Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Oh wat leuk Rozea!
Later is nu
De postbode komt er nu aan!

Ze is van harte welkom.
Oooh ik heb hier een mega-tsunami.

7 kaartjes.

Klinkt leuk, maar 1 kaartje heb ik nu al voor de 3e keer ontvangen en een ander kaartje voor de 2e keer.

Nu moet ik me even opladen om te registreren. Ga eerst maar mijn kop thee opdrinken.
Jaaaaaaaa! Na een maand weer een kaartje gekregen. Een ijsbeer op ijsschots in zee uit Duitsland. Dochterlief had 2 kaarten. Een konijn uit Michigan (vs) en 2 dalmatiërs uit Litouwen(latvia toch? )

Wow labellei 7stuks... Jammer van de dubbele..

Leuk Rozea je 2de kaart
Eindelijk Moonlightdreamer, leuk!

Latvia = Letland

Lithuania = Litouwen

En ook jippie voor Rozea!

Ik hoop ook op weer eens een kaartje. Ik heb een sterk vermoeden dat in ons nieuwe dorp alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag post wordt bezorgd, dus het zou moeten kunnen toch

Dreamer, wat heb jij toch een stoer-schattige hond
Hoera en Hurray voor moonlightdreamer! Dat werd de hoogste tijd!

Ik ontdekte net iets mafs.

Ik had dus voor de 3e keer een kaartje van een zwarte kat ontvangen. Maar dit kaartje, uit Tsjechië, heeft er maar liefst 58 dagen over gedaan en is verzonden op 28 februari.

De vorige keer dat ik dat kaartje ontving kwam ie ook uit Tsjechië en is toen op 26 februari verzonden (en is gewoon begin maart aangekomen).

Dus eind februari waren er 2 dezelfde zwarte katten naar mij onderweg vanuit Tsjechië, waarvan de één dus blijkbaar heel lang in een loods heeft gelegen.

En ik had 2 kaartjes uit Rusland waarvan er één 58 dagen onderweg is geweest.

Het andere kaartje uit Rusland deed er wat minder lang over (32 dagen) maar komt wel helemaal van Bering Eiland.

Ik vond Bering Eiland zo ver weg en desolaat en koud klinken dus heb ik het even maar even opgezocht op Wikipedia:

Het eiland is grotendeels onbewoond en kent zeer zware weersomstandigheden enaardbevingen. Ook hangt er vaak een dichte mist. Beringeiland heeft geen bomen, is zeer heuvelachtig en niet geschikt voor landbouw. In het dorpje Nikolskoje op het eiland wonen ongeveer 800 mensen, waaronder ongeveer 300 Ungangan (Aleoeten). De bevolking houdt zich vooral bezig met visserij. Het eiland was altijd rijk aan pelsdieren, maar de poolvos en zeeotterzijn er nu (2006) bedreigd.

In 1741 leed Vitus Bering hier schipbreuk met zijn schip Sint-Peter en stierf er samen met 28 van zijn mannen. Pas in 1991werden hun skeletten ontdekt.

Het eiland wordt soms ook wel "Drijvend Eiland" genoemd, omdat het "drijft" op de internationale datumgrens.

Ik krijg niet direct zin om mijn koffers te pakken en een vliegticket te boeken.
Dank je snorhaar.. Raak altijd in de war met die 2 landen.

Labellei. Heel toevallig 2 dezelfde katten uit het zelfde land..wel jammer maar daar kunnen ze niks aan doen..

Hopelijk wel een schattige zwarte kat.
Jaaa en net een hurray uit Rusland, aangekomen na 16 dgn
aan het typen...
Ik haal die landen ook altijd door elkaar.

Jippie Rozea, kaartje én een hurray

Toch bijzonder Labellei, dezelfde katten naar je onderweg rond dezelfde tijd uit hetzelfde land! Dan is het feit dat ze dubbel zijn wel minder erg, toch? Gewoon GMTA

Ik had 2 kaartjes. Uit Amerika een kaartje van het Walmart Museum (huh??? jaa.. inderdaad.. grappig ook ) en uit Duitsland een pastaschotel die er nogal .. eh.. saai uitziet, met alleen gekookte pasta, tomaat ernaast, groen blaadje erop. Wel mooi tentoongesteld, zeg maar.

En ik had een hurray uit Taiwan.
Later is nu
Wauwie rozea.. 16 dagen.. Nieuw record misschien.
quote:moonlightdreamer schreef op 26 april 2016 @ 18:27:

Wauwie rozea.. 16 dagen.. Nieuw record misschien.Ja, is vrij snel geloof ik he?
aan het typen...
Ik zag net op de PC website een kaartje uit Kameroen langskomen.

De verzender heeft 3 kaartjes verstuurd en 0 ontvangen en is nu de nr. 4 van het land.

Rusland in 16 dagen is inderdaad erg snel. Is mij nog nooit gelukt (volgens mij).

Ik sta nu trouwens wel te springen om Hurrays, want ik sta nu 5 voor met ontvangen. Dus... laat de Hurrays maar komen....
quote:labellei schreef op 26 april 2016 @ 20:01:

Ik zag net op de PC website een kaartje uit Kameroen langskomen.

De verzender heeft 3 kaartjes verstuurd en 0 ontvangen en is nu de nr. 4 van het land. ..
aan het typen...
Niks... ben zo thuis maar zussen zijn vandaag in huis geweest en heb niet gehoord dat ik post had...

Wow 7 kaarten! Leuk om te lezen dat er elke keer kaartjes binnenkomen. Zwarte katten super!!
Oh my, die Kameroen! Wil ik ook wel een kaartje van .. weet ik in elk geval dat ik snel moet registreren
Later is nu
Ik had vannacht een blije Hurray uit Japan waar de Martini-tower-by-night is aangekomen.

En toen had ik 450 verzonden kaartjes! Oftewel ik mag weer 1 extra sturen.

Heb dus meteen maar 2 adressen aangevraagd.

En beide kaartjes gaan naar Azië, Hong Kong en Indonesië. De profielen lijken erg op elkaar: ze willen stad, natuur, kastelen, landschappen.

De Indonesische heeft veel vlinders bij haar favorieten staan dus die stuur ik een kringloop-vlinder-kaartje.

En de Hong Kongse krijgt waarschijnlijk een kringloop-Menkemaborg of anders koeien.

Ik zal ze in ieder geval vertellen over Koningsdag.

Worden de brievenbussen trouwens wel geleegd vandaag?
Oeee geen idee. Denk het wel hoor!

Ik vannacht een leuke hurray uit de USA jippieee ..mag ik weer een kaart versturen. En fingers crossed dat ik er vandaag ook weer eentje krijg
aan het typen...
geen post vandaag rozea op koningsdag
Nah!! Sla koningsdag dan maar over voor mijn part
aan het typen...
Ik heb ook even gegoogeld maar er is ook geen buslichting vandaag. (Nu even verder speuren naar supermarkten die open zijn.)

Ik zie hier nu trouwens een . Wat fijn!
Oh Dreamer, naar aanleiding van jouw beschrijving van de pastakaart ging ik even spieken. Ik heb die kaart ook nog op voorraad (al een tijdje). Het leek me juist wel een mooie voor food-liefhebbers, maar jij vind hem saai dus

Oh Koningsdag vandaag? Ik heb dat echt zo helemaal niet in mijn systeem zitten, ik spreek ook nog steeds van de koningin geloof ik Desalnietteplus heb ik vandaag toch geen tijd om kaarten te posten en verwacht ik ook geen postbode op woensdag.
Ik lees :geen buslichting, maar wel gewoon bezorging volgens mij?
aan het typen...
Hier lagen gisteren maar liefst vier kaartjes in de bus, leuk! Een werkelijk prachtige kaart uit Tsjechië: een heel mooie, beetje mysterieuze zwart-wit foto van een kerkterrein (begraafplaats?). Gehuld in nevels waar een paar zonnestralen doorheen schijnen. Echt een juweeltje. Verder nog twee zwart-wit kaarten met leuke berichtjes erop uit Ierland en Singapore. En een standaard toeristenkaart met een standaard tekst uit Duitsland. Die laatste was dus niet zo bijzonder, maar met de andere drie ben ik erg blij. Verder kreeg ik maandag een hurray uit de USA, dus later vandaag nog even een nieuw adresje trekken.

@Dreamer: lief hondje!

@Senna: zoals anderen ook al schreven: kaartjes binnen Europa komen vaak wel binnen een week aan, soms zelfs al na twee dagen. Maar ik heb nu een kaartje onderweg naar Duitsland die al 33 dagen aan het reizen is . Ontvanger is wel bijna dagelijks online, dus daar ligt het niet aan. Het kan dus alle kanten op gaan. Het meest verbaasd was ik over een kaartje dat ik naar Japan stuurde: vrijdag op de post gedaan en maandag kreeg ik al een hurray.

@Labellei: wow, zeven kaartjes! Wordt wel een dagtaak zo, dat postcrossen Wel jammer dat er dan weer dubbelen bij zitten. Heb ik nog nooit gehad, maar ik heb volgens mij ook veel minder kaarten ontvangen dan jij. Dat Bering eiland klinkt niet echt als een aanlokkelijke vakantiebestemming inderdaad...

Fijne koningsdag allemaal!!
quote:Snorhaar schreef op 27 april 2016 @ 09:27:

Oh Dreamer, naar aanleiding van jouw beschrijving van de pastakaart ging ik even spieken. Ik heb die kaart ook nog op voorraad (al een tijdje). Het leek me juist wel een mooie voor food-liefhebbers, maar jij vind hem saai dus

Oh Koningsdag vandaag? Ik heb dat echt zo helemaal niet in mijn systeem zitten, ik spreek ook nog steeds van de koningin geloof ik Desalnietteplus heb ik vandaag toch geen tijd om kaarten te posten en verwacht ik ook geen postbode op woensdag.

Ik vind het kaartje niet saai, maar een maaltijd van alleen gekookte pasta wel

Het kaartje is juist wel fleurig met die tomaten en groene blaadjes.
Later is nu
Ik kreeg net een comment bij één van mijn verzonden kaartjes. Is wel grappig om te lezen voor the Dreamer.

Het gaat om een Gorjuss kaartje, staat dus op mijn wall op de 2e regel helemaal rechts. Het gaat om dit plaatje (via Google):

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven