Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
* Breekt nog maar een keertje in *

Ach SFO, het is je bij deze voor deze ene keer vergeven........

Wens je welterusten en voor de anderen..... Have a nice sunday!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb mijn bloggie toch maar even gemaakt en heb dan ook aardig de knollen op.

Wens jullie allen nog een fijne avond/nacht.
[quote]SFO schreef op 09 november 2008 @ 21:47:

Bloem inderdaad, nu ik de mensen voor 99.9% heb afgewerkt kan ik zeggen, please kan ik weer eerder naar huis.

quote]

SFO, inderdaad niet erg taktisch gebracht.. Veel plezier met Vinyl en bloesie..

We hebben zojuist een leuke film van Horton bekeken..blijft leuk, ook al is het voor kids.
hahahah SFo ik ken je gevoel....

Gezellig die inbreekerij!

Nouik ben voorzien van pak papier en pepernoten voor sinterklaas...heb mijn zus onmoet in de smokeys ben ook voor zien van 1 kg shoarma kruiden ik kan er verlopig tegen aan...

trouwens ik moet wel zeggen....... dat je ecth amerikaan bent als je naar DOLLYWOOD bent gegaan hahahahaah

pidgeon forgde...ahum.... wat een popperkast overal lichtjes etc...... een beetje lasvegas gevoel....
Dutchie het is inderdaad gezellig als je even met je neus op de tekst wordt gedrukt. Vinyl werd volgens mij spontaan geel in het gezicht ipv groen.

Vandaag even snel weer terug naar het midden van het land, is namelijk niet handig als je de bril laat liggen. Lenzen zijn leuk maar af en toe een fiets op je neus kan ook lekker zijn.

Moet zeggen dat alle bezoekjes weer heerlijk waren en heb er nog een paar op mijn lijst staan die ik echt niet kan overslaan.

Ben overigens nog niet aan eerder genoemde herfst wandeling toegekomen dus dat gaan ik morgen doen. Maar eerst de paparassen nog regelen en een gesprekje met mijn ex aangaan.

Bloem heb de pepernoten voor je ingeslagen dus die kun je via de Bloem-man express verwachten.

Zo nu eerst wat eten en dan weer visite hoppen.
Hahahaha, nee hoor, niet geel hier!

Vond het wel grappig

Hoestie SFO, ben je al bijna klaar voor een tripje back home?
SFO, om hoe laat denk jij in Portland te zijn, heb je een lange overstap??
* Breekt gezellig weer even in *

Las iets over pepernoten. Weet niet of de dames eventueel zelluf dat willen fabriceren? Heb een goed recept. Nadeel is wel dat je daar koek en speculaaskruiden voor nodig hebt. Zal eens kijken voor vervangende kruiden, of ik geef wat mee met SFO ?

* Breekt weer uit *

O ja, Vinyl?

Niet al te veel dubbel liggen, hoor! Wordt je een beetje bleekjes groen van! Lol, lol, lol!

Bloem de vlucht komt aan rond 12.10uur, daar nog even op bezoek bij HS (Homeland Security) en dan hups eruit en met het openbaar vervoer naar eerder genoemde plek. Heb Bloem-man's nummer nog dus ik bel wel optijd.

Vinyl ik ben bijna helemaal klaar voor de trip, "I want to go home"

Maar ben wel blij dat ik nu meer tijd heb voor SFO-kids, dus ga wat meer genieten.
Goedenmorgen.

OOps SFO weet wat je zegt hier. Of er wordt ingebroken.

(vind het eigenlijk wel gezellig) geniet nog even van je kinders

Je komt al weer bijna thuis.Volgende week wordt een mooie week met betere temperaturen.

Wie wie heeft er een goed pepernoten of speculaas recept???? Graag ik heb hier wat kruiden gekocht en kan wel wat hulp gebruiken met een goed receptje. want ik zou wat koekjes Mee brengen als we naar the bay area gaan naar wat familie

Dutch heb je het gezellig gehad met je zus?
Goede morgen Kodak en anderen, voor ons is het einde middag. Boerenkool staat te pruttelen en de rookworst en spek gaan zo ook de pan in.

En gaan we gezellig even verder met Hollandsche lekkernijen: De pepernoten en speculaas recepten.

Ik zal er een paar dozen voor overhoop moeten halen, mijn kookboeken en receptschriften zitten nog in de verhuisdoos.

Heb nog geen boekenplank, wordt aan gewerkt.

Maar zal je deze week de recepten doen toekomen. Gewoon maar via dit topic of op een andere wijze, je zegt het maar!

Fijne dag allemaal, ik ga de hekesenketel verder vullen en dan naar de betonnen arena!
Hallo Bloessie .He gadver moet niet echt denken om zeven uur in de ochtend aan boerenkool hahah

Maar gooi de receptjes hier maar op dan hebben we er allemaal wat aan. Hoe denken jullie hierover jongens.Kunnen we allemaal wel wat receptjes gebruiken?

Nu moet ik de deur uit hollen,fijne dag allemaal.
Ha,ha, Kodak, kan me er wel wat bij voorstellen dat je dààr vroeg in de ochtend geen zin in hebt!

Maar oke, ik zal mijn best doen om de recepten op te zoeken en ze hier op te knallen!

have a nice day!
Oeps, had ik eerder over genieten. Volgens mij mogen ze bij het forum eens een Topic openen wat betreft "Echtscheidingen".

Niets mis met jullie lieve Viva vriendinnen, echter mijn ex zal ik graag achter de F*ck*ng behang willen plakken en dan houd ik het nog netjes.

Dus om maar even uit te razen kun je dan ook maar beter een boswandeling nemen.

oeps ik bedoel een echte boswandeling!!!!!!

SFO haha ik kan me dat voorstellen .Ik heb ook zo'n F*king ex gehad. Die mij jaren gestalked heeft. Tot ergenis van mij ,mijn huidige man en mijn huidige schoonfamilie. Gelukkig is dat voor een groot gedeelte voorbij.Maar heeft wel jaren geduurt.Ik zal hier niet mijn hele verhaal doen.Maar ik begrijp ze soms het bloed onder je nagels vandaan haalt.

Hoop dat de boswandeling . (misschien wel beide boswandelingen) een verzachting gegeven heeft. ik ging meestal naar de sportschool om wat te kickboksen.(en dan kun je wel voorstellen wie ik dan in mijn gedachten had. haha.

Kop op SFO je bent zo weer thuis bij je vrouwtje die je door dik en dun steunt.Laat je niet gek maken. Ik mag alleen hopen dat ze de kinderen niet tegen je gebruikt.Dat zou ik wel erg laag vinden.

Bloesie bedankt alvast.
Kodak het lullige is dat ik alleen maar even een afspraak voor de middag wilde maken om even normaal een paar dingen door te nemen, bedoel het is toch de moeder van je kids.

En wat krijg ik door de andere kant van de telefoon, een verbaal serenade. Ik was inmiddels aan de kook geraakt echter wis mij netjes te houden.

Vanmorgen heb ik maar eens uitgeslapen, de was doen, de koffer grotendeels inpakken om te kijken of alles erin kan plus muziek te draaien van mijn vriends grote collectie. Zo kwam ik ook Sausolito Summernight tegen van de groep Diesel.

Mmm als ik nu niet terug verlang naar huis.

By the way Kodak, email jouw adres even, dan zorg ik er voor dat je ook een zakje pepernoten in de bus krijgt.
Goedenmorgen allemaal,

Thanks SFO ik heb je een mail gestuurt.

Ik weet hoe moeilijk het soms kan gaan bij een afspraak maken of zelfs maar een praatje te maken met een ex.Bij mij is dat niet anders.En na zelfs zo lang kunnen ze nog erg boos en pissig zijn voor en vaak om niks.
Halloootjes!

Ben hier met het beloofde recept van de pepernootjes!

Heb de verhuisdozen op de kop gezet en de zolder bijna afgebroken, maar kon het receptenschrift niet vinden.

Heb daarom maar de Allerhande erbij gepakt , gekopiëerd en geplakt et voilà zie hier het resultaat!

Hoop dat jullie veel bak - en eetplezier mogen beleven!

Hollands, hapje, 10 personen , Kinderrecepten, Sinterklaas, Kookschrift, kinder-hapje, oven, vegetarisch, AllerHande 12 2008 Bereiden: 30 min Bevat per eenpersoonsportie: Energie 0 kCal - Eiwit 0 g - Vet 0 g - Koolhydraten 0 g Snelcode: 511914

Met een snelcode heeft u het recept zo weer gevonden op www.ah.nl/recepten. Typ het nummer in bij de receptenzoeker en u springt in een keer naar het recept. Wel zo handig!

Toevoegen aan

Mijn Boodschappenlijst

Toevoegen aan Mijn Bewaarde recepten Afdrukken

E-mail dit recept

Ingrediënten

150 g boter 125 g bruine basterdsuiker 10 g speculaaskruiden 250 g zelfrijzend bakmeel 4 eetlepels melk Materialen

bakpapier bakblik Bereiden

1. Verwarm de oven voor op 160 °C. Kneed de boter, de bruine suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg nu lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt.

2. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op het bakblik en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 minuten lichtbruin en gaar.

Tip: Drie versiertips: 1. Pepernoten met chocoladeglazuur, bespikkeld met witte eetbare chocoladevormpjes. 2. Pepernoten met poedersuikerglazuur (zelf maken door poedersuiker en ranja te mengen), bespikkeld met eetbare suikervormpjes. 3. Pepernoten met chocoladeglazuur, bespikkeld met knispers.

Tip: 'Pepernoten vind ik na al die jaren nog steeds erg lekker. Op de een of andere manier gaat de smaak nooit vervelen.' In de maand oktober zijn de pieten dan ook druk bezig met bakken. Het hele huis in Spanje ruikt dan naar pepernoten. Ik heb natuurlijk een heleboel favoriete recepten,' legt Sint uit. 'Borstplaat, speculaas, marsepein, banketstaaf, taaitaai, deze staan allemaal in mijn Kookschrift. Maar de pepernoten zijn mijn nummer 1. Ze zijn lekker en makkelijk te maken.'
Zo kom net binnenvallen en mijn man handigt mij een grote witte envelope over. Ja Dutch de tijdschriften zijn al binne.wat zijn ze toch weer snel bij de usps.

Bloesie ik heb je recept gecopieert en ga het morgen ( halve vrije dag) meteen uitproberen. het neemt niet zoveel tijd in beslag .
Kodak, dat is inderdaad snel...ik moet je nog mijn adres doormailen..zal ik vanavond eventjes doen..

SFO..vliegt morgen weer terug..misschien tot in portland..bij mijn man althans..trouwens hij kwam veel later aan dan jij, half twee of zo stapte hij door de deur..

Bloesie, bedankt voor het recept...

Wij eten dadelijk zuurkool....het kliekje van gisteren, meestal is dat nog lekkerder...

Oja SFO, vervelend dat het zo moest gaan met je ex..
Hoi! Ik woon sinds mei 2006 in de staat Indiana. het bevalt prima. Ook ik was dus even op zoek naar Nederlanders die in de VS wonen op dit forum. Nou, leuk dat ik niet de enige ben!

Ik ga nu even op m'n gemakkie alle postings lezen.
Hallo openvooralles.Welcome op het amerika topic.

Ik hoop dat je je snel hier thuis zult voelen. En vragen en ideetjes zijn altijd welcome.

Bloemetje je stuurt je address maar door aan me met de tijd zodat als ik ze uit heb je alles door kan sturen.

SFO ook weer bijna thuis,is natuurlijk leuk al die tripjes maar oost west thuis best zeg ik altijd. Is dat met jullie ook zo ?

Ik laat morgen nog horen hoe mijn pepernoten geworden zijn.
Openvooralles succes met het lezen...

Kodak..bakse morgen..

Bloesie bedankt voor het recept, ik heb ze ooit weleens gemaak in het verleden maar ze mislukten altijd. Met bitterballen gaat het met beter af..

SFO..zal ook wel uit de veren zijn, hij moet vroeg op het vliegveld zijn..fijne reis...
Goede nacht voor degenen die gaan slapen!

Succes met de pepernoten!

Verneem wel hoe het smaakt!

Ik ga als een speer ons aankleden en naar school!
Lol ik vroeg uit de veren, heb heerlijk uitgeslapen.

Morgenvroeg moet ik met de eerste trein richting AMS, vrijdag laat ik zeker wat van mij horen.

Ik hou het verlopig gewoon bij de paar zakken pepernoten die ik heb dus dat bakken wordt niets.

Openvooralles welkom bij de topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven