relateren is dat vaak moeilijker dan iemand die zijn hele huwelijk heeft gelogen over zijn gok of gameverslaving.

Je komt van zelf op een punt dat je er met een ander over wil praten. Dan heb je een overload aan (geen)antwoorden gehad en dan neem je die stap vanzelf, ook omdat je je eenzaam gaat voelen in je verwarring en teleurstelling. Therapie is pas vaak zinnig als je voor je zelf hebt besloten wat je wil, je zit nu nog in de verkennende fase.

Wat ben je trouwens een topmoeder dat je, ondanks de woede die je voelt, je kinderen er buiten wil laten. Je vader is een hoerenloper zou voor hun gevoelsmatig verwarrend worden en inderdaad, hij kan goed liegen dus dan nu maar tegen de kinderen.

Ik heb best bewondering voor de manier waarop je het aanpakt, je komt over als iemand die gestructureerd problemen aanpakt, zelfs als je wereld instort.
Zinnig en scherp stuk weer, Geronimo2.

En bedankt voor je laatste zin/compliment. (Ik heb hierin niet veel keus.)

Thanx ook voor de . Die mis ik nu mss nog wel het meest irl.
Jouw man is nog steeds de man waarmee je getrouwd bent. Hij heeft alleen een deel van zichzelf voor jou verborgen gehouden. Daar had hij zo zijn redenen voor, en hij is daarin denk ik niet de enige. Ik denk dat weinig mannen in zijn positie daar heel open over zijn tegen hun vrouw. Hij had een hele goede reden om te liegen, kijk maar wat er gebeurt als je uitkomt. De redenen om het te doen zijn denk ik meestal erg banaal : omdat hij er zin in had een omdat het kon.

Natuurlijk wilde hij jou niet kwetsen en jullie huwelijk niet op het spel zetten. Dat heeft hij toch gedaan, ik denk met geen enkele andere reden dan dat hij dacht dat het zonder gevolgen zou blijven.

Het heeft niets te maken met zijn gevoelens voor jou. Jij vraagt je nu af of je hele huwelijk nep was, omdat voor jou "houden van" betekent dat je zoiets niet doet. Als hij het wel doet zal hij dus wel minder van je houden.

Voor je het weet heb je alles aan elkaar geknoopt tot een enorme brij. Het waarom doet er weinig toe en is denk ik zo banaal, dat je er niets aan hebt.

Wat er wel toe doet is hoe jij je hieronder voelt. Hij heeft een stuk van jouw onbevangenheid afgenomen en dat doet gewoon vreselijk veel pijn. Denk dat met iemand praten voor jou wel een goed idee is. Als je geen vrienden in vertrouwen wil nemen, begin dan bij een therapeut. Die staat er buiten en kijkt er van een afstand naar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dankje Bw. Wat het extra ingewikkeld maakt als ik denk aan professionele hulp, is dat ik ook enigszins verweven ben met de geestelijke hulpverlening door mijn werk. Het is een vrij klein wereldje. Ik ken veel psychologen beroepsmatig , en schaam me als ze dit over me weten. Ook in dat wereldje is (helaas) veel hokjesdenken en oordelen.

Maar ik denk dat ik een vriendin weet die er ver genoeg vanaf staat, die ik zou kunnen benaderen hiermee. Die me mss verder kan helpen zonder teveel risico op dat ze het door zal vertellen.
quote:BWitched schreef op 20 april 2016 @ 07:13:

Jouw man is nog steeds de man waarmee je getrouwd bent. Hij heeft alleen een deel van zichzelf voor jou verborgen gehouden. Daar had hij zo zijn redenen voor, en hij is daarin denk ik niet de enige. Ik denk dat weinig mannen in zijn positie daar heel open over zijn tegen hun vrouw. Hij had een hele goede reden om te liegen, kijk maar wat er gebeurt als je uitkomt. De redenen om het te doen zijn denk ik meestal erg banaal : omdat hij er zin in had een omdat het kon.

Natuurlijk wilde hij jou niet kwetsen en jullie huwelijk niet op het spel zetten. Dat heeft hij toch gedaan, ik denk met geen enkele andere reden dan dat hij dacht dat het zonder gevolgen zou blijven.

Het heeft niets te maken met zijn gevoelens voor jou. Jij vraagt je nu af of je hele huwelijk nep was, omdat voor jou "houden van" betekent dat je zoiets niet doet. Als hij het wel doet zal hij dus wel minder van je houden.

Voor je het weet heb je alles aan elkaar geknoopt tot een enorme brij. Het waarom doet er weinig toe en is denk ik zo banaal, dat je er niets aan hebt.

Wat er wel toe doet is hoe jij je hieronder voelt. Hij heeft een stuk van jouw onbevangenheid afgenomen en dat doet gewoon vreselijk veel pijn. Denk dat met iemand praten voor jou wel een goed idee is. Als je geen vrienden in vertrouwen wil nemen, begin dan bij een therapeut. Die staat er buiten en kijkt er van een afstand naar.So true
quote:Fog schreef op 18 april 2016 @ 15:24:

Voordeur open, tas met kleren naar buiten flikkeren, vent er achteraan en deur dicht gooien.

Dat is ook míjn eerste reactie, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik zou nooit meer sex willen met die kerel en m.i. is er geen reden om bij elkaar te blijven als er geen sex én geen vertrouwen is. En die reacties van hierboven dat het allemaal maar moet kunnen vind ik complete bullshit, als je gelukkig bent met elkaar ga je niet naar de hoeren.

Ik heb een soortgelijke ervaring en ik ben er alleen maar sterker uitgekomen! Dus nu even doorbijten... en succes!
viva la vida!

Wat er wel toe doet is hoe jij je hieronder voelt. Hij heeft een stuk van jouw onbevangenheid afgenomen en dat doet gewoon vreselijk veel pijn. Denk dat met iemand praten voor jou wel een goed idee is. Als je geen vrienden in vertrouwen wil nemen, begin dan bij een therapeut. Die staat er buiten en kijkt er van een afstand naar.+1! Beter had ik het niet kunnen zeggen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Nelladella1 schreef op 20 april 2016 @ 00:58:

Dat kun je er alleen los van zien als je vertrouwen niet ziet als kenmerk van een goede huwelijk. Je vertrouwt hem en als je als vrouw denkt dat er sprake is van gelijk oversteken m.b.t. intimiteit (ik deel mijn sexuele gevoelens en intimiteit exclusief met jou) dan blijkt dat dus niet zo te zijn, hoewel hij dat wel tegen je zegt. De man deelt zijn sexuele gevoelens en intimiteit ook met willekeurig wie.

Je wordt dus door die man in een positite gedwongen waar je als je het geweten had niet in zou zitten. Je wordt gedwongen mee te doen in een ongelijkwaardige relatie terwijl je daar nooit in hebt toegestemd. Ik vind die beslissing die de man zo voor je neemt nog wel het meest kwetsend. Alsof jij zelf als vrouw niet telt en die man wel even voor jou mag beslissen hoe jouw relatie eruit ziet.

Ik schrijf hier bewust "man" en "vrouw" en niet "partner". Hoewel het andersom (vrouw bedriegt man) natuurlijk even kwetsend is zie ik hier ook een stukje onderdrukking door mannen in. Mannen die beslissen voor hun vrouw door hun vrouw in onwetendheid te laten.

Iedereen mag zijn leven invullen zo hij wil. Maar als vrouwen echt gelijkwaardig waren zou een vrouw evenveel recht van beslissen hebben als een man. Dan zouden mannen eerlijk zijn over hun gedrag en de consequentie daarvan aanvaarden. Die consequentie is dat vreemdgaan of hoerenlopen je kans op een leuke echtgenote en moeder voor je kinderen nogal verkleint omdat vrouwen helemaal geen zin hebben in zo'n man.

Het feit dat we als maatschappij hele red light districts hebben waarin mannen hun vrouw geinstitutionaliseerd kunnen bedriegen zegt natuurlijk al genoeg: Eigenlijk vinden we het als maatschappij nog steeds ok dat mannen meer rechten hebbben dan vrouwen, o.a. het recht om eenzijdig de huwelijksvoorwaarden te veranderen en dat niet aan hun vrouw te vertellen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wat er wel toe doet is hoe jij je hieronder voelt. Hij heeft een stuk van jouw onbevangenheid afgenomen en dat doet gewoon vreselijk veel pijn. Denk dat met iemand praten voor jou wel een goed idee is. Als je geen vrienden in vertrouwen wil nemen, begin dan bij een therapeut. Die staat er buiten en kijkt er van een afstand naar.

Om mij maar eens met jullie woorden terug te praten, ..:dan kun je alles wel vergoeilijken,"ach ja..hij hield het verborgen"..."het is maar een gedeelte van hem"...haha, laat me niet lachen joh!..."hij heeft me een stuk onbevangenheid afgenomen, maar de rest njet hoor, de rest niet"..

Lieve heer, wat kunnen jullie lullen.

.

Bedankt hoor, want door jullie zal dit gedrag , sneller en meer worden getolereerd,en waardoor?..door deze bullshit, te lopen verkondigen.

Dacht dat jullie zogenaamd sterke vrouwen waren, maar niks hoor.."hij nam mij maar een stukje af"

Besta jij maar uit een stukje?

.

Gelukkig ik uit een geheel, en heel erg gelukkig, dat ik dit soort , gevaarlijke, onveilige, oncharmante keuze,s nooit zal maken.

Bah.

.

Echt heel erg vreselijk bah.

In het kanaal.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Zeeland1970 schreef op 20 april 2016 @ 07:50:

Dankje Bw. Wat het extra ingewikkeld maakt als ik denk aan professionele hulp, is dat ik ook enigszins verweven ben met de geestelijke hulpverlening door mijn werk. Het is een vrij klein wereldje. Ik ken veel psychologen beroepsmatig , en schaam me als ze dit over me weten. Ook in dat wereldje is (helaas) veel hokjesdenken en oordelen.

Natuurlijk, het zijn ook maar mensen. Al denk ik niet dat er ook maar iemand is die jou veroordeelt. Overigens betekent het niet dat ze je niet kunnen helpen.

Maar ik denk dat ik een vriendin weet die er ver genoeg vanaf staat, die ik zou kunnen benaderen hiermee. Die me mss verder kan helpen zonder teveel risico op dat ze het door zal vertellen.Misschien is dat nog beter. Maar andere mensen zijn echt niet de hele dag bezig met jouw sores. Ook zo'n psycholoog niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bêste TO, ik weet dat jij niks fout deed, en dat je uiteindelijk voor twee keuze,s zal staan...

Daar kun jij niks aan doen,..dat was zijn fout, verdrietig genoeg natuurlijk, erg.

.

Maar ik verzeker je, dat als jij de keuze maakt , bij hem te blijven, dat je op langer termijn gekwetst gaat worden.

Nee, niet op de korte termijn nee.

Klopt.

Bij de keuze, bij hem te blijven, werkt het op korte termijn goed, heel kort overigens..waar ik vermoed, dat dit je eeuwig, zal blijven achtervolgen in je hoofd.

Lang, kort...jou leven, jou ding.

.

Maar daar waar je al lang in een leugen leeft, is het toestaan ervan, even zo vernietigend voor je geest.

.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 08:22:

Echt heel erg vreselijk bah.

In het kanaal.het kanaal is tijdelijk gedempt, dus staat droog. wat nu?
Riolering.
Dan zetten we hem bij het grof vuil.

maar zoals ik gisteren ook al zei, er is nog (veel) meer. Nu is het dus een frequent hoerenloper (heeft hij in die tijd zich laten testen op hiv, dus voordat hij besloot kinderen met jou te maken? ) en komt er een pornoverslaving om de hoek kijken (wat voor porno bijv.??)

Nogmaals, er komt vast nog veel meer. En dat zeg ik niet om je een rotgevoel te geven beste to, ik heb erg met je te doen, maar zorg dat je de onderste steen boven krijgt voordat je uberhaubt nadenkt over de toekomst.
quote:elle5460 schreef op 20 april 2016 @ 10:28:

Riolering.putdeksel open en er in duwen?
quote:Janco schreef op 20 april 2016 @ 10:34:

Dan zetten we hem bij het grof vuil.

maar zoals ik gisteren ook al zei, er is nog (veel) meer. Nu is het dus een frequent hoerenloper (heeft hij in die tijd zich laten testen op hiv, dus voordat hij besloot kinderen met jou te maken? ) en komt er een pornoverslaving om de hoek kijken (wat voor porno bijv.??)

Nogmaals, er komt vast nog veel meer. En dat zeg ik niet om je een rotgevoel te geven beste to, ik heb erg met je te doen, maar zorg dat je de onderste steen boven krijgt voordat je uberhaubt nadenkt over de toekomst.

ja er komt nu inderdaad meer uit dan de dag ervoor. al is het niet zo gek dat hij niet alles vertelde van voordat ze samen waren.

dat doe je niet als je net bij elkaar bent, en tig jaar later ga je die ouwe koeien niet uit de put halen.

maar die sex filmpjes verslaving is wel nieuw, al is het iets anders dan een hoer bezoeken vind ik.
quote:coralie76 schreef op 20 april 2016 @ 10:42:

ja er komt nu inderdaad meer uit dan de dag ervoor. al is het niet zo gek dat hij niet alles vertelde van voordat ze samen waren.

dat doe je niet als je net bij elkaar bent, en tig jaar later ga je die ouwe koeien niet uit de put halen.

Die gedachte had ik ook. En misschien dacht hij wel ermee te kunnen stoppen aan het begin van de relatie?

Ontzettend jammer dat hij er toen nooit iets over heeft verteld, of durven vertellen, gemiste kans!
quote:ooitverlegen schreef op 20 april 2016 @ 11:06:

[...]

Die gedachte had ik ook. En misschien dacht hij wel ermee te kunnen stoppen aan het begin van de relatie?

Ontzettend jammer dat hij er toen nooit iets over heeft verteld, of durven vertellen, gemiste kans!

ja, misschien gemiste kans, al snap ik het wel. niet dat het zijn gedrag goedpraat hoor. maar ze waren jong en kregen een relatie. denk dat die man zich toen al schaamde dat hij naar de hoeren was geweest, ook al was hij misschien single toen hij het deed. zou hij toch een beetje de schijn van krijgen dat hij een loser is die geen vriendin kan krijgen.

en wist hij toen al dat hij die driften had en dat die zouden blijven? waarschijnlijk niet, die man wist niet hoe het zou zijn, een lange relatie.

hij had alleen in de relatie niet de fout moeten maken om dit stiekem buiten de deur te zoeken.

al zijn er genoeg mensen die de fantasie hebben om het met een ander te doen. het is niet iets wat makkelijk bespreekbaar is in een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven