Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Dank je wel Tinkerbel.

Heerlijk verlof dat voelt best lekker...:-)
Rustig hier! Hoe is het met iedereen??

Heb besloten af te bouwen met de bv. Vind het eigenlijk helemaal niet leuk, maar heb het zó gehad met de hele dag kolven. Ben voor mn gevoel vooral de hele dag bezig met haar voedingen. Toch vind ik stoppen ook niets.. Maar ga het wel doen. Lijkt me namelijk ook weer heerlijk om er helemaal vanaf te zijn!
Goedemorgen meiden.

Als je dat zo voelt Zaza dan zou ik het doen !

Jij hebt zo je best gedaan en een vriendin van me deed dat ook en het was een verademing.

Haar kindje sliep beter, zij had rust en het gaat perfect.

Nu weet ik dat iedereen pusht over borstvoeding en ook ik wil het proberen maar als het niet lekker voelt of het is te vermoeiend dan is het geen enkel probleem te stoppen.

Voel je niet schuldig, je hebt al die tijd ervoor geknokt!

Succes meis.

(ja ik heb nu nog makkelijk praten ik weet het maar je moet echt ook om jezelf denken )
Harley: Hoe is het met je?
Sweety je hebt verlof hoor! Dat betekent dat je lekker mag uitslapen, ik zag nl dat je er vanmorgen alweer vroeg bij bent

Hoe gaat het met je?

Nadine: wat een goed nieuws allemaal!! Naar je zin op je nieuwe baan, Nick die 5 stapjes los heeft gezet en als klapper jullie beslissing er weer voor te gaan!! Super!

Meissie: de laatste loodjes! Lekker van je verlof aan het genieten, ook al gaat het langzaam? Ben je er helemaal klaar voor? Gaat je moeder bij je bevalling zijn?

Utah: soms heb je even zo'n moment dat alles bij elkaar komt en dat je het effe niet meer trekt. Ik heb zo'n vermoeden dat jij zo'n moment had Sterkte ermee en denk aan jezelf en je gezinnetje, dan de andere dingen maar even wat minder. En zet hier je frustraties maar neer!

Ongeduld: wat een fijn nieuws dat het allemaal goed nieuws is Je hebt vast wel in spanning gezeten. Jouw mannetje klinkt als een heerlijk ondeugend ventje, zie het helemaal voor me hoe ie ondeugend wegkruipt bij de dokter haha

Hoe gaat het met jou? En de bv?

Blink: ook aan een tweede aan het denken, wat leuk zeg! Kan me wel voorstellen dat je na zo'n zware zwangerschap ook even rationeel aan het denken ent en de goede keuze wil maken. Maar aan de andere kant, elke zwangerschap is anders zeggen ze dus het hoeft helemaal niet te betekenen dat je weer een zware zwangerschap krijgt. Bovendien weet je nu vast wel wanneer je eerder aan de bel moet trekken?

Harley: meis hoe is het gegaan? Ik heb aan je gedacht. Fysiek valt het wel mee he? En ook niet schrikken van je opgeblazen buik, dat trekt echt weer weg! Ik hoop zo dat je goed nieuws hebt gekregen.

Zaza: dubbel gevoel om te stoppen volgens mij? Aan de ene kant weet je dat het voor jezelf beter is en aan de andere kant wilde je graag door...bergijp het, maar het belangrijkste is dat jij weer lekker kunt gaan genieten. En flesvoeding is ook hartstikke goed!

Hoe gaat het verder? Hoe zijn de nachten?

Tink: krijg jij je energie alweer terug?? Dan hoop ik dat het mij bij ook snel komt! En hoe gaat het met de groei van jouw buikje? Ik heb 19 november de echo, heel spannend! IK kijk er erg naar uit, maar ben soms ook best gespannen, het is toch een medische echo en helemaal omdat in de folder van het zkh ook (uiteraard) alle risico's e.d. worden uitgelegd. Maar ga ervan uit dat het helemaal goed gaat. Enne, ben jij al lekker aan het shoppen voor je ventje?

Nou ik laat dus ook weer iets van me horen! Ik had echt de puf niet de afgelopen week om te reageren, ben zo moe. Geef op mijn werk nu wel wat meer mijn grenzen aan, zijn ze niet gewend dus dat levert soms wel een vervelende reactie op. Ach, ik moet toch eens leren een wat dikkere huid te kweken

Mijn buik groeit!! Kon ik vorige week nog 1 gewone broek aan, deze week kan het na 14:00 uur echt niet meer. Jeetje wat groeit die buik, als het zo doorgaat dan waggel ik al bij 25 weken...(ik ben nu 17,5 weken)

Soms denk ik dat ik de baby voel, 's ochtends als ik wakker word voel ik wat plopjes in mijn buik, vanmorgen zelfs best een harde plop. Maar het zouden ook zo goed mijn darmen kunnen zijn, aangezien ik elke ochtend wakker word met een hongergevoel! Rara gewaarding voor mij aangezien ik echt geen ontbijter ben en normaal pas rond 11 uur voor het eerst wat eet. Nu kan ik trouwens de hele dag door wel eten, wat ik niet wil, want ik wil echt geen 25 kilo aan komen. Tips voor mij wat ik het beste kan eten om dat hongergevoel te stillen?

Nou fijne dag allemaal!
anoniem_66503 wijzigde dit bericht op 31-10-2008 08:05
Reden: soms is typen best lastig ;-)
% gewijzigd
Bloem: Ja uitslapen is er niet bij hoor maar dat was ik zoiezo al niet.

Moest overigens naar de fysio vanwege verkrampte bekkenbodemspieren. (te sterk dus ipv te slap, beiden lastig)

En verder gaat het slapen zoiezo niet geweldig want mevrouw wil dat ik op mijn rug slaap en ik lig liever op de zij....tja

Reken maar dat ze dan trappen hoor als je niet goed ligt (grinz)

Wat betreft je eetgedrag......euh moet je maar niet aan mij vragen hahaha

Nee ff serieus...als je goed ontbijt heb je zoiezo al minder trek daarna.

Veel water,appels,roggebrood..gewoon goedvullende dingen (waar je nu uiteraard juist GEEN trek in hebt )

En die lekkere chocolade,koekjes,chips enz...lekker laten staan.

Lukt mij niet helemaal hoor maar afijn.

Succes.

En oja Bloem: Dat ventje van Ongeduld LIJKT niet een heerlijk ventje HIJ IS EEN HEERLIJK VENTJE en ik kan het weten Ben helemaal flieft

Heerlijk zo'n ondeugend kereltje.
@Bloem, Nee mijn energie is nog steeds niet op peil. Op aanraden van iemand ben ik floradix gaan slikken. Extra ijzer en vit B. Het gaat wel beter. Ben begonnen met verfen van het kamertje. We hebben het kamertje vorig weekend ook besteld. Gewoon neutraal wit. Kinderwagen is ook besteld, een bugaboo cameleon. Zwart / grijs. Neutraal maar wel erg mooi. We hebben ook een box besteld en een bloom kinderstoel :-D Die is zo gaaf. Een hoop gewinkeld al haha, verder heeft hij al bijna meer kleding dan dat wij zelf hebben. Het is echt verschrikkelijk maar ze hebben overal ook zulke leuke dingen! Nog ffies wachten voor jou en dan mag je ook. Je wilt toch ook weten wat het word?

Dat ploppen in je buik kan echt je baby zijn hoor. Kindje was bij mij maar 350 gram met 20 weken dus je voelt het nog niet zo krachtig. Word hier wel steeds meer en vaker. Echt grappig. Als je je hand dan iets in je buik drukt dan voel je het nog beter.

Oh en dat eten, ik zou me er niet zo druk om maken. Als je aankomt kom je toch aan, ook van water haha gewoon genieten en eten met mate. Ik ga niet eens op de weegschaal staan want dan word ik volgens mij best wel depri. Ik beweeg gelukkig wel veel dus dat scheelt. Een cracker smorgens helpt ook hoor of een beschuitje. Je houd wel honger maar je stofwisseling komt op gang en dat is alleen maar goed.
Tink: wij willen ook de bugaboo cameleon en dan zwart/grijs! Zodra de 20 weken echo goed is, gaan we 'm bestellen

zou wel leuk zijn als dat ploppen al echt de baby is...

Sweet: verkrampte bekkenspieren...wat naar! Helpt fysio goed?
Jeetje, wat een week.....

Ben bijna elke nacht op geweest met Vincent. Pffffff.... ik ben helemaal kapot. Ook is hij helemaal zijn ritme kwijt door het uur terugdraaien. Dus het is nu s'morgens ook wel een 5uur. Nou, dat breekt wel even op. Kereltje kan er ook niets aan doen, maar ben nu gewoon ZO MOE! Hij werd net ook alweer huilend wakker. Zo sneu. Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.......

Think, leuk al die spulletjes kopen! Ik heb ook een zwart met grijs, maar dan een Quinny.

Ik ga op de bank hangen...... Fijn weekend allemaal!
He meiden!

Nu even tijd voor mezelf, ben een compilatiecd aan het maken voor mijn vriendinnetjesverjaardag. Ze zijn in het noorden, dus daar ga ik zo met Guido heen.

Utah & Zaza: Tim & Lynn hebben het meeste baat bij een moeder die uitgerust is, die kan genieten van de momenten samen. Dus wanneer dat met bv niet lukt, is er een goed alternatief. Als het allemaal zo tegen zit, ben ik ervan overtuigd dat fv een betere optie is. Ook al voelt het misschien niet zo, I know! Ik duim voor jullie en hoop dat de zon voor jullie snel doorbreekt!

Harley: Hoe is het woensdag gegaan? Mijn vriendinnetje wordt 11 november geopereerd, volgens mij hetzelfde als wat jij hebt gehad.

Blink: Je moet alleen maar dat doen, wat voor jullie goed voelt! En je hierbij niet laten leiden door wat anderen vinden!

Sweet: Je doet je nick eer aan! Hoe bevalt je verlof? Nog maar even he! Ik begin het spannend te vinden!

Nadine: Wat goed! Echt stoer van Nick!!!

Zaza: Je berichtje was voor mij wel duidelijk hoor! Mensen lezen maar half....

Bloem: Goed dat je je grenzen beter weet aan te geven! Jammer dat anderen hier maar moeilijk mee om weten te gaan... Ik herken het zo! Ik heb me voorgenomen het leed van de wereld ook het leed van de wereld te laten. Ik hoef niet alles op te lossen.... geeft ook best wel wat rust!

Het zou heel goed de baby kunnen zijn! Echt heel bijzonder he! De bv gaat hier eigenlijk hartstikke goed! Ik kolf nog 1 keer en Guido laat deze voeding ook steeds vaker staan! Dus ik denk dat ik binnenkort van het dagelijks kolven af ben!

Oja, eettip: Probeer vaker kleinere porties te eten. Je maag en darmen komen in de verdrukking, dus er past gewoon ook minder in 1 keer in.

Tink: Mooie wagen! En dat van die kleding, dat herken ik! Guido heeft ook ladingen vol!

Donderdag naar Les Miserable geweest. Mooi! En we hadden een zeer uitgebreid arrangement, dus het was enorm luxe en genieten! Zo dus naar een vriendinnetje en morgen met vriend & schoonouders naar de dierentuin. Oja, de appeltaart staat al in de oven!

Oja, kreeg het blaadje van de dierentuin. Kinderen kunnen daar een nachtje slapen bij de haaien! Zo gaaf, echt leuk wanneer Guido een paar jaar ouder is.

Liefs!
Hallo allemaal

Hier nu over de 35 weken. Vannacht paar keer wakker geworden van harde buiken. Maar vind het zoooo langzaam gaan. Maar goed, het is ook nog geen tijd. En ja de bedoeling is dat mijn moeder bij de bevalling zal zijn. En eventueel nog een schoonzus of goede vriendin afhankelijk wie op dat moment beschikbaar is.

Bloem ik denk toch echt dat dat je beebje is dat je voelt. Heb je al zwangerschapskleding? Het zit heerlijk hoor. In het begin dan toch. Op dit moment zit niets meer heerlijk behalve een oude aftandse ruime pyamabroek...

Dus Tink jij bent leuk aan het shoppen. Er is ook zoveel leuks te krijgen he. Geniet er maar van.

Ongeduld veel plezier op de verjaardag van je vriendin.

Blink gelukkig weekend nu dan. Hopelijk even de tijd om bij te komen.

Zaza eens met mijn voorgangers. Als het je teveel stress geeft is het denk ik verstandig om af te bouwen. Emotioneel is dat natuurlijk nog wat anders.

Een knuffel voor harley en ook voor Nadine.

Groetjes meissie
O lieve meiden, ik ben zoooo verdrietig. Ik zal jullie de extra lange versie van het verhaal besparen, maar ik moet ff m'n ei kwijt.

Afgelopen donderdag is m'n buurvrouw geopereerd. Ze had al 'n maand of 3 last van haar maag (lees veeeeeel pijn en krampen) waardoor ze niet veel kon eten en heel slecht/ nauwelijks sliep. Ze heeft in die tijd ook al div. onderzoeken gehad in zowel streekziekenhuis als in het AMC. Nergens konden ze iets vinden, zowel bloed als alle organen waren goed behalve een vernauwing in de leidingen die lopen tussen alvleesklier, maag en gal. Een poosje terug hebben ze een stent geplaatst waardoor de pijn draaglijk werd en ze weer redelijk kon eten en slapen. Maar zo'n stent is tijdelijk en nu gingen ze de vernauwing operatief verwijderen en nieuwe aansluitingen maken op die 3 organen. Ze is dus donderdag geholpen, maar ik trof de buurman telkens maar niet thuis dus wist nog niks. Nu kwam die vanmorgen vertellen dat het dus helemaal niet goed is. Ze heeft alvleesklierkanker in vergevorderd stadium en het gezwel zit half verkleefd met de aorta zodat ze het niet operatief kunnen verwijderen. Kortgezegd: ze is opgegeven En dat hebben ze haar verteld toen ze alleen op de uitslaapkamer lag na de operatie. Hoe lomp kun je wezen.... Nu moet ze aansterken van de operatie en dan mag ze naar huis, wachten tot ze dood gaat. Zoals het er nu uitziet krijgt ze uiteindelijk alleen nog maar pijnbestrijding. Godverdomme, ze is pas 40 jaar, heeft een man en nog twee kinderen van 12 en 14 jaar. Ik ben er helemaal kapot van. Ik vraag me soms echt af waar de Grote Architect daarboven toch mee bezig is.....

Hmm, is het toch nog een lang verhaal geworden, sorry....

Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Jee Nadine wat erg! Nog zo jong. Bah. Kan me goed indenken dat je er helemaal kapot van bent. Vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden, maar ik wil je even een hele dikke geven. Bah....

Het waarom van dingen dat begrijp ik ook nog steeds niet. Na alle ellende blijf je toch altijd met de vraag zitten: WAAROM?

Heel veel sterkte!
Lieve meiden,

Vandaag is Tim precies een half jaar oud. Sjee, wat gaat het snel!

Mijn schoolproject is bijna klaar. Ik moet alleen nog een (korte) evaluatie schrijven en dan krijg ik mijn cijfer. Ik weet nu al dat het een goed cijfer zal zijn, dus dat is prettig.

Tim eet nu dagelijks twee voedingen wat anders dan bv. Meestal krijgt hij wat fruit rond een uur of 10 en de laatste voeding hebben we vervangen door een papjesfles. Dan krijgt hij dus een flesvoeding die (kant en klaar) is uitgebreid met allerlei vezels en mineralen die onze hongerlap blijkbaar nodig heeft. Vannacht heeft hij doorgeslapen tot 5 uur. Het gaat de goede kant op!

We logeren momenteel bij mijn schoonouders in het noorden. Het is hier ruim (hun huis is ongeveer vier keer zo groot als dat van ons) en rustig (want twee paar extra handen). Ik kom helemaal bij en dat was erg nodig.

Ik ga gewoon door met de borstvoeding, maar vind het wel prettig dat er al twee voedingen door een ander verzorgd kunnen worden. Voorlopig blijf ik nog wel kolven om 10 uur, om de vooraad in de vriezer aan te vullen. Over een poosje gaat Tim ook langzaam over naar een volledige broodmaaltijd en dan komt er weer een borstvoeding te vervallen. (Dat duurt alleen nog wel een paar maanden denk ik). Al met al heb ik er weer vertrouwen in en zie ik de zonzijde weer. Lastig blijft dat mijn hormonen van die interessante bijwerkingen hebben. Het kost mij verschrikkelijk veel moeite om me te concentreren en de simpelste informatie die mij 5 minuten geleden verteld is, vergeet ik direct. Dat is erg vermoeiend en soms ook storend voor mijn medemens...

Lang verhaal kort: het gaat weer een stuk beter met me!

Harley, hoe is het met jou? Is de operatie goed gegaan?

Nadine, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik ben het met je eens dat het soms moeilijk te begrijpen is wat de 'Grote Architect' laat gebeuren. Heel veel sterkte en een dikke voor jou.

Andere meiden, dikke en tot gauw. Bedankt voor jullie steun. Ik ben er snel weer met meer.

Alle goeds, Utah
Nadine, wat vreselijk! Kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Het is niet eerlijk. Veel sterkte.

Utah, fijn om te horen dat het weer beter gaat. Kom maar lekker even tot rust, dat heb je ook wel verdiend.
ehh.. "up" dan maar??
Nadine: Wat een afschuwelijk nieuws meis! Ja zoiets grijpt je aan. Het is niet te bevatten zulke situaties...

Heel dikke hug!

Sorry meiden dat ik wat kalmer ben maar ben een beetje brak. Rugpijn,slapeloos etc...(hoort erbij i know)

Kom snel weer hoor.

Knuffel voor jullie allemaal!
Sweety, vervelend! Maar.. verlof is nu ongeveer ingegaan toch? Dan kan je gelukkig overdag nog even een beetje bijslapen en lekker rustig aan gaan doen.

Meissie, hoe is het bij jou? Nog last van voorweeen of harde buiken?

Afbouwen van de bv gaat hier goed. Kolf nu nog twee keer op een dag, de rest kunstvoeding. Bevalt me nu al beter.

(de eerste borrel was ook lekker! )
Hoi meiden,

Ja heb nu verlof gelukkig!

Maar moet nog zoveel van mezelf

En ook de omgeving begint te pushen...heb je al dit en heb je al zus en zo??

Pfft laat me even met rust zeg!

Ok ik weet het..niemand garandeert dat beeb nog tot 40-42 weken blijft zitten i know.......maar ik wil niet opgejaagd worden.

Doe mijn best en het komt allemaal in orde.

Zaza; Fijn dat het afbouwen goed gaat meis. Kun je ook weer eens eventjes aan jezelf denken.

En die borrel......mmjammie zou ik ook wel weer eens lusten hahaha maar moet even geduld hebben.
He meiden!

Sorry, maar ik ben er deze week helemaal niet aan toegekomen om te schrijven!

Morgen vertrekken we voor een weekje naar een Center Parcs huisje, we kijken er echt naar uit. Even helemaal niets moeten!

Voor nu even een snelle zwaai, tot volgende week!

Liefs

Ongeduld
veel plezier!!
Ongeduld: Ga maar lekker genieten!

Heerlijk zo'n weekje!

Tot later!
Meiden: Vraagje (geen klacht hoor!)

Wat deden jullie aan de slaapproblemen tijdens de laatste loodjes van de zwangerschap?

(voor zover jullie dat ook hadden)

Ik heb een voedingskussen, drink weinig koffie,neem al warme melk maar ik lig gewoon niet lekker.

Heb rusteloze benen etc..en sta dan maar weer naast mijn bed.

En ja ik weet dat het voorbereiding is maar een beetje rust is nu toch wel welkom.

Over enkele weekjes wordt het druk genoeg

Nou ja goed misschien gewoon accepteren....
Ongeduld, fijne vakantie!

Sweety, volgens mij kun je er niet zoveel aan doen helaas. Ik was altijd een buikslaper. Ik kon ook echt niet goed slapen. En als je dan bijna sliep was de kleine er niet mee eens en schopte hij alle kanten op.

Sorry, geen tips van mij dus.....
Nee sweety, hier eigenlijk ook geen tips. Ik ging maar vaak naar beneden op de bank een dvdtje kijken ofzo. En meestal lag ik dan op de bank ineens véél lekkerder.. en viel wel in slaap. Wat bij mij vooral hielp, was me er niet druk over maken. Blijven denken dat het heel fijn was dat ik de volgende dag niet hoefde te werken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven