Geld & Recht alle pijlers

Uitkering.

12-05-2016 19:38 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey.

Mijn vriend en ik willen zo snel mogelijk samen wonen maar we lopen tegen een paar dingetjes.

Zoals word 1 van ons ingekort als we samen gaan wonen omdat wij allebij een uitkering hebben.

En kunnen wij wel samen wonen omdat we onder de 21 zijn?

Mijn vriend zit in de schuldsanering ik zelf heb (Nog) geen schulden.

Even wat informatie.

- Hij woont zelfstandig.

- Hij is 20 en ik ben 18

- Hij heeft wajong uitkering en ik heb een bijstandsuitkering

- Ik ben sinds 2 maand dakloos. Ik ben 2 maand geleden 18 geworden en heb sinds 2 maand bijstandsuitkering, maar omdat ik een paar dagen na mijn verjaardag op straat ben gezet komen mijn papieren te laat binnen en stuur ik het 'rofje' te laat op dus heb nog geen inkomen gehad, ik verblijf nu ook in een andere gemeente.

-Terug bij mijn ouders, familie of vrienden is geen mogelijkheid.

Ik kan niet bij hem inwonen, dus gaan we samenwonen waarschijnlijk particulier want dat is snel geregeld.

Hoe gaat dat dan met onze inkomen dan?

Ik moet mij zo snel mogelijk ergens anders inschrijven ook vanwege mijn inkomen wat kan ik daarin het beste doen?

Alvast bedankt!
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:13:

[...]

ik ben zelf 20 en zit al twee jaar niet op school. Ik heb twee jaar gewerkt en begin volgend jaar met een hbo opleiding. Ik heb een vmbo-diploma en heb echt nooit iets van iemand gehoord.Prima besluit om hbo opleiding te gaan doen, succes met de opleiding.
quote:BAMmetjebamie schreef op 12 mei 2016 @ 20:02:

Hoe kom je aan een bijstandsuitkering zonder adres en op je achttiende?

Oprechte vraag, dacht dat dat niet kon?

Ik had eerst wel een adres.

Omdat mijn ouders mij financieel niet kunnen onderhouden en niet thuis woon .
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:14:

Als ik kon studeren en werken had ik dat gedaan maar vanwege privéproblemen kan ik dat niet.

Dus dat is geen optie.

Mijn vriend is bijna van zijn schulden af het is niet dat zijn leven een puinhoop is.Ben je ziek net zo als je vriend? Anders kan je prima leren toch?

Als ik kon studeren en werken had ik dat gedaan maar vanwege privéproblemen kan ik dat niet.

Dus dat is geen optie.

Mijn vriend is bijna van zijn schulden af het is niet dat zijn leven een puinhoop is.Wat wil je de rest van je leven gaan doen dan?
to, zoek maatschappelijk hulp, dat kunnen jullie beide goed gebruiken. Ga naar de MEE of naar de gemeente.

Dus dat is geen optie.

Mijn vriend is bijna van zijn schulden af het is niet dat zijn leven een puinhoop is.Dus je bent 18 en je kan vanwege priveproblemen niet werken? Nooit?! Maar wat ga je dan de rest van je leven doen?
Als ik mijn uitkering kwijt raak heb ik dan helemaal geen inkomen? Heeft mijn vriend dan al het geld?
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:20:

Als ik mijn uitkering kwijt raak heb ik dan helemaal geen inkomen? Heeft mijn vriend dan al het geld?Ja.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:aidem schreef op 12 mei 2016 @ 20:19:

[...]

Dus je bent 18 en je kan vanwege priveproblemen niet werken? Nooit?! Maar wat ga je dan de rest van je leven doen?

Dat zeg ik niet.

Ik kan het op dit moment niet anders was ik ook wel afgewezen voor de bijstandsuitkering.

Je hoeft niet en en hè.

Of leren of werken moet toch wel lukken?
quote:Moirai schreef op 12 mei 2016 @ 20:21:

[...]

Ja.

Dat kan toch niet ?

Ik krijg dan toch ook wel een gedeelte.
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:20:

Als ik mijn uitkering kwijt raak heb ik dan helemaal geen inkomen? Heeft mijn vriend dan al het geld?

Ja.

Daarom is het fijner en verstandiger om op jezelf te gaan wonen en nog niet samen.

Dat kan later wel.

Als jullie alles op orde hebben en zelfstandig je leven kan leiden.
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:23:

[...]

Dat kan toch niet ?

Ik krijg dan toch ook wel een gedeelte.

Van het UWV?

Natuurlijk niet.

Hij moet jou onderhouden.

Ga gewoon werken.
quote:BAMmetjebamie schreef op 12 mei 2016 @ 20:22:

[...]

Je hoeft niet en en hè.

Of leren of werken moet toch wel lukken?Nee
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:24:

[...]

Neeoei, je gaat het moeilijk krijgen als je wwb gaat aanvragen, met zo'n houding.
quote:BAMmetjebamie schreef op 12 mei 2016 @ 20:23:

[...]

Ja.

Daarom is het fijner en verstandiger om op jezelf te gaan wonen en nog niet samen.

Dat kan later wel.

Als jullie alles op orde hebben en zelfstandig je leven kan leiden.Daar heb ik te weinig inkomen voor hoe moet ik dan op mezelf gaan wonen?

[...]

NeeBen je in behandeling voor je werkbelemmerende problemen?
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:25:

[...]

Daar heb ik te weinig inkomen voor hoe moet ik dan op mezelf gaan wonen?Als je niet gaat samenwonen krijg je wel een bijstandsuitkering zeg je.

[...]

Nee

Wat is je plan voor de toekomst dan?

Je kunt in september beginnen met een opleiding (kan ook een niveau 2 opleiding zijn bijvoorbeeld) en lenen bij duo om je kamer te betalen. Kun je daarna kijken of je er bij kan werken bijvoorbeeld.

[...]

NeeIk geloof er geen bal van. Als je echt niet meer kan werken zou je ook een Wajong/ Wia krijgen.
Waarom kun je niet werken of studeren?
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:25:

[...]

Daar heb ik te weinig inkomen voor hoe moet ik dan op mezelf gaan wonen?Kamers zijn er al voor 200 euro.
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:26:

[...]

Wat is je plan voor de toekomst dan?

Je kunt in september beginnen met een opleiding (kan ook een niveau 2 opleiding zijn bijvoorbeeld) en lenen bij duo om je kamer te betalen. Kun je daarna kijken of je er bij kan werken bijvoorbeeld.

Dit.

Of een BBL opleiding
Kijk eens naar begeleid kamer wonen in je woonplaats. Maar ik lees alleen het woordje nee..
quote:viva-amber schreef op 12 mei 2016 @ 19:57:

[...]

Er gelden gewoon wetten in NL. Denk je nu echt dat je dat zelf mag verzinnen?Verkeerd gevallen woordgrapje, sorry. Ik hoop voor TO niet dat zij of haar lover worden ingekort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven