Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 12:59:

[...]

Waarom klop je het uit? Wat voor verschil maakt dat dan?

Sorry, ik snap het echt niet. Bij mij gaat de was, zonder te kloppen dus, hup, op het wasrek (wel netjes recht, naar mijn maatstaven dan)Hoe meer kreukels hoe meer strijkwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 12:50:

Na de seks verschoon ik mijn bed, heel veel mensen doen dat niet. Raam wagenweid open en douchen na de seks. Je hebt gezweet en overal lopen zoenen, dat vind ik vies om zo in slaap te vallen. Ik kan dan mijn ogen echt niet dicht doen.

Wat erg zeg.

Dus als je savonds laat seks hebt ga je daarna je bed wassen? Wat vreselijk.
Nou, inderdaad (=reactie op BGB). Dat je je misschien ergert aan huishoudelijke missers bij anderen waar je zelf last van hebt kan ik me nog een beetje voorstellen. Maar je drukmaken over hoe iemand anders de was ophangt? Dan heb je echt geen leven hoor. Wat boeit dat nou, dat moet iedereen toch lekker zelf weten? Al hangen ze het in een propje aan de lijn, ik heb er geen last van.
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 12:33:

Ik kan me ook erg opwinden als mensen hun was slordig ophangen op de lijn. Zo uit de wasmachine met kreukel en al op lijn pleuren.Waarom wind je je op over iets waar jij geen last van hebt???
quote:MonicaG schreef op 13 mei 2016 @ 12:41:

[...]

En nu denken je buren dat je nooit ondergoed draagt
Strijken? Dat vind ik helemaal zonde van mijn tijd. Ik hang kleding altijd pragmatisch op: ik wil dat het zsm hangt.. inmiddels gaat alles in de droger, behalve de kleding van man. Die is te bang dat er iets stuk gaat. Zijn shirts hang ik wel volgens aanwijzingen op, zodat er (eenmaal droog) zo weinig mogelijk te zien is van de knijpers.
Het is weer gewoon een " ik ben zo lekker schoon/ ik ben zo lekker vies hihi " topic geworden.

Jammer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zebra123 schreef op 13 mei 2016 @ 13:05:

[...]

Wat erg zeg.

Dus als je savonds laat seks hebt ga je daarna je bed wassen? Wat vreselijk.

Wat is daar vreselijk aan? Gewoon overtrek en bescherming eraf nieuwe erop. Wat een moeite.

Ik snap uberhaupt niet dat huishouden/schoonmaken een moeite is. Voor mij is het geen moeite. Ik zit heerlijk in de tuin zonder dat ik moet denken dat ik moet schoonmaken. Ik ben ook zo opgevoed, je huis moet visite klaar zijn bij wijze van spreken. Ik zie het echt niet als moeite.
quote:PlayingTheAngel schreef op 13 mei 2016 @ 13:15:

Strijken? Dat vind ik helemaal zonde van mijn tijd. Ik hang kleding altijd pragmatisch op: ik wil dat het zsm hangt.. inmiddels gaat alles in de droger, behalve de kleding van man. Die is te bang dat er iets stuk gaat. Zijn shirts hang ik wel volgens aanwijzingen op, zodat er (eenmaal droog) zo weinig mogelijk te zien is van de knijpers.

Ik strijk vrijwel niets meer, sinds ik alle shirts, tops en jurken niet meer aan een wasrek hang maar op hangertjes aan zo'n kledingrek. Ik heb de ideale hangertjes ontdekt, geen punten of afdrukken van knijpers, echt geweldig.

Overigens heb ik vandaag, voor ik de was ging doen, mijn zeepbakje schoon gemaakt. Ik moet zeggen, 't was best wel heel vies.

Weet iemand hier wat ik in de wasmachine moet doen om 'm schoon te maken, iets van soda toch?
Tvp
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:sassafras schreef op 13 mei 2016 @ 13:22:

[...]

Ik strijk vrijwel niets meer, sinds ik alle shirts, tops en jurken niet meer aan een wasrek hang maar op hangertjes aan zo'n kledingrek. Ik heb de ideale hangertjes ontdekt, geen punten of afdrukken van knijpers, echt geweldig.

Overigens heb ik vandaag, voor ik de was ging doen, mijn zeepbakje schoon gemaakt. Ik moet zeggen, 't was best wel heel vies.

Weet iemand hier wat ik in de wasmachine moet doen om 'm schoon te maken, iets van soda toch?Of vaatwastablet en dan op 95 graden wassen
Sassafras welke hanger heb je ontdekt?

[...]

Weet iemand hier wat ik in de wasmachine moet doen om 'm schoon te maken, iets van soda toch?Bij de lidl hebben ze van die tabletten, die ik per ongeluk had aangezien voor vaatwastabletten.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 12:50:

Na de seks verschoon ik mijn bed, heel veel mensen doen dat niet. Raam wagenweid open en douchen na de seks. Je hebt gezweet en overal lopen zoenen, dat vind ik vies om zo in slaap te vallen. Ik kan dan mijn ogen echt niet dicht doen.

O. Mijn. God. Wat ben jíj een giganeuroot.

Ik vind niets heerlijker dan op de klamme lakens van een warme zomernacht met het raam wagenwijd open tegen mijn man aan te kruipen, allebei helemaal plakkerig, en zo samen af te koelen en in slaap te vallen. Ja, ik geniet oprecht van het gevoel van zijn sperma tussen mijn benen na de sex. Niet als ik daarna naar mijn werk moet, maar wel als ik in bed mag blijven liggen. Doe mij maar zo'n besmet sexbed. Maar goed dat je dat niet lekker vindt, oké. Maar je gaat toch niet ipv nagenieten het bed verschonen

En over haren op de bank: tja wij hebben hier ook last van. Maar met 3 katten heb je nu eenmaal overal haren, zeker nu, in de lente. Als ik daar tegenop moet stofzuigen dan doe ik nooit meer iets anders dan stofzuigen. En ik heb nu eenmaal leukere dingen te doen met mijn tijd op aarde dan stofzuigen.

Vroeger was ik altijd superneurotisch over mijn huis. Dat moest brandschoon zijn. Mevrouw Helderderachtig. Nu valt het me nog wel op in mijn eigen huis als de schoonmaakster niet goed de onderkant van de kraan van het bad heeft schoongemaakt, of als ze de tegels met een doekje heeft afgenomen ipv een schuursponsje, of als ze niet de hele pot van het toilet heeft meegenomen. Maar ja, het is ook maar een mens, soms vergeet ze wel eens wat en soms doet ze eens iets minder netjes. Ik heb ervaren dat mijn leven een stuk leuker is sinds ik niet meer probeer mijn huis chirurgisch gereinigd te houden. Het is gewoon schoon genoeg. Schone vaat, schoon aanrecht, schone toiletten, that's it. Een keer in de week wordt alles gedaan. Heb zoveel tijd voor leukere dingen opeens.
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 12:59:

[...]

Waarom klop je het uit? Wat voor verschil maakt dat dan?

Sorry, ik snap het echt niet. Bij mij gaat de was, zonder te kloppen dus, hup, op het wasrek (wel netjes recht, naar mijn maatstaven dan)Ik moet eerlijk zijn, dat doe ik ook. Mijn moeder beweerde altijd dat je dan de ergste kreukels er gelijk uit slaat of zo. Ik geloof haar grif, als dat betekent dat ik niet hoef te strijken. Maar het voorkomt ook dat een onderbroek of ze ergens in blijft zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Na elke was blijft nog een beetje water in de machine achter. Dat water kan je legen in een fles. Het zit onderin de wasmachine aan de voorkant, een soort plug met een slangetje eraan. Kijk maar eens hoe vies het water is allemaal troebel.
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 13:31:

Na elke was blijft nog een beetje water in de machine achter. Dat water kan je legen in een fles. Het zit onderin de wasmachine aan de voorkant, een soort plug met een slangetje eraan. Kijk maar eens hoe vies het water is allemaal troebel.Maar nou en?

[...]

Weet iemand hier wat ik in de wasmachine moet doen om 'm schoon te maken, iets van soda toch?

Om eerlijk te zijn strijk ik helemaal niet. Vriend ook niet. Als je je kleding netjes ophangt en opbergt (en oplet wat je koopt), is dat vaak ook niet nodig. Alleen mijn nette pakken worden gestreken, door de stomerij.

Ik heb ergens gewoond, waar je de was alleen kon wassen op 30 graden en er geen strijkijzer aanwezig was. Daar wordt je heul creatief van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh ik heb trouwens wel iets waar ik me aan erger in andermans huishouden: de wc moet wat mij betreft niet alleen een toiletborstel, zeep en schoon handdoekje bevatten, maar ook een prullenbak én iets van een plastic zakje o.i.d. Soms moet ik nu eenmaal een tampon verwisselen en het liefst doe ik die in een wc-papiertje en vervolgens in een plastic zakje thuis. Ik vind die geur namelijk zelf nogal onaangenaam als ik het prullenbakzakje eruit haal om weg te gooien.

Maar bij sommige mensen hebben ze geen zakje en dan wil ik ze niet met mijn vuile tampon 'opzadelen'. Maar het is nog veel erger als ze geen prullenbakje hebben.. Waar laat ik dat ding dan? Doorspoelen? Straks verstop ik hun wc!

Dat vind ik echt heel lastig soms.
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 13:39:

Oh ik heb trouwens wel iets waar ik me aan erger in andermans huishouden: de wc moet wat mij betreft niet alleen een toiletborstel, zeep en schoon handdoekje bevatten, maar ook een prullenbak én iets van een plastic zakje o.i.d. Soms moet ik nu eenmaal een tampon verwisselen en het liefst doe ik die in een wc-papiertje en vervolgens in een plastic zakje thuis. Ik vind die geur namelijk zelf nogal onaangenaam als ik het zakje eruit haal om weg te gooien.

Maar bij sommige mensen hebben ze geen zakje en dan wil ik ze niet met mijn vuile tampon 'opzadelen'. Maar het is nog veel erger als ze geen prullenbakje hebben.. Waar laat ik dat ding dan? Doorspoelen? Straks verstop ik hun wc!

Dat vind ik echt heel lastig soms.

Heb ik in mijn wc en in mijn handtas.
quote:pamelacourson schreef op 13 mei 2016 @ 07:55:

Dettol vind ik het smerigst ruikende spul op aarde.Ik weet niet eens hoe het ruikt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 13:41:

[...]

[afbeelding]

Heb ik in mijn wc en in mijn handtas.Opzich idd slim om in je tas te stoppen Maar wat nou als er geen prullenbakje is? Waar laat je het dan?
En in mannenhuizen snap ik dat nog, of bij oude mensen. Maar bijna al mijn vriendinnen zijn (nog) in de vruchtbare leeftijd. Die worden toch ook wel eens ongesteld lijkt me? Waar laten die dat dan zelf?
quote:dianaf schreef op 13 mei 2016 @ 13:27:

[...]

Ik moet eerlijk zijn, dat doe ik ook. Mijn moeder beweerde altijd dat je dan de ergste kreukels er gelijk uit slaat of zo. Ik geloof haar grif, als dat betekent dat ik niet hoef te strijken. Maar het voorkomt ook dat een onderbroek of ze ergens in blijft zitten.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een beetje kloppen helpt tegen kreukels, maar misschien moet ik het gewoon eens proberen ;)

Maar wij doen dat dus niet en ik hoef eigenlijk ook niet te strijken. Sommige dingen gaan hier ook op een hanger.

Ik denk dat netjes ophangen beter helpt tegen kreukels dan uitkloppen?
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 13:42:

[...]

Opzich idd slim om in je tas te stoppen Maar wat nou als er geen prullenbakje is? Waar laat je het dan?10 zakjes om heen doen en in de eerste prullenbak die je tegen komt weg gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven