VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Goedenavond! Ik kom even heerlijk mijn weekend afsluiten. Ik heb echt zo'n lol gehad! Gisteren lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en intocht Sint geweest. Gezellig met 4 stellen vrienden en daarna lekker chocomel en champagne gedronken met hapjes en lekkers bij ouders van vriendin die naast intocht stek woont. Daarna 3 stellen mee naar ons huis om te eten en heerlijk relaxed gegeten en gekeuveld. Was echt een leuke dag en sowieso leuk om de Sint periode in te luiden met een glaasje champagne :-)

Vandaag verder gekeuveld, vader naar vliegveld gebracht en weer schoentje gezet. Frequentie is hier weekend schoen zetten als in zaterdag en zondag en dan woensdag nog een keer doordeweeks. Geen dure dingen hier, kleinigheden en als we Sint vieren met schoonfamilie worden ze al zat verwend. 5 december doen we ook een kleinigheidje nog in schoen want ook wij vieren nog eens kerst met mijn familie. Gister zat er een plastic gereedschapsriem in schoen van mormel a la 1.99 en een princessen schrijfsetje (liniaal, gum, potlood en slijper) in schoen van Loeder ook zoiets. Vandaag kleurboeken van Cars & Princess van Zeeman vandaan a la 1 euro en dat is zo prima. Woensdag krijgen ze denk ik allebei Playmobildoosje.

Ik denk niet dat kindjes verwend worden door ons, maar wel door mijn familie. Schoonouders en ouders kopen wel vaak dingen voor ze en ze krijgen best veel. Ze zijn wel heel blij met alles wat ze krijgen, zo is het niet, maar daardoor kopen wij dus nooit speelgoed voor ze. (Omgekeerde vorm van overcompensatie dus ) Wel krijgen ze vaak een boekje van ons en wij verwennen ze meer in inderdaad lekker samen op pad en een Hema worstje scoren (yuck) of lekker een kopje koffie ergens samen drinken.

Oh door verhaal van Ely vind ik playmais stukken minder leuk! Ik dacht nog dat het best leuk zou zijn, maar als uberknutselmoeder het niet ok vindt, dan is het vast spul from hell! Lien, ik zou er niet aan beginnen dan.

Athena, klinkt als een geslaagd feest (ondanks logo take 4). Lief zeg dat ze zo zoet aan het spelen waren met de Cars baan. Ik ben benieuwd hoe het is met je werkperikelen nu?

Multiply snap ik nog steeds niet aangezien ik ook het idee heb dat er gewoon random mailtjes af en toe mijn kant op word geschoten. Niet echt heel ordelijk??

Pebbles, wat een bericht van je vader. Weer een zorg op je bordje en de onzekerheid is niet zo fijn. Sterkte meid en wat een rotstreek zeg van die zogenaamde vriendin van je zus!

O ja, Loeder heeft een wiebeltand. Ik vind het maar een raar fenomeen. Ze heeft hele kleine tandjes en gister zei ze opeens tegen me dat ze voelde dat er een tand in haar tandvlees zat. Waarop ik haar natuurlijk aankeek alsof ze helemaal wappie was :-S. Beetje jammer want het was dus echt waar want achter haar melktandje zit dus een grote mensentand! Nu wiebelt haar voortand heel erg en andere begint ook dus ze is er onwijs door gefascineerd en zit er de godganse dag aan te wiebelen. Loeder wil opeens ook allemaal appels eten aangezien ze heeft gehoord dat daardoor uitgaan van tand bevorderd wordt. Ik vind het maar een raar fenomeen en dacht dat het nog veel langer zou gaan duren!

Hier geen saunaplannen met optimel want eigenlijk drinken wij geen optimel. Dus ook maar aan de optimel :-)

Wel dus deze kerst huisje in Oostenrijk met sauna enzo, dus daar maar flink stomen.
ik zie je hyves verhaal wel staan hoor Ely! Grappig!

En leuke foto's Wind! Ik blijf erbij dat die Bries stiekum een half jaartje ouder is hoor. Wat een kerel.

Ik snap MP ook nog niet helemaal. Ik klik nu vaak alle blogs maar aan om te checken of iemand gereageerd heeft maar dat is ook niet waterdicht.

MP verwar ik ook nog wel eens met Marktplaats, dus als jullie er hier over beginnen levert dat soms grappig postings op.

Athena, ik heb dus wel was maar ik heb dan 6 pakjes nodig om dat stangetje mee af te dekken. Geen optie dus. Ik bedoelde dat andere goedje. Moet ik even voor terugbladeren.

Jullie dag klinkt geslaagd! En wat heb jij veel gebakken, petje af hoor!
Waar zie je dat dan staan, Nathje?

Vrolijk en Athena.. jullie dag en weekend klinkt ook goe-hoed!~

En een huisje in Oostenrijk met de kerst ook!

Wij zitten in Landel 't Loo... ook heel veel zin in.

Zo... kalender is af en besteld.

Balen dat je nergens weekkalenders of maandkalenders kunt maken met een riante schrijfruimte. Want aan deze heb je nog niets.
Gevonden!
Ik heb het door, denk ik

Als je op MP op alle lopende topics een reactie plaatst dan komt het topic te staan in je inbox. En wanneer ze daar in staan moet je ze niet meer verwijderen want dan krijg je die update wanneer er door iemand gepost is. Dan zie je dus dat het vetgedrukt is.

Dusss.. overal posten en daarna nooit meer je inbox legen.

En inloggen op MP in je inbox.
Ik zie dat hyves verhaal niet. Wil het wel zien.

Vrolijk, hoe is het met je vader eigenlijk?

En Wind, dat vind ik ook jammer, dat die kalenders zo weinig ruimte hebben!
Irritant hé?

Op de homepage, Morrie.
ik was een bericht aan het typen op MP en toen zag ik jullie reactie tussendoor verschijnen. Dat is wel handig en zou je in theorie nooit meer mosterd hoeven zijn.
Hehe, gevonden.

Balen zeg, ik mis zo echt heel veel belangrijke informatie
Harrie wil naar bed, ik ook. Maar ik wil eerst nog even opruimen beneden zodat we de week een beetje opgeruimd beginnen. Ga nu dus maar snel naar beneden voordat hij zijn bed in rolt zonder een vinger uitgestoken te hebben .
En daar komt 'ie weer Dropje:

.
Morning!

Die playmais is juist wel heel leuk, Ely is uberknutselmoeder en daardoor neemt ze geen genoegen met lange halen snel thuis. Als je het niet te nat maakt is het echt geweldig spul. Gewoon doekje beetje vochtig maken en knutselen maar. En afgeven? Dat heb ik nog niet meegemaakt. Maar goed, koters hebben op NSO en bij buren met het spul gespeeld, hier thuis nog niet. Ze maken wel echt heel leuke dingen en ik vind het leuk voor Kiloknaller omdat het ook een beetje opschiet, hij heeft nooit echt veel geduld .

Nu even BNJMN naar creche en dan weer solliciteren. Je kan er maar druk mee zijn, als werkeloze .
Goedemorgen! Zo, vandaag even het kantoor opruimen. Het is hier een bende. Ondertussen is hulp thuis aan de slag dus twee vliegen in 1 klap

Succes straks Lien!
Go lien, zet 'm weer op zo meteen!

Nath, dat spul waar ik het over had is dit:

Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen. Ga maar eens een bak koffie scoren en rustig op de bank opdrinken, schurk is met oma een boodschap aan het doen.
Aha, dat spul heb ik in mijn handen gehad, ja. Maar dat was meer voor aften en de mevrouw van de drogist zei dat het vreselijk pijn deed om het aan te brengen. Toen maar teruggezet want op nog meer pijn zat ik niet te wachten

Toch lief van je dat je zo meedenkt. Ik heb trouwens het idee dat het langzaam iets beter wordt. Hopelijk geneest het nu en heb ik straks eelt op mijn tong.
Gaat vanaf vandaag Boef volop aan de bak wb school? Ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.
MP sucks. Hoe moeilijk is het om a la MSN en VF de topics gewoon op volgorde van laatste reactie te zetten, ipv op openingsdatum? En hoe meer topics er komen, hoe lastiger het wordt want als iemand op een ouder topic reageert zie je dat dus gewoon niet.

Wind, wat jij noment helpt ook niet; ik krijg ook geen updatemailtjes van topics waar ik op gereageerd heb.

Maar ik krijg dan wel weer mail over je sintfoto's (die erg leuk zijn ).

Pebbles, hoe gaat het met je? Ik hoop heel erg dat het allemaal meevalt met je vader, maar alleen al de schrik is wel het laatste wat jullie nu verdienen zeg. Sterkte!

Nathje, dat aftenspul zou ik er niet op doen. Dat doet namelijk inderdaad Heel Erg Pijn (maar het helpt wel, tegen aften dan).

Playmais is wel ok als je het niet te nat maakt idd. Maar ja, dan is het af en zijn ze uitgeknutseld en dan heb je grote lelijke knutseldingen van lelijke felle kleuren maisbrokken in huis die natuurlijk niet weggegooid mogen worden

Ik ga maar eens verder met mijn lijstje nuttige dingen die ik allang gedaan had moeten hebben!
quote:Mille schreef op 17 november 2008 @ 12:34:

Playmais is wel ok als je het niet te nat maakt idd. Maar ja, dan is het af en zijn ze uitgeknutseld en dan heb je grote lelijke knutseldingen van lelijke felle kleuren maisbrokken in huis die natuurlijk niet weggegooid mogen worden

hoe herkenbaar
Mijn vader heeft naar nu blijkt op meerdere plekken een verwijdde (?) lichaamslagader. Ook in zijn beide benen. Volgens de arts is het een tijdbom in zijn lichaam, de aderwand is op die plekken opgerekt en dun. Aneurysma van de aorta is de medische benaming. Het is bij toeval ontdekt, mijn vader had het volgens mij liever niet geweten. Het kan (moet) geopereerd, een operatie die in geval van mijn vader alleen in een academisch ziekenhuis kan plaatsvinden. Een zware operatie ook, met risico's en een behoorlijke herstelperiode.

Mijn vader is geschrokken, ik ook. Maar, hij is naar zijn zeggen niet van plan er 'ertussen uit te knijpen' als antwoord op mijn uitgesproken angst op korte termijn geen ouders meer te hebben. 27 november heeft hij nogmaals ct-scan en echoscopie, nu dus ook van lager gebied, benen. Op 1 december weer een gesprek met de vaatchirurg om alles op een rijtje te krijgen.

Ik heb een folder van de hartstichting gelezen en vind het zorgelijk. En weet eigenlijk even niet wat ik er nu nog meer over moet zeggen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aneurysma
Pebbles, dat is toch best schrikken lijkt me. Een tijdbom....dat wil je niet horen en niet weten. Ik vraag me ook af hoe dat dan zit met dat het op meerdere plekken voorkomt. Moeten ze dan op al die plekken opereren?

Aan de andere kant: gelukkig kán er geopereerd worden.

Moet nog even jouw link lezen van wikipedia. Ga ik nu doen.

Athena, hoe heeft Boefje het op school gehad vandaag?

Nathje, wat ik nog wilde zeggen, gisteren heeft Schorrie echt een hele tijd Sintradio geluisterd op de site van het sinterklaasjournaal. Echt heel leuk, ik hoorde veel liedjes waarvan ik vergeten was dat ze bestonden. Ondertussen deed hij spelletjes op de Sesamstraat site. Het verbaast me hoe snel hij dingen oppikt op de pc. Ik had hem er tot nu toe achter vandaan gehouden dus hij kon nog niet eens muizen, maar binnen een paar minuten had hij het door!

Dat playmais valt gelijk weer af nu Mille me gewezen heeft op die lelijke bouwwerken die je moet bewaren. Ik moet er niet aan denken. Ik houd het maar weer om het Lego, die bouwwerken zijn nog leuk om naar te kijken .
Gats Pebbles, hier word ik toch wel een beetje niet goed van. Laat staan hoe jij dit leest. Klinkt niet fijn. En wat duurt het dan lang voordat hij op gesprek kan komen, je zou toch willen dat dat morgen kon, ipv over 2 weken.
Bah Pebb, inderdaad een heftige en zorgelijke aandoening :-[. Wel goed dat je je zorgen hebt uitgesproken en ook fijn te horen dat je vader niet z'n hoofd laat hangen. Bah, echt ellendig weer. Sterkte en ik hoop dat jullie je hier zo goed als mogelijk doorheen weten te slaan.
Pyralvex ken ik ook, idd in combinatie met aften. Gemeen goedje. Helpt tegen aften, maar ik zou het niet opsmeren als je tong - gevoelsmatig - al open ligt.

Peb, vervelend zeg . Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

Ik had toch een poos geleden verteld dat mijn pa wondroos had in zijn been? Het bleef en bleef maar dik en paars en blauw en zwart en zo. Via de huisarts andere medicijnen gekregen, toen doorverwezen naar het ziekenhuis, daar hebben ze uiteindelijk geconcludeerd dat de wondroos over is, maar dat alle aderen in zijn been nu kapot zijn door de wondroos. Nu heeft hij om zijn been een drukverband, moet om de zoveel tijd worden verwisseld en naar verwachting moet hij er tot de jaarwisseling mee rondlopen. Nu heeft hij ineens onder zijn ene oor ook nog eens een rare bult, soort duivenei, de arts die zijn been heeft behandeld heeft hem aangeraden ook daarnaar te laten kijken want hij vond het maar niets. Pa wordt in januari ook al weer 74, met dit soort akkefietjes word je toch weer met je neus op de feiten gedrukt.
Peb, dat is niet niks, nieuws van je vader

Playmais is wel leuk om mee te spelen, maar het jammere er aan vind ik, dat het dus een keer spelen is en dan klaar.

En bij mij gaf het dus af, terwijl ik wel het originele spul had.

Maar op zich wel grappig dus.

Even trotse moeder spelen hoor... Zootje is een badje verder met zwemles!

Wat wel weer gelijk voor een probleem zorgt, want nu moet ze op maandag van 16.00 tot 17.00 uur zwemmen.

Is dus op een werk/NSOdag dus niet handig!

Zorro opperde al om de NSO dan te stoppen.

Die jongen komt echt van Mars hoor, hij heeft nog niet echt door hoe dat werkt met wachtlijsten enzo.

Maar ja, wel dus een paar maanden betalen, voor jan lul

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven