Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Vandaag week 36 over gemaakt.

Afgelopen maand meer van mijn betaalrekening uitgegeven dan er is binnen gekomen, maar dat komt ook doordat ik weer duurdere uitgaven heb gedaan.

Morgen krijg ik mijn salaris binnen en ga het dan een stuk rustiger aan doen.

Vanmiddag toch nog even snel naar leuke dingen kijken voor in mijn huisje

Wat fijn dat je toch nog mee kan doen runningmonster! Ook als je een paar keer wat minder spaart heb je uiteindelijk nog een leuk bedrag.
Week 44 overgemaakt.

Heb nu € 468,- extra gespaard vanaf 1-1-16

Mijn spaarpotje 'Eigen Risico' ga ik opheffen. De inhoud ga ik verdelen over m'n andere spaarpotjes. Ik merk dat als ik een deel van m'n eigen risico moet betalen ik het hier toch niet uithaal. Dan kan ik het beter in een spaarpotje doen voor m'n auto en huis etc
Ik zit op 437 euro nu.
Week 16: na een korte dip toch maar besloten om 5 euro over te maken. Wie weet gaat het volgende week wel weer veel beter en kan ik dan wel weer een groter bedrag doen. Kortom: ik stel de beslissing om te stoppen even uit.
quote:Bumba1985 schreef op 24 april 2016 @ 13:31:

Week 16: na een korte dip toch maar besloten om 5 euro over te maken. Wie weet gaat het volgende week wel weer veel beter en kan ik dan wel weer een groter bedrag doen. Kortom: ik stel de beslissing om te stoppen even uit. fijn!
Goed zo Bumba!

€21 deze week voor mij, totaal €457.
Hulde voor iedereen die nog bezig is en voor degenen die ondanks tegenslagen een manier zoeken om door te sparen. We houden het al bijna 4 maanden vol!

Vandaag heb ik 21 euro afgestreept omdat mn loon is gestort. Daarmee sta ik op 189,50. Vorige week was ik op vakantie en waarschijnlijk gaan we volgend jaar in april naar New York, dus daar wordt dit spaarpotje voor. Moet dus nog even flink doorsparen, maar heb eind van het jaar ruim 700 euro te pakken (halve bedragen). Dat scheelt toch al weer een heleboel!
Heb toch ineens 30 euro kunnen sparen.

HEb week 16 en 17 afgestreept : 11 euro en 19 euro.

Ik heb geen idee hoeveel ik nu al heb. Zal het eens optellen binnenkort
Ik ga op vakantie en ik neem niet mee: mijn spaarpot

Dus ik heb mijn spaarpot gevuld voor komende week en de week erop.

Afgestreept: week 2 en 19
Fijne vakantie Helga. Hier gaat het tweewekelijkse sparen prima.
Week 17: €6. Alweer een laag bedrag, maar vanaf volgende week kan ik hopelijk weer wat sneller sparen, want dan is mijn salaris ook binnen en ik heb best veel extra gewerkt en ook in de weekenden en feestdagen met 100% toeslag
Goed bezig iedereen! Ik had een achterstand en die is weer ingehaald.

Week 1: 10,00

Week 2: 50,00

Week 3: 22,00

Week 4: 5,00

Week 6: 31,00

Week 7: 25,00

Week 8: 45,00

Week 9: 20,00

Week 10: 32,00

Week 11: 50,00

Week 12: 41,00

Week 13: 51,00

Week 14: 46,00

Week 15: 24,00

Week 16: 6,00

Week 17: 44,00

Totaal: 544,00

En, ik heb 3 maanden contractverlenging gekregen, dus de komende tijd maar de hoge bedragen wegstrepen
quote:Bumba1985 schreef op 30 april 2016 @ 13:19:

Week 17: €6. Alweer een laag bedrag, maar vanaf volgende week kan ik hopelijk weer wat sneller sparen, want dan is mijn salaris ook binnen en ik heb best veel extra gewerkt en ook in de weekenden en feestdagen met 100% toeslag De lage bedragen moeten ook weg Bumba
Omdat het alweer zondag is heb ik 35 euro over gemaakt voor komende week.

Week 52 t/m 40 vond ik soms even lastig, maar sinds ik die voorbij ben, is het steeds leuker aan het worden
478 euro nu.

En druk in strijd met man die er allerlei leuke dingen voor bedenkt.
Zojuist € 43,- overgemaakt.

In totaal nu € 511,- extra gespaard afgelopen 4 maanden.

We gaan met z'n allen de goede kant op
5 euro gespaard deze week, zit nu op 194,50. Volgende week hopelijk minimaal 6 euro! Zit toch weer erg krap deze maand, hoge ziektekosten.... Heb 2 banen en werk bij de ene 10 van de 17 uur, vanaf volgende maand krijg ik helaas nog maar 70% uitbetaald (hoop alleen over de uren die ik nog niet werk, moet dat nog uitzoeken) dus t wordt de komende tijd allemaal wel spannend. Maar goed, heb toch al mooi bijna 200 euro
Ik heb het rijtje met hoogste bedragen helemaal afgestreept, vanaf week 50 t/m 53. Voelt lekker! Nu weer even iets lagere bedragen, want het heeft er wel een beetje ingehakt. Deze week doe ik week 17 (aan het eind van de week, want ik ben nu lekker een weekje op de camping).
€35 voor mij deze week, totaal €492
Mijn overzicht:

jan. € 1,-

febr. 2,-

mrt. 3,-

april 4,-

mei 5,-

= € 15,-
@ninon, gefeliciteerd met je contractverlenging!

Ik loop nu al weken achter, besteed mjn geld even aan andere dingen.

Binnenkort dus inhalen!!
Prrrr, mauw miawwwww.
3 euro gespaard deze week. Komende weken extra mijn best doen. Moet lukken.
Ik heb nu 18 keer geld in mijn varkentje gestopt. Ik vrees dat er de rest van de maand niets bij komt. Heb t geld al bijna op, en moet nog 3 weken wachten op nieuw geld...
Goed bezig allemaal. Leuk om te lezen dat iedereen de meesten hier in de vijfde maand nog steeds lekker fanatiek bezig is met sparen.

Hier niet veel te melden, behalve dat er 34 euro is over gemaakt. Kan ook wel lekker rustig zijn
Week 18: 47 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven