Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 14 mei 2016 @ 11:00:

[...]

Nergens aan waarom zou ik? Heb wel wat anders aan m'n hoofd dan iemand anders zijn huishouden. Daarom schrijf ik gewoon hoe ik mijn eigen huishouden doe, zoals zoveel anderen ook doen in dit topic. Mag dat niet? Ik heb het tenminste nog overmijn huishouden en ben dus iig meer ontopic dan anderen hier die het hebben over het wel of niet slikken van sperma. Ga je al die anderen die geen antwoord geven op de vraag ook quoten?Al die anderen vind ik inderdaad ook irritant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom quote je mij wel dan en de rest niet? Je maakt het daarmee persoonlijk naar mij toe imo. Je kunt ook gewoon zeggen dat je je er aan irriteert dat er zo offtopic word gegaan, zonder te quoten.
quote:lizenlotte schreef op 14 mei 2016 @ 12:46:

Waarom quote je mij wel dan en de rest niet? Je maakt het daarmee persoonlijk naar mij toe imo. Je kunt ook gewoon zeggen dat je je er aan irriteert dat er zo offtopic word gegaan, zonder te quoten.Laat je niet zo op de kast jagen joh
quote:streepjessokken schreef op 14 mei 2016 @ 09:34:

Die ergernis over met 1 mes in verschillende potten beleg. Ik ken echt niemand die dat NIET doet. Veeg je mes schoon en ga verder. Niemand bij wie ik ooit gegeten heb heeft messen of lepels in zo'n pot staan.

En waarmee snij je dan je brood?Ik doe dat dus wel. Lepeltjes in jam en salades e.d., voor pindakaas etc pak je een klein mes en dat blijft in de pot tot we klaar zijn. Verder ieder gewoon een mes naast zijn bord. Nu doen we zo'n broodmaaltijd alleen op zondag, verder smeren we aan het aanrecht, maar ook dan óf een schoon mes óf even onder de kraan en een stukje keukenpapier erlangs.
quote:lizenlotte schreef op 14 mei 2016 @ 12:46:

Waarom quote je mij wel dan en de rest niet? Je maakt het daarmee persoonlijk naar mij toe imo. Je kunt ook gewoon zeggen dat je je er aan irriteert dat er zo offtopic word gegaan, zonder te quoten.Wow, wat een felle reactie. Gaat het wel goed met je?
quote:Mieshka schreef op 14 mei 2016 @ 08:28:

[...]

Ik sport en ben 'rommelig' in huis. Ik heb een fulltime baan, volg een opleiding en sport 4x per week. No way dat ik veel van mijn spaarzame vrije tijd in het huishouden ga stoppen. Ik haat huishouden en heb ook totaal geen interesse in hoe dat zou horen.

Ik kan me vaak oprecht verbazen over huishoudelijke activiteiten die mensen blijkbaar uitvoeren die niet eens in me opkomen dat ik dat zou kunnen gaan doen. Bijvoorbeeld de binnenkant van de keukenkastjes schoonmaken, gebeurt hier alleen net voor en net na een verhuizing. Dekbed uit het raam om te luchten, never, ik ga liever zelf buiten luchten.

Het huishouden wordt hier dus zeer minimaal gedaan. Badkamer 1x per 2 weken, wc 1x per week, was en vaat bijhouden, stofzuigen en dweilen 1x per 2 weken, na het koken een lapje over kookplaat en aanrecht en dat is het dan geloof ik wel. Scheelt wel dat er geen kinderen en huisdieren zijn en dat het amper vies wordt omdat ik bijna nooit thuis ben.

Ik zou me dus niet durven ergeren aan andermans huishouden, gezien hoe makkelijk ik me ervan af maak. Mensen die zich ergeren aan dat van mij, moeten zelf maar een leven gaan zoeken. Hooguit dat ik me 'erger' aan de verspilde tijd die mensen massaal aan dat onzinnige huishouden blijken te besteden.

Binnenkant van de keukenkastjes doe ik wel om de zoveel maanden. Word het bij jou dan niet vettig/plakkerig na verloop van tijd?

Op de keukenkastjes, naast het gasfornuis(etenresten) en koelkast ook hele vieze plekjes die vaak vergeten worden.
quote:Chunkymonkey schreef op 14 mei 2016 @ 13:17:

[...]

Binnenkant van de keukenkastjes doe ik wel om de zoveel maanden. Word het bij jou dan niet vettig/plakkerig na verloop van tijd?

Op de keukenkastjes, naast het gasfornuis(etenresten) en koelkast ook hele vieze plekjes die vaak vergeten worden.Ooh ja vreselijk dat wat bovenop de keukenkastjes komt. Ik kocht mijn appartement met een vrij nieuwe keuken. Maar jeetje, wat een dikke laag vet lag er bovenop de keukenkastjes. En in de afzuigkap hingen hele druppels vet. De roosters van de afzuigkap kreeg ik amper schoon. Nog nooit zo veel vet gezien!
quote:lux. schreef op 14 mei 2016 @ 08:04:

[...]

beffen een schande! dát is pas een schande. Al die arme Surinaamse vrouwen. Ik ken eigenlijk alleen maar mannen die alleen al het idee intens geil vinden. Blijf ik toch gek vinden, hoe sterk bepalend cultuur en opvoeding is. Maar, Surinamers en bacteriën heb ik sowieso nooit gesnapt? Gaan die bacteriën dan eraf onder de douche?

Ik heb daar eens als verpleeghulp gewerkt in het kader van mijn studie en toen moest ik de bedden van boven naar beneden afvegen, niet gewoon met het sopje schoonsoppen, want anders veegde je de bacteriën er niet af ik zei: je maakt een grapje toch? Maar nee ze waren bloedserieus en in alle andere ziekenhuizen gebeurde dat ook, hoorde ik van medestudenten. Ik wilde niet betweterig overkomen (Nederlandse geneeskundestudent die wel even laat merken hoe het zit ofzo), maar ik had echt moeite om daar niets van te zeggen. Ik dacht echt: een bacterie is geen KRUIMEL hè?!Het slaat ook nergens op. Daarom blijf ik zelf nadenken en neem ik niet alles klakkeloos aan. Onderbroekjes moeten gewoon in de wasmachine gewassen worden dan worden ze goed schoon. Orale seks is niet vies daar dacht ik eerst anders over omdat het mij zo was geleerd maar nu heb ik heel veel plezier ervan. Als je je geslachtsdeel goed verzorgd is er niks aan de hand.
Grappig topic! Heb soms echt met open mond de reacties zitten lezen, geinig hoeveel mensen blijkbaar verschillen in huishouden.

Ik ben geloof ik best tolerant maar waar ik echt van gruwel is dat sommige mensen hun bord na het eten door de hond laten schoonlikken. Ik snap dat je zo'n bord daarna af kan wassen, maar het idee vind ik gewoon smerig. Of dat mensen hun hond na een wandeling (al dan niet in de regen) met modderpoten op de bank laten ploffen. En hondengeur. Ben overigens absoluut geen hondenhater maar vind dit soort dingen gewoon niet fris.

Verder erger ik me eigenlijk alles aan van die klinische huishoudens, waar ieder kopje koffie dat je leegdrinkt meteen wordt afgewassen en de koekkruimels direct worden opgeveegd. Doe effe gezellig als je bezoek hebt zeg.
quote:Schmett schreef op 14 mei 2016 @ 13:25:

[...]

Ooh ja vreselijk dat wat bovenop de keukenkastjes komt. Ik kocht mijn appartement met een vrij nieuwe keuken. Maar jeetje, wat een dikke laag vet lag er bovenop de keukenkastjes. En in de afzuigkap hingen hele druppels vet. De roosters van de afzuigkap kreeg ik amper schoon. Nog nooit zo veel vet gezien!Dasty van de wibra. Werkt als een trein.
quote:sassafras schreef op 14 mei 2016 @ 13:05:

[...]

Ik doe dat dus wel. Lepeltjes in jam en salades e.d., voor pindakaas etc pak je een klein mes en dat blijft in de pot tot we klaar zijn. Verder ieder gewoon een mes naast zijn bord. Nu doen we zo'n broodmaaltijd alleen op zondag, verder smeren we aan het aanrecht, maar ook dan óf een schoon mes óf even onder de kraan en een stukje keukenpapier erlangs.Hier nog zo een.
quote:sassafras schreef op 14 mei 2016 @ 13:05:

[...]

Ik doe dat dus wel. Lepeltjes in jam en salades e.d., voor pindakaas etc pak je een klein mes en dat blijft in de pot tot we klaar zijn. Verder ieder gewoon een mes naast zijn bord. Nu doen we zo'n broodmaaltijd alleen op zondag, verder smeren we aan het aanrecht, maar ook dan óf een schoon mes óf even onder de kraan en een stukje keukenpapier erlangs.Grappig, ik heb dit echt nog nóóit meegemaakt!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Vanmorgen kwamen schoonouders onverwacht op de koffie. Ik had geen stres omdat mijn huis visiteklaar is.
quote:Ttass28 schreef op 14 mei 2016 @ 14:21:

Vanmorgen kwamen schoonouders onverwacht op de koffie. Ik had geen stres omdat mijn huis visiteklaar is.Ik heb nog nooit stress bij bezoek gehad. Vies huis of niet. Onbelangrijk voor me namelijk, de mensen komen voor mij. Niet voor mijn huis.
Mijn bezoek vind het juist fijn als mijn huis een beetje rommelig is. Dat haalt bij hen ook de druk weg om eerst grondig te moeten schoonmaken als ik een keer bij hen op bezoek kom. Wij oordelen niet gelijk over elkaar, heel relaxed is dat.
quote:Ttass28 schreef op 14 mei 2016 @ 14:21:

Vanmorgen kwamen schoonouders onverwacht op de koffie. Ik had geen stres omdat mijn huis visiteklaar is.

Zou je man ook stress gehad hebben als jullie huis een bende was geweest? En dan, ben je echt zo bang voor andermans mening over hoe schoon jouw huis is? Is een schoon huis het allerhoogste? Iets wat je ooit als je oud bent en terugkijkt op je leven als enorm belangrijk element in je leven zal benoemen? Ik zou vooral spijt hebben van alle kostbare tijd die het gekost heeft.

Onverwacht bezoek kan hier dus zomaar in een ontploft huis terecht komen. Take it or leave it. Al zou ik het willen, ik kan niet ieder moment van de week opruimen en schoonmaken omdat er veel belangrijkere en of leukere dingen op de agenda staan.
Ik doe het voor mijzelf. Net zoals mensen hier niet fijn vinden om naar een rommelhuis te gaan. Ik vind dat mijn huis visiteklaar moet zijn ten alle tijden.
quote:Zebra123 schreef op 14 mei 2016 @ 11:32:

Ik hoor vriendinnen van me er trouwens ook wel is over klagen

Echt nooit geweten/gemerkt

Misschien zit mijn vriend wel? Haha, zal ik het 'm vragen?
Haha ja doe! Of istie niet zo lang? Of hebben jullie een hoge wc?
Hier oud huis met oude toiletten, dus met een plateau ipv zo'n plonsgat. Dat spettert dus ook enorm. Man is gelukig een zitter en beide zonen doen dat dus ook. Staand plassen doe je maar in een urinoir, dat is er voor ontworpen.
Wij hebben ook een wc met plateau en een zwarte tegelvloer. Vriend plast zittend, maar als er (mannelijk) bezoek is geweest zie ik altijd spetters rondom te wc. Nou ja, een dweil erdoor is zo gebeurd maar wc matjes vind ik dus ook echt vies.
Ik hoor altijd mijn onderbuurman iedere avond spetteren in het toilet gezamenlijk luchtkanaal.
quote:sassafras schreef op 14 mei 2016 @ 16:10:

Man is gelukig een zitter en beide zonen doen dat dus ook. Staand plassen doe je maar in een urinoir, dat is er voor ontworpen.

Hier ook! Zoon vond het even interessant om staand te plassen. Nou lieverd, dat gaan we hier dus niet doen!

En dan is schoonvader langs geweest en zie je dus echt de druppels tegen de radiator (zit vlak naast de pot). Ieuw.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Zebra123 schreef op 14 mei 2016 @ 16:05:

Haha ja doe! Of istie niet zo lang? Of hebben jullie een hoge wc?Haha, hij is best wel lang eigenlijk. Maar de wc is wel hoger dan standaard! Maar onze vorige wc was lager (wc-pot ooit vervangen door woningbouw), maar toen ook geen spetters wat een onderwerp
Oh neee Schmett fijn is dat

Ik dacht dat een plonsgat ouderwets was en plateau nieuwerwets? Ach ja, waar gaaat het over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven