Envelopje bruiloft
maandag 2 mei 2016 om 15:50
Mijn man en ik zijn beide uitgenodigd op de bruiloft van een vriendin van mij. We zijn uitgenodigd voor receptie en feest en ze willen graag het envelopje als kadotip. Ik was zelf van plan om 50 euro te geven als stel. Is dat een reeel bedrag? Mijn man zou nl eerder voor 25 gaan, maar dat lijkt mij wat weinig (het zijn overigens eerder kennissen dan vrienden, dat maakt misschien nog wat uit?) wat zouden jullie doen?
maandag 2 mei 2016 om 16:22
quote:minnimouse schreef op 02 mei 2016 @ 16:21:
[...]
Dat laatste ben ik met je eens.
Ik ben er als gast niet om de kosten eruit te halen hoop ik.
Dat eerste ben ik niet met je eens. Het zal wel totaal niet horen, maar een goede vriendin of een zus gun ik meer dan een kennis.
Met status bedoel ik of je daggast bent of alleen op het feest of receptie mag komen.
Dat onderscheid zie ik wel gemaakt worden, maar ik vraag me af wat je dan mist. De huwelijksvoltrekking is natuurlijk openbaar, en ik vind het niet gek als het bruidspaar alleen met de nabije familie eet. Al is dat natuurlijk wel lastiger voor gasten die van ver(der) komen.
[...]
Dat laatste ben ik met je eens.
Ik ben er als gast niet om de kosten eruit te halen hoop ik.
Dat eerste ben ik niet met je eens. Het zal wel totaal niet horen, maar een goede vriendin of een zus gun ik meer dan een kennis.
Met status bedoel ik of je daggast bent of alleen op het feest of receptie mag komen.
Dat onderscheid zie ik wel gemaakt worden, maar ik vraag me af wat je dan mist. De huwelijksvoltrekking is natuurlijk openbaar, en ik vind het niet gek als het bruidspaar alleen met de nabije familie eet. Al is dat natuurlijk wel lastiger voor gasten die van ver(der) komen.
maandag 2 mei 2016 om 16:28
maandag 2 mei 2016 om 16:40
quote:MinkeDeWit schreef op 02 mei 2016 @ 16:31:
Je doet er toch wel een kaart bij als je gewoon een enveloppe geeft?Nu al op meerdere bruiloften bij vrienden meegemaakt van niet. Zelfde geldt voor mensen die een cadeau geven maar er dan geen naam op zetten. Of er een aparte kaart bij doen, maar die kaart niet vastplakken aan het cadeau. Erg jammer is dat, als je niet weet wie je moet bedanken.
Je doet er toch wel een kaart bij als je gewoon een enveloppe geeft?Nu al op meerdere bruiloften bij vrienden meegemaakt van niet. Zelfde geldt voor mensen die een cadeau geven maar er dan geen naam op zetten. Of er een aparte kaart bij doen, maar die kaart niet vastplakken aan het cadeau. Erg jammer is dat, als je niet weet wie je moet bedanken.
maandag 2 mei 2016 om 16:45
Hier gelukkig wel allemaal envelopjes gekregen met een leuke kaart erin. Of cadeaus waarvan we direct zagen wie de gever was.
Geweldig leuk, al die cadeaus, persoonlijke berichtjes en de mooie kaarten
Mocht een goede vriendin van mij de dag enkel met haar naaste familie willen vieren en een avondfeest of borrel houden thuis, dan kan ze een zelfde bedrag verwachten als een goede vriendin die wel een grote bruiloft viert.
Over het algemeen wordt je voor een dag uitgenodigd door je beste vrienden, familie waar je een goede band mee hebt, mensen waar je wat meer mee hebt dan een gemiddelde collega of elftalgenoot.
Want daar worden wij vaak op een avond voor uitgenodigd. En ja, dan maak ik wel verschil in het geldbedrag wat ik geef.
Dat hebben mensen ook bij ons gedaan ( al ben ik eigenlijk alleen maar heeeeel positief verrast door de bedragen die mensen gaven, totaal niet verwaht, totaal niet nodig geweest), dat onderscheid maken.
Geweldig leuk, al die cadeaus, persoonlijke berichtjes en de mooie kaarten
Mocht een goede vriendin van mij de dag enkel met haar naaste familie willen vieren en een avondfeest of borrel houden thuis, dan kan ze een zelfde bedrag verwachten als een goede vriendin die wel een grote bruiloft viert.
Over het algemeen wordt je voor een dag uitgenodigd door je beste vrienden, familie waar je een goede band mee hebt, mensen waar je wat meer mee hebt dan een gemiddelde collega of elftalgenoot.
Want daar worden wij vaak op een avond voor uitgenodigd. En ja, dan maak ik wel verschil in het geldbedrag wat ik geef.
Dat hebben mensen ook bij ons gedaan ( al ben ik eigenlijk alleen maar heeeeel positief verrast door de bedragen die mensen gaven, totaal niet verwaht, totaal niet nodig geweest), dat onderscheid maken.
maandag 2 mei 2016 om 16:47
quote:Mietrot schreef op 02 mei 2016 @ 16:44:
Maar waarom zou die naam dan zo belangrijk zijn?
Ik denk er zelden aan om een kaart te kopen. (Of te laat.)
Het geld gaat dus meestal gewoon zo in een envelop.
Belangrijkste lijkt mij altijd dat ze een cadeau krijgen.Omdat je dan bijvoorbeeld 50 euro in een blanco envelop hebt en niet weet wie je daarvoor kunt bedanken... is toch vervelend als je iets krijgt en niet weet van wie het is.
Maar waarom zou die naam dan zo belangrijk zijn?
Ik denk er zelden aan om een kaart te kopen. (Of te laat.)
Het geld gaat dus meestal gewoon zo in een envelop.
Belangrijkste lijkt mij altijd dat ze een cadeau krijgen.Omdat je dan bijvoorbeeld 50 euro in een blanco envelop hebt en niet weet wie je daarvoor kunt bedanken... is toch vervelend als je iets krijgt en niet weet van wie het is.
maandag 2 mei 2016 om 16:53
quote:Kwejeebo schreef op 02 mei 2016 @ 16:47:
[...]
Omdat je dan bijvoorbeeld 50 euro in een blanco envelop hebt en niet weet wie je daarvoor kunt bedanken... is toch vervelend als je iets krijgt en niet weet van wie het is.
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
[...]
Omdat je dan bijvoorbeeld 50 euro in een blanco envelop hebt en niet weet wie je daarvoor kunt bedanken... is toch vervelend als je iets krijgt en niet weet van wie het is.
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
maandag 2 mei 2016 om 16:58
quote:Mietrot schreef op 02 mei 2016 @ 16:53:
[...]
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
Liever wel dan geen kaart. Dan heeft het in ieder geval niet aan mij gelegen. Geld geven is al zo makkelijk en als je je er dan vanaf maakt met de meest sobere uitvoering vind ik dat een beetje sneu.
Ik denk trouwens dat de meeste mensen de kaarten voor het huwelijk wel bewaren. Net als felicitatiekaarten voor geboortes.
[...]
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
Liever wel dan geen kaart. Dan heeft het in ieder geval niet aan mij gelegen. Geld geven is al zo makkelijk en als je je er dan vanaf maakt met de meest sobere uitvoering vind ik dat een beetje sneu.
Ik denk trouwens dat de meeste mensen de kaarten voor het huwelijk wel bewaren. Net als felicitatiekaarten voor geboortes.
maandag 2 mei 2016 om 17:06
quote:Mietrot schreef op 02 mei 2016 @ 16:53:
[...]
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
Natuurlijk bedank je iedereen voor zijn komst. Maar het is toch ook leuk als je van iemand iets hebt gekregen dat je diegene achteraf kunt bedanken daarvoor. Dat als je 50 euro hebt gekregen van iemand, dat je dan kunt zeggen: we hebben er een mooi koffiezet-apparaat van gekocht.
Je hoeft niet per se een kaart te schrijven, maar je naam op de witte envelop is toch niet zo raar.
[...]
Je weet toch zelf wie je uitnodigt op je feest?
Die mensen worden meestal toch gewoon allemaal bedankt? Ongeacht wat ze gegeven hebben.
Bij mijn eigen huwelijk zat ik nadien met kilo's kaarten waar ik geen weg mee wist.
Ik heb toch echt gewoon iedereen die er was een bedankingskaart gestuurd nadien.
Misschien leuk bedoeld die kaarten, maar na 2 weken zijn ze toch echt gewoon in een kast beland.
Natuurlijk bedank je iedereen voor zijn komst. Maar het is toch ook leuk als je van iemand iets hebt gekregen dat je diegene achteraf kunt bedanken daarvoor. Dat als je 50 euro hebt gekregen van iemand, dat je dan kunt zeggen: we hebben er een mooi koffiezet-apparaat van gekocht.
Je hoeft niet per se een kaart te schrijven, maar je naam op de witte envelop is toch niet zo raar.
maandag 2 mei 2016 om 17:08
maandag 2 mei 2016 om 18:10
quote:Bitje93 schreef op 02 mei 2016 @ 17:46:
Ik heb binnenkort een dubbele bruiloft.
Wanneer ik de bedragen hier lees blijf ik maar thuis want dat kan ik echt niet missen.Dan geef je wat je wel kan missen! Het is natuurlijk ten eerste altijd afhankelijk van je portemonnee. En degene die je heeft uitgenodigd, zullen je komst waarschijnlijk belangrijker vinden dan die paar tientjes.
Ik heb binnenkort een dubbele bruiloft.
Wanneer ik de bedragen hier lees blijf ik maar thuis want dat kan ik echt niet missen.Dan geef je wat je wel kan missen! Het is natuurlijk ten eerste altijd afhankelijk van je portemonnee. En degene die je heeft uitgenodigd, zullen je komst waarschijnlijk belangrijker vinden dan die paar tientjes.
maandag 2 mei 2016 om 18:26
quote:Stella80 schreef op 02 mei 2016 @ 16:07:
Ongeveer datgene wat je als gast kost wordt wel eens gezegd.
Ik zou 25-40 euro doen voor kennissen. Op onze eigen bruiloft kregen we trouwens een tientje van een heel gezin die allemaal daggasten waren, dus met diner. Ik zoek nog steeds naar de rest van het geld
wat een rare opmerking
je kunt toch niet in hun portemonnee kijken. Je nodigt ze uit omdat je ze er graag bij wil hebben. Wees dan blij met de opkomst en ga niet klagen als de bijdrage naar jullie maatstaven te laag is
Ongeveer datgene wat je als gast kost wordt wel eens gezegd.
Ik zou 25-40 euro doen voor kennissen. Op onze eigen bruiloft kregen we trouwens een tientje van een heel gezin die allemaal daggasten waren, dus met diner. Ik zoek nog steeds naar de rest van het geld
wat een rare opmerking
je kunt toch niet in hun portemonnee kijken. Je nodigt ze uit omdat je ze er graag bij wil hebben. Wees dan blij met de opkomst en ga niet klagen als de bijdrage naar jullie maatstaven te laag is
maandag 2 mei 2016 om 19:34
Nou, laten we eerlijk zijn.........de vele vragen op dit forum en de vele discussies bestaan en ontstaan natuurlijk niet voor niets wanneer het gaat om de inhoud van enveloppen.
Er bestaan toch wel ongeschreven regels waar het gaat om inhoud van deze enveloppen.
Die kan eenieder zich aan zijn laars lappen, echter doorgaans houden mensen zich daar wel mee bezig.
10 euro in een envelop voor een bruiloft, als gezin, voor een hele dag incl eten en drinken.......dat is karig.
Van de andere kant......als je niet meer geld hebt heb je niet meer geld. Kun je het dus ook niet geven. En dan zou ik in dat geval niet kiezen voor een envelop met geld, maar een kleinigheid aangevuld met iets dat ikzelf heb gemaakt.
Ik heb ooit als student met weinig budget een mooie hartvormige doos gekocht bij Xenos, aldaar 2 champagneglazen en een klein flesje champagne bijgezocht. De glaasjes had ikzelf ooit gekregen bij een kerstpakket van een vrij dure wijnhandelaar. Dat met een hele grote strik mooi verpakt en samen met een mooie kaart en een klein bloemetje aangeboden.
Er bestaan toch wel ongeschreven regels waar het gaat om inhoud van deze enveloppen.
Die kan eenieder zich aan zijn laars lappen, echter doorgaans houden mensen zich daar wel mee bezig.
10 euro in een envelop voor een bruiloft, als gezin, voor een hele dag incl eten en drinken.......dat is karig.
Van de andere kant......als je niet meer geld hebt heb je niet meer geld. Kun je het dus ook niet geven. En dan zou ik in dat geval niet kiezen voor een envelop met geld, maar een kleinigheid aangevuld met iets dat ikzelf heb gemaakt.
Ik heb ooit als student met weinig budget een mooie hartvormige doos gekocht bij Xenos, aldaar 2 champagneglazen en een klein flesje champagne bijgezocht. De glaasjes had ikzelf ooit gekregen bij een kerstpakket van een vrij dure wijnhandelaar. Dat met een hele grote strik mooi verpakt en samen met een mooie kaart en een klein bloemetje aangeboden.
maandag 2 mei 2016 om 19:35
quote:vivajaline schreef op 02 mei 2016 @ 18:26:
[...]
wat een rare opmerking
je kunt toch niet in hun portemonnee kijken. Je nodigt ze uit omdat je ze er graag bij wil hebben. Wees dan blij met de opkomst en ga niet klagen als de bijdrage naar jullie maatstaven te laag is
Sorry, maar een tientje is wel heel erg gierig als je met een heel gezin naar een bruiloft gaat, tenzij het gezin in de bijstand zit of schuldsanering.
Het is niet altijd zo dat mensen geven wat ze kunnen missen. Soms kunnen ze veel meer missen, maar hebben ze het niet voor je over en dat vind ik dan wel kwalijk. Op de verjaardag van een kennis gaf een vriend van haar man haar een fles goedkope badschuim van een paar euro. Hij en zijn vrouw werken allebei fulltime, ze hebben allebei een heel goed salaris, ze gaan op vakanties etc. etc. Ze zaten tegenover me die avond en ik kon zo dus zien (of ik dat nou wilde of niet) dat ze zich vorstelijk lieten trakteren en ze aten en dronken zich ongans de hele avond. Alle remmen los, op het onbeschaamde af. Dat vind ik dan gewoon vrekkerig om voor zo'n vreetfestijn met een fles goedkope badschuim van de Jumbo aan te komen zetten. Neem dan ook een glas water uit de kraan als gast, dat past beter bij je cadeau. Of nog beter, water uit de toiletpot.
[...]
wat een rare opmerking
je kunt toch niet in hun portemonnee kijken. Je nodigt ze uit omdat je ze er graag bij wil hebben. Wees dan blij met de opkomst en ga niet klagen als de bijdrage naar jullie maatstaven te laag is
Sorry, maar een tientje is wel heel erg gierig als je met een heel gezin naar een bruiloft gaat, tenzij het gezin in de bijstand zit of schuldsanering.
Het is niet altijd zo dat mensen geven wat ze kunnen missen. Soms kunnen ze veel meer missen, maar hebben ze het niet voor je over en dat vind ik dan wel kwalijk. Op de verjaardag van een kennis gaf een vriend van haar man haar een fles goedkope badschuim van een paar euro. Hij en zijn vrouw werken allebei fulltime, ze hebben allebei een heel goed salaris, ze gaan op vakanties etc. etc. Ze zaten tegenover me die avond en ik kon zo dus zien (of ik dat nou wilde of niet) dat ze zich vorstelijk lieten trakteren en ze aten en dronken zich ongans de hele avond. Alle remmen los, op het onbeschaamde af. Dat vind ik dan gewoon vrekkerig om voor zo'n vreetfestijn met een fles goedkope badschuim van de Jumbo aan te komen zetten. Neem dan ook een glas water uit de kraan als gast, dat past beter bij je cadeau. Of nog beter, water uit de toiletpot.
maandag 2 mei 2016 om 19:38
Wij geven overigens in een envelop op een speciaal feest als koppel als we niet aanwezig zijn 50 euro en een fles wijn.
Wanneer we wel aanwezig zouden zijn weet ik het niet. Want die situatie nog niet meegemaakt recent. Wel jaren geleden, echter toen andere partner en dat was niet vergelijkbare situatie. Dus daar roep ik nu niets over.
In onze omgeving weinig huwelijken zo blijkt.
Babyborrel petekind trouwens vrij recent envelop met 100 euro en zijn eerste leren stoere slofschoentjes.
Wanneer we wel aanwezig zouden zijn weet ik het niet. Want die situatie nog niet meegemaakt recent. Wel jaren geleden, echter toen andere partner en dat was niet vergelijkbare situatie. Dus daar roep ik nu niets over.
In onze omgeving weinig huwelijken zo blijkt.
Babyborrel petekind trouwens vrij recent envelop met 100 euro en zijn eerste leren stoere slofschoentjes.
maandag 2 mei 2016 om 19:40
Ik geef geen geld. Een kado kan iedereen krijgen en dan kijk ik niet op een tientje meer of minder. Heb laatst een vriendin voor haar verjaardag een grote flacon Chanel 5 gegeven, wist dat ze die wilde hebben en niet kon betalen. Doe ik met liefde. Maar geld geven vind ik de gemakkelijkste weg. Dus bij een bruidspaar wil ik met liefde die peperdure dekschaal geven die ze nog missen in hun servies ofzo, maar geen geld dat waarschijnlijk wegglijdt in de huishoudpot. Of het moet zo zijn dat je met een aantal vrienden samen een groot cadeau bekostigt ofzo, dan draag ik graag bij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!