Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Lekker je huis opruimen kan ook fijn zijn pindaatje.

Ze zeggen niet voor niets 'Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd'

(hoewel dat wel heel optimistisch is)
Het wordt dan wel overzichtelijker Haha

Hoop dak beetje slaap. Ben steeds wakker snachts en slaap dan te kort al met al. Vandaag ex maar Ff onder de negeer gezet. Hij wil sweekends nooit wat doen. Ja voetbal op tv kijken in z'n mannenhol. En dan zeer weinig contact. Nou nu heeft ie weinig contact zoals hij wenst. Leek me beter. Gewoon mijn ding doen. Maar das wennen. Ook wel fijn hoor rust.
Nee Pindaatje, dat is ook niet fijn. Hartstikke knap dat je ze wel laat doen

Ik ga echt m'n ogen sluiten, anderhalf uur slaap vorige nacht was niet genoeg!

Wilde nog even laten weten dat ik je gelezen had
Lief bella. Ga maar gauw slapen.

Trusten
Hoe gaat het nu Fontein? Wat een vreselijk verlies moet je dragen. Je mag altijd hier komen om van je af te schrijven. Met of zonder drank. Heel veel sterkte.

Id wat goed van het convenant, en dat je tevreden bent. Maar wat een dubbel gevoel moet het zijn. En in bed eten is heel lekker. Tenzij je knoeit. Heb je nog wat leuks op de planning staan vandaag? Succes met zoeken naar jouw nieuwe eigen plek. Zal vast ook voor meer rust zorgen.

September hoe gaat het met je? Gisteren een slechte dag?

Bella ik weet niet wat je droom was maar het klinkt heel leuk en je blijheid straalt er vanaf, heel leuk voor je!

En die "maar" is omdat het gewoon een stomme gewoonte is. Ik heb echt heel slecht geslapen en veel te kort.

Vanavond vroeg erin.

Pinda heb jij een beetje beter geslapen? Ik slaap ook slecht de laatste tijd. Komt door de stress bij mij. Voel me een beetje op eerlijk gezegd. Ligt aan meerdere dingen maar werkt helaas door in mijn nachtrust.
Gefeliciteerd Bel en LD!

Knuffel voor iedereen die het moeilijk heeft.

Nu ik hier lees over rouw; dat is het gevoel wat ik heb, alsof ik in de rouw zit, alleen is er niemand recentelijk overleden. Ik heb ook het gevoel dat ik nu niks aan zou kunnen; een ziekte, dood of ander verdriet bij mij of in m'n omgeving. Ik word al emotioneel van dingen die eigenlijk ver van me af staan.

Gisteren inderdaad de zon cadeau gekregen, lekker buiten gewandeld alhoewel ik er dit keer weinig van genoot, teveel in m'n hoofd. Thuis 3 wijntjes gedronken en die vielen niet echt gezellig, dus maar snel thee gezet en naar bed gegaan. Geen alcohol in huis hebben is echt een goede, als ik dan iets haal, echt afgemeten; dus zo'n klein flesje wijn of 2 flesjes bier, kan ik ook niet meer drinken als ik toch trek heb in meer.
Wining, afscheid nemen van je levensstijl, verslaving, houden van etc zijn allemaal vormen van rouw.

Echt het wordt beter!
Nou nee Betty. Ik heb om 5 uur een halve pam genomen. En dan nog raar slapen. Maar goed. Voel me wel weer wat beter.

Ook druk. Heftige week. Dan de ex te ouwehoeren. Heb ik ook gezegd gister. Nou ja geskyped. Ook zo zat van. Al die voorwaarden. Lastig gedoe. Wat hij ervan maakt. Om vervolgens die bal bij mij neer te leggen. De groeten. Ik kan dat niet meer. Ik wil dat niet meer. Pas geleden iemand overleden die ik ken. Zon lieverd. Kindje achter gelaten. Onverwacht. Hart. Dan denk ik grrrrr ik wil leven. Genieten. Het fijn hebben met iemand. Gezellig. Vrijen. Wandelen. Enz enz. Ik kan niet meer tegen die emotionele armoede. Ik ben gister duidelijk geweest. Wat ook best gemeen was. Hij zoekt t maar f f uit. Ik loop me druk te maken over zon ex. Terwijl t leven zo leuk kan zijn.

Ikkan zo slecht ontspannen. Wat mij ontspant is heel lange jeweetwel sessies. En die heb ik nu nooit meer.

Besefte ik mij ineens dat dat eigenlijk 1 van de weinige dingen is waar ik van ontspan. Ben altijd wel beetje gespannen zeg maar. Vluchtklaar.

Nav dat gesprek iig maar eens gaan kijken naar yoga ofzo.

Heel verhaal.

Wining. Er hangt zon sluier over je heen. Zoiets? Had ik ook.

Nu minder. Met hier en daar een dip.

En dan is er koffie.
Pinda, ik ben ook altijd een beetje gespannen, of heel veel. Lijkt wel of het langzaam beter wordt. Waarom eigenlijk nog contact met ex? Als ik het van Bella lees, snap ik het wel. Maar van jou lees ik geen meerwaarde. Meer van hij bepaalt en jij past je aan.

(Zo makkelijk he om over anderen iets op te schrijven, terwijl ik van mijn eigen leven een puinhoop maak).

De gedachte aan een andere man doet me nu rillen.

Mijn tinderprofiel zou er dan ook zo uitzien:

lui, overgang, haargroei waar het niet gewenst is, in staat tot niks, geen animo voor kunst en cultuur, geen huis, ex alcoholist zoekt

GEEN man. Bij voorkeur zonder moeder (heb nu de schoonmoeder from hell), met kinderen (die zijn wel leuk), voor geen contact.
Haha o sorry ld maar dit schrijf je echt heel grappig op! En een man? Kan me voorstellen dat je hoofd en je haar daar nu echt niet naar staat.

Pinda lekker even de waarheid zeggen! Zou leuk zijn als hij er wat mee zou doen.

Ik heb ook een saai sexleven en mis het ook. Mijn man vast ook maar op de een of andere manier is er zo weer een week voorbij zonder. En dan nog een. Zoals ik al eerder schreef, we hebben het beide erg druk en beide hebben behoorlijke stress. Maar sex is juist ontspannend dus waarom we dat niet vaker doen?
Betty, dat jij niet goed in je vel zit is toch vrij uitzonderlijk? Sterkte!

Wining ook sterkte, hou vol.

Doppindaatje, ik wilde hetzelfde zeggen als LD, wat wil jij nog van die man? Zoek een lekkere vrijer en laat je emotioneel niet zo in de luren leggen

Haha LD, humor.

De mijne: Belegen vrouw stelt gleuf ter beschikking aan de wetenschap.
Hatsjikideee...
Kijk dit zijn de betere zondagen, keihard lachen. Belegen vrouw stelt gleuf ter beschikking aan de wetenschap.

Paus woeha, woeha!

Betty, opperhoofd der opperhoofden, hoop dat je er een fijne dag van maakt en dat je geniet.

He, wat zijn er veel dipjes. (ik ook hoor, maar kan ook nog lachen).

Overigens als de scheiding rond is zal ik eens uit de doeken doen wat voor een schoonmoeder ik heb gehad. Serieus om te janken dat wijf. En als je weet wat ik allemaal voor haar gedaan heb!!!!!!!!!!!

Vriendin van mij zei: ik denk dat ik rijlessen ga nemen in plaats x (waar schoonmoeder woont). Vriendin heeft al 3000 lessen gehad en kan het gewoon niet.....
Geen kater, redelijk geslapen. Ben ergens heel blij met alle gevoelens die zijn losgekomen. Was echt nodig.

Fijn dat jullie er waren.
Liefde is een raar iets. Ik vraag me dat ook af wat ik er nog mee moet.

Betty lukt t om wat minder drukte te creëren?

Lachen LD jouw omschrijving en pausini ook!! Hoe kom je erop.

Ik ben blij met jullie.

Fontein al weer wakker? Ik zie je bent wakker. Fijn dat er wat loskomt.
@Fontein, gelukkig geen kater. En we zijn er altijd!
Ja Betty dat is het ook, een stomme gewoonte. Je seksleven laten versloffen is ook een stomme gewoonte. Gewoontes zijn moeilijk te veranderen maar soms zó de moeite waard om het te proberen. Gewoon mee beginnen, doen! Pak je man eens lekker onverwachts bij zijn lurven, laai het vuurtje weer op! (Wat zeg ik dat netjes hè)

Mijn droom is geweldig, al bijna vijf jaar een droom, bijna twee jaar daadwerkelijk mee bezig geweest. Enorm veel tijd, aandacht, liefde, doorzettingsvermogen en geld in gaan zitten maar dat is het allemaal waard als iets je passie is! Dat het met poesjes te maken heeft had je vast al begrepen

Wining dat is een zwaar gevoel... Heb je enig idee waar dat vandaan komt? Niks in huis hebben is zeker een goeie. Ik ben van een slijterij voorraad naar 1 fles wijn gegaan, lekker overzichtelijk

Pindaatje is het nog liefde wat je voelt voor je ex? Of jaag je iets na wat niet bestaat, althans, wat je niet bij hem zult vinden. 'Wat er niet in zit komt er ook niet uit.' Die zin hielp me van mijn mloeder af.

LD en Pausini, jullie zullen veel matches krijgen, hahaha

Fontein zo te lezen ben je rustiger en gaat het wat beter. Fijn
Bel, ze staan in rijen van 3 opgesteld voor de deur.
quote:ldbieepl schreef op 24 april 2016 @ 14:17:

Bel, ze staan in rijen van 3 opgesteld voor de deur.

Topper

Bella het zit er wel in. Maar komt eruit als t uitkomt denk ik.

Het is iig niet constant en Nie bespreekbaar rii een oplossing oid. Mag nergens over gepraat worden. Ja en als ik hier en daar op t forum lees dat t de bedoeling is dat je je veilig kunt voelen in een relatie. Gewaardeerd en zulk soort dingen. Dat ken ik niet. Herken ik niet. Nooit gehad. Ook niet van huis uit. Ik weet eigenlijk gewoon niet eens wat normaal is
Pindaatje, zit het er echt in of hoop je dat het erin zit? En als het erin zit waarom heb je daar dan nog niks van gemerkt? En hoe kan het dat er nergens over gepraat mag worden. Lieve schat dat is niet goed hoor!

Ik ken het van thuis uit ook niet en juist daarom weet ik dat ik dat in mijn eigen verdere leven anders wil. Je niet de moeite waard voelen is toch geen ruk aan? Je bent groot! Je mag kiezen!
Beide bella. Het zit/zat erin. En ik hoop het ook.

In verleden konde we goed praten. En leefde hij mee. Tot hij zelf vervelender werd. Negatiever. Daardoor mij erin meesleepte. Uiteindelijk gebeurde mijn drama. En daarover hebben zal teveel pijn doen denk ik. Lekker niet over hebben want dan is t er niet.

Ik krijg dan te horen: zit je daar nou nog mee. En zo wordt t dan niet bedoelt. Nee hij was dan bijv boos en zei dat gewoon.

Wat een mongool ook.
Heb je andere mensen waarbij je wel je gevoel kunt delen Pinda?
Hatsjikideee...
Pausini, ja dat klopt eigenlijk wel. We hebben nu een hele hectische periode, wil er niet teveel over kwijt ivm herkenning maar het is even een zware tijd. Merk ook dat ik daardoor weer meer ben gaan drinken.

Heb bewondering voor jullie niet drinkers. Voel me soms echt zo'n slappeling dat ik mezelf nog steeds zo voor de gek kan houden. Dat alcohol helpt ontspannen. Stom hoor.

Pinda zulke opmerkingen over zo'n ontzettend heftige gebeurtenis zijn echt kwetsend. Snap dat je daarop afknapt en nog meer het gevoel hebt dat híj zijn best maar eens moet doen voor jou!
Nou dat sws Betty. Ook nav jullie reacties. Ik ga niet meer m'n best doen. Beetje klaar mee.

Pausini die heb ik wel. Maar zoals nu als ik beetje over de zeik ga zoek ik niemand op. Erna weet ik het allemaal wel weer. Dan deel ik t hier met jullie.
Nu ben ik geen ster in langdurige liefdesrelaties onderhouden maar als je je afvraagt wat 'normaal' is, hoef je eigenlijk ten eerste alleen maar naar jezelf te luisteren. Waar liggen jouw grenzen.
Hatsjikideee...
Ja en die ken / voel ik niet goed. En luister er niet na.of iig biet naar geluisterd. Of weet niet welk gevoel ik serieus moet nemen of niet. Pas sinds kort laat ik elk gevoel binnen komen. En ga t voelen. Klinkt wat zweverig maar het helpt wel. Word ik boos. Ok ik ben boos. Ik voel mij boos. Dus dit maakt mij boos. Waar komt t vandaan. Waarom word ik boos. Einde. Dus ipv wegdenken of inslikken. Is t te volgen.

Ik begin luisteren naar mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven