* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Hallo,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Alles gaat goed, ik ben de laatste dagen niet misselijk meer, alleen 's avonds bij het tandenpoetsen soms. De koffie smaakt me vanochtend ook goed, al had ik liever van niet....Ach ja, hoe gek kun je jezelf maken. A.s. maandag heb ik weer een echo. Vorige keer na de echo zei de gyn.: het ziet er nu goed uit, maar het kan nog steeds misgaan hoor! Dan blijft dan toch in m'n achterhoofd hangen, maar ik zal het ver opbergen.

UM, leuk, zo'n date met je zwschclubje. Femke kan nu ook echt boos worden als iets niet lukt, dan gaat ze boos huilen, meer gillen eigenlijk. Ze trekt zich nu aan alles op tot haar knietjes, verder komt ze nog niet.

Ik heb haar een kwartiertje geleden in bed gelegd, want ze was om alles aan het huilen. Ook toen ik haar in bed legde huilde ze hard en strekte ze haar armpjes naar me uit. Maar toen ik wegliep was ze denk ik binnen 2 minuten stil.

Wij gaan vanavond naar de stad met z'n 2tjes, hebben een oppas-meisje geregeld. Hebben jullie oppas-meisjes of jongens natuurlijk? Hoeveel geven jullie die? Wij geven haar 4 euro per uur. Ze was eigenlijk gewend 4,5 à 5 euro per uur, maar ik vind dat vrij veel eigenlijk. Stel dat je de hele avond weg bent van 8 tot 1 ofzo is dat 25 euro. Terwijl Femke de hele avond zou slapen. Of zijn wij nou te krenterig?

Nou ja, vanavond gaan we waarschijnlijk 3 uurtjes weg en moet ze Femke ook in bed leggen, dus dan is ze wel actief bezig. Ze is trouwens 17.
Jane, hoe is het met jou? Ben je weer wat opgeknapt en is Jane-man al veilig thuisgekomen? Fijn dat Laura zo lief was.

UM, ben je al naar de Aldi geweest? Was het wat? P. zei gisteren ook al dat ik naar de Aldi moest gaan omdat ze daar allemaal leuke dingen voor Femke hadden. Misschien fiets ik er straks wel even heen met Femke, al is het misschien allemaal wel uitverkocht.

DD, hoe is het met het gezichtje van Jayda? Al weer een beetje geheeld?

Marit, hoe gaat het met Ilse? Alweer koortsvrij?

Metis, Eva is idd een bijdehandje. Grappig, die anekdote. Femke doet me soms ook na. Ze heeft er nogal een handje van om haar tuitbeker op de kop te houden zodat alles op tafel loopt. Dan zit ik alles meteen op te vegen met een stuk keukenrol, terwijl ik ondertussen zeg dat het niet mag. Als ik haar een stukje keukenrol geef, gaat zij de tafel "poetsen". Daarna mag ik het dan weer hebben en kijkt ze me trots aan.

DD, woensdags vrij is ook wel lekker hè, dat breekt zo lekker de week. Jij werkt toch 4 dagen?

Marit, wanneer moet je trouwens weer beginnen? Heb je er een beetje zin in? Volgens mij was je de vorige keer bij Ilse er echt wel weer aan toe om te werken of niet? Hoe zit dat nu?

Hoort iemand nog wel eens iets van Catpower? Want zij is ook zo'n beetje uitgerekend nu, ik ben wel benieuwd.

Trouwens Jane, wij (jij, Zonnetje en ik) zijn in 2009 uitgerekend ipv 2008, zoals in de tabel staat.

groetjes maar weer.
Miss Aldi meldt zich...

Ik heb de muziekinstrumentjes (met cd!) gekocht en de kleine knikkerbaan. Kan nog niet zeggen hoe het Fiene bevalt want we wachten uiteraard tot Sint. Maar wat ziet het er leuk uit en is het goedkoop!! Ik koop trouwens ook altijd mijn pampers bij de Aldi.

Ja, wij hebben een oppasmeisje, in principe zelfs 2 zodat er altijd 1 kan ( is het idee). Wij betalen ze 5 ¤ per uur, ook omdat onze oppassen een jaar of 22 zijn. Ik vind 4 ¤ voor een 17 jarige oppas een goede prijs.

Ik moet zeggen dat ik het ook best een dure hobby vind, mede omdat wij toch altijd bij bijv. 22,50 afronden naar 25.

Ik zou het liefst een babyfoon ( die we overigens nog niet hebben) bij iemand achterlaten, maar we hebben nog niet zo'n relatie met de buren dat we dat doen. Bij 1 buurvrouw wil ik het nog wel polsen, maar vind het zo obvious omdat in de eerste zin te doen, ik spreek haar nl. niet zo vaak. Ik vind de 'etiquette ' daarvoor best lastig, vind t ook zo wat om bij haar aan te bellen. Misschien ook wel omdat het best andere types dan wij zijn.

Zijn jullie wel aan de babyfoon?

Onze andere buren gaan gewoon nooit weg zonder kind! Onvoorstelbaar voor UJ en mij!

Marit en Jane, ben heel benwieuwd hoe het met jullie is! Ik zou haast zeggen meldplicht, maar da's alleen omdat ik nieuwsgierig ben..

Fiene hier is al de hele ochtend aan het zeiken ( excusez moi le mot). Ik hoor een continue ' wèèèèèh' bij alles wat ze zo'n beetje aan het doen is. Niet echt doorslaand huilen maar wel een geluid wat daar net tussen in zit.

Oh mèen, soms ben ik het zo zat.

Zou ik weer heel even kinderloos door het leven willen gaan.

Gelukkig gaan we lunchen bij een vriendin, kan niet wachten de boel incl. Fiene in de auto te laden en te moven, maar moet nog even geduld hebben..

Goed weekend allemaal dames!
Peetje, lekkere opmerking van de gyn. overigens. Heerlijk warm en ondersteunend, net wat je dan nodig hebt (NOT).

Gaat gewoon goedkomen joh, hou vertrouwen!
Ow keeee,

een korte egoïstische 'meld'.

- Maandagavond heb ik Jane-man uit het oosten des lands op moeten halen. Middernacht waren we thuis. De babyfoon had ik even bij de achterburen gedropt. Maar goed, hij was ein-de-lijk thuis !!!! Superfijn.

- Dinsdag gewoon weer gewerkt.

- Woensdag vrij geweest en de hele dag kotsmisselijk op de bank gelegen terwijl Laura vrolijk rondhuppelde.

- Donderdag (gisteren) een bedrijfsuitstapje, terwijl ik de hele dag hondsmisselijk was. Gisteravond pas om 23.30 uur thuis...

- Vandaag is het vrijdag en ben ik thuis aan het 'werk'. Maar ik ben zo brak als een aap van de afgelopen week. Er komt niet veel uit m'n handen. De misselijkheid valt vandaag re-de-lijk mee. Ik leef op zakken krentenbollen momenteel.

Ik moet zo nog maar eens wat gaan doen.

Eigenlijk ga ik een weekeindje weg met een groep meiden. Vanaf vanavond t/m zondag in een huisje in Drenthe. Maar pfffff, als ik me zo misselijk voel weet ik niet of ik ga. Bovendien hebben Jane-man en ik afgesproken dat ik ze nog niet vertel dat ik zwanger ben (want dan komt het nieuws terecht bij de verkeerden....). Dus ik moet m'n mond ook nog houden en geen wijn drinken. Pfffff, ik weet 't niet hoor.

(dus UM, ik ga niet babyzwemmen morgenvroeg. Ik weet niet of Jane-man gaat, maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in...).

Nou ja, het positieve is dat ik morgen alweer 7 weken ben en nog steeds geen bloed gespot heb.

Einde ego-bericht.

XXX

Jane, fijn je man weer thuis ... maar erg naar dat je zo misselijk bent! En toch ook weer fijn dat je toch echt wel zwanger bent dus. Hoe niet-leuk kan dat zijn he?

Mag ik zeggen dat ik vreselijk niet-jaloers op jullie ben !?!?

Mijn zus zit weer in de trein naar huis, heel fijne week gehad waarin ze echt veel geholpen heeft! Leuke dingen gedaan, maar vooral genoten van 3avonden vroeg naar bed gaan. Vannacht bij de voeding werd ik al wel weer gespannen omdat ik me bedacht dat ze vandaag weg zou gaan.

Gek he? Ik snap mezelf niet, maar ik accepteer maar gewoon dat ik blijkbaar een verse moeder ben die zijwieltjes nodig heeft.

Fijn weekend !

Nou, de instrumentjes van de aldi zijn binnen hoor! Ik weet niet precies wie het nou leuker vindt, Femke of papa en mama... Maar het ziet er inderdaad leuk uit. Ik had vanochtend het cd'tje opgezet, P-man en ik waren met alle instrumenten muziek aan het maken en Femke keek ons met grote ogen aan. Daarna wilde ze ook wel.

Jane, ik ben benieuwd of je nu weg bent, of dat je toch thuis bent gebleven. Hopelijk gaat het met de misselijkheid wat beter. Stom is dat hè, als je niet misselijk bent wil je misselijk zijn, en als je dan de hele dag door misselijk bent denk je: oké, nu is het wel weer genoeg...

UM, wij hebben ook geen buren waar we de babyfoon heen kunnen brengen, vind ik ook erg jammer. Onze buren zijn rond de 45 en hebben geen zin om op te passen, alleen bij noodgevallen (P heeft eens voorzichtig gepost een keer). We hebben nu wel sinds een tijdje overburen (er zijn 3 huizen tegenover ons gebouwd) maar daar hebben we ook niet zoveel contact mee en ze hebben alledrie een soort van metalen huis, zodat de babyfoon het daar niet eens doet binnen. We hadden een paar maanden geleden een housewarming-party van het middelste huis van de drie. Dus we hadden Femke thuis in bed en wij waren daar met babyfoon heengegaan. Maar hij had binnen geen bereik. We hebben hem buiten neergezet, toen deed ie het wel.

Nou ja, het uit eten was gezellig met z'n 2tjes. Daarna zijn we nog even de stad in geweest (we hadden nog een uurtje) en toen weer naar huis. Femke vond het oppasmeisje meteen leuk, had niet echt veel oog meer voor ons, dus dat ging helemaal goed. Wel voor herhaling vatbaar, 't is toch leuk om ook eens wat met z'n 2tjes te doen.

Ik begin nu wat zenuwachtig te worden voor maandag, voor die echo. 's Avonds ben ik erg moe, gisteren was ik ook weer om half negen op de bank in slaap gevallen. Alleen word ik 's ochtends zo vroeg wakker, vanochtend was het 6 uur, als ik moet werken is het soms wel half 5/ 5 uur. Dan kan ik ook niet meer slapen maar ga ik piekeren, over werk, zwangerschap etc.

groetjes!
Hallo allemaal,

Even snel een berichtje van mij.

Allereerst Jane van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!! Super zeg alleen jammer dat je zo misselijk bent.

Peetje ik duim voor je en alvast heel veel succes met de echo op maandag! Niet zo leuk dat je maar zo weinig slaapt en dat piekeren is ook niet zo leuk en niet goed voor je slaap. Ik hoop dat het snel betert.

UM hoe is het met jouw?? Is Fiene alweer wat rustiger? Guy heeft het ook hoor die huilbuien en dan laat ik hem gewoon op de grond liggen en dan gaat hij heel theatraal zielig huilen. En stiekem schiet ik dan wel eens in de lach. Ook dat zeur huilen doet hij veel. Ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven maar dat is wel moeilijk. Soms loop ik ook wel eens de kamer uit als ik het even niet meer aan kan horen dat gejammer. Maar was de lunch gezellig bij he vriendin??

Marit best wel druk twee kids als ik dat zo lees. Soms ben ik dan wel blij dat we er nog maar een hebben maar ik snap wel precies wat jullie bedoelen. Alles snel achter elkaar zodat je niet te lang in de babytijd zit. En hoe is het gegaan nadat je zus weer weg was. je zult haar vast hele erg missen.

Nog even een kleine update. Ik ben dus inderdaad nog niet zwanger. Op zich vind ik het nog niet zo erg want ik ben zo druk met het laatste restje van mijn studie dat ik het ook niet zou hebben ervaren als een goed begin. Ik ben net drie weken in Amsterdam geweest zonder kind en nu wil Guy eigenlijk niets meer van me weten. Hopelijk komt het ooit weer goed???

ja het is erg druk nu en ik ben blij als ik straks eindelijk dat diploma op zak heb.

Wij zijn trouwens zeker van de partij op 1 februari. Ik kijk er al naar uit en het staat dik aangegeven in onze agenda.

Nou dames ik ga me nog even buigen over mijn schoolwerk. Maar ik kan beginnen aftellen.

Fijn weekend nog allemaal!!

Tinok
Hi meiden,

Hier even een snelle ego-meld.

Het gaat hier even niet zo lekker. (Ik denk) last vd hornomen, waardoor t thuis nogal vaak botst en das niet lekker met een kleintje en een op komst. Ben onzeker over hoe het straks allemaal zal gaan, kan ik het wel aan met 2 kleintjes, vind ik ze even lief/mooi, geef ik ze evenveel aandacht enz. En hoe gaat het dan met vriend en mij? Ben echt een beetje in de war.

Daarnaast is kleine Noot ziek (snot, keelpijn, ontstoken oogjes enz.) zo zielig..

Dus heb ff mijn hoofd vol.. hopelijk volgende keer positiever.

groetjes Zon

Och Zonnetje toch !

wat herken ik je gevoelens joh !!!

Wat moet ik zeggen?

Het komt vást goed, heus...

wat mij echt opvalt is dat het bij de 2e heel anders voelt en is. Ik moet mezelf wel wijzen op wat meer tutten met Sanne, het is zó druk dat het er wel bij inschiet vrees ik.

Daarbij, ik vind Ilse nu zó leuk op deze leeftijd, dat ik me des te meer besef dat ik babies nou eenmaal niet zo leuk vindt. Niets ten nadele van Sanne hoor...maar ik vind haar in die zin wel minder "mooi/lief/bijzonder" dan ik ilse vond misschien.

Het voelt 'gewoner' op één of andere manier.

Gelukkig ligt ilse er rond 19uur in, en izjn de uren in de avond er alleen voor Sanne. Ook overdag nog wel genoeg tijd hoor, maar ik moet oppassen dat ik niet voor andere dingen kies.

Alles was weer goed op de echo! Nu mag ik voor de rest van de afspraken naar de verloskundige. Daar heb ik nu een afspraak staan voor 9 december.

Zonnetje: Ik zit ook wel eens te denken hoe het straks zal moeten gaan met een 2e erbij. Zal hij of zij wel net zo leuk zijn als Femke? Maar ik hoor/lees ook dat eigenlijk iedereen diezelfde gedachten/gevoelens heeft en dat het eigenlijk allemaal goed komt.

Ik denk wel dat wij een huishoudster gaan zoeken, want P. doet echt niets in huis. Wel koken (en dat weer opruimen, als ik het vraag) en hij doet veel met Femke, maar huishouden doet ie gewoon niet. Ik kan boos worden, verdrietig of weet ik veel wat, maar het helpt toch niet.

Jane, hoe gaat het met jou? Hopelijk is de misselijkheid wat minder.

Ik heb er nu meer 's avonds last van, bij Femke was ik 's ochtends misselijk, moest dan overgeven en dan was het ook helemaal over de rest van de dag (meestal dan), maar nu blijft het zo hangen 's avonds.

En tegen autorijden kan ik ook niet meer zo goed, gisteren moest ik daardoor overgeven en daarna was ik ook niet echt lekker, dus ik ben maar om 8 uur in bed gaan liggen.

Femke sliep gelukkig de hele nacht door en werd niet zoals de nacht ervoor de hele tijd huilend wakker...

Ze is vandaag trouwens niet lekker, voelt heel warm aan en is wat sloom. Ik heb haar weer in bed gelegd en dat vond ze ook wel best.

Tinok, succes met de laatste loodjes. En het komt weer helemaal goed tussen jou en Guy hoor! Maar wel vervelend hè?

groetjes!

Peetje, wat een fijn nieuws! Héérlijk joh, voelt vast een stuk minder eng allemaal nu

Gefeliciteerd Peetje!

Dank voor jullie lieve reacties Marit en Peetje. Stelt me toch wel wat gerust dat ik niet de enige ben hierin. Gister lang met mijn stiefmoeder gepraat. Die denkt dat het zeker niet uit de lucht komt vallen aangezien mijn jeugd ook nogal ingewikkeld is verlopen.. Ik heb er veel van weggestopt, maar dat komt dan toch een keer terug. Nou ja, ik probeer maar zoveel mogelijk van me af te praten, lucht in ieder geval een beetje op.

Thanks meiden!
Jippie Peetje!

Nu kun je eindelijk onbezorgd, eh, misselijk zijn!

Herkenbaar, van Peetje-man, hier idem dito. Komt ook wel omdat ik nu niet werk , maar vraag me zeer af of hij bij een ander scenario wel wat zou uitvoeren. Slim van je om straks een Miep Kraak te regelen. Beter het goed regelen dan energie steken in een man die toch niet verandert denk ik maar zo.

Ik kook altijd ( ook tegen de samenwoonafspraak van toentertijd in) maar heb onderhand bedacht dat ik het me dus in het weekend lekker gemakkelijk maak en dan een pizza oid in de oven gooi, dat werkt hier heel goed.

En te gek dat jullie zo'n leuk huisbandje geformeerd hebben! Nu wij nog, als het 5 dec. is!

Zonnetje, sterkte. Knap van je dat je het zo onderkend en klinkt alsof je een goed gesprek met je stiefmoeder hebt gehad, fijn dat ze je zo kan steunen. Goed voor jezelf blijven zorgen hoor!

Fiene hier in ongelovelijk zoet de afgelopen dagen. Zou dat zo blijven?

Eigenlijk gaat alles hier lekker. Ik probeer me een beetje los te maken van het feit dat we min of meer 'ruzie' hebben met mn schoonouders (omdat schoonmoeder sinds mijn dip 6 weken geleden alleen nog maar impertinente nare vragen stelt.) En soms lukt dat zowaar ( dat losmaken dus!).

Net koffie in de stad gedronken bij een koffietent met bergen speelgoed, echt geweldige plek met een kind erbij ( waar Fiene dit x wel mee speelde.)

Malar, hoest met jou? (ik denk schoonmoeder, vandaar..)

Metis, hoe gaat de huizenjacht? volgens mij moet jullie positie super zijn. Ik hoor overal dat het aantal bezichtigingen onwijs laag is.

Tinok, wat leuk dat jij er ook bij bent, 1-2!

Succes iid met de laatste studieloodjes. Als ik het goed bergijp ben mag jij dan straks met je papiertje de nieuwe forum baby's ter wereld helpen?!

Liefs allemaal!
Thanks UM! Super dat Fiene zo lief is trouwens, lekker genieten!

Vandaag 2e echo gehad en alles was ok. Kleintje was netjes volgens schema gegroeid
Zon ! Wat fijn dat je echo goed was.

Ik moest vanochtend nog aan je denken, omdat ik niet wist wanneer je echo was. Toch telepatisch vermogen.

Je twijfel herken ik maar al te goed hoor. Hier hetzelfde. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik heb vaak momenten dat de zwangerschap me aanvliegt. Dat ik niet weet of ik een 2e kindje wel aankan. Ik zie zó op tegen die babytijd. Dat 1e jaar met die gebroken nachten, die vele voedingen en slaapjes etc. Nog geen kant uit kunnen met zo'n kleintje, niet fietsen, al die maaltijdjes pureren/bereiden enz.. Ik heb dat als héél zwaar ervaren bij Laura en ik zie er als een berg tegenop dat ik daar wéér doorheen moet en nu met een dreumes ernaast. Ik vind het 2e jaar 1000x makkelijker en leuker.

Maar goed, ik heb er zelf voor gekozen, hahaha. Het zal wel goed komen allemaal. Gelukkig duur het nog héél lang tot volgend jaar zomer.

Peetje, jij ook onwijs gefeliciteerd met je goede echo !!

Welke datum ben jij eigenlijk uitgerekend? Even voor de tabel.

UM, gelukkig lijkt Fiene weer haarzelf te zijn. Eindelijk....

Die die schoonmoeder: aaaaaaaaarrrrggggghhhhh.

Marit, wat schrijf je dat eerlijk over je gevoel voor Ilse en Sanne. Ik kan me dat zó voorstellen ! Je 1e kindje blijft toch heel speciaal, denk ik. En wat je schrijft over tijd maken voor Sanne: poe.... ik heb vaak al het gevoel dat ik voor Laura geen tijd heb/maak. Dan heb ik helemáál geen tijd voor een 2e kindje... Lastig hoor.

Tinok, leuk om weer eens van je te horen. Ben jij 3 weken in A'dam geweest zonder Guy???? Jeutje... hoe heb je dàt gedaan? Tussendoor wel een paar x naar huis geweest? Ik hoop dat Guy intussen weer weet wie je bent. Anders ook niet leuk !

Ik ben het weekend toch weg geweest met de meiden. Erg leuk, maar ook vermoeiend. En gisteren en vandaag gewoon weer gewerkt. Lange dagen gemaakt.

Morgen lekker vrij.

A.s. vrijdag heb ik een solli.gesprek bij een bedrijf hier om de hoek. Dat zou gaaf zijn.... Dat zou me minstens 8 uur p/w reistijd schelen !

Verder voel ik me sinds gisteren niet misselijk. Ik eet gewoon de hele dag door: elk uur een boterham of ontbijtkoek. Daarmee kan ik het redelijk uithouden. Nadeel is wel dat ik nu al flink aangekomen ben van al dat eten van de afgelopen weken. Maar goed....

Oh, Laura begint te huilen. Even kijken wat er loos is.

XXX
@ Peetje en Zonnetje: Fijn dat bij jullie beiden de echo goed was!

@ Jane: Fijn dat het nu wat beter gaat met misselijkheid. Je vriendinnen weten toch nog niet van je zwangerschap? Was het niet lastig het weekend niets te zeggen ook doordat je nu geen wijntje dronk oid?

Succes alvast met je gesprek vrijdag, zou ideaal zijn zeg zo dichtbij.

@ UM: Lekker dat Fiene zo zoet is en zo lief gespeeld heeft toen je koffie was gaan drinken, heerlijk is dat.

@ Zonnetje: Sterkte meis, wel fijn dat je een goed gesprek met je stiefmoeder hierover hebt gehad. Hoe is het nu met Nootje, alweer beter?

@ Peetje: Hoe is het met Femke nu? Alweer beetje opgeknapt?

@ Tinok: Tuurlijk komt het weer goed tussen Guy en jou :hug Succes met de laatstje loodjes van je studie. En hartstikke leuk dat jullie ook komen 1 febr!

@ Marit: Een eerste is dan toch heel anders he als ik je verhaal zo lees. En het lijkt me ook erg druk hoor, en dan moet je er inderdaad echt tijd voor maken.

Hier alles oké. Gisteren weer een huis wezen bezichtigen. We gaan nu zowel dit huis als het vorige huis nog een keer bezichtigen. Grote kans dat het wel 1 van deze 2 gaat worden. Aan dat ene huis moet dus wel heel veel gedaan worden maar heeft wel meer mogelijkheden (bijv wanneer je in de toekomst uit wilt bouwen) Huis dat we gisteren hebben bekeken ziet er super uit maar heeft maar een kleine woonkamer en kleine achtertuin. Hoe snel ga je je daar toch aan ergeren en verlangen naar meer ruimte? Er is wel een zijtuin nog (hoekwoning) maar dan heb je vanuit huis totaal geen zicht op als daar de kinderen spelen, ook niet handig. Dichtmaken kan daar niet. Dus daar zit een beetje de twijfel.

Eva is erg bezig met haar luiers momenteel. Als ik ga plassen wil ze per se mee en wil dan ook even op wc zitten om te "plassen" Ze heeft dan nog wel luier/broek nog aan dus geen idee of ze echt plast. Geen idee wat ik er nu precies mee moet doen, tips iemand? Aan de ene kant geeft ze het zelf erg duidelijk aan, ze komt er helemaal uit zichzelf mee dus misschien toch eens potje neerzetten in wc om samen te gaan plassen (klinkt dat stom haha maar goed) zodat ze went aan potje. Dus eigenlijk langzaam/spelenderwijs beginnen met zindelijkheid. Aan de andere kant is ze niet nog erg jong?

Zaterdagavond hebben we haar schoentje gezet. Groot succes. 's Avonds toen we hem neerzetten heeft ze zich suf gezwaaid (richting schoen) naar Piet 's Morgens helemaal enthousiast over haar cadeautje. Superleuk was dat.
Heb net een super hotel vooor een nachtje regeld!

jippie! ziet er super uit. We nemen Fiene gwoon mee, en als zij in de kamer heerlijk ligt te slapen, gaan wij aan het diner. We gaan in de kerstweek, en erna ,met mijn familie 2 nachtjes naar Ameland omdat mijn vader 60 wordt!

Lleuk, leuk, kannie wachten...

Fiene is naar de crehe en heb de heel dag heerlijk weinig gedaan. Op de bank gekruld met de nieuwe Nicci French.

Nu moet ik eigenlijk nog boodschappen doen of verplicht wat lezen, maar nog geen zin.

*UM gooit er eens een heerlijk mutsig onderwerpje in*

Ik zat vandaag al nietsdoend op de bank te bedenken hoe druk ik wel niet, de hele week door, met het huishouden ben. Hebben jullie dat nou ook?

Ik stofzuig om de dag, draai bijna elke dageen was, dan dit weer opvouwen en opruimen. Ik poets de kamer, keuken en toilet wekelijks, en in principe elke week onze slaapkamer.

Elke week weekboodschappen ( haal alles in 1 keer, dat dan weer wel,) en elke dag koken. Af en toe overhemden strijken. In ieder geval 1x 2 weken ons bed afhalen en wassen. En dan moeten de ramen ook nog eens, koelkast af en toe, en de badkamer mag ook vaker dan ik nu doe. En dan noem ik nog niets eens alledaagse handelingen als Fiene's zooi verzamelen, tafel dekken en weer afruimen, keuken en kamer dagelijks meerdere malen opruimen. Daarbij doe ik regelmatig wat in de tuin ( wat ik wel leuk vind overigens.)

Tis toch ongelovelijk als je dat zo ziet!! maar zou ook niet weten hoe het anders kan!

Ja, Utregjochie inzetten, mnaar is niet echt een optie, die werkt wel 80 uur in de week.

In de pré-Fiene periode zuigde ik geloof ik eens per week, en van poetsen heb ik geeneens een herinnering!

Ik word er af en toe zo moe van, en het gaat maar door. Soms vind ik het gewoon lekker om niet thuis te zijn omdat er dan niets 'roept'.

Eea zal er wel mee te maken hebben dat ik (en Fiene ) er bijna altijd zijn, en dat brengt gewoon zooi met zich mee.

Nou, dit was een klein huishoudelijk intermezzo.

Iedereen reeds in slaap gevallen...?.

Fiene breng ik morgen naar mijn ouders en ik wil zaterdag met UJ naar de ' designer'outlet (gaat dat samen?) in Roermond. Ben benieuwd of t wat is en heb nu al zin. Ben ik iig niet aan de poets....

Liefs van een laidback Utregmeissie.
Hallo!

Ik heb weer lekker weekend, heerlijk! Femke ligt voor de 2e keer te slapen dus ik heb even forum-tijd.

Dinsdagmiddag (ongeveer kwart over 4) werd ik door het kdv gebeld dat Femke 38,5 graden koorts had en een beetje huilerig was. Meestal haal ik haar tegen zessen op en ze vroegen of ik misschien kon proberen iets eerder te komen. Dus ik heb m'n best gedaan en was er om half 6. De volgende dag ging het weer goed, geen koorts meer, dus ze kon gewoon naar de creche.

Nu gaat het wel, maar ze is nog steeds verkouden en hoest heel erg, ze wordt er ook wakker van 's nachts en moet dan huilen. Wij worden dus ook steeds wakker... Vannacht heb ik haar even bij ons in bed gelegd, maar na 20 minuutjes maar weer in haar eigen bed, want ze vond het wel erg gezellig. Begon wat te brabbelen en werd steeds wakkerder volgens mij. Maar goed, ik heb haar niet meer gehoord de verdere nacht.

Wat betreft dat huishouden UM, ik stofzuig ook best veel. Femke maakt er zo'n zooitje van met eten, dat ik bijna na elke maaltijd wel kan stofzuigen. Hoe minder ik werk, hoe meer ik stofzuig. Afgelopen week heb ik 3 dagen gewerkt en het was steeds donker toen we thuis waren dus ik zag de kruimels en zooi niet echt liggen. Maar vanochtend toen ik beneden kwam lag er aardig wat, dus ben ik maar weer gaan stofzuigen.

De was blijft ook komen. Maandag had ik alles gedaan, nu had ik alweer een wasmand vol. Eigenlijk wil ik wel een droger hebben, dat lijkt me zo handig, iig met beddegoed en bonte en witte was. Scheelt weer ophangen. Peetje-man heeft gisteren de overhemden gestreken (op mijn verzoek), dat scheelt weer!

Leuk vooruitzicht trouwens, een nachtje in het hotel. En daarna Ameland.

Is het bij jullie ook zulk rotweer? Hier wel, ik wilde eigenlijk even naar de stad om kleertjes te kopen voor Femke (die maakt een groeispurt door) maar doe dat toch maar niet vandaag.

Femke begint nu een beetje te kruipen, niet meer dan een paar meter, want daar word je moe van. Dan gaat ze weer over op tijgeren.

Ik ben nu vaak 's avonds misselijk, als ik in bed lig, of soms al vanaf na het avondeten. Een beetje afleiding helpt weleens, ik heb het idee dat als ik boven het toilet ga hangen ik zo moet overgeven. Maar daar heb ik geen zin in na het tandenpoetsen.

Metis, grappig dat Eva ook op de wc wil zitten. Tsja, je kunt het allicht eens proberen op het potje, zo spelenderwijs. Ik ben benieuwd.

Trouwens, nog een vraagje over het autostoeltje.

Femke zit nog steeds in de maxi-cosi, maar we gaan wel binnenkort over op het autostoeltje. Hoe doen jullie dat met de creche als de één brengt en de ander haalt? Hebben jullie dan een 2e (goedkoper) autostoeltje voor erbij of hebben jullie dit "probleem" niet? Straks, na m'n zwangerschapsverlof (duurt nog een tijd, maar goed) moet ik weer om 8 uur beginnen eigenlijk ipv om half 9 wat ik nu doe. Nu kan dat wel, maar moet P-man de kinderen dan brengen. Ik haal ze altijd. Met maxi-cosi geen probleem, want die kunnen we daar achterlaten, maar zo'n autostoeltje gaat dus niet.

groetjes, peetje

Hey, rustig hier....

Iedereen van de sneeuw aan het genieten? Ik vind het een prachtig gezien (vanachter de ramen, hihi). Vanochtend een stuk met Laura gewandeld met de duwfiets, maar zij vond de sneeuw maar niets. Ze durfde het ook niet aan te raken, hahaha. Tja, het is ook eng.....

Peetje, wij hebben allebei een autostoeltje achterin de auto. Wij kregen er 1 van mijn schoonzusje (gebruikte) en we hebben er zelf 1 nieuw bijgekocht. Mijn vriend brengt Laura 4x per week de ochtenden en ik haal haar elke middag op. Ik ga echt niet lopen slepen met 1 stoeltje in/uit de auto.

UM, wat klink je heerlijk vrolijk meis !

Gezellig hoor. En leuke uitstapjes voor de boeg, gezellig !!

Dat huishouden: tja... wij hebben sinds een paar maanden een hulp in huis, dus mijn bijdrage is enkel nog het wasgoed (bleeeehhh) en de vaatwasser/koken/afval etc. Dat is wel te overzien. Het wasgoed komt meestal voor mijn rekening en de andere dingetjes doet Jane-man meestal. Dus ik heb niet echt te klagen.

Metis, wat spannend dat jullie met 2 huizen bezig zijn. Weet je intussen al meer? Leuk om daarmee bezig te zijn. Gezien de huidige marktomstandigheden hebben jullie wel het voordeel bij de onderhandeling, lijkt mij.

En dat plassen van Eva: ik denk dat het nog wel wat vroeg is om met een zindelijkheidstraining te beginnen. Kan het niet zo zijn dat ze het gewoon interessant vind om hetzelfde te doen als wat jij doet? Laura vind momenteel alles leuk wat wij doen en doet alles na.

Hier alles wel OK.

Vandaag een relaxdagje thuis.

Gisteren hadden we vrienden te eten. Ik heb gistermiddag al uitgebreid gekookt, meerdere gerechten. Het was superlekker en het hele huis stinkt nu nog naar de knoflook, hahaha.

De spanning tot aan de echo a.s. donderdag begint toe te nemen, rapapaaaaaa.

Ik heb al een heuse buik *gloep*, terwijl ik nog maar 8 weken ben. Hij priemt al duidelijk door mijn shirtjes en truien heen. Mijn broeken beginnen al te knellen.

Had jij dat ook zo snel bij Sanne, Marit? En Peetje heb jij dat ook al? Ik weet dat Zon dat ook al heeft.

Op deze manier kan ik nooit lang voor me houden dat ik zwanger ben....

Afgelopen vrijdag een solli.gesprek gehad hier in de buurt. Was wel leuk, maar ik kan er niets van zeggen. Ik hoor eind deze week of ik door mag voor een 2e gesprek. Maar ik zit met mijn hoofd toch meer bij de echo.

Jullie horen het wel.

XXX

hey dikke Jane

Ik zette bij Sanne ook echt heel snel uit ja !

Ik verklaar het met: geen buikspier meer te bekennen om die darmen binnenboord te houden

Ilse vond de sneeuw ook maar niets !

Heb haar uiteindelijk wel met laarsjes aan op de witte ondergrond gekregen, maar (zeldzaam!) ze wilde snel weer terug in de wagen !

Nu hier echt een heel dik pak trouwens...ga zo zelf even naar buiten om even te lopen denk ik.

(hoewel het hier bij de open haard ook wel lekker is)

Peetje, hoe is het met de koorts van Femke afgelopen?

UM, zolang je nog nietsdoende momenten hebt om je dat af te vragen valt het nog mee

Het is hier momenteel zo dat ik 's ochtends de wasmachine aan zet en 'savonds als ilse er weer in ligt de spullen in droger gooi of ophang!

(lees: droger)

Rest van huishouden gebeurt door degene die niet bezig is met ilse naar bed brengen! Efficiënt he?

Ohja, strijken door schoonmoeder op woensdag..kan ik jullie aanraden! (de dag waarop is zelf in te vullen door jullie hoor )

Nou, hier gaat het eigenlijk heel goed, met zo af en toe een oxazepam als ik voel aankomen dat het te veel wordt.

Sanne heeft vannacht bij schoonouders geslapen omdat ik donderdag/vrijdag buikgriep had en Vin zich gisteren beroerd ging voelen (en ik acuut paniek voelde opkomen).

Madammeke heeft daar gewoon om 22uur en toen pas om 6:30uur de fles gehad ! WOW !

Nu maar hopen dat deze fijne trent zich gaat doorzetten hier

Jane, spannend die soll. maar eigenlijk vooral súper spannend die echo donderdag!!!! Hou je zenuwen in bedwang!

Hallo,

Bij mij valt het nog wel mee met het uitdijen, hoewel ik vooral 's avonds weleens een opgeblazen gevoel heb.

Femke heeft eigenlijk geen koorts meer, maar ze blijft wel last houden van een gemene hoest. Als ze ademhaalt dan hoor ik dat het vast zit, maar echt goed uit hoesten doet ze niet, of het helpt niet echt. Misschien dat ik toch eens met haar naar de dokter ga. Ze lijkt er zelf niet echt veel last van te hebben, hoewel ze wel wat vermoeider is volgens mij.

Ik ben ook snotverkouden nu. Pff, vannacht elk uur wakker geweest om een slokje water te drinken, omdat ik niet door m'n neus adem kon halen. Dus ik kreeg een enorm droge mond. En ik dacht dat ik net van m'n verkoudheid af was. Nou ja, verlaagde weerstand misschien.

Marti, fijn dat je het vervelende gevoel een halt kunt toebrengen voordat het te erg wordt.

Jane, ik ben benieuwd hoe je soll. gaat aflopen. En heel veel succes donderdag! Was het maar alvast zover, of niet?
Hai meiden,

Ik kom even tijdelijk afscheid nemen. Het gaat even niet goed met me.. Kan bijna alleen maar huilen, alles is me veel te veel (heel lang verhaal).

Vorige week doorverwijzing gehaald voor psycholoog, hopelijk kan ik snel terecht.

Hopelijk volgende keer weer wat vrolijker..

Zon
Lieve Zon,

wat naar allemaal. Heel veel sterkte toegewenst!

Enne....altijd welkom hier hè! Hoop dat dat voor jou zo voelt..

lieve groet vanuit A'frt!

Enne Marit, mwah, schoonmoeder hier voor mijn strijk vragen is niet echt een optie... zou gillend mijn huis verlaten denk ik..

Morgen heeft Utregjochie een Gesprek over de Situatie met zijn moeder. (hoofdletters geven de nodige lading weer...)Brrrrr... vind het toch wel spannend.

UJ net zo goed, die is al dagen uit zijn hum (lees: zwaar sjachi), tis voor hem ook pittig.

We zien het wel, toch weinig meer aan te doen nu. Ik ben dr zo klaar mee dat ik met Kerst niet bij mijn schoonouders wil zijn. Ben liever lekker met mijn eigen leuke familie (ha!) op Ameland...

Jane, ik duim voor je donderdag!

Leuk toch, al een buikie! Voel je je meteen al zwangerder toch?! Fiene is a.s. zaterdag niet in t zwembad, want wordt op dat tijdstip bij Sinterklaas verwacht....

Fijne avond ( in het bijzonder voor Zonnetje)!

Och Zonnetje toch !

*knuffel* richting jou. Sterkte met alle emoties en kronkels

UM, zwaar zo'n gesprek

jullie ook sterkte

Sinterklaas!?

Ilse vond het maar een doodenge vent die aanleiding gaf hysterisch te worden.

Tot overmaat van ramp komt die man op het kdv op een ochtend dat Ilse daar al is, en mogen ouders NIET komen!

Beláchelijk! Nou, ik wil ilse daar niet alleen hebben, aangezien ik haar ook niet alleen er naar toe gestuurd zou hebben.

Dus; heb ik ruil van dagdeel aangevraagd en hoor ik donderdag of dat kan. Ik heb het voorgevoel van niet!

Nou, ik zal me inhouden dan hoor, maar laat haar mooi thuis die dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven