Gezondheid alle pijlers

Discussie: Abortus

09-05-2016 21:18 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Gezien veel topics mbt. advies/ervaringen omtrent abortus, en over zwangerschappen in ongelukkige relaties al snel ontmonden in felle voor-tegen abortus discussies, leek het mij een goed idee om er een apart topic voor te openen. Bij deze dus iedereen welkom!d

Edit: Ik plaats het er toch weer bij;

- Elke mening mag maar wees repectvol en bereid het toe te lichten bij onduidelijkheden;

- Stel vragen als je elkaar niet begrijpt;

- De keuze voor abortus is een gevoelige kwestie, houd hier rekening mee als je schrijft.

Edit 2:

- t/m +/- 8 weken spreek men van een embryo (bronnen wijken hierin licht van elkaar af) na deze periode van foetus. Na de geboorte spreekt men van een baby. Het staat eenieder vrij om de ongeboren vrucht te noemen zoals hij/zij wil. Echter wil ik jullie vriendelijk verzoeken om te spreken met neutrale termen als "ongeboren baby", "foetus" etc. zodat de discussie on-topic blijft en men elkaar niet voor het hoofd stoot met al dan niet verkeerd opgevatte aanduidingen als "klompje cellen" etc.
quote:Sommar schreef op 09 mei 2016 @ 21:55:

[...]

Nou ik ken gevallen waarbij een jonge vrouw ontdekte dat ze zwanger was en de volgende dag al naar de abortus kliniek ging. Dat geeft mij het gevoel dat je er dan niet goed over hebt nagedacht

Of juist wel.

Ik wist ook meteen heel erg zeker dat ik geen kind wilde zoveel jaar geleden.

Dat wíst ik gewoon. Dat voelde ik met lichaam en geest.

Dus inderdaad meteen actie ondernomen. Dezelfde dag nog.

Sommige mensen twijfelen niet.

Ik niet en zo ken ik meer vrouwen.

Die hadden geen bedenktijd nodig, al was die bedenktijd verplicht.

Ik wilde zo snel mogelijk niet meer zwanger zijn, dus die bedenktijd was een bezoeking.

Je kunt zoiets niet weten als je niet weet hoe dat voelt.

Nauwelijks voor jezelf is het je moeilijk voor te stellen als je er mee geconfronteerd wordt, laat staan dat je het voor een over kunt oordelen.
quote:swifty schreef op 09 mei 2016 @ 23:39:

Een limiet op wanneer is in nl beter geregeld gelukkig, hier een vrouw die het overleefde, met een techniek die in ons land niet wordt gebruikt,

https://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_Jessendit is geen bron maar pro life propaganda. Daar trap je toch niet in?
quote:swifty schreef op 09 mei 2016 @ 23:39:

Een limiet op wanneer is in nl beter geregeld gelukkig, hier een vrouw die het overleefde, met een techniek die in ons land niet wordt gebruikt,

https://en.wikipedia.org/wiki/Gianna_JessenWikipedia als bron. Echt?
quote:swifty schreef op 09 mei 2016 @ 23:27:

Ja kan zijn dat het onwaar is, hier las ik het, washington times o.a.

http://www.washingtontime ... ies-alive-to-ha/?page=allhttps://www.plannedparent ... gainst-planned-parenthood
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2016 @ 23:36:

[...]

doe eens normaal joh, het gaat niet altijd over jou of je zoon

Nee joh een andere moeder in dezelfde situatie die besluit het kind wel te houden vind het leuk zo'n opmerking.

Echt, stop met me af te zeiken, zoek een ander.

Deze opmerking was ongehoord had voor alle vrouwen in zo'n situatie.
quote:Dragisa schreef op 09 mei 2016 @ 23:43:

[...]

Wikipedia als bron. Echt?Wikipedia schijnt al meerdere jaren door deskundigen te worden gecontroleerd op onvolkomenheden en onjuistheden.
verba volant, scripta manent.
quote:Amand schreef op 09 mei 2016 @ 23:37:

[...]

Het recht op abortus maakt de zwangere vrouw belangrijker dan het (ongeboren) kind. Daar kun je van alles van vinden, maar wanneer je daar niet met respect over van mening kunt verschillen ben je óf een Tokkie óf niet intelligent genoeg óf heb je nog wat onverwerkt verdriet. Lees even terug voordat je reageert. Je antwoord slaat namelijk niet op die opmerking dat mijn kind wel hetzelfde zou doen als de vader en ik het dus maar weg had moeten laten halen.

Van mening verschillen staat hier compleet buiten. Ben zelf (voor mijzelf) niet voor abortus gewoon omdat ik dat niet kan. Ben wel heel blij dat de keus gemaakt kan worden in alle vrijheid. Maar dat staat echt totaal los van de belachelijke statement die gemaakt werd.
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:45:

[...]

Nee joh een andere moeder in dezelfde situatie die besluit het kind wel te houden vind het leuk zo'n opmerking.

Echt, stop met me af te zeiken, zoek een ander.

Deze opmerking was ongehoord had voor alle vrouwen in zo'n situatie.Niemand zeikt je af, hou eens op met dat drama. Als je het er niet mee eens bent dan kan je dat gewoon zeggen. Je hoeft niet te dreigen met fysiek geweld.
quote:MarianneDavids schreef op 09 mei 2016 @ 23:47:

[...]

Wikipedia schijnt al meerdere jaren door deskundigen te worden gecontroleerd op onvolkomenheden en onjuistheden.bron wikipedia?
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2016 @ 23:48:

[...]

Niemand zeikt je af, hou eens op met dat drama. Als je het er niet mee eens bent dan kan je dat gewoon zeggen. Je hoeft niet te dreigen met fysiek geweld.

Ik kan me wel voorstellen dat het je snoeihard raakt als iemand vrolijk schrijft dat je verkrachtersgenen niet door moet willen geven om de mensheid voor toekomstig leed te behoeden als jij moeder bent van een kind dat je op die manier verkregen hebt hoor.

Dat is in mijn ogen niet 'alles op jezelf betrekken' maar een hele pure reactie van iemand die wél weet waar het over gaat.

Dat vind ik geen drama maken van een onschuldige opmerking, maar reageren op een domme, gemene en kortzichtige post die je persoonlijk heel erg raakt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mijn gevoel zegt: nee, maar mijn verstand kan zich er wel iets bij voorstellen: abortus, als uiterste redmiddel.

Het lijkt me afschuwelijk, een abortus te moeten ondergaan. Mocht iemand in mijn naaste omgeving een dergelijke beslissing nemen, dan zou ik daar wel moeite mee hebben.
quote:feow schreef op 10 mei 2016 @ 00:08:

[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het je snoeihard raakt als iemand vrolijk schrijft dat je verkrachtersgenen niet door moet willen geven om de mensheid voor toekomstig leed te behoeden als jij moeder bent van een kind dat je op die manier verkregen hebt hoor.

Dat is in mijn ogen niet 'alles op jezelf betrekken' maar een hele pure reactie van iemand die wél weet waar het over gaat.

Dat vind ik geen drama maken van een onschuldige opmerking, maar reageren op een domme, gemene en kortzichtige post die je persoonlijk heel erg raakt.gemeen? het is toch ook maar een mening van iemand? een domme mening weliswaar maar meer ook niet. ik lees nergens dat het een sneer is naar nina en ik begrijp niet dat ze moet reageren met een geweldsdreiging.
Ik ben pro-choice en zou zelf ook een abortus ondergaan als ik zwanger was geraakt, maar daarom zorg ik er dus heel goed voor dat ik dat niet word, want het lijkt me niet zomaar iets.

Toch klopt de term pro-choice in mijn ogen niet helemaal, want de vrouw heeft de keus, maar de man eigenlijk niet.

Wil hij het kind niet en zij wel, dan komt er een kind, maar wil hij het kind wel en zij niet, dan komt het kind er dus niet.

Ze hebben samen een kind gemaakt maar slecht 1 partij heeft de uiteindelijke beslissing.

Zij is dan wel degene die het kind draagt en baart, maar daarna is het kind er nog lange tijd en het lijkt me heel raar als je als man zijnde een kind hebt als je dat niet wilt of juist omgekeerd.

Als ik een man was zou ik dus heel goed opletten met wat ik deed als ik seks had qua protectie, want de uiteindelijke keuze is dan dus niet aan jou.
quote:S-Meds schreef op 10 mei 2016 @ 00:11:

[...]

gemeen? het is toch ook maar een mening van iemand? een domme mening weliswaar maar meer ook niet. ik lees nergens dat het een sneer is naar nina en ik begrijp niet dat ze moet reageren met een geweldsdreiging.

We verschillen van mening.

Ik vind een mens veroordelen omdat zijn vader hem verwerkt heeft middels verkrachting inderdaad gemeen. Óók met de disclaimer dat het niet erfelijk hoeft te zijn.

En inderdaad geen sneer naar Nina, maar met haar kind kan ik me voorstellen dat ze daar heftig op reageert. Eigenlijk vond ik haar reactie zelfs netjes , maar dat komt omdat ik me niet kan voorstellen dat ze elkaar ooit IRL zouden treffen. (Ik plaats die stomp in de kanaalcategorie)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 10 mei 2016 @ 00:18:

[...]

We verschillen van mening.

Ik vind een mens veroordelen omdat zijn vader hem verwerkt heeft middels verkrachting inderdaad gemeen. Óók met de disclaimer dat het niet erfelijk hoeft te zijn.

En inderdaad geen sneer naar Nina, maar met haar kind kan ik me voorstellen dat ze daar heftig op reageert. Eigenlijk vond ik haar reactie zelfs netjes , maar dat komt omdat ik me niet kan voorstellen dat ze elkaar ooit IRL zouden treffen. (Ik plaats die stomp in de kanaalcategorie)ik ken de achtergrond van nina of haar kind niet en als ik die opmerking lees dan lees ik een domme opmerking. gewoon niet doordacht. Net zoals die opmerkingen van Swiffie. Ik zie er niks gemeens in en ik vind een "ik stamp je op je kop" dan ook erg ongepast.
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2016 @ 23:49:

[...]

bron wikipedia?Een krant dacht ik maar ik leer niet de inhoud van alle kranten uit mijn hoofd.
Je kunt ook zwanger raken van een moordenaar, of eentje die pas later een moordenaar of een verkrachter wordt. Allerhande stoornissen, zowel van moeder als vader kunnen zomaar doorgegeven worden. Ik geloof wel dat het kind van een verkrachter meer kans heeft om psychisch ook niet helemaal 100% te worden.

Ik denk wel dat ik een zwangerschap veroorzaakt door verkrachting zou laten beëindigen, ondanks mijn aversie tegen abortus. Ik zou niet willen riskeren dat die man contact zoekt (waar het kind recht op heeft) en dat je tot het einde der tijden met hem geconfronteerd wordt.
Ik ben voor. Mits je er zelf achter staat. En niet word gedwongen door ouders of vriendje die het kind niet zien zitten.

Ik ben ook vóór geselecteerde embryo's inbrengen. Maar dat is weer een ander topic
quote:MarianneDavids schreef op 10 mei 2016 @ 00:38:

[...]

Een krant dacht ik maar ik leer niet de inhoud van alle kranten uit mijn hoofd.iedereen kan een wikipediapagina maken en aanpassen
quote:S-Meds schreef op 10 mei 2016 @ 00:40:

[...]

iedereen kan een wikipediapagina maken en aanpassenWeet ik, ik heb zelf ook weleens iets aangepast. Tegenwoordig is dat een stuk lastiger dan vroeger.
quote:down4whatever schreef op 10 mei 2016 @ 00:39:

Ik ben voor. Mits je er zelf achter staat. En niet word gedwongen door ouders of vriendje die het kind niet zien zitten.

Ik ben ook vóór geselecteerde embryo's inbrengen. Maar dat is weer een ander topic Ik ben tegen knutselen met embryo's, vind dat je terughoudend moet zijn met prenataal onderzoek. Ander onderwerp inderdaad maar wel allemaal zaken die mij eigenlijk te ver gaan. En dan ben ik niet eens gelovig.
quote:S-Meds schreef op 09 mei 2016 @ 23:36:

[...]

doe eens normaal joh, het gaat niet altijd over jou of je zoonZo Nina je hebt wel meerdere fans hier lees ik. Met je hinderlijke aannames en insinuaties op mijn topic. Maar als men wat over jou kind zegt word je pissig.
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2016 @ 23:20:

[...]

Sohee, Die komt ff binnen.

Echt in real life had je een stomp voor je kop gehad, echt.Zo dan de hinderlijk mens. Zodra het over jou gaat (jou aanname...again..) begin je te baggeren en te tieren. Karma
quote:down4whatever schreef op 10 mei 2016 @ 00:46:

[...]

Zo Nina je hebt wel meerdere fans hier lees ik. Met je hinderlijke aannames en insinuaties op mijn topic. Maar als men wat over jou kind zegt word je pissig. er werd niet eens wat gezegd over haar kind
quote:down4whatever schreef op 10 mei 2016 @ 00:52:

[...]

Zo dan de hinderlijk mens. Zodra het over jou gaat (jou aanname...again..) begin je te baggeren en te tieren. Karma.

Haal dat scheldwoord weg.

Bij een staf ben je de pineut en heb je een ban aan je broek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven