Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 12 mei 2016 @ 22:58:

[...]

Onzin. Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat mensen die met meer bacteriën in aanraking komen minder snel ziek worden. Je bouwt immers weerstand op. Als je elke bacterie panisch uitroeit met Dettol en chloor gun je je lichaam geen kans om weerstand op te bouwen (en je verziekt er ook nog eens je huid en het milieu mee)

Dat zal dan toch gaan over relatief onschadelijke bacteriën.

Ik kan me niet inbeelden dat in aanraking komen met cholera zo bevorderlijk is voor je welzijn

Ik ben ben allesbehalve smetvrezerig maar érgens ligt toch de grens tussen weerstand opbouwen en ziekmakend.

Als ik het stukje van sapsorrow lees, dan stel ik me toch de vraag aan welke kant van de grens van dat ligt...
Bacteriën boeien me niet perse. Ik vind gewoon heel veel goor.
Geurtjes, haren, stof, plakkerigheid, remsporen in het toilet, schimmel in de koelkast.

Die dingen, daar word je niet meteen terminaal van, maar: Gatverdamme!
Ik ben vrij gemakkelijk en het doet er eigenlijk niet toe hoe het er bij mijn familie en vrienden het huis er bij ligt / staat. Kijk daar gemakkelijk door heen. Heb in mijn eigen huishouden soms ergernissen waarom zou ik dan extra ergernissen gaan zoeken?
quote:softijsmetspikkels schreef op 12 mei 2016 @ 23:30:

[...]

Uh, jawel? Doe ik wel tenminste. Wel zo fris. En het kost nog geen minuut om even de schep door de bak te halen.

Maar je hebt toch niet altijd meteen door dat de kat gepoept heeft?

Als je langer wacht droogt het spul in, veel fijner om het dan te doen: stinkt minder, plakt minder
Tvp
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 09:59:

[...]

Maar je hebt toch niet altijd meteen door dat de kat gepoept heeft?

Als je langer wacht droogt het spul in, veel fijner om het dan te doen: stinkt minder, plakt minder

Nou geloof me, bij sommige katten heb je dat gelijk door (zelfs met goed voer) dan lijkt je kamer opeens een openbaar toilet en dan nog viezer (katten hebben echt vieze poep).

Net als een oude hond die de hele tijd de meest helse scheten ligt te laten. Heb ik ook eens te logeren gehad. Mennn, wat kon dat beest stinken.
quote:MrsNiceGuy schreef op 12 mei 2016 @ 17:36:

[...]

1.5h per dag vind ik ook vrij normaal. Je poetst en ruimt toch op wat je voor en na je werk gebruikt (keuken, badkamer)?

En dan woon ik klein met alleen mijn zoon. Die zelf de badkamer netjes achter laat...

Ik vind het best veel. Het enige dat ik dagelijks 'schoonmaak' is het aanrecht en de wastafel boven. De laatste alleen omdat het een rotmodel is en tandpasta/mondwater ed niet fatsoenlijk wegloopt en het anders echt heel goor wordt. Oh wacht, en haal even de trekker door de douche als ik douche, maar in totaal kom ik echt nietaan 1,5 uur per dag. Het zal max 20 minuten zijn en dat is dan al heel ruim.

Scheelt misschien dat er bij ons zelden iemand thuis is ivm werk en sport, en dat we geen huisdieren of kinderen hebben. Dan heb je ook minder op te ruimen/schoon te maken. Denk ik dan, hè.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Vera8 schreef op 12 mei 2016 @ 18:06:

De manier om de echte (obsessieve) poetser te herkennen: trek het zeepbakje van hun wasmachine eens open. (Vooropgesteld dat ze met poeder wassen).

Ik ben echt geen poetser maar mijn zeepbakje van de wasmachine maak ik na elke wasdag wel schoon, beter voor de was en je machine. Tweewekelijks een kookwas met azijn. De ex van mijn vriend heeft inderdaad een supergoor wasbakje. Dat was helemaal versteend zelfs... En het rubber met zwarte vlekken...

Haar ouders zijn ook echt supergoor. Ik moest vriends dochtertje daar ophalen maar wat ik daar aantrof... Overal papieren, hondenharen, plakkerige meubels en dan ook nog tapijt. Achtertuin onder de hondenpoep. Nergens een plek om te zitten...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kom nog niet eens aan de 1,5 uur poetsen per week.

Woon alleen zonder kinderen en huisdieren. Gedurende de week laat ik best het een en ander slingeren en ik heb geen vast schoonmaakritueel. Ik pak de vaatwasser pas in als het aanrecht vol staat. Ik stofzuig 1 keer per week of per 10 dagen. Als het me ergert pak ik opeens zonder voorbereiding de stofzuiger en doe mijn ding. Kost 10 minuten voor mijn benedenverdieping, denk ik. Boven heb ik laminaat en is het bijna te klein om te stofzuigen dus daar swiffer ik als ik eraan denk. Ook 3 minuten werk.

De WC doe ik ook had hoc, maar dat kost maar paar minuten: plens chloor erin en tijdje laten trekken, dan ga ik verder met koffie drinken. Dan paar natte doekjes over de bril en pot, even schrobben en doortrekken.

Als er bezoek komt heb ik het in 20 minuten tot een half uur aan kant: afwasmachine inpakken, lapje over het aanrecht en fornuis, oppervlakten in de woonkamer stoffen en even met de stofzuiger rauschen als het nodig is. WC nog even volgens mijn snelle ritueel.

Eens in de zoveel tijd maak ik me echter kwaad. Dan ben ik 1,5 uur achter elkaar bezig met stoffen en echt in alle hoekjes plus meubels stofzuigen. Of de keuken even helemaal nat en daarna droog afnemen. Of de badkamer schoonmaken (ergste klus). Of de ramen allemaal wassen.

Maar zo'n bui gebeurt echt niet elke week.

Toch vind ik het hier heel fatsoenlijk. Er ligt nu op 1 kastje een beetje stof, de salontafel heeft een lappie nodig, de stofzuiger mag er weer doorheen en er staan wat kopjes en bordjes op het aanrecht. Maar dat vind ik eigenlijk behoorlijk normaal om zo te leven. Echte oude en langdurige aangekoekte viezigheid ofzo heb ik nergens. Het is gewoon leef-stof.
quote:pamelacourson schreef op 13 mei 2016 @ 06:56:

[...]

Eens. En in de keuken (vooral als je daar eet) vind ik nog viezer. Al hadden wij hem in het begin bij onze kitten wel in de woonkamer staan. Die had een plek bedacht om haar behoefte te doen en het maakte haar niet uit of daar nou wel of niet een kattenbak stond. Daarna hebben we hem verplaatst naar een gang waar bijna niemand komt. Drollen scheppen doe ik niet vaak, gewoon 2x per week alles nieuw erin. Kost wat meer kattengrit, maar dan hoef ik dat vieze klusje niet steeds te doen.Dus jouw kat moet elke dag tussen zijn eigen drollen gaan graven om te plassen en te poepen? Zelf spoel je toch ook de wc door als je naar de wc bent geweest of spoel je ook maar twee keer per week door?
quote:hiltje schreef op 13 mei 2016 @ 10:13:

[...]

Nou geloof me, bij sommige katten heb je dat gelijk door (zelfs met goed voer) dan lijkt je kamer opeens een openbaar toilet en dan nog viezer (katten hebben echt vieze poep).

Net als een oude hond die de hele tijd de meest helse scheten ligt te laten. Heb ik ook eens te logeren gehad. Mennn, wat kon dat beest stinken.

Mijn kat (en de katten waar ik ooit voor gezorgd heb) heeft geen vieze poep (voor zover dat kan) stinkt ook niet echt. Ja, als je er met je neus bovenop gaat staan.

Ik zal wel geluk hebben
Kattenpis, dát stinkt
Ergenis, katten die mijn hele tuin onder schijten, wat een lucht komt er vanaf met dit warme weer.

Iemand een idee om mijn plantenbakken te beschermen? Muv saté prikkers.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
tvp
quote:Yggdrasil- schreef op 13 mei 2016 @ 08:53:

Geurtjes, haren, stof, plakkerigheid, remsporen in het toilet, schimmel in de koelkast.

Die dingen, daar word je niet meteen terminaal van, maar: Gatverdamme!

Ik snap dat niet, hoe weet jij nou of iemand schimmel in de koelkast heeft. Trek je soms zomaar iemands koelkast open? Moet je bij mij proberen, dan heb je een groot probleem. Je hebt er met je fikken vanaf te blijven. Niemand komt aan mijn spullen.

Niet alleen de koelkast, zo ook andere dingen, nooi gehoord van privacy?

Is niet alleen op jou gericht maar op iedereen die dat doet

Zelfs mijn familie doet dat niet en ik ook niet bij hun.
quote:KaitlynTodd schreef op 13 mei 2016 @ 11:04:

[...]

Ik snap dat niet, hoe weet jij nou of iemand schimmel in de koelkast heeft. Trek je soms zomaar iemands koelkast open? Moet je bij mij proberen, dan heb je een groot probleem. Je hebt er met je fikken vanaf te blijven. Niemand komt aan mijn spullen.

Wij hebben elke week wel visite. Ik zie dat ook niet echt als visite eigenlijk, het is hier vaak gewoon zoete inval. En natuurlijk zorg ik voor hapjes en drankjes, maar als we lekker borrelen roept er regelmatig iemand: "Wie nog een biertje?" En de horror, dan pakt iemand dat inderdaad uit mijn koelkast. Als we 's avonds buiten zitten en het wordt wat frisser zeg ik rustig: "Zoek maar een vest uit in de kast hoor." Dan komt iemand dus in mijn slaapkamer. Ik ken die mensen al jaren, lekker boeiend. Voel me niet aangetast in mijn privacy hoor.
quote:divadevil schreef op 12 mei 2016 @ 19:26:

[...]

Douchen is dat zo raar? Als iemand dat ff wilt geen probleem mi casa su casa.

Ik leef denk ik anders met mijn vriendinnen dan de mensen hier. Komt ook vaak voor dat ik bij andere thuis ben en opsta en vraag of ze nog wat drinken willen, gebeurd bij mij ook wel eens. Heerlijk als je bezoek zn gang gaat en zich thuis voelt om iets lekkers of wat drinken te passen niet allemaal dat ongastvrije. Doe lekker je ding en voel je op je gemak.

Dat vind ik altijd zo raar, de ander ongastvrij noemen omdat jij anders gewend bent.

Prima dat jij en je vrienden dit als gewoonte hebben, maar wanneer andere ook gewoon drinken/eten blijven aanbieden is dat toch niet meteen ongastvrij?

Dan kan ik ook wel zeggen dat jij ongastvrij bent, aangezien je mensen zolang laat wachten met iets te drinken aanbieden dat ze het zelf maar doen en ze dan ook nog voor jou mee laten nemen
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Oh, en aangezien mensen dus gewoon in mijn koelkast/kledingkast/weetikhet mogen komen is dat voor mij ook weer een goede reden om te zorgen dat het dus netjes en schoon is daar. Hoef ik me ook niet te schamen. En als mijn slaapkamer eens een rommeltje is omdat ik vijf outfits heb geprobeerd, dan ga ik dat vest zelf wel even halen
tvp
Lekker boeiend als iemand in mijn koelkast kijkt. Ik bewaar daar geen salarisstrookjes, dagboeken of seksspeeltjes

Het is maar een koelkast mensen. Met eten. En drinken.
quote:hello-poes schreef op 13 mei 2016 @ 10:38:

[...]

Dus jouw kat moet elke dag tussen zijn eigen drollen gaan graven om te plassen en te poepen? Zelf spoel je toch ook de wc door als je naar de wc bent geweest of spoel je ook maar twee keer per week door?Niet overdrijven hè. Na 3 of 4 dagen wordt alles verschoond en ik zeg dat ik niet vaak drollen schep. Dat doe ik een keer tussendoor, dus om de dag wordt het eruit gehaald. Mijn kat poept meestal een keer per dag, dus zoveel ligt er niet. Ik vind het viezer als mensen alleen de drollen eruit scheppen en pas na een paar weken of langer de boel helemaal verschonen. Die katten lopen dan in hun eigen plas en sporen van de poep.
quote:KaitlynTodd schreef op 13 mei 2016 @ 11:04:

[...]

Nou, rustig maar.

Ik wist niet dat je boos werd

En ik stelde deze vraag/soort van dan, zelf ook. Sommige vinden bepaalde dingen vies, die weigeren dan koffie ofzo. Of wéten dat iemand vieze glazen heeft, of de kopjes verkeerd om zet. Of huisdieren op de bank heeft.

Een ander laat íedereen, incl de bouwvakkers, hun schoenen binnen uittrekken of anders douchen.

Nee ik zit nooit aan andermans koelkast. Maar ik vind het toch goor :-)
Ik heb naast een klein prullenbakje op het toilet, ook van die hygienische wegwerpzakjes speciaal voor tampons of maandverband.

Dan hoeft niemand zich opgelaten te voelen.

Verder ontbreken er ook nooit vochtige toiletdoekjes.

Hier wordt er overigens gewoon met schoenen aan gelopen binnen. Ik stofzuig en stof wel veel vanwege de honden.

Elke twee weken was ik de hondenkussens en kleden en de honden zelf gaan 2 a 3 keer per jaar onder de douche. Na het wandelen als het geregend heeft maak ik hun pootjes schoon met een handdoek. Twee keer per jaar worden alle hoezen van de bank, stoel en hocker uitgewassen (ikea).
quote:Hun-ty schreef op 12 mei 2016 @ 23:25:

[...]

Daarnaast is het ook erg goor. Eén sopje maken waar je al je vaat in wast met etensresten en al brrrr. Sommige mensen hun glazen stinken ook enorm . naar natte hond ofzo. Dat ze het zelf niet ruiken. De dorst vergaat je meteen.Dat zijn glazen die uit de vaatwasser komen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven