Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
100% hetzelfde. Niet dat er iemand is, maar wel schrikkerig, dingen verkeerd opvatten, of heel apathisch zijn.

Iets anders, 2 vriendinnen van mij vroegen of ik niet bang ben alleen. Gelukkig niet. 1 vriendin heel bang, als haar man weg is gaat ze logeren.
Vermoeidheid doet rare dingen met je! Herken ik ook. Wat naar voor je kind Pinda!

En een loser, ja, als ik eerlijk ben voel ik me altijd een loser als ik drink. Gewoon omdat ik dit topic heb gestart met een zeer goede reden.

Dus het voelt toch als falen.
Nee dat schrikkerige herken ik niet. Ik slaap altijd wel maar met drank op is de kwaliteit een stuk minder. Maar snap dat je dan even wat moet doen, anders wordt het steeds erger natuurlijk.

Ik ben aan het koken. Dat heb ik hier geleerd, na het eten is de trek in een drankje een stuk minder. Dus vroeg eten voor mij!

LD, ik zou daar ook niet bang voor zijn. Lijkt me best lastig als je het zo eng vindt om alleen te zijn.
Ik zit me te vervreten bij de Mac
Lekker Pinda, op z'n tijd! Helaas hebben de wijntjes bij mij ook voor wat overbodige kilo's gezorgd dus ik doe het maar even niet.
quote:dora-wee schreef op 09 mei 2016 @ 17:44:

Nee dat schrikkerige herken ik niet. Ik slaap altijd wel maar met drank op is de kwaliteit een stuk minder. Maar snap dat je dan even wat moet doen, anders wordt het steeds erger natuurlijk.

Ik ben aan het koken. Dat heb ik hier geleerd, na het eten is de trek in een drankje een stuk minder. Dus vroeg eten voor mij!

LD, ik zou daar ook niet bang voor zijn. Lijkt me best lastig als je het zo eng vindt om alleen te zijn.??? Ik heb nog niet teruggelezen, maar vind alleen zijn helemaal niet erg. Het niethebben van kinderen wel.
Nee ik reageerde op je vriendin die uit logeren gaat als haar man er niet is. Snappie? Ik ken ook zo iemand en ik vind het altijd wel sneu voor haar want je bent daardoor natuurlijk toch beperkter.
Oh ja tuurlijk. Korsakov light slaat toe
Hoe gaat het met iedereen? Hier goed, afgelopen week minder gedronken dan vroeger op een halve dag en dat bevalt me heel goed. Wel ook druk gehad en dat scheelt veel. Is wel fijn, merk dat mijn gevoel en gedachtes weer wat bergafwaarts neigen te gaan.

Vandaag heb ik weekend en een gezellig klein knus feestje, heb voor vandaag wel wijn gehaald, even lekker chillen, kletsen en lachen. (Kan ook zonder drank, I know)

Van mijn ex heb ik niks meer gehoord, heb zelf ook geen zin iets te sturen, zou niet weten wat. Afgelopen twee weken heeft ie 1 keer uit zichzelf wat gestuurd en is ie 1 keer op de koffie geweest. Zelf heb ik een paar keer gezegd dat ik hem graag had willen zien, dat ik hem miste en dat ik behoefte duidelijkheid heb. Ik word er een beetje pissig van. En weet dat ik zelf de enige ben die er iets aan kan doen.
Ha Bel, leuk je feestje!

Minder leuk van a.s. ex.

Wat is dat toch he.

Hier gaat het best lekker, ondanks onder 1 dak. Ik kijk uit naar mijn huisje en frisse start en google de hele dag op dingen die ik nog nodig heb en tuinplanten.
Hee Bella, ja, wat is dat toch met je ex? Is het zo dat als het goed gaat tussen jullie, dat hij je dan voor lief neemt en geen moeite doet? Of is er iets anders? Heb je zelf enig idee?

LD, leuk tuinplanten! Daar kan ik ook me helemaal te buiten aan gaan. En potten, en andere tuindingen.

Hier moet ik echt alle zeilen bij zetten om niet naar de supermarkt te gaan voor wijn. Lijkt me zo gezellig, net als Bella een klein feestje en dan Songfestival kijken, lekker kneuterig. Maar dat moet dan maar weer met thee.
Maar het lukt toch Dora om zonder wijn thuis te komen? Ja het is saai, ik geef het toe, maar dat gevoel wordt echt minder. Je gaat het steeds meer waarderen dat je niet drinkt.

ECHT,ECHT,ECHT!!!!!!
Ja gelukt. Maar nu vond ik net een fles rode wijn. Die was ik vergeten. Nou is wit m'n favoriet dus heb me tot nu toe weten te beheersen. Heb heel snel thee gezet en ben nu een appeltaart aan het bakken. In de hoop dat de lucht van kaneel en appel me van de wijn houdt. En ik ga morgen ergens koffiedrinken dus ik sla twee vliegen in een klap.
You go girl!
Goed gedaan Dora!

En ja, wat is dat toch met ex hè? Ik denk dat hij zelf een beetje vastloopt in zijn gevoel en gedachtes, daar ken ik hem goed en lang genoeg voor. Het zal vast geen onwil zijn, alleen heb ik daar zo weinig aan.

Heb een fijne gezellige dag gehad, gedachtes aan ex opzij geschoven, taart, veel chips en drie glaasjes bubbels op. Toen vond ik het genoeg en ben ik overgestapt op sap. Hopelijk slaap ik lekker en jullie hopelijk ook allemaal.
Ik slaap niet grrrr, is al de derde keer dat ik eruit ben. Klinkt goed Bel.
Da's balen LD, hoop dat de slaap je zometeen toch nog te pakken krijgt
Ik ga mijn best doen....
Nou deze nacht was dus naatje. Misschien 2 uur geslapen. Helaas.
Bella, leuk dat je het fijn gehad hebt en weer zo netjes, knap!

LD, lig je te malen? Er bestaat goedenachtrustthee of Melatonine aan de ha vragen, is lichaamseigen stof.

Pinda, vordert het?
Hatsjikideee...
Ja hartstikke knap. Maar vandaag minder knap, zit aan de rosé en heb inmiddels moordneigingen richting ex.
Heeft hij nog steeds niks laten horen? Of hebben de moordneigingen een andere oorzaak? Geniet maar van je roseetje.

Ik puf me gek hier in de warmte. Moest zoveel doen vandaag.
Bella, ik heb ook die neiging tegen a.s. ex!

Zit nu, heel slecht, aan een heerlijke gin-tonic. Huisje zoeken lukt niet. Lange wachtlijsten en in de vrije sector is er niet veel aanbod. En ik wil zo graag een nieuwe stek en door.
Nee niks, ik trek dat echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven