Napraattopic 59
dinsdag 19 april 2016 om 22:16
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 23 april 2016 om 17:23
quote:WaaromPorque schreef op 23 april 2016 @ 17:05:
[...]
En jij denkt dat die baby er zo uit komt rollen? Daar moet een vrouw echt wel wat voor presteren hoor. Nooit van dichtbij meegemaakt? Zo ja, mag je wel meer respect hebben voor je vrouw.
Ik krijg bulten van jouw uitspraak.Ik wel. 2 x. En toch ben ik het met Hayek eens.
[...]
En jij denkt dat die baby er zo uit komt rollen? Daar moet een vrouw echt wel wat voor presteren hoor. Nooit van dichtbij meegemaakt? Zo ja, mag je wel meer respect hebben voor je vrouw.
Ik krijg bulten van jouw uitspraak.Ik wel. 2 x. En toch ben ik het met Hayek eens.
zaterdag 23 april 2016 om 17:24
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:21:
[...]
Maar hoezo is bevallen een prestatie? Het is een lichamelijke inspanning (voor de meesten in ieder geval ).
Ik vind presteren bij een bevalling een verkeerd woord denk ik.Je moet toch zelf ook iets presteren? Mee persen, dan weer weeën weg puffen. Pijn ondergaan... dat is wel degelijk een prestatie. Het is toch echt een samenwerking tussen vrouw en baby.
[...]
Maar hoezo is bevallen een prestatie? Het is een lichamelijke inspanning (voor de meesten in ieder geval ).
Ik vind presteren bij een bevalling een verkeerd woord denk ik.Je moet toch zelf ook iets presteren? Mee persen, dan weer weeën weg puffen. Pijn ondergaan... dat is wel degelijk een prestatie. Het is toch echt een samenwerking tussen vrouw en baby.
zaterdag 23 april 2016 om 17:25
quote:WaaromPorque schreef op 23 april 2016 @ 17:20:
[...]
Ach, alleen een man kan zo een ondoordachte opmerking maken. Dan heb ik al geen zin meer om uit te leggen wat er allemaal fout kan gaan en fout gaat voor honderden vrouwen in derde wereld landen bv.En die vrouwen in de derde wereld zijn dus een beetje mislukt, omdat ze het niet eens konden presteren zonder problemen een kind te baren?
[...]
Ach, alleen een man kan zo een ondoordachte opmerking maken. Dan heb ik al geen zin meer om uit te leggen wat er allemaal fout kan gaan en fout gaat voor honderden vrouwen in derde wereld landen bv.En die vrouwen in de derde wereld zijn dus een beetje mislukt, omdat ze het niet eens konden presteren zonder problemen een kind te baren?
zaterdag 23 april 2016 om 17:25
Voor mij is een prestatie is wat niet 'iedereen' kan. Een record op 10km schaatsen of een driedubbele looping met een zesvoudige axl zoals Epke. In principe is elk vrouwenlijf gemaakt om te bevallen. Dat het voor de vrouw zelf een prestatie is en een unieke ervaring ja, dat begrijpt iedereen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zaterdag 23 april 2016 om 17:26
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 17:22:
[...]
Dat ik een man ben, kan ik niet ontkennen. Ondoordacht is de opmerking zeker niet.
Ja, er kan heel veel fout gaan bij een bevalling, maar is het een prestatie van de vrouw in kwestie als die dingen niet fout gaan?Of het nu fout gaat of niet; de vrouw kan echt niet simpel achterover gaan liggen en afwachten. Maar ik val in herhaling.
[...]
Dat ik een man ben, kan ik niet ontkennen. Ondoordacht is de opmerking zeker niet.
Ja, er kan heel veel fout gaan bij een bevalling, maar is het een prestatie van de vrouw in kwestie als die dingen niet fout gaan?Of het nu fout gaat of niet; de vrouw kan echt niet simpel achterover gaan liggen en afwachten. Maar ik val in herhaling.
zaterdag 23 april 2016 om 17:28
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 17:23:
[...]
Hayek kwam daarmee hoor, met het woord prestatie, dat zijn niet mijn woorden of die van de TO die trots is op haar nageslacht.Ik koppel het woord trots aan een prestatie. Maar ik verwijs maar gelijk naar mijn eerste post hierover: het zal wel aan mij liggen.
[...]
Hayek kwam daarmee hoor, met het woord prestatie, dat zijn niet mijn woorden of die van de TO die trots is op haar nageslacht.Ik koppel het woord trots aan een prestatie. Maar ik verwijs maar gelijk naar mijn eerste post hierover: het zal wel aan mij liggen.
Oh dear, how sad, never mind.
zaterdag 23 april 2016 om 17:28
zaterdag 23 april 2016 om 17:29
quote:hatsetats schreef op 23 april 2016 @ 17:25:
Voor mij is een prestatie is wat niet 'iedereen' kan. Een record op 10km schaatsen of een driedubbele looping met een zesvoudige axl zoals Epke. In principe is elk vrouwenlijf gemaakt om te bevallen. Dat het voor de vrouw zelf een prestatie is en een unieke ervaring ja, dat begrijpt iedereen.Dat bedoel ik ja. Ik weet ook heus wel dat een bevalling niet niks is......
Voor mij is een prestatie is wat niet 'iedereen' kan. Een record op 10km schaatsen of een driedubbele looping met een zesvoudige axl zoals Epke. In principe is elk vrouwenlijf gemaakt om te bevallen. Dat het voor de vrouw zelf een prestatie is en een unieke ervaring ja, dat begrijpt iedereen.Dat bedoel ik ja. Ik weet ook heus wel dat een bevalling niet niks is......
zaterdag 23 april 2016 om 17:29
quote:WaaromPorque schreef op 23 april 2016 @ 17:28:
[...]
Ik neem aan dat elke vrouw meewerkt tijdens de bevalling? Of heb ik steeds de pech dat ik ook iets moet PRESTEREN.
Ja tuurlijk werk je mee, maar, ik spreek nu voor mezelf, vond het geen prestatie.
Prestatie is voor mij zo'n beetje wat Hats schrijft.
[...]
Ik neem aan dat elke vrouw meewerkt tijdens de bevalling? Of heb ik steeds de pech dat ik ook iets moet PRESTEREN.
Ja tuurlijk werk je mee, maar, ik spreek nu voor mezelf, vond het geen prestatie.
Prestatie is voor mij zo'n beetje wat Hats schrijft.
zaterdag 23 april 2016 om 17:30
zaterdag 23 april 2016 om 17:30
zaterdag 23 april 2016 om 17:31
quote:BridgetteDubois schreef op 23 april 2016 @ 17:30:
Het is misschien dezelfde discussie als; "wat doet meer pijn, een bevalling of een trap tegen je ballen" ...
Oh een bevalling, daar ben ik van overtuigd!
Maar het schijnt dat nierstenen meer pijn doen....ik hoop dat dat me bespaard blijft.
Het is misschien dezelfde discussie als; "wat doet meer pijn, een bevalling of een trap tegen je ballen" ...
Maar het schijnt dat nierstenen meer pijn doen....ik hoop dat dat me bespaard blijft.
zaterdag 23 april 2016 om 17:37
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 17:31:
[...]
Ik had tijdens mijn zwangerschap nier- en galstenen.
Ben aan galstenen zelfs geopereerd tijdens mijn zwangerschap.
Doet óók erg zeer maar zeerder dan dagenlang weeën?
Neuh.
[...]
Ik had tijdens mijn zwangerschap nier- en galstenen.
Ben aan galstenen zelfs geopereerd tijdens mijn zwangerschap.
Doet óók erg zeer maar zeerder dan dagenlang weeën?
Neuh.