** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Rianne, Seefeld is leuk, ben ik ook een keer geweest op wintersport! Seefeld is ongeveer 1 uur en drie kwartier (met de auto) bij mij vandaan, dus op zich best te doen.. Ik heb mijn huis wel vol, twee weken in februari, maar ergens moet het wel te doen zijn, toch? Met de trein zou alcoholtechnisch slim zijn, dan ben ik 3 uur onderweg.. das wel weer lang.

Zou wel heel leuk zijn, zo'n mini-meeting!! (En nu maar hopen dat ik niet tegenval in het echt..:))

Wel heel vervelend, met die berovingen enzo. De schrik zit er dan toch wel een beetje in en het is ook gewoon rot voor de gasten. Een enorme domper op je vakantieplezier..

Marg, gefeliciteerd met je huisje!! Joehoe!! Je hebt groot gelijk, eindelijk een plekje helemaal voor jou alleen. Luxe! En leuk, zo'n historisch pand. Het zal ook zeker nadelen hebben, maar een ouder pand heeft veel meer warmte en gevoel dan een nieuw pand.

Mijn au pair is gekomen en ze is leuk!!!! Gelukkig maar. Het klikt ook goed met zoon, wat het allerbelangrijkste is.

Zoon is ontzettend hangerig, jankerig en klagerig.. Dat was hij nooit! Maar hij is ook niet helemaal fit, dus het komt vast daardoor.. Ik ben heel blij dat hij weer lekker thuis is, maar het is niet altijd makkelijk om geduld te bewaren :(..

Wanneer kun je verhuizen?
Obama is dan voor ons geen Keniaan maar in de VS vinden ze het al noemenswaardig als een Ier een scheet heeft gelaten in de buurt van je voorouders. Dus een Keniaanse vader en een aantal jaar in Indonesië....
Super man, een LongDistanceMeeting verververweg.

Chip heeft de waterpokken.

En daardoor loopt ze ineens! (Op een of andere manier gaan mijn kinderen vooruit met sprongen tijdens koorts)

Gisteren na een half hapje avondeten, besloot ze dat ze het kon. En dat was ook zo. Van gekmakende vreugde doet ze na een rondje woonkamer een kontenschuddansje gepaard met hoog gegil.

Oooh een nieuw huisje! Wat leuk!

Als ik zo om me heen kijk wil ik ook accuut verhuizen.

Of de gementereiniging bellen om álles en álles mee te nemen. Ik heb er geen puf meer voor. Ogen knagen nl nu al aan beginnende hoofdpijn (brilletje nodig).
Marg: leuk, 'n nieuw huis(je)! En zo fijn, met helemaal niemand nog iets delen (ik vond dat na 'n paar jaar in 'n studentenhuis echt zo ongelooflijk heerlijk, alleen MIJN EIGEN afwas/zooi/wc, samen met in m'n nakie uit bed stappen en zo naar de douche lopen.

Wanneer ga je verhuizen?

Chip. Waterpokken is zielig, maar dat dansje erg goed.

Ine: die bui van zoon gaat vast snel over. Ik kan me voorstellen dat hij ook weer effe moet wennen aan weer thuis te zijn bij jou, hoe leuk hij 't ook vindt (ik had dat zelf tenminste altijd wel effe, dat ik ook moest wennen als ik naar R. in Marokko ging, hoe leuk ik 't ook vond daar).

Wel spannend, 'n au-pair lijkt me. Woont zij echt bij jou in huis, en doet ze compleet mee in jouw huishouden? Of heeft ze ook een beetje 'n eigen plek? (dat ze meedoet in jouw huishouden snap ik, maar zit ze ook bij jou mee op de bank tv te kijken bv.?)

DD: veel plezier, al ben ik veel te laat. Hoop dat er toch 'n onverwacht kansje in zit om je vent te zien.

Etosha: tel nog effe hardop mee, dan weet ik zelf ook ongeveer hoeveel nachtjes 't voor ons is naar Marokko.

Zijn de soort-van-twijfels weer 'n beetje gezakt?

R's nichtje + man uit Frankrijk zijn hierheen gekomen, en net weer vertrokken. We hadden gister afgesproken in Brussel en zijn daarna naar ons gegaan. Brussel was erg vaag, want het is gewoon onmogelijk duidelijke afspraken te maken met Marokkanen, en Marokkanen onderling zijn helemaal 'n ramp. Afgesproken bij station Zuid (is 'n straat met allemaal Marokkaanse winkels), maar niemand te zien. Bleek dat ze bij Noord in de buurt stonden, waar ook Marokkaanse winkels waren. Uiteindelijk na 2 uur hadden we elkaar gevonden en konden we meteen naar huis omdat dat ook de moeite niet meer was anders.

Eindelijk bij ons thuis moest ik erg lachen om R. die in 'n compleet promo-praatje viel over hoe leuk 't hier in BE is, en hoe wij dingen doen hier (als in: niet op z'n Marokkaans). Geen Marokkaanse salon bij ons, niet iedere dag Marokkaans eten, geen schotel met Marokkaanse tv, niet de hele dag Marokkaanse muziek, wel: koffie uit de Senseo, De Hema, IKEA, allebei poetsen (faire le poets), omstebeurt koken, etc.

En z'n hele NLse woordenschat demonstreren (?!) terwijl zij echt geen woord NLs kunnen.
Hahahaha dat klinkt leuk Isiss!!! Het is wel leuk om te horen dat hij het zo promoot toch? Ik vind het zelf altijd heel erg leuk om mijn vriend positief te horen praten tegen anderen over Nederland bijvoorbeeld. Of laatst, toen was ik echt helemaal ondersteboven toen hij tegen een kennis (die eikel ) het homohuwelijk en kinderen opvoeden / adoptie door homo paren ging lopen verdedigen. (dat zeg ik omdat ik dat wel zulke Nederlandse waarden en normen vind dat ik het super vind dat hij dat dan ook vindt).

Kjong, wat goed van Chipita, en kan me levendig voorstellen hoe dat dansje er dan uit moet hebben gezien!

En hahaha, met de gemeentereiniging mee, hoe dat zo???

Ik ben zelf flink gaan consuminderen toen ik ging verhuizen, ik had echt zo veel troep die je toch nooit gebruikt!!! Ik heb ongeveer de helft van mijn kleren naar Cuba gestuurd, en een hoop zooi weggegeven of weggegooid, en het voelt heerlijk.

Ine, ik dacht dat dat al achter de rug was! Wat vervelend dat dat niet soepel gaat, die echtscheiding. Hopelijk komt er schot in en hoef je er over een tijdje niet meer over te stressen.

Ik heb de sleutels al van het nieuwe appartement. Vandaag heb ik de hele dag gepoetst, man oh man, het zag er helemaal niet vies uit maar ik ben echt uren en uren bezig geweest. Ik wil het natuurlijk ook helemaal schoon zodat het straks alleen nog maar bijhouden is, maar ik heb ook echt alles spic en span, de plinten, de koelkast, de rails van de schuiframen . mijn vingers zijn helemaal gerimpeld! Alleen de vloer moet nog want die was nu nat van het poetsen en ik heb nog geen stofzuiger dus moet dat dan met de bezem doen. Ik dacht, ik ga gewoon naar de Ikea voor een stofzuiger (heb ook nog wat andere dingen niet, bv bestek en strijkplank), maar die is dicht vandaag. Dus dat moet nog even wachten.

Het lijkt wel of alle dromen uitkomen (hmm dit klinkt overdreven). Wat ik bedoel is dat alles nu echt vooruit gaat, en ook zo ongeveer zoals ik wenste. Ik heb gister de scooter opgehaald en heb er 40 km mee gereden , en ik heb nu een huis voor mij alleen, ik heb werk, en met vriend gaat het echt heel goed (en wat ik niet zo goed vond gaan is min of meer opgelost). Wat wil een mens nog meer (okee ik heb nog wel honderd dingen, die ga ik vanaf nu waarmaken haha).
quote:fille schreef op 15 november 2008 @ 23:28:

Obama is dan voor ons geen Keniaan maar in de VS vinden ze het al noemenswaardig als een Ier een scheet heeft gelaten in de buurt van je voorouders. Dus een Keniaanse vader en een aantal jaar in Indonesië....
Geen bijzonderheden
Ik help je dan even uit 'n klein droompje: ikea verkoopt geen stofzuigers. Tenminste niet in NL, ik kan me niet voorstellen dat ze die dan wel in andere landen verkopen. Dus ik adviseer je 'n spaanse blokker op te zoeken.
Of Spaanse mediamarkt.

Ik moet gaan afvallen. Ik zag mezelf vandaag in de spiegels van de sportschool (dat dan weer wel) en normaal lijk ik daar slank maar nu verre van. Is meteen mijn reden om graag naar de sportschool te gaan om zeep geholpen.

Mar, een eigen huis, wat héérlijk. Ik heb nu een jaar een eigen keuken en dat is al een stuk beter. Verlang nu ook naar eigen badkamer en wc.

Kjong, fijn dat de waterpokken dan toch nog iets positiefs teweeg brengen.

Isiss, wat ontzetten schattig van R. Ik vind het sowieso altijd erg leuk als iemand opeens rete-enthousiast hoort over iets waarvan je denkt 'zijn we hier enthousiast over?'
Heb je al eens op www.spanjemarktplaats.nl gekeken voor een tweedehands stofzuiger?

(Bestaat echt)
Oh haha, dan is het maar goed dat hij dicht is. Mediamarkt zit gewoon in Spanje (yo no soy tonto ).

Ik wil een heel goedkope, zo rond de 30 euro. Ik zie al dat ik vandaag weinig meer ga doen, misschien ga ik wel dingen zoals administratie ofzo overhuizen, die ik niet nodig heb dagelijks. Want het zal nog wel een paar dagen duren voor ik eindelijk er zit, aangezien ik niet eerder dan negen uur thuis ben denk ik ´s avonds.

Nu ga ik proberen of ik de scooter op kan starten door met je voet op zon stokkie te trappen (haha ik ben echt een idioot, ik weet niet hoe dat heet), dat lukte nl. gister niet en morgen zal ik hem toch zelf moeten gebruiken.
Haha, idd ('zijn we hier enthousiast over').

In dat opzicht verbaast ie me soms wel met uitspraken. Ook over 'n schotel bv., ik hoor 'm míjn argumenten gebruiken als ie aan vrienden uitlegt waarom we geen schotel hebben, ook nog eens heel overtuigend.

Maar ik vind 't wel erg leuk dat ie dingen van mij/hier/NL leuk vindt die hij uit Marokko heel anders gewend is, het voelt voor mij op de een of andere manier als dat hij 't naar z'n zin heeft hier. Ik zou het niet echt leuk vinden als ie heel vaak zou zeggen 'bij ons in Marokko...'. Natuurlijk komt dat wel voor, maar niet in de zin dat 't hier dan niet goed is. Dit wordt weer heel onsamenhangend.

Ik moet ook gaan afvallen. Zei ik net na 'n stuk appeltaart en broodje camembert. Ik moet echt gaan sporten, en deze keer écht. Ik weet ook niet wat ik heb, ik ben normaal helemaal niet van 't snoepen of vanalles tussendoor eten, maar de laatste maanden ineens enorm. Op m'n werk neemt iedereen constant koekjes en drop mee, en ik kan er dan niet van afblijven, heel irritant. Terwijl ik dat echt totaal niet mis als 't niet in de buurt is. Ik heb 't proberen te compenseren door wortels en komkommers te gaan eten, maar dat is niet heel succesvol geweest. En zeker ook niet lekker.

M'n streven 'n tijdje geleden was 'n paar kilo eraf voor we naar Marokko gaan, want ik heb er geen zin dat ze weer allemaal gaan vragen of ik zwanger ben, maar dan moet ik nu stoppen met eten geloof ik. Want in 5 weken tijd is 10 kilo niet heel realistisch.

Ik begin in ieder geval vandaag met niet meer snoepen.
Haha nee! Ik weet wel dat het bestaat trouwens, daar was ik al eerder tegenaan gelopen!!!!
Isiss: ...... zwanger......?
Oh haha sorry! Dat dacht ik omdat je opeens zin had dingen te eten, en ik had nog niet gelezen dat de schoonfamilie dat ook constant vraagt en dat je juist daarom wilt afvallen!!!
Nee, echt niet. Denk ik dan. Weet je nooit 100% zeker met de pil, hè.
Haha, spanjemarktplaats? Ik heb nu geen tijd om te kijken maar ben reuze benieuwd.

Ik ga morgen minder eten. Want heb net besloten elders te eten dus vrij onzinnig om nu prompt te stoppen met eten. Maar daarmee verschuift wel mijn boerenkool met worst (van mama meegekregen) naar morgen. Ook bepaald geen licht hapje.

Marg, ik heb een stofzuiger gekocht bij de Mediamarkt voor 30 euro. Doet 't prima!
Afvallen is gewoon noodzakelijk omdat m'n kleding strakker/te strak zit en ik m'n buik gewoon echt niet mooi vind.

En ik vind ook dat het makkelijk moet kunnen omdat ik 'n jaar of 3,5 geleden vanzelf, zonder er iets voor te hebben gedaan, zomaar 15 kilo ben afgevallen. Waarvan er sinds R. hier is vorig jaar weer 10 bij zitten kwam ik laatst achter.
Ik heb dit weekend gedroomd dat ik zwanger was. En ik stond er helemaal alleen voor. In mijn vorige zwangerschapsdroom ook al. Toen omdat Berliner zijn knikkers kwijt was. Dit keer was hij er gewoon niet.
Marg: misschien kan je op Spanjemarktplaats ook wel 'n baan scoren met 'n NL-salaris.

D'r staat vanalles op zag ik net effe snel.
Z'n knikkers?? Wat voor freudiaanse vergelijking is dat?
Een letterlijke vertaling.
HAHA seine knäcker?

Ik ben een dik uur te laat op mijn werk gekomen vandaag omdat ik hopeloos verdwaald ben met die scooter. Ik was bijna op de snelweg gekomen!!!! De routebeschrijving die ik had (van Google Maps) was echt héél onduidelijk en daarbij is hier de bewijzering ook heel onduidelijk (voor mij dan voor die spanjaarden is het vast heel logisch allemaal). En wat echt K#t is, is dat als je verkeerd gaat je een Groot Probleem hebt aangezien 90% van de wegen één richtingsverkeer is.

En vanavond moet ik nog in het donker terug!
Ben ook weer terug! Na veel-te-vertraagde treinreis toch eindelijk weer in NL aangekomen.. Soms heb ik echt een pesthekel aan treinen.

Weekend was een beetje dubbel, heb zaterdag vooral ruzie gemaakt met J. en te veel gehuild (het hoe-wat-waar-waarom leg ik nog wel uit op de AK) en da's me de rest van 't weekend toch wel een beetje dwars blijven zitten (nu nog eigenlijk) ondanks dat J. wel weer heel lief was en we die ruzie toch wel uitgepraat hebben.

Zaterdagavond wel leuk op stap geweest met iets teveel alcohol, dus gisteren een vrij kansloos dagje uitslapen en niksdoen. Wel 's middags J. zo gek gekregen dat ie mee ging schaatsen, wat ie echt totaal niet kan :-D

Marg: gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Klinkt echt heel leuk (maar sowieso werkt het woord 'historisch pand' bij mij al erg positief..) Succes met terug naar huis rijden vanavond! Is je nieuwe huisje ook dichterbij je werk of snap ik 't nu helemaal verkeerd?

Kjong: kan me Chipita's rondedansje helemaal voorstellen! Is ze verder wel weer een beetje beter nu?

Isiss & Fille.. ik doe ook mee met stoppen met snoepen en chocola eten (zegt het meisje dat net met 2! adventskalenders is thuisgekomen.. 1 van J.s werk en 1 van z'n ouders)

Ga nu gauw nog even naar de uni. Weer een fijne team meeting :(

Voor de rest: dikke knuffel! doeidoei
Oh leuk spees, schaatsen!

Ik heb bog nooit zo hard gelachen als die ene keer dat Kman verplicht van mij een rondje op de ijsbaan moest. (Vraag Cadi, die belde en ik heb alleen maar hahahahahahahahahahahahaha gezegd) Uiteindelijk ging De Grote Vent gebukt en vunzig hortend en stotend tegen een oefenpinguin voor kinderen voetje voor voetje vooruit.

En hij het minimaal een uur moest doen van mij, ik de expert, omdat hij het dan wel zou kunnen, wnat hij kon toch ook fietsen..?

En dat heeft hij vloekend gedaan. Niet met de wetenschap dat ik niet eens op schaatsen kan staan

Een nadeel van een langeafstandsrelate is dat je elkaar smaak niet zo goed kent. Of laat ik eerlijk zijn. Hij de mijne dus niet.

Heel heel heel heel lief heeft hij een kadootje voor iedereen meegegeven met m'n ouders.

Een (swingend) paard voor Chip (is haar lievelingsdier, en gek genoeg ook dat van hem, moet genetisch zijn).

Een stoere rugzak voor Kjongen, die hij nét nodig had (goh hoe zou hij het toch weten, het lijkt wel Sinterklaas...)

En oorbellen voor mij.

Als ik oorbellen draag zijn ze zilver, stoer en groooot.

Wat krijg ik?

Goud, klein en megatruttig.

Niet geelgoud, maar roodgoud.

Een knopje, en dan niet een glimmertje, met platte achterkant, maar een ronde knop, als in kleine knikker, dat mij niet staat.

Én omastijl, want een gefreesd werkje op het knopje.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Maar goed, ik heb maar lief bedankt... en gezegd dat ze wel geschikt zijn voor Kerst.

(in de zak van Leger des Heils voor arme kindertjes in Polen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven