Geld & Recht alle pijlers

Uitkering.

12-05-2016 19:38 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey.

Mijn vriend en ik willen zo snel mogelijk samen wonen maar we lopen tegen een paar dingetjes.

Zoals word 1 van ons ingekort als we samen gaan wonen omdat wij allebij een uitkering hebben.

En kunnen wij wel samen wonen omdat we onder de 21 zijn?

Mijn vriend zit in de schuldsanering ik zelf heb (Nog) geen schulden.

Even wat informatie.

- Hij woont zelfstandig.

- Hij is 20 en ik ben 18

- Hij heeft wajong uitkering en ik heb een bijstandsuitkering

- Ik ben sinds 2 maand dakloos. Ik ben 2 maand geleden 18 geworden en heb sinds 2 maand bijstandsuitkering, maar omdat ik een paar dagen na mijn verjaardag op straat ben gezet komen mijn papieren te laat binnen en stuur ik het 'rofje' te laat op dus heb nog geen inkomen gehad, ik verblijf nu ook in een andere gemeente.

-Terug bij mijn ouders, familie of vrienden is geen mogelijkheid.

Ik kan niet bij hem inwonen, dus gaan we samenwonen waarschijnlijk particulier want dat is snel geregeld.

Hoe gaat dat dan met onze inkomen dan?

Ik moet mij zo snel mogelijk ergens anders inschrijven ook vanwege mijn inkomen wat kan ik daarin het beste doen?

Alvast bedankt!
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:13:

[...]

ik ben zelf 20 en zit al twee jaar niet op school. Ik heb twee jaar gewerkt en begin volgend jaar met een hbo opleiding. Ik heb een vmbo-diploma en heb echt nooit iets van iemand gehoord.Word je met een VMBO-diploma dan toegelaten op het HBO?
quote:Pientjexxxx schreef op 12 mei 2016 @ 20:32:

[...]

Word je met een VMBO-diploma dan toegelaten op het HBO?Wel na toelatingsexamens
TO, ik vind jullie start al helemaal niets. Ik hoop maar dat jullie nog geen baby-plannen hebben.
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:33:

[...]

Wel na toelatingsexamensHeb je die al gehaald en waarom begin je dan pas volgend jaar?
Volgens mij liggen de huurprijzen bij particuliere huur over het algemeen hoger dan dat er aan Wahjong uitgekeerd wordt.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Pientjexxxx schreef op 12 mei 2016 @ 20:34:

TO, ik vind jullie start al helemaal niets. Ik hoop maar dat jullie nog geen baby-plannen hebben.Dan krijg je wel kinderbijslag.
quote:Pientjexxxx schreef op 12 mei 2016 @ 20:35:

[...]

Heb je die al gehaald en waarom begin je dan pas volgend jaar?Ja heb ik al gehaald, en omdat je 21 moet zijn en dat word ik pas in augustus
Wat bedoel je met 'privé-redenen'
Wat een drama terwijl je pas 18 bent. Je hebt nog een heel leven voor je.

Wat doe je nu op een dag als je en niet studeert en niet werkt en geen geld hebt om uit te geven? En ook nog eens geen huis.

Kun je ergens antikraak gaan wonen? Ik zou niet gaan samenwonen tot je vriend schuldenvrij is.

Ik heb geen verstand van uitkeringen, maar als het zo is dat jou vriend jou moet gaan onderhouden van zijn geld, zou ik daar niet gerust op zijn. Hij heeft al laten zien dat hij niet met geld om kan gaan. Straks trekt hij jou mee de afgrond in.
bijzonder dat je die toets kan halen.. het heet niet voor niets een 21+ toets.. je bent nog niet 21..
quote:Pientjexxxx schreef op 12 mei 2016 @ 20:34:

TO, ik vind jullie start al helemaal niets. Ik hoop maar dat jullie nog geen baby-plannen hebben.Het is niet dat we sinds kort samen zijn? En nee er zijn geen baby-plannen.
quote:poldervrouw schreef op 12 mei 2016 @ 20:39:

bijzonder dat je die toets kan halen.. het heet niet voor niets een 21+ toets.. je bent nog niet 21..Ik ben toch 21 als ik begin? Als het niet zou kunnen was ik nu niet ingeschreven
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:37:

[...]

Ja heb ik al gehaald, en omdat je 21 moet zijn en dat word ik pas in augustus Wat goed, respect! Veel succes op het HBO!
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:40:

[...]

Ik ben toch 21 als ik begin? Als het niet zou kunnen was ik nu niet ingeschrevenJe moet de toets dus nog maken.
quote:butterfly- schreef op 12 mei 2016 @ 20:33:

[...]

Wel na toelatingsexamens

Weet je zeker dat je niet eerst Havo of MBO moet doen om toegelaten te worden op een HBO-opleiding?

Ingeschreven zijn wil namelijk nog niet zeggen dat je ook toegelaten wordt.
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:40:

[...]

Het is niet dat we sinds kort samen zijn? En nee er zijn geen baby-plannen.Of je nu kort of lang samen bent, jullie start is en blijft slecht..
TO wie heeft bepaald dat jij niet kan werken? Heb je een middelbare school diploma? Wat wil je dan de rest van je leven doen? Op je 18e in de bijstand dat kan toch niet? Zoek een baantje en schrijf je in voor een opleiding.
quote:poldervrouw schreef op 12 mei 2016 @ 20:39:

bijzonder dat je die toets kan halen.. het heet niet voor niets een 21+ toets.. je bent nog niet 21..??
Je bent als ik het goed begrijp om één of andere reden buiten gezet bij je ouders.

Maar kan je echt bij niemand anders van familie terecht voor een klein kamertje of desnoods een bed in de living?

Tantes of ooms, oma's, oudere nichten, oude (school)vriendinnen?
Pfffff 18 jaar en nu al je hand ophouden?

Tenzij ongeneeslijk ziek, geestelijk of lichamelijk gehandicapt zou ik zeggen:schop onder je reet en als de donder werk zoeken!
quote:mary57 schreef op 12 mei 2016 @ 20:43:

[...]

Weet je zeker dat je niet eerst Havo of MBO moet doen om toegelaten te worden op een HBO-opleiding?

Ingeschreven zijn wil namelijk nog niet zeggen dat je ook toegelaten wordt.Een 21 + toets is voldoende. Ik heb ook klasgenoten gehad die zo'n toets gemaakt hebben.
quote:Bloem051257 schreef op 12 mei 2016 @ 20:14:

Als ik kon studeren en werken had ik dat gedaan maar vanwege privéproblemen kan ik dat niet.

Dus dat is geen optie.

Mijn vriend is bijna van zijn schulden af het is niet dat zijn leven een puinhoop is.

Net zeg je dat je een hbo opleiding gaat doen. Wat voor privé problemen zijn dat dat je er niet door kunt werken of studeren? Hoe denk je dat de rest van de wereld dat doet? Dat men bij privé problemen maar stopt met werken?

Het volwassen leven kan best overweldigend zijn, helemaal als je er best alleenig voor staat zoals jij (denk ik). Maar laat je kop niet hangen. Maak een plan, zoek uit wat je leuk vindt om te doen en ga ervoor! Een uitkering heb je niks aan. Ja, je krijgt elke maand geld, maar verder heb je er gewoon geen zak aan. Je ontwikkelt je niet met een uitkering, ontmoet geen leuke mensen, maakt weinig leuke dingen mee, hebt weinig om op terug te kijken waar je trots op kunt zijn.

Er zijn hier mensen met veel ervaring mbt het op de rit krijgen van je leven.
Voor de mensen die denken Butterfly belachelijk te moeten maken, hieronder de eisen die Fontys stelt voor het Toelatingsonderzoek (21+toets). Hier zijn overigens geen landelijke richtlijnen voor.

Voorwaarden voor deelname

Je bent 21 jaar of ouder bij de start van de studie die je wilt gaan volgen.

Je hebt voorgaande twee jaren niet eerder deelgenomen aan de testdag voor het Fontys 21+ toelatingsonderzoek.

Je bent verplicht om een geldig identiteitsbewijs te overleggen bij aanvang van de testdag.

Bron: http://fontys.nl/Toelating/21-toelatingsonderzoek.htm
quote:Flashy schreef op 12 mei 2016 @ 20:43:

TO wie heeft bepaald dat jij niet kan werken? Heb je een middelbare school diploma? Wat wil je dan de rest van je leven doen? Op je 18e in de bijstand dat kan toch niet? Zoek een baantje en schrijf je in voor een opleiding.

Ik heb geen middelbare school diploma.

Ik zeg toch niet dat ik dat mijn hele leven wil. Maar ik heb nu geen keus vandaar dat ik ook ga samen wonen.
TO, ik zou eerst maar eens werk gaan zoeken. Je bent nog heel jong, dus je kunt overal aan de bak. Achter de kassa, in een snackbar, afwassen in een restaurant, er is genoeg werk voor een jonge meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven