Gezondheid alle pijlers

Discussie: Abortus

09-05-2016 21:18 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Gezien veel topics mbt. advies/ervaringen omtrent abortus, en over zwangerschappen in ongelukkige relaties al snel ontmonden in felle voor-tegen abortus discussies, leek het mij een goed idee om er een apart topic voor te openen. Bij deze dus iedereen welkom!d

Edit: Ik plaats het er toch weer bij;

- Elke mening mag maar wees repectvol en bereid het toe te lichten bij onduidelijkheden;

- Stel vragen als je elkaar niet begrijpt;

- De keuze voor abortus is een gevoelige kwestie, houd hier rekening mee als je schrijft.

Edit 2:

- t/m +/- 8 weken spreek men van een embryo (bronnen wijken hierin licht van elkaar af) na deze periode van foetus. Na de geboorte spreekt men van een baby. Het staat eenieder vrij om de ongeboren vrucht te noemen zoals hij/zij wil. Echter wil ik jullie vriendelijk verzoeken om te spreken met neutrale termen als "ongeboren baby", "foetus" etc. zodat de discussie on-topic blijft en men elkaar niet voor het hoofd stoot met al dan niet verkeerd opgevatte aanduidingen als "klompje cellen" etc.
quote:tien_voor_tien schreef op 09 mei 2016 @ 22:41:

[...]

Ik denk (al ben ik niet zeker) dat er hiervoor wel uitzonderingen bestaan hoor, niet? Een soort abortus op medische grond? In die gevallen ben ik helemaal voor een latere grens, begrijp me niet verkeerd!dan heb je dus geen problemen met de nederlandse abortuswet
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 22:46:

[...]

Keuzevrijheid geven is ook doordrammen hè.Hmm, waarom dan?
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 22:44:

[...]

Tja. In islamitische landen is de vrouw slechts een baarmoeder waarin de kinderen van een man zich ontwikkelen, in NL is de vrouw alleenheerser op het gebied van voorplanting. Allebei extremen.In een gezonde relatie plan je dat samen, maar vrouwen in relaties zijn nu eenmaal niet de enige vrouwen die zwanger raken.
quote:-Suze- schreef op 09 mei 2016 @ 22:40:

Maar door dit topic mag ik dus nu in een topic waarin iemand er 1 wil, of juist niet, niks meer vinden?

Tskkkkkk, de verloedering!Van mij mag je van alles vinden, en delen waar je maar wilt. Ik vind het alleen zo zonde dat een TO vol vragen wegvlucht omdat binnen 40 reacties het een moddergooi-gevecht is geworden en haar vragen niet worden beantwoord. Niet altijd natuurlijk hè- Maar ik vind het zo jammer wanneer het wel gebeurt, dat het me nuttig leek om een apart topic te maken voor de discussie in het algemeen.
quote:Faranya schreef op 09 mei 2016 @ 22:53:

[...]

Hmm, waarom dan?Wanneer je dat niet zelf kunt beredeneren, weet ik zeker dat ik het je niet kan uitleggen.
quote:Dormouse schreef op 09 mei 2016 @ 22:56:

[...]

Van mij mag je van alles vinden, en delen waar je maar wilt. Ik vind het alleen zo zonde dat een TO vol vragen wegvlucht omdat binnen 40 reacties het een moddergooi-gevecht is geworden en haar vragen niet worden beantwoord. Niet altijd natuurlijk hè- Maar ik vind het zo jammer wanneer het wel gebeurt, dat het me nuttig leek om een apart topic te maken voor de discussie in het algemeen.Volkomen zinloos. Een dergelijk onderwerp zal altijd reacties oproepen vanuit emotie en dat sturen door er een apart topic over te openen gaat geen enkele zin hebben.
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2016 @ 22:37:

[...]

late abortussen zijn alleen toegestaan in bepaalde uitzonderingssituaties. Best sneu dat als je als Belgische vrouw met 16 weken ontdekt dat je ongeboren kind ernstig gehandicapt is en na de geboorte veel zal lijden en niet oud zal worden dat je dan bij afbraak zwangerschap strafbaar bent.

Helaas mag je ook gewoon aborteren als je uiteindelijk besluit met 22 weken dat je liever toch geen kind wil.

Diezelfde Belgische dames komen dan ook met bosjes hier in NL hun gezonde kind aborteren met 22 weken.

( heb als verpleegkundige gewerkt op betreffende afdeling)

Dus ik ben voor abortus, maar de 24 weken is te ver. Dat zou echt uitgezonderd moeten worden voor ernstige aandoeningen.

Niet het lopende band werk wat het nu is ( universitair ziekenhuis, perifere doen het niet). Het is echt heel treurig gesteld daarmee.
quote:ardni schreef op 09 mei 2016 @ 22:55:

[...]

In een gezonde relatie plan je dat samen Welnee, niks 'samen' en niks 'gezond'. Volstrekt irrelevant. Welk deel van het woord 'alleenheerschappij' is je precies onduidelijk? De vrouw beslist. Altijd. Ongeacht de omstandigheden.
quote:-Suze- schreef op 09 mei 2016 @ 23:00:

[...]

Volkomen zinloos. Een dergelijk onderwerp zal altijd reacties oproepen vanuit emotie en dat sturen door er een apart topic over te openen gaat geen enkele zin hebben.Dat vrees ik ook, met name omdat het een kwestie is waar per situatie anders naar gekeken wordt/kan worden, maar jong en idealistisch he En ik vond het ook gewoon een beetje van de zotte worden dat het ook in onderwerpen waarbij het niet eens om het vraagstuk ging maar het in een reactie werd genoemd, het ook meteen weer in hetzelfde verhaal eindigde. Het zou fijn zijn als mensen die eventuele frustraties hier zouden gooien ipv een TO de stuipen op het lijf te jagen.
Ik vermoed dat Swifty er tijdens het Googelen naar haar bron alsnog achter is gekomen dat ze in de volslagen onzin van de Amerikaanse anti-abortus beweging is getrapt. Dat zijn diezelfde lui die ook klinieken opblazen en medisch personeel omleggen om uit te dragen dat ze tegen moord zijn en die hebben wel meer fabels als "waargebeurde verhalen" de wereld ingeslingerd.
@Darmouse

Voor wat het waard is, ik vind het een mooi initiatief. Na een jaar of 15 forummen weet ik ook dat het geen effect zal hebben, maar je motivatie is nobel.
quote:strikjemetstippels schreef op 09 mei 2016 @ 21:54:

[...]

Sorry hoor, maar de genen van een verkrachter door geven? Even door getrokken speel je met de levens van anderen...ook al hoeft het kind niet naar de vader te aarden...

.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:37
Reden: Provoceren
% gewijzigd
quote:-NummerZoveel- schreef op 09 mei 2016 @ 23:16:

@Darmouse

Voor wat het waard is, ik vind het een mooi initiatief. Na een jaar of 15 forummen weet ik ook dat het geen effect zal hebben, maar je motivatie is nobel.Dankjewel. Ik ben bang dat je gelijk hebt maar wie niet waagt wie niet wint. Al maakt het maar één post wat genuanceerder of houdt het een iemand tegen de discussie off-topic aan te gaan ben ik al blij Ben ook echt niet tegen een mening geven, of de TO een handvat aanrijken wat ze misschien niet kent al stast het besluit vast, het is echt het moddergooien dat er hoe dan ook op volgt waar ik me aan erger, al snao de de reacties vaak wel. Misschien moet ik ook gewoon niet meer in die topics komen beter voor mijn bloeddruk haha.
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:20:

[...]

.

... zei ze respectvol.

Jammer, TO. Bij voorbaat kansloos, maar dat wist je ergens wel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:38
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
quote:Faranya schreef op 09 mei 2016 @ 22:43:

[...]

Hoezo kan je niet gesteriliseerd worden? Of bedoelde je dat je het niet wilt?

Ik ben overigens voor de vrijheid van je eigen keuze, baas in eigen buik. Net zoals jij ook de eigen keuze hebt om voor een geloof te kiezen, vind ik ook dat je de eigen keuze hebt over de rest van je leven. De situaties zijn allemaal zo ontzettend verschillend dat er voor mij geen één antwoord mogelijk is, voor elke situatie geldt een andere invalshoek. Verder zou ik me wel ontzettend ergeren aan mensen die hun mening zo nodig moeten opdringen (zij het voor of tegen). Als je graag je mening wilt doordrammen zonder respect voor de ander dan ga je maar meevechten bij IS. Ik wil gesteriliseerd worden maar nog geen arts gevonden die het wel doen. Ze vinden mij allemaal te jong en vinden dat ik gewoon een spiraal moet proberen. Maarja de pil en de prikpil hebben hun werk al niet gedaan dus in een spiraal heb ik ook geen vertrouwen, implanon wil ik niet ( net alsof ik dan gechipt ben brrrr) en een condoom daar heb ik te weinig zelfbeheersing voor.
Ja kan zijn dat het onwaar is, hier las ik het, washington times o.a.

http://www.washingtontime ... ies-alive-to-ha/?page=all
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:20:

[...]

Sohee, Die komt ff binnen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:39
% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 23:25:

[...]

... zei ze respectvol.

Jammer, TO. Bij voorbaat kansloos, maar dat wist je ergens wel.Ja, ik was er al bang voor, maar je weer maar nooit... Ik had gehoopt op misschien een tikje minder heftig dan ik al langs had zien komen maar helaas. Soms moet je het toch tegen beter weten in proberen.
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 23:25:

[...]

... zei ze respectvol.

Jammer, TO. Bij voorbaat kansloos, maar dat wist je ergens wel.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:36
Reden: Provocerend
% gewijzigd
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 23:02:

[...]

Welnee, niks 'samen' en niks 'gezond'. Volstrekt irrelevant. Welk deel van het woord 'alleenheerschappij' is je precies onduidelijk? De vrouw beslist. Altijd. Ongeacht de omstandigheden.

Er zal uiteraard overlegd worden, maar de vrouw beslist natuurlijk. Lijkt me nogal logisch.

Stel dat zij abortus wil en hij niet, moet zij dan 9 maanden zwanger zijn en een kind baren? En dan aan hem afstaan omdat hij het tenslotte wou en zij niet?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:feow schreef op 09 mei 2016 @ 23:29:

[...]

Das lief.
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:34:

[...]

doe eens normaal joh, het gaat niet altijd over jou of je zoon
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:40
% gewijzigd
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:34:

[...]

Het recht op abortus maakt de zwangere vrouw belangrijker dan het (ongeboren) kind. Daar kun je van alles van vinden, maar wanneer je daar niet met respect over van mening kunt verschillen ben je óf een Tokkie óf niet intelligent genoeg óf heb je nog wat onverwerkt verdriet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2016 09:40
% gewijzigd
quote:tonkje schreef op 09 mei 2016 @ 23:34:

[...]

Er zal uiteraard overlegd worden, maar de vrouw beslist natuurlijk. Lijkt me nogal logisch.

Stel dat zij abortus wil en hij niet, moet zij dan 9 maanden zwanger zijn en een kind baren? En dan aan hem afstaan omdat hij het tenslotte wou en zij niet?Dan had ze niet zwanger moeten worden. Ze heeft gekozen op het moment dat ze seks had.
Een limiet op wanneer is in nl beter geregeld gelukkig, hier een vrouw die het overleefde, met een techniek die in ons land niet wordt gebruikt,

https://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven