Adres op rijbewijs?

10-05-2016 17:14 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Weet iemand of er een adres op een rijbewijs staat?

Als ik de afbeeldingen op google bekijk niet.

Alvast bedankt.

Groet.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Nee, alleen een plaatsnaam
Nee. Alleen de gemeente waar het is afgegeven.
Neen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Of je hebt geen rijbewijs en dan is het voor jou niet van belang.

Of je hebt wel een rijbewijs en dan kijk je daar even op .....
Ben eigenlijk toch wel benieuwd waarom je dit wilt weten...
Ik vraag dit omdat iemand mij een rijbewijs liet zien met een volledig adres. Wat raar.
quote:Joyce48 schreef op 10 mei 2016 @ 17:17:

Of je hebt geen rijbewijs en dan is het voor jou niet van belang.

Of je hebt wel een rijbewijs en dan kijk je daar even op .....Of je bent je rijbewijs kwijt en vraagt je af of de vinder jou zou kunnen opsporen.
Op mijn oude papieren rijbewijs stond wel mijn volledige adres.

Op dit kaartje niet meer.
Op die oude rijbewijzen (die papieren versie) stond wel je adres weet ik nog maar op de nieuwe weer niet
Was dat nog zo'n papieren? Kan zijn dat het daar wel op stond.
quote:Doreia schreef op 10 mei 2016 @ 17:19:

Op mijn oude papieren rijbewijs stond wel mijn volledige adres.

Op dit kaartje niet meer.Het adres stond op een plastic pasje.
Ben ik er in geluisd? Kan het een fake rijbewijs zijn?
Wat staat er op het rijbewijs?

Rijbewijsmodel 2013

Op het rijbewijs dat is afgegeven vanaf 19 januari 2013 staat op de voorzijde het rijbewijsnummer, de persoonsgegevens, pasfoto, handtekening en rijbewijscategorieën (hoofdcategorieën) aangegeven. Ook wordt op dit rijbewijs het rijbewijsnummer in een barcode- vorm weergegeven.

Op de achterzijde staan de geldigheden per categorie, de beperkingen per categorie en/of de algemene beperkingen aangegeven. Ook staan op de achterzijde de rubrieksnamen weergegeven. Tot slot staan het BurgerServiceNummer (BSN) en het rijbewijsnummer vermeld.

Op rijbewijzen die tussen 1 oktober 2006 en 19 januari 2013 zijn afgegeven, staan enkele andere gegevens dan op het nieuwe rijbewijs. Zo staat de barcode op de achterzijde en het rijbewijsnummer niet.

Rijbewijsmodel 2014

Sinds 14 november 2014 is er een nieuw Nederlands rijbewijs. Op de voorzijde staan:

het rijbewijsnummer

de persoonsgegevens

de pasfoto

de handtekening

de rijbewijs-categorieën (hoofdcategorieën)

de Machine Readable Zone (MRZ)

Op de achterzijde staan:

de geldigheid per categorie

de beperkingen per categorie en/of de algemene beperkingen

de rubrieksnamen

het Burgerservicenummer (BSN)

het rijbewijsnummer

de Quick Response (QR)-code

In het nieuwe rijbewijs zit een chip. Daardoor is het rijbewijs nog moeilijker na te maken. In de chip staan dezelfde gegevens die ook op het rijbewijs zelf staan.

Formaat rijbewijs

Sinds 14 november 2014 is het rijbewijs vernieuwd. Het rijbewijs heeft een ander ontwerp en ander echtheidskenmerken. Dit rijbewijs is nog moeilijker na te maken. Het formaat van het nieuwe rijbewijs blijft hetzelfde. Dit creditcardformaat heeft het rijbewijs al sinds 1 oktober 2006.

Bron: http://www.rijbewijs.nl/rijbewijs-halen/
Gelukkig staat je adres er niet op.
quote:typexisop schreef op 10 mei 2016 @ 17:25:

Ben ik er in geluisd? Kan het een fake rijbewijs zijn?Dat moet dan haast wel. Maar blijkbaar twijfelde je daar toch al aan?
quote:typexisop schreef op 10 mei 2016 @ 17:25:

Ben ik er in geluisd? Kan het een fake rijbewijs zijn?Hoe ben je dan ergens in geluisd? Was het misschien een buitenlands rijbewijs?
quote:Doreia schreef op 10 mei 2016 @ 17:31:

[...]

Hoe ben je dan ergens in geluisd? Was het misschien een buitenlands rijbewijs?Persoon identificeerde zich door middel van een rijbewijs.
En was dit een Nederlands rijbewijs?
quote:miedo schreef op 10 mei 2016 @ 17:29:

Gelukkig staat je adres er niet op.Bedankt voor je info maar met persoonsgegevens bedoelen ze dus ook je volledige adres?
quote:Dahlia74 schreef op 10 mei 2016 @ 17:36:

En was dit een Nederlands rijbewijs?Ja volgens mij wel. Rose van kleur.
Nee, wel naam, geboortedatum- en plaats en woonplaats op moment van afgifte. Geen straatnaam en huisnummer.
quote:typexisop schreef op 10 mei 2016 @ 17:36:

[...]

Bedankt voor je info maar met persoonsgegevens bedoelen ze dus ook je volledige adres?nee, voorletters/achternaam
quote:Hadewijch_ schreef op 10 mei 2016 @ 17:27:

Wat staat er op het rijbewijs?

Rijbewijsmodel 2013

Op het rijbewijs dat is afgegeven vanaf 19 januari 2013 staat op de voorzijde het rijbewijsnummer, de persoonsgegevens, pasfoto, handtekening en rijbewijscategorieën (hoofdcategorieën) aangegeven. Ook wordt op dit rijbewijs het rijbewijsnummer in een barcode- vorm weergegeven.

Op de achterzijde staan de geldigheden per categorie, de beperkingen per categorie en/of de algemene beperkingen aangegeven. Ook staan op de achterzijde de rubrieksnamen weergegeven. Tot slot staan het BurgerServiceNummer (BSN) en het rijbewijsnummer vermeld.

Op rijbewijzen die tussen 1 oktober 2006 en 19 januari 2013 zijn afgegeven, staan enkele andere gegevens dan op het nieuwe rijbewijs. Zo staat de barcode op de achterzijde en het rijbewijsnummer niet.

Rijbewijsmodel 2014

Sinds 14 november 2014 is er een nieuw Nederlands rijbewijs. Op de voorzijde staan:

het rijbewijsnummer

de persoonsgegevens

de pasfoto

de handtekening

de rijbewijs-categorieën (hoofdcategorieën)

de Machine Readable Zone (MRZ)

Op de achterzijde staan:

de geldigheid per categorie

de beperkingen per categorie en/of de algemene beperkingen

de rubrieksnamen

het Burgerservicenummer (BSN)

het rijbewijsnummer

de Quick Response (QR)-code

In het nieuwe rijbewijs zit een chip. Daardoor is het rijbewijs nog moeilijker na te maken. In de chip staan dezelfde gegevens die ook op het rijbewijs zelf staan.

Formaat rijbewijs

Sinds 14 november 2014 is het rijbewijs vernieuwd. Het rijbewijs heeft een ander ontwerp en ander echtheidskenmerken. Dit rijbewijs is nog moeilijker na te maken. Het formaat van het nieuwe rijbewijs blijft hetzelfde. Dit creditcardformaat heeft het rijbewijs al sinds 1 oktober 2006.

Bron: http://www.rijbewijs.nl/rijbewijs-halen/Hier staat persoonsgegevens neem aan dat het ook adres kan zijn? Maar blijkbaar dus niet.
quote:typexisop schreef op 10 mei 2016 @ 17:40:

[...]

Hier staat persoonsgegevens neem aan dat het ook adres kan zijn? Maar blijkbaar dus niet.Hoe vaak moeten we nog zeggen dat er geen adres staat op het Nederlandse rijbewijs op creditcard-formaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven