Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
winter, gewoon een keertje een marlies kopen. zit heerlijk, ik wil niet anders meer! alleen vind ik het wel jammer dat nu zelfs van die 15-16 jarigen er ook mee aan lopen.. dan wordt het zo normaal, en laat ik dat nou net niet zijn!

dus je gaat ook weer beginnen met afvallen? ik wil voornamelijk van die buik en benen af. de binnenkant van mijn bovenbenen is het ergst! heb jij enig idee hoe ik daar vanaf kan komen?

dread, ik ben wel erg benieuwd naar vrijdag hoor! mocht het negatief zijn dan hoop ik wel dat je vriend er ook aan toe is om zo snel mogelijk stappen te ondernemen.

loslaten, loslaten... waarom moet je het loslaten? vind ik eerlijk gezegd maar onzin. het moet natuurlijk geen obsessie worden maar ik neem aan dat iedereen die stopt met de pil of speelt met de gedachte om voor een kindje te gaan er toch echt wel mee bezig is. je kan me gewoon niet wijsmaken dat er iemand is die niet denkt: "nu is mijn ovulatie, zou ik ongesteld worden enz..." geloof ik niks van!

maar ik moet wel zeggen dat ik er vrij relaxed onder ben.. ik ben nog jong en ik ben er ook gewoon van overtuigd dat ik ooit moeder word, op welke manier dan ook. maar soms heb ik ook van die dagen dat ik veel mensen zie lopen die zwanger en dan denk ik wel: "verdorie nog aan toe!! het is echt niet fair." laatst ook. een collegaatje van me heeft een vriendin. ze is 20 en is gestopt met de pil. want ze wilde zo graag zwanger worden en dan samen met die collega van mij (terwijl zij dat nog helemaal niet wilt) dan zou zij een meisje krijgen en mijn collega een jongen en die zouden verkering krijgen bla bla bla. (sorry, vind ik een beetje kinderachtig gedoe!) ze is een tijdje terug vreemdgegaan met 2 jongens en nu is ze dus zwanger! dus van wie is het dan? van haar eigen vriend of van een ander? that's the question! maar wat ik nog wel het verschrikkelijkst vind is dat dat kind een moeder krijgt die er nog helemaal niet klaar voor is. een moeder die alleen maar de leuke dingen van een baby voor zich ziet.. en..... een vader die waarschijnlijk niet eens haar echte vader is. arm kind hoor!!
Mijn vriend wil ook doorgestuurd worden naar fertiliteitskliniek!! Maar hij had deze weken nog wel ff nodig om rustig aan het idee te wennen ofzo..... ik wou al eerder doorgestuurd worden, maar mijn vriend (en de huisarts) wouden eerst 2e sperma-onderzoek afwachten. Daar had hij nog wat tijd voor nodig, nu niet meer, hij is 'klaar' voor de kliniek..... ik wil vaak wat sneller dan vriendlief..... ondanks dat ik wel eerder wou, vind ik het belangrijker dat hij mee kan komen in het hele proces. Doe het dus liever samen, dan dat vriendlief me niet bij kan houden.......... hahahahaha!! Wat een engelengeduld moet je toch hebben als vrouw of niet dan?!
hé wat goed!! ja je hebt echt veel geduld, knap hoor! maar je hebt wel gelijk.. hij moet er natuurlijk ook klaar voor zijn. echt super joh!! dus jullie wachten tot vrijdag en dan meteen een afspraak maken?
Vrijdag zullen we hoogstwaarschijnlijk wel een verwijzing krijgen en ik ga die middag gelijk al bellen voor een afspraak hoor!!! Hoe eerder, hoe beter..... voor mij dan....... Na 4,5 jaar wil ik toch weleens weten waar ik aan toe ben!
ja tuurlijk, gelijk heb je!! ben helemaal blij voor je! het is te hopen dat het niet te hopen dat het net zo is al bij een gynaecoloog. en dan bedoel ik het lange wachten.. het zou fijn zijn als jullie daar meteen volgende week al terecht kunnen!
Vrijdag hebben we trouwens om 15.30 uur een afspraak bij de huisarts waar we uitslag kirjgen............
Ik heb geen idee wat de wachttijden zijn voor fert.kliniek hier............. laat het jullie zsm weten vrijdag!
Dreadje: goed nieuws dus, dat je vriend ook naar de fertiliteitskliniek wil. Ik bne toch wel benieuwd naar de uitslag van vrijdag. Ik duim heel hard voor je dat er toch nog wel levende spermacellen aangetroffen worden, al zijn het er bij wijze van maar 10, elk celletje is een kansje, toch?!

Wat grappig dat iemand hier schrijft over het ´Secret`-denken. Ik heb dta nl. gedaan en juist in die maand bleek ik zwanger te zijn. Toeval?! Tsja, laten we het daar maar op houden.

Een bh van 190 euro?!!!!! Ik kan dat er echt niet aan uitgeven hoor. Moet dan ook zeggen dat ik bh´s kopen niet leuk vind omdat ik ivm cupmaat naar een speciaalzaak moet en de bh´s daar altijd belachelijk duur zijn. Maar die setjes van MD zijn wel erg leuk altijd. Als ik een normalere cupmaat had, zou ik waarschijnlijk ook wel een paar md-setjes hebben. Gisteren trouwens bij ´Ik hou van Holland´ zeiden ze dat vrouwen gemiddeld per jaar 79 euro uitgeven aan lingerie. Daar zit ik echt way boven...en dan koop ik echt niet vaak lingerie hoor...

Ennuh...afvallen? ik doe mee! Ik mag ivm de borstvoeding niet echtlijnen, maar van de 30+ kilo´s van de zwangerschap zijn er nu 10 af, dus nog minstens 20 te gaan...

Oh ja, met Bram gaat het erg goed. Hij groeit als kool. Morgen komt er iemand van het consultatiebureau, ik ben benieuwd hoeveel mijn mannetje is aangekomen, met al die slagroom die hij bij mij drinkt. Met mij gaat het elke dag wat beter. Ik moet wel rustig aan doen en als ik een stukje heb gewandeld heb ik wle d erest van de avond nodig om bij te komen, maar dat heb ik er wel voor over.

Morgen gaat vriendlief weer werken en moet ik het dus vioor het eerst alleen doen. Vind het best spannend...
goh, ik moet toch ook eens the secret gaan lezen hoor! ik hoor daar zoveel positieve verhalen over en nu dat van jou erbij lode ga ik toch maar eens kijken of ik dat boek te pakken kan krijgen..

ja die 79 euro per jaar hoorde ik ook! ik stond daar echt van te kijken! dan zijn er dus ook vrouwen die soms een heel jaar niks kopen? kan ik me echt niks bij voorstellen.. ik denk dat ik alleen al aan 500 euro zit dit jaar! of ben ik nou zo abnormaal?

misschien een gekke vraag maar wat heb jij dan voor cupmaat? ik heb 85E in marlies dekkers en soms zelfs F. als jij nog een grotere hebt dan kan ik je wel een tip geven als je het moeilijk vindt om mooie bh's te vinden.. de bh's van syl zijn voor de grotere maten. mijn moeder heeft ze in de winkel en ik heb er ook 1 gekocht (80D jahoeee!!) ze kosten rond de 80 euro en zijn echt heel mooi. de zwarte dan hè, ze hebben ook witte en huidskleurige maar die zijn echt verschrikkelijk. op syldesign.nl kun je ze zien.

super dat het zo goed gaat met bram! gewoon alles op je eigen tempo doen, jij bent de baas.. wel spannend dat je het nu alleen gaat doen maar dat kan je best!! succes!!!!
uuuh, ik ben wel iemand die dat gemiddelde bedrag aan lingerie naar beneden haalt hoor...

Met mijn cup 75B kan ik regelmatig een leuk hunkermollertje aanschaffen tussen de 10 en 30 euro...

Ik heb bijv. laatst in de uitverkoop van de hunkermoller-outlet 3 mooie bh's en 6 (bijpassende) onderbroekjes voor maar 50 euro gekocht! Toegegeven, dat was heel erg cheapo. Maar ben ook erg blij met die outlet winkel van de hunkermoller.

Laat dit dan eens een voordeel zijn van een kleine buste!

Ik heb trouwens ooit eens een marlies gekregen en dat zat mij echt voor geen meter, terwijl ik het super mooi vind... Het lijkt dus wel specifiek voor de grotere maten goed te zitten...

Lode, ben ook wel benieuwd wat het consultatiebureau zal zeggen over jullie Bram!

Zo er is ook opeens veel bij gebabbelt intussen! Hier is helaas nog geen sex geweest helaas... Hopelijk strakjes... Toch hem nog eens vastbinden geloof ik...

Was ik gisteren op een kinder feestje, zag ik een oude vriendin, ook al weer met een kind van bijna 2... En dan weet ik dat ik al een paar jaar mijn vriend had, toen het met de hare uit ging. Dus daarna heeft zij een nieuwe gevonden en heeft ze er al een kind van!!! Ik voelde mij opeens weer zo achter lopen...

Ik was ook de enige kinderloze op het feestje natuurlijk... Maarja, moet toch naar de verjaardag van mijn vriendins zoontje... En natuurlijk weer de vragen... Pfff, tja, we kennen ze allemaal.

En ik hoop ook elke maand en ben dan bang dat ik weer teveel hoop en mezelf dan weer er in tegen werk ofzo...

Ik weet ook niet wat nou juist is om te doen... Lastig is dat he!

Maarja, bij Lode ging het goed met het "secret denken".

Geen idee wat dat precies is, maar ga dat dus wel ff opzoeken!!!!
Ik heb al een paar maanden gedacht van deze maand gaat het lukken en was ik één en al positiviteit....... alleen werd ik nooit zwanger............. helaas................
Ik vraag wel een MD voor kerst ofzo. Maar met grotere maten is het wel handig. Hier ook een 80 E (soms DD, hangt van het merk af). Ben benieuwd wat er met mijn voorgevel gebeurt als ik ooit zwanger raak. Volgens mij wordt dat echt buitenproportioneel. Gelukkig heb ik ook een flinke derriere die de boel vast in evenwicht houdt anders word ik echt een tuimelaartje!

Troela en Bloem, inderdaad frustrerend als iedereen om je heen kinderen heeft hoor. En helemaal als er van die mutsen tussen zitten die er zo overduidelijk niet aan toe zijn. Zoals die meid van jou Troela, MY GOD, dat je niet eens weet van wie het is! Hoe is het mogelijk dat sommige uilskuikens kinderen bij de vleet krijgen en dat het, bij de stellen die er klaar voor zijn en zoveel te bieden hebben, gewoon voor geen meter opschiet!

Lode ben jij 30 kilo aangekomen? Wat veel zeg! Maar goed, als er al zo snel weer 10 vanaf zijn komt dat ongetwijfeld ook weer helemaal goed. Ik ken iemand die 35 kilo is aangekomen. Ongelooflijk, en ze at niet eens extreem veel ofzo. Gewoon haar lijf, vocht vasthouden etc. Maar ook bij haar vloog het eraf toen de kleine er eenmaal was. En inmiddels is nummer 2 er (tuurlijk, nog zo eentje die in no-time een 2e op de wereld zet ) maar ze is weer helemaal zichzelf. Misschien op een kilo of 5 na. Nou, dat vind ik heel netjes hoor.

En Troela, afvallen... tja, ik neem mezelf iedere dag weer voor nu echt weer eens te gaan hardlopen. En natuurlijk minder en gezonder te eten. Het schijnt met hardlopen toch het beste te gaan. Maarja, moet je het wel DOEN en niet denken.

Over denken gesproken, ik heb The Secret nog liggen. Moet er nog steeds in beginnen. Misschien pak ik het rond de kerstdagen wel eens op. Heb er nu toch geen tijd voor. Maar of het werkt... Kijk maar naar Dreadje, als iemand de positiviteitspluim verdient is het Dreadlokje. Maar goed, misschien moeten we allemaal tegelijk dezelfde gedachten het universum inslingeren en werkt het dan wel. Samen zijn we sterk toch?

Babietjes was lief vanmiddag! Echt een prachtig zoet meisje. Zwijmel.

Zo, nu echt nog even wat voor mijn werk doen. Stel ik het hele weekend al uit.

Lode, laat je even weten wat het CB over Bram zegt morgen?

Dreadje, mijn duimen draaien alvast voor jullie hoor!

XXX

Oja, heb ik al gezegd dat ik voor mijn cursus geslaagd ben afgelopen woensdag? Met een dikke 8!!!!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
gefeliciteerd winter!! goed hoor!!!

pff heb al heel de dag buikpijn.. net of ik ongesteld moet worden maar dat het niet door wil zetten of zo. erg vervelend! dus ik ga nu onder een warme douche, een tabletje innemen en op de bank liggen..

xx
hoe frappant is dat... ik drukte op 'verstuur bericht' en daar was het!

maar ik vind het wel een beetje vreemd.. mijn cyclus wordt steeds korter. was het altijd netjes 28 dagen, de laatse 3 maanden ongeveer is het steeds korter. nu ook weer 25 dagen. ik hoop niet dat dat een slecht teken is......

dan ga ik nu, de bank roept! en straks lekker grey's anatomy!!!

oh ja, nieuwe nod zet ik maar op 11 december. 25 dagen dus... we zullen zien.
Nou Troela, even vragen bij de gyn op 1 dec. Persoonlijk zou ik liever een kortere cyclus hebben (= meer kansen!) Ik denk niet dat het wat te betekenen heeft hoor, dat je cyclus de laatste paar keer een paar dagen korter is.

Stom trouwens. Dat je weer ongesteld bent. Kruip lekker op de bank! Dikke kus.
ja ik denk dat je wel gelijk hebt.. het zal wel meevallen. en inderdaad, het is natuurlijk wel lekker!!! meer kansen!

ik voel me in ieder geval al weer een stuk beter!
good mornin' lady's!

Ik moet het met winter eens zijn hoor troela, je hebt nu wel meer kansen! Alhoewel je ook een minimum van aantal dagen hebt dat er tussen moet zitten omdat anders het eitje geen tijd heeft om te nestelen.maar met 25 dagen hoef je je daar nog geen zorgen om te maken volgens mij.

Winter: gefeliciteerd met het slagen voor je cursus!

oh enne, mocht het deze maand raak zijn...

we hebben eergisteren een lol onder de lakens gehad, dan zal het zeker van die avond zijn! hihihi ik moet zeggend dat ik deze keer vol positiviteit ben mbt onze kansen deze maand... Zou een leuk sinterklaas kado zijn!
Thanks Bloem!

Wat betreft de lengte van cyclus en aantal dagen voor innesteling van het eitje, dat staat een beetje los van elkaar. Ook 25 dagen kan (theoretisch) te kort zijn. Het gaat er namelijk om dat er tussen je eisprong en je menstruatie minimaal 8 dagen moet zitten (= luteale fase). Dus als jij je eisprong op dag 12, 14 of 16 hebt, bij een cyclus van 25 dagen is dat prima. Maar heb je je eisprong pas op dag 20 bij een cyclus van 25 dagen, dan is je luteale fase te kort. Een eitje heeft dan niet de tijd om in te nestelen. Zo zit het, als ik het goed heb.

Ik heb meestal de eisprong tussen dag 11 en 14 bij een cyclus van 24 tot 26 dagen. Da's dus goed gelukkig.

Super trouwens dat je zo positief bent deze ronde! Helemaal conform The Secret! We gaan voor een surprise met Sinterklaas.

Fijne avond!

xxx
nou hier niet zulk goed nieuws opeens...

Ik kreeg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn zus nu verplicht helemaal plat moet liggen... Ze heeft zich de afgelopen tijd te druk gemaakt en te veel gedaan waardoor de kans op een miskraam vrij groot is...

Ze is nu bijna 4 maanden en ze heeft kort geleden de sleutel van haar nieuwe huisje gehad. Ze is dan ook van het type dat niet stil kan zitten, laatstaan met een nieuw huisje. We helpen haar de afgelopen weken al met inpakken en nu dan dus met klussen, maar dan nog doet ze blijkbaar te veel als wij niet bij dr zijn. Ook slaapt ze maar heel weinig en vertelde ook laatst dat ze vanaf 4 uur in de ochtend niet kon slapen en haar administratie was gaan doen. Daarna dr dochter naar school gebracht en gaan werken. En in de avond weer inpakken. Zo een paar nachten en jullie snappen wel dat wij dit eigenlijk wel zagen aankomen...

Mijn zus is niet te remmen maar nu moet ze wel van dr lijf. De verloskundige is dus bij haar geweest omdat ze tijdens haar werk in elkaar is geklapt van de pijn en naar huis is gestuurd. En toen zei de verloskundige dus dat ze een grote kans heeft op een miskraam als ze nu niet blijft liggen. Maar dan nog is de kans op een miskraam niet weg genomen. Misschien is het zelfs nu al in gang gezet...

Oh, ik vind het zooooo erg! en ik heb haar zo vaak gewaarschuwd, maar ze luistert ook niet! En even voor jullie info; ze heeft geen partner... Dat maakt het dus extra zwaar... Ik heb ook nog eens geen vrije dagen meer en kan ze ook echt niet opnemen (zware onderbezetting) gelukkig kan mijn moeder wel vrij nemen en gelukkig werk ik 4x9 zodat ik er wel van vrij tm zondag voor dr kan zijn... Maar dit gaan geen relaxte december dagen worden voor ons ben ik bang... :(
Ow Bloempje, wat een naar bericht van je zus!!!!!! Ik duim heel hard dat ze geen miskraam krijgt!!!!!!!

Consultatiebureau viel tegen. Ze hebben hem niet eens gewogen, eigenlijk heeft ze hem zelfs nauwelijks een blik waardig gegund. Beetje jammer! Misschien dat ik vd week maar eens binnenloop om hem te laten wegen, ik ben echt zo benieuwd of hij het goed doet!

Troela: Ik heb nu cup 85H dankzij de zwangerschap. Normaal cup 75E/F. Had gehoopt dat ze niet veel zouden groeien tijdens de zwangerschap, maar helaas...Ik dacht dat MD vooral voor klleine maten was, maar nu word ik toch wel erg nieuwsgierig. Hier in de stad zit gelukkig een goede lingeriewinkel met mooie bh´s, maar dsu wel vrij duur. Ach ja, voorlopig koop ik toch alleen maar voedingsbeha´s, haha!
Belachelijk Lode! dat mens is er toch juist voor jou kleine Bram!!! Erg vreemd dat ze er amper naar heeft gekeken! Ik kan me de teleurstelling heel erg voorstellen...

Dank voor het duimen lode, mijn zus zal het erg hard nodig hebben ben ik bang...
Hoi meiden,

Ik heb even "babypauze" genomen maar meer omdat ik een beetje dol werd van mezelf. Nu was vriend toch op vakantie en dan zijn er weinig kansen op een baby. Altans van hem dan grapje..Maar inmiddels is hij weer terug en we hebben ondanks zijn jetlag die nacht stomende sex gehad hihihi. Dus de kansen zijn weer wat vergroot. Maar ook weer niet helemaal. Hij rookt en heeft vast en zeker op vakantie flink zijn best hiermee gedaan en heel ongezond gegeten (ik hoorde al iets over veel vlees en weinig groenten).

Tja en over dat loslaten gesproken, dat is bijna onmogelijk. Overal waar je komt zie je ouders met kinderen. Tja en dan trekt er toch een steekje door je buik....

Tjee Bloempje, wat heftig van jouw zus. Ik hoop dat het goed gaat aflopen! Sterkt meid.

Groetjes Inci
Lode, wat gek! Je gaat toch speciaal i.v.m. Bram of alles goed is met hem. Ik vind het maar vreemd hoor!
Hey inci, we waren tegelijk!

Heerlijk he. stomende sex! en maar goed om te bedenken dat het 3maanden duurt om een zaadcel te maken, dus misschien heb je nog een goede te pakken...

Enne, thanx voor de sterkte...

Ik weet ook niet zo goed hoe ik mijn zus nu het beste kan helpen... Ja, ik kan haar werk uit handen nemen enzo, maar uiteindelijk zal zij zich rustig moeten houden. En ik hoop zo erg dat ze dit nu ook zal doen....
ha bloempje, ik moet toch sneller leren tikken geloof ik.

Jouw zus heeft nog een ander kind en ook nog geen partner. Dan is het natuurlijk moeilijker om rust te nemen. Ik hoop ook dat ze elk momentje rust gaat pakken die ze maar kan! Is ze zelf ook niet ongelooflijk geschrokken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven