Napraattopic 60
dinsdag 10 mei 2016 om 23:30
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 14 mei 2016 om 22:27
quote:Ttass28 schreef op 14 mei 2016 @ 22:07:
Slaan vind ik niet zo erg psychisch en emotioneel een kind kapot maken daar kan ik niet bij. Voor idioot uitschelden, of kutkind of je frustratie botvieren op een kind dan ben jea gediskwalificeerd als ouder in mijn ogen. Dan denk ik, je had ook je benen dicht kunnen houden. Of ouders die klagen over hun kind. Jij hebt het kind op de wereld gezet en jij bent verantwoordelijk niemand anders basta.Inderdaad, klagen over je kind. Schande.
Slaan vind ik niet zo erg psychisch en emotioneel een kind kapot maken daar kan ik niet bij. Voor idioot uitschelden, of kutkind of je frustratie botvieren op een kind dan ben jea gediskwalificeerd als ouder in mijn ogen. Dan denk ik, je had ook je benen dicht kunnen houden. Of ouders die klagen over hun kind. Jij hebt het kind op de wereld gezet en jij bent verantwoordelijk niemand anders basta.Inderdaad, klagen over je kind. Schande.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
zaterdag 14 mei 2016 om 22:28
quote:BridgetteDubois schreef op 14 mei 2016 @ 21:35:
Ik zal wel voor gek verklaard worden maar ik vind het dus echt niet goed te praten, met geweld opvoeden.
Ik werd in mijn jeugd om alles geslagen, zelfs als ik het niet verwachtte, en ik was altijd op mijn hoede.
Ik raak mijn kinderen ook niet aan op die manier. Is ook nooit een situatie voorgevallen dat ik het nodig vond.
Maar hun lijf is van hun en daar heb ik vanaf te blijven.Dat valt ook niet goed te praten. Nooit. Of je er nu n trauma van overhoudt of niet. Geweld, fysiek of emotioneel, hoort niet bij opvoeden. Sporadisch of niet.
Ik zal wel voor gek verklaard worden maar ik vind het dus echt niet goed te praten, met geweld opvoeden.
Ik werd in mijn jeugd om alles geslagen, zelfs als ik het niet verwachtte, en ik was altijd op mijn hoede.
Ik raak mijn kinderen ook niet aan op die manier. Is ook nooit een situatie voorgevallen dat ik het nodig vond.
Maar hun lijf is van hun en daar heb ik vanaf te blijven.Dat valt ook niet goed te praten. Nooit. Of je er nu n trauma van overhoudt of niet. Geweld, fysiek of emotioneel, hoort niet bij opvoeden. Sporadisch of niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zaterdag 14 mei 2016 om 23:16
quote:aliva schreef op 14 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Ja met slaan daarentegen laat je merken hoe geliefd en gewenst je kind is Het was geen hatelijke slaan maar meer om wat bij te brengen dat was hun manier van opvoeden. Dat is niet goed natuurlijk dat hebben we met de tijd geleerd. Maar vroeger was het normaal net zoals de leraar je mocht slaan met een lineaal als je vervelend was in de klas, dat gebeurd ook niet meer. Zo leren we dingen met de tijd.
[...]
Ja met slaan daarentegen laat je merken hoe geliefd en gewenst je kind is Het was geen hatelijke slaan maar meer om wat bij te brengen dat was hun manier van opvoeden. Dat is niet goed natuurlijk dat hebben we met de tijd geleerd. Maar vroeger was het normaal net zoals de leraar je mocht slaan met een lineaal als je vervelend was in de klas, dat gebeurd ook niet meer. Zo leren we dingen met de tijd.
zaterdag 14 mei 2016 om 23:19
quote:Ttass28 schreef op 14 mei 2016 @ 23:12:
[...]
Dat doe je niet, is ook een schande. Een kind kan er niks aan doen, je hebt er als ouder voor gekozen om een kind op de wereld te zetten. Daar ga je toch niet over klagen?
Ik klaag graag. Is inderdaad onzinnig, ik heb deze week bijv geklaagd omdat ik grotendeels zelf gekocht speelgoed van mijn eigen gebaarde dochter moest uitzoeken.
Toch was het erg lekker om erover te klagen. Sorry.
[...]
Dat doe je niet, is ook een schande. Een kind kan er niks aan doen, je hebt er als ouder voor gekozen om een kind op de wereld te zetten. Daar ga je toch niet over klagen?
Ik klaag graag. Is inderdaad onzinnig, ik heb deze week bijv geklaagd omdat ik grotendeels zelf gekocht speelgoed van mijn eigen gebaarde dochter moest uitzoeken.
Toch was het erg lekker om erover te klagen. Sorry.
zaterdag 14 mei 2016 om 23:22
quote:Het-groepje schreef op 14 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Toch was het erg lekker om erover te klagen. Sorry.Maar jij weet dat het onzinnig is. Ik klaag ook graag. Er zijn grenzen.... Over mijn bloedeigen kind zal ik nooit klagen.
[...]
Toch was het erg lekker om erover te klagen. Sorry.Maar jij weet dat het onzinnig is. Ik klaag ook graag. Er zijn grenzen.... Over mijn bloedeigen kind zal ik nooit klagen.
zaterdag 14 mei 2016 om 23:39
Mijn vaders klappen waren wel pijnlijk. Achterkant van de bezem ik had er blauwe plekken van. Ik sliep daarna wel goed. Ik heb best wel een consequente opvoeding gehad. Mijn ouders tolereerde geen domme dingen. Als ik speelgoed niet opruimde hing het gewoon de prullenbak in, is me 1x overkomen en nooit weet. Ik heb 1x nee gezegd tegen mijn moeder, ik heb het geweten.
zondag 15 mei 2016 om 00:09
zondag 15 mei 2016 om 10:01
Goh, dit is wel héél erg toevallig...
http://forum.viva.nl/forum/relaties/gem ... ges/325379
http://forum.viva.nl/forum/kinderen/woe ... ges/325723
http://forum.viva.nl/forum/relaties/gem ... ges/325379
http://forum.viva.nl/forum/kinderen/woe ... ges/325723
Slik die kikker!
zondag 15 mei 2016 om 10:51