Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Bloem: Zo, een presentatie voor 130 man! Succes!!!

Ons pietje zag er zo schattig uit! De intocht heeft weinig indruk gemaakt, hij vond de pieten in ieder geval wel interessant. Hij was wel enorm blij met het vlaggetje en de ballon die hij heeft gekregen. Mlrgen lootjes trekken met de schoonfamilie. Meteen maar subtiel laten vallen dat het niet de bedoeling is om Guido te overladen met kadootjes, denk namelijk wel dat dat gaat gebeuren....
Dag dames

Sweet ik denk dat het een psychologisch iets is dat je denkt niet over de 40 weken te gaan, uit zelfbescherming. Moest het uiteindelijk nog gebeuren dan deal je er dan wel mee. Maar de gedachte nu, nah laat maar. Knap dat jij nog fietst hoor. Volgens mijn moeder kan fietsen de weeën opwekken als je op het einde bent. Dus als je wil dat ze komt, fietsen maar...

Ik had gisteravond de hele avond een pijnlijke harde buik. En vandaag ook wat lichte krampen. Er is iets aan het rommelen volgens mij. Ze mag komen, ik ben er klaar voor. En verveel me eerlijk gezegd de helft van de tijd te pletter. Ik probeer zoveel mogelijk te slapen nu het nog kan.

Bloemetje spannend de 20 - weken echo. Willen jullie het geslacht weten?

Ongeduld wat leuk dat Guido alles demonstreerde. Je zal vast apetrots geweest zijn. Fijn dat jullie een leuke vakantie hadden. Ik vind Center Parcs wel leuk voor met kinderen.

Wanneer ga je eigenlijk weer aan het werk zaza? Lynn was gisteren 3 maanden. Jeetje gaat hard he...

Blink hoe gaat het? Nog veel sterkte.

Groetjes ook aan al de rest.
Oh ladies, vanmorgen een super positieve ovu-test! (niet dat ik nu al met ovu-testen aan de gang wou, maar ik had er nog een paar liggen, ik denk: ach, kan geen kwaad...)

Vanavond dus maar eens goed gebruik van maken

voor allemaal!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Hoi meiden,

Bedankt voor de lieve berichtjes. Het gaat hier wel redelijk. Het is toch anders als iemand al ouder is. Het is voor haar beter zo. Maar we missen haar verschrikkelijk. Ze was altijd zo vrolijk en ook al was ze in de war ze was zo trots op Vincent. Dat mis je nu wel hoor. Ik ging elke week op bezoek. Morgen is de begrafenis. Ik ga het levensverhaal vertellen. Dat wil ik zo graag doen en denk dat het me ook wel gaat lukken. Bij mn vader heb ik toen een gedicht voorgedragen, dat ging toen ook wel redelijk. Dus nu morgen nog even doorkomen en dan mn opa opvangen. Die heeft het heel zwaar dat arme mannetje.

Meissie, spannend zeg dat het rommelt! Ik ben erg benieuwd.

Een collega van mij heeft een meisje gekregen. Alleen wel de naam die wij ook al heel lang hebben staan voor een meisje. Baalde ik wel flink van trouwens. Maar ze zit op een andere afdeling dus dan laten we het zo staan. ( is ten eerste natuurlijk nog afwachten of het lukt een tweede en dan nog maar afwachten wat het wordt..... Maar toch baalde ik.)

Ongeduld, fijn dat jullie het leuk hebben gehad en wat knap van Guido!

Ik zag op hyves dat Yvo zijn hoofdje al optild. Knap hoor B80. Trots was je zeker!

Sweet, is je kindje alweer bijgekomen van de Sinterklaas optocht. Vond het zo grappig je blog.

Bloem, spannend de 20 weken echo. Ga je hier ook verklappen wat het wordt. We zijn zo nieuwsgierig hier!

Nadine, jee wat spannend! Ik zou zeggen : Veel succes!
Goedemorgen meiden,

Hier dan eindelijk weer een berichtje van mij. Ik wilde teneerste even zeggen dat ik het super vind dat jullie zo aan me hebben gedacht maar ik kan jullie helaas geen goed nieuws geven.

De enige optie die vriendlief en ik nog hebben is IVF. Door een buikoperatie op mijn 8ste ben ik helemaal verkleefd van binnen en zitten mijn eileiders helemaal verstopt.

Dit was echt heel erg schrikken en ik ben er nog steeds down van. Het was ook een gewone builoperatie die ze hebben uitgevoerd want ik had een jaap van een cm of 5, ipv 2 kleine sneetjes.

Ik laat voorlopig even niks van me horen. Kan het niet opbrengen al die blijde verhalen. 3 december moeten we weer naar de gyn toe en dan horen we meer en daarna gaan we pas kijken of we IVF gaan proberen.

Sorry dat ik even niks meer van me laat horen, maar het is even te pijnlijk.

Succes verder iedereen met de zwangerschap en de komende bevallingen van meissie en sweety...

heel veel knuffels en liefs xxxx
Blink, heel veel sterkte vandaag!

Harley.. jeetje meid, wat een klote nieuws! Ik kan me voorstellen dat jullie er erg van geschrokken zijn.. Ik wens jou/jullie dan ook heel veel sterkte toe en hoop dat jullie snel beter nieuws horen van de gyn. Weet dat je hier altijd welkom bent om je verhaal te doen en dat we met je meeleven. Heel veel sterkte de komende tijd!
Blink: Ook veel sterkte gewenst vanaf deze kant meis!

Harley: Go...rrrr dikkeme! wat een k*tnieuws!

Logisch dat je je rot geschrokken bent.

Wel wil ik je laten weten dat als je het nodig hebt ik er voor je wil zijn.

Ik laat mijn verhaal dan gewoon even achterwege want ik weet echt hoe het voelt als je zo graag wil en het gebeurt niet.

Ik bedoel...ik wil je gewoon steunen en ik kan me helemaal voorstellen dat je daarbij geen zwangerschaps/bevallingsverhaal kan gebruiken.

Je mag ook mijn msn of op hyves kijk maar....

Als je er geen behoefte aan hebt dan begrijp ik dat ook maar weet dat je altijd welkom bent.

(schreef Zaza ook al)

Meissie heel veel sterkte en geef niet op.....er zijn mogelijkheden maar geef dit nieuws eerst maar een plekje.

Neem je tijd!!
Hum......

Ik hoop dat jullie DE tip hebben!

Guido heeft de laatste tijd problemen met blijven slapen. Hij gaat keurig na eten - badje - borst heerlijk slapen. Maar dan wordt hij weer wakker.... En dan is niets goed. Ik heb al van alles geprobeerd. Laten huilen, niet oppakken, wel oppakken, niet tegen hem praten, wel tegen hem praten, voeden, water drinken, speen weer in bed, weer mee naar beneden, bij ons in bed. Omdat ie ook last heeft van tandjes, heb ik hem al twee keer een halve zetpil gegeven. Daarop viel hij heerlijk in slaap... Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn......

Ik ben nu ook alweer anderhalfuur met hem bezig.

Waar ik ook van baal is dat ik hier alleen voor sta. Vriendnuevennietzolief kan natuurlijk niet voeden, maar toch....

Dus alle tips zijn welkom!
Als de zetpil wel helpt, zou je zeggen dat Guido niet in slaap valt omdat hij last heeft van zn tandjes. Misschien hem een koude bijtring geven? Of van dat spul smeren om zn tandvlees (geen idee hoe dat heet..)?

Verder zou ik echt met je vriend er over hebben. Dat hij in elk geval ook een of meerdere nachten voor zijn rekening neemt. Hij kan niet voeden, maar zoals je al schrijft helpt voeden toch niets. Echt overleggen, want zo wordt jij erg moe en blijf je balen, wat zeker niet de bedoeling kan zijn.

Oh Ongeduld, maak het jezelf niet te moeilijk! Preventief 'n zetpil geven is niks mis mee!!! (ik had er eerst ook wat moeite mee...) Het klinkt alsof Guido last heeft van tanden/ kiezen. Overdag zijn kindjes meestal genoeg afgeleid om er niet te veel last van te hebben, maar als ze dan rustig op bed liggen, is het alleen de tandpijn nog die ze voelen. En ga jezelf maar na, als je pijn hebt, slaap jij ook niet makkelijk in.

Wij hebben de afgelopen 2-3 weken ook wat nachtelijke taferelen gehad. Nick had tegen de avond dan telkens wat verhoging en soms koorts. Voor het slapen een zetpil en slapen!!! Natuurlijk moet het geen gewenning worden. Maar een aantal dagen kan echt geen kwaad! En bij twijfel bel je toch gewoon de HA?!

Dat spul waar Zaza het over heeft is Chamodent of Dentinox; baad het niet dan schaad het niet!!

En laat vriendlief ook wat doen. Ik trommel manlief regelmatig mee uit bed hoor, al is het maar om solidair te zijn of om een fles te maken. Volgende dag samen vroeg naar bed en het daar lekker gezellig maken

Succes!

Hier de positieve ovu-test maximaal benut!! Nu maar afwachten tot m'n NOD....

Vanmorgen met Nick naar het CB geweest. Hij was nu 80 cm en weegt 11,1 kilo. Hoofdomtrek was 47 cm. Hij gaat mooi volgens het boekje dus we klagen niet! De spuitjes waren wel ff gemeen, hopelijk krijgt hij er niet te veel last van....

Ik ga ff een bakkie thee doen. Misschien tot later....

Liefs Nadine

PS Harley: hele dikke knuffel voor jou meid!
Heeeeeeeej

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb! Ik schrijf nu al een poosje mee op het topic over slecht slapende kindjes. Maar had zelf nog helemaal niet gedacht aan pijn van de tandjes. Tim is immers vanaf dat hij drie maanden is al bezig met het krijgen van tanden. Toen sliep hij overigens nog prima 's nachts, maar dat is alweer in een grijs verleden (zo lijkt het). Zou een zetpilletje ook uitkomst bieden voor onze nachtbraker? Ik ga het vanavond proberen. Nadine, bedankt voor de tip. Ongeduld, jij ook veel sterkte ermee!

Utah

Wat erg Harley! Ik denk aan je.

Hey Utah, Dat zou fijn zijn als je er nu achter bent waar het aan ligt!
En Nadine, voelt het nu hetzelfde als bij Nick zo rond je ovulatie? En vind je het ook lang wachten tot je NOD? Of merk je toch dat het gevoel anders is bij een tweede?
Zaza, m'n eisprong is later als de banner van babybrabbel aangeeft, dus eigenlijk maar goed dat ik ovutesten gebruikt heb. Ik heb (net als vóór Nick) een regelmatige cyclus, maar 2 keer lang en 1 keer kort. Voor Nick was het 28, 28 en 26, nu is het 30, 30 en 23. Niet geheel onverstandig dus die ovu-testen.

Ik voel m'n eisprong best goed, maar wel na de positieve test. Dus zondagmorgen de positieve test, 's avonds de pijn in m'n buik. Maandag was de test ook weer negatief, dus eigenlijk een hele duidelijke zaak. Ook al heb je je handen vol aan nr. 1, toch blijft je naderende NOD spannend. En ook al neem je je dan voor om er "niet te veel mee bezig te zijn, want bij de eerste duurde het ook 10 rondes", stiekem hoop je toch dat je niet ongi wordt. Het zou toch wat zijn als het in één keer raak was, haha!! En natuurlijk zit er ook nog een beetje angst voor een evt. miskraam maar daar probeer ik zo min mogelijk aan te denken.

Bij Nick was ik er trouwens heilig van overtuigd dat ik ongi ging worden, zo voelde het echt!

Utah, fijn dat ik je op een idee gebracht heb! Laat je even weten of het heeft gewerkt?!

Onze boef wordt net wakker, ik zal eens een boterham voor hem gaan smeren....

Liefs Nadine
Ongeduld: Dat-vriendje-even-niet-zo-lief is zelfs tijdens de zwangerschap al herkenbaar.

Maar wat Nadine al schrijft...vriendlief moet ook meespelen hoor

Hun leventje gaat gewoon zijn normale gangetje en jij als vrouw wordt moe en druk en mag het dan even alleen doen.

Nou mooi ff niet he?

Ik hoop van harte dat het helpt als je wat voor de tandjes geeft.

In de kinderopvang heb ik het vaak meegemaakt en hadden we idd Chamodent.

Nu weet ik persoonlijk niet of dat even verlicht of dat het langdurig oplucht anders zou ik toch tijdelijk in ieder geval voor de nacht een zetpilletje geven.

Desnoods in overleg met huisarts?

Denk ook om je eigen rust meissie en leg vriendlief uit dat je hem zo nu en dan toch echt nodig hebt.

Sterkte!!

Nadine: Spannend hoor! Zo leuk jij ook weer boven in de tabel..
Sorry dat van die zetpil had Nadine al geschreven..,

Gestolen tip
Hoop ook dat het voor jou de oplosssing is Utah.....en voor Tim dan.
Sweet, beter goed gejat, dan slecht verzonnen!
Meiden, jullie zijn lief!

Ik heb vandaag Dentinox gekocht, dus dat proberen we als het vannacht weer feest is. Gister is Guido uiteindelijk om half 1 in slaap gevallen met een zetpilletje. Ik hoop dat het alleen zijn tandjes zijn en dat hij hierna weer lekker gaat doorslapen. Verder ga ik jullie tips gebruiken, en natuurlijk ook het gesprek met vriendlief aangaan.

Harley: Jeetje, meid, wat een nieuws. Ik kan me goed voorstellen dat je niet op onze verhalen zit te wachten en daarom afstand neemt. Zoals de meiden al zeiden, je blijft welkom en je mag altijd je verhaal komen doen!

Een driedubbele knuffel voor je!

Nadine: Spannend!!!! Ik kan me zo goed voorstellen dat je je voorneemt om je niet te druk te maken, maar stiekem....

Fijne avond en slaap lekker iedereen! ;)
Hoe was het vannacht ongeduld?
Iedereen nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes. Het was een "mooie" dienst en er waren erg veel mensen. Ze was dus erg geliefd erg fijn om te weten. Nu moeten wij het nog een plaatsje geven.

Harley meid wat kl*te! Ik kan het niet anders verwoorden ik had het zo graag anders gezien! Nu maar rustig erover nadenken en kijken wanneer/ of jullie er aan toe zijn om voor ivf te gaan. Veel succes met het gesprek en we hopen allemaal dat het gaat lukken als je het wel probeert. Zoals iedereen al zei begrijpen we het heel goed dat je echt helemaal geen zin hebt aan onze verhalen over kinderen. Dat is ook helemaal niet erg. Maar weet wel dat je altijd welkom bent en dat we aan je denken. Dikke knuffel!!

Ongeduld, vervelend he die tandjes. Heeft Guido ook zo'n last van luieruitslag? Idd gewoon een zetpil proberen hoor. Als je het te lang duurt toch even de huisarts navragen of het zo kan.

Vincent heeft last van gigantische luieruitslag. Echt zo zielig. Hij krijgt zn kiesjes er volgens mij door en heeft alleen nog maar ontzettende vieze dunne luiers. bah. Ik heb hem net weer in bad gehad en zijn kontje goed ingesmeerd met sudocreme. Ik hoop dat het snel over is, want zo heeft hij het nog niet gehad. Nadine, heeft Nick ook zo'n last gehad van luieruitslag? Nog tips misschien?

Nadine, we duimen met je mee hoor. Zou toch wat zijn de eerste ronde meteen raak!

Sweet, kun je het nog een beetje volhouden?

Meissie, spannend hoor. Ben erg benieuwd naar de naam die je hebt gekozen. Gaat het nog een beetje?

Bloem, vandaag de echo!!

Thinkerbel, hoe gaat het bij jou? Begint je buik al goed te groeien en ben je al flink aan het shoppen? Weet je het thema voor de kinderkamer al, je was toch nog aan het twijfelen laatst ofniet?
Oja Nadine, heeft je buurvrouw nog meer gehoord? Ze wisten het toch nog niet zeker?
ff snel want ik zit op m'n werk.

M'n buurvrouw is doorgestuurd naar het AMC in Amsterdam. Daar is ze gisteren geweest voor een CT scan (en wat onderzoeken) en waarschijnlijk krijgen ze morgen al een uitslag. Ik had gisterenavond visite dus kon ik niet langs, maar voor vanavond staat het eigenlijk wel op de planning om ff langs te gaan.

Luieruitslag heeft Nick bij vlagen, maar dan wel in een keer heel erg. De blaren erop, dat is wel zoooooooooooooo zielig. Dan helpt sudocrème er niet eens meer aan. Dan mag ik er niet eens meer aankomen en is het gewoon vechten om het schoon te kunnen maken. Ik kan gelukkig heel goed merken wanneer hij poept of ongeveer moet poepen, dus ik probeer die vieze dunne luiers zo snel mogelijk te verschonen zodat het niet kan inbijten in z'n billetjes.

Kga snel weer verder, tis druk op de zaak.

Liefs Nadine
slecht nieuws gekregen met de echo: het kindje is niet levensvatbaar. zoals het er uitziet is het een chromosoomafwijking. Vriendlief en ik zijn helemaal stuk, ik kan alleen maar huilen. Dit kindje is zo gewenst, ik voel het bewegen in mijn buik, maar je weet dat het niet zo mag zijn. De echo was ook geen pretje, zelf ik als leek zag direct dat het niet goed zat. Ik begrijp het niet, bij 11 weken een echo en die was prachtig en nu dit vreselijke nieuws. Ik werd zonet weer huilend wakker met de woorden van de echoscopiste: er is iets vreselijk mis. Ook zij had tranen in haar ogen, ik stortte helemaal in. Verdere onderzoeken worden gedaan en ik heb een vwp gehad (pijnlijk). Kan alleen maar hopen dat het domme pech is en dat er niet iets vreselijks aan het licht komt voor de toekomst.

Waarom??? Ik heb zoveel vragen en zie zo op tegen de komende tijd. Ik zal natuurlijk moeten bevallen en we moetenafscheid nemen van ons kindje. in en in verdrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven