Meisjesnamen
woensdag 18 mei 2016 om 19:12
woensdag 18 mei 2016 om 19:40
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:
Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.
Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.
Judith: leuk! Beetje jaren-80, maar dat vind ik dan weer geen enkel probleem. Dat zijn naar mijn mening over het algemeen leukere namen dan de 'nieuwe namen'.
Mathilda en Evelien ook mooi! Leuke combinatie met Judith ook.
Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.
Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.
Judith: leuk! Beetje jaren-80, maar dat vind ik dan weer geen enkel probleem. Dat zijn naar mijn mening over het algemeen leukere namen dan de 'nieuwe namen'.
Mathilda en Evelien ook mooi! Leuke combinatie met Judith ook.
woensdag 18 mei 2016 om 19:51
quote:ippy schreef op 18 mei 2016 @ 19:07:
Even een check. Zouden jullie de voorletters R.T.L. een ding vinden?
Ik zou het zelf niet doen. Ook al is rtl niks geks, het is wel een afkorting die iedereen kent. Als ik het van iemand op papier zou zien staan, zou ik denken dat die ouders niet goed hadden nagedacht over de initialen.
Kan je de t en de l niet omwisselen? Of gooi er nog een naam tussen
Even een check. Zouden jullie de voorletters R.T.L. een ding vinden?
Ik zou het zelf niet doen. Ook al is rtl niks geks, het is wel een afkorting die iedereen kent. Als ik het van iemand op papier zou zien staan, zou ik denken dat die ouders niet goed hadden nagedacht over de initialen.
Kan je de t en de l niet omwisselen? Of gooi er nog een naam tussen
woensdag 18 mei 2016 om 22:12
Julie2016;
Ik had al in je topic gereageerd. Ik vind June het mooist. Misschien om verwarring over de uitspraak te voorkomen; yune of yuna een optie (alhoewel je dan wel weer kunt kiezen voor uitspraak juuna of joena)
Andere ideeën;
Livia
Ilva
Iva
Ziva
Chloë
Liv
Tess
Vita
Vieve
Ava
Evie
Livia
Flore
Suus
Saar
Thirza
Dana
Lara
Nika
Lea
Ik had al in je topic gereageerd. Ik vind June het mooist. Misschien om verwarring over de uitspraak te voorkomen; yune of yuna een optie (alhoewel je dan wel weer kunt kiezen voor uitspraak juuna of joena)
Andere ideeën;
Livia
Ilva
Iva
Ziva
Chloë
Liv
Tess
Vita
Vieve
Ava
Evie
Livia
Flore
Suus
Saar
Thirza
Dana
Lara
Nika
Lea
donderdag 19 mei 2016 om 07:55
donderdag 19 mei 2016 om 07:57
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:
Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.Mooie lieve naam. Heeft ook bij ons op het lijstje gestaan voor onze dochter. Doen!
Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.Mooie lieve naam. Heeft ook bij ons op het lijstje gestaan voor onze dochter. Doen!

donderdag 19 mei 2016 om 08:04
quote:Juli2016 schreef op 18 mei 2016 @ 21:17:
Wij twijfelen nog tussen 3 namen:
- June (Nederlandse uitspraak)
-Ize/Ise
- Fem
Wat vinden jullie? Of iemand nog leuke namen, we houden van korte Nederlandse namen.
Sam
Liz
Tess
Lynn
Suus
Saar
Floor
Jet
Roos
Fien
Pip
Puk
Kris
Maud
Pleun
Fenne
Lenne
Femme
Dijn
Lois
Wij twijfelen nog tussen 3 namen:
- June (Nederlandse uitspraak)
-Ize/Ise
- Fem
Wat vinden jullie? Of iemand nog leuke namen, we houden van korte Nederlandse namen.
Sam
Liz
Tess
Lynn
Suus
Saar
Floor
Jet
Roos
Fien
Pip
Puk
Kris
Maud
Pleun
Fenne
Lenne
Femme
Dijn
Lois

donderdag 19 mei 2016 om 08:13
Ik vind June het leukst. Fem klinkt voor mij wat onaf. Alsof er eigenlijk Femke had horen te staan of zo.
R.T.L. zou ik gewoon doen. Als ik dat in combinatie met een achternaam lees, zou ik daar geen rare associatie bij hebben of zo.
Dank jullie voor de reacties op Judith. Het is inderdaad een naam die in de jaren 80 populair is, daarom twijfelde ik eerst ook een beetje. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe mooier ik de naam vind. En het is ook een naam waar je niet mee 'voor schut' loopt. Verder hebben we ook een oerhollandse achternaam, dus dat past ook wel aardig.
R.T.L. zou ik gewoon doen. Als ik dat in combinatie met een achternaam lees, zou ik daar geen rare associatie bij hebben of zo.
Dank jullie voor de reacties op Judith. Het is inderdaad een naam die in de jaren 80 populair is, daarom twijfelde ik eerst ook een beetje. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe mooier ik de naam vind. En het is ook een naam waar je niet mee 'voor schut' loopt. Verder hebben we ook een oerhollandse achternaam, dus dat past ook wel aardig.
donderdag 19 mei 2016 om 14:10
donderdag 19 mei 2016 om 21:39
Joosje: Sofie vind ik de mooiste van die drie. Lotte kan ik maar niet zien als naam voor een volwassene, hoewel ik wel (jong)volwassenen ken met die naam. Flore vind ik niet lelijk, ook niet supermooi.
Andere namen in die stijl:
Ellen
Norah
Selah
Freija
Julie
Jolien
Hanna
Sanne
Eva
Fenna
Isa
Veerle
Evie
Lenne
Leah
Merle
Mirthe
Suze
Nina
Lisa
Roos
Sarah
Nadia
Julin
Mara
Emma
Viënna
Benthe
Livia
Julot
Leona
Yenthe
Vera
Andere namen in die stijl:
Ellen
Norah
Selah
Freija
Julie
Jolien
Hanna
Sanne
Eva
Fenna
Isa
Veerle
Evie
Lenne
Leah
Merle
Mirthe
Suze
Nina
Lisa
Roos
Sarah
Nadia
Julin
Mara
Emma
Viënna
Benthe
Livia
Julot
Leona
Yenthe
Vera

donderdag 19 mei 2016 om 22:21
quote:joosje1 schreef op 19 mei 2016 @ 20:59:
Laatst plaaste ik hier Lotte, Flore en Sofie. Alledrie vinden we die namen nog steeds prachtig maar er springt er geeneen uit. Hebben jullie suggesties?Ik vind Flore het leukste, misschien nog Fiore (vind ik nog leuker), Sare, Leanne, Lieke, Minthe, Ella, Lotta, Sterre, Fenne, Vieve, Yfke, Hanne, Jonne, Lauren, Lizzy
Laatst plaaste ik hier Lotte, Flore en Sofie. Alledrie vinden we die namen nog steeds prachtig maar er springt er geeneen uit. Hebben jullie suggesties?Ik vind Flore het leukste, misschien nog Fiore (vind ik nog leuker), Sare, Leanne, Lieke, Minthe, Ella, Lotta, Sterre, Fenne, Vieve, Yfke, Hanne, Jonne, Lauren, Lizzy