Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
quote:kruithofje schreef op 18 mei 2016 @ 10:29:

Kom net dit forum tegen en het lijkt me erg leuk om mee te doen.

Misschien wel een beetje laat..

Maar ik zie allemaal verschillende dingen voorbij komen..

Iemand tips/ideeën waar ik nu nog mee kan beginnen?

Misschien met halve bedragen en dan de bingovariant?

Ik ben alleenstaand dus op de ''officiële'' manier red ik het niet.

Ik doe het nu als volgt:

1 t/m 26

1 t/m 26

En dan bekijk ik elke keer wat ik die week kan afstrepen.

Leuk dat je mee wilt doen!

Succes!
quote:kruithofje schreef op 18 mei 2016 @ 10:29:

Kom net dit forum tegen en het lijkt me erg leuk om mee te doen.

Misschien wel een beetje laat..

Maar ik zie allemaal verschillende dingen voorbij komen..

Iemand tips/ideeën waar ik nu nog mee kan beginnen?We zitten nu in week 20, dus nog 32 weken te gaan. Maak een bingokaart van 1 t/m 32 en kies je spaarmanier (hele bedragen, halve bedragen of maandbedragen zoals ik) en bingo gezellig met ons mee!
Leuk! Ga ik vanavond meteen doen!
Ik loop iets voor omdat ik iedere 20ste van de maand, salaris, meteen de 4 weken af streep maar zit nu op €473. Heel blij mee!
Wij lopen ook iets voor, man loopt 3 weken voor en ik 4. Dat komt omdat we pas belasting teruggaaf hebben gehad. Nu samen 919, maar wij sparen het dubbel dus hopen eind van het jaar €2756,- te hebben gespaard.
Jippie ik loop weer bij!! Ik had nog geld over van deze maand.

In mijn uitgaven bestand begint de nieuwe maand op de 20ste ivm mijn toeslag. Het geld wat ik over had heb ik gebruikt voor de pot. Daar nog €15 bij gedaan en nu loop ik weer gelijk :D. Nu 20 weken afgestreept.

En dan te bedenken dat ik opnieuw was begonnen na er 150 euro uit te hebben gehaald voor kleding.

Stiekem wel een beetje trots.

Succes allemaal.

Ik zit nu op €226,- vd €702

Ik doe de bingo variant en dan 1 t/m 26 en nog een keer 1 t/m 26, anders is het voor mij (alleenstaand) niet te doen. Ik spaar daarnaast ook nog een vast bedrag per maand!
Goed bezig Ladenkastje.
quote:grutt schreef op 21 mei 2016 @ 12:41:

Goed bezig Ladenkastje.Bedankt
Het is weer zondag :-)

Ik maak mijn spaarbedrag volgende week over. Ik heb erg veel reiskosten gehad deze maand en ok, ook teveel leuke dingen gedaan dus ik ben blut .
ik ben weer bij

sta nu op 400 euro.
Ik loop een aantal weken op achter, maar hoop deze komende weken langzaam weer bij te komen. Het heeft er even naar uitgezien dat het blik open moest, maar hij is nog intact.

Er zit nu ongeveer 300 euro in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb een nickchange gehad, maar nog netjes bezig. Ongeveer 800 in de pot.
Ik doe ook nog steeds mee. Zit nu op 560 euro. Wij kijken per week welke we wegstrepen. Hoog en laag gaan hier redelijk gelijk op
Mooie bedragen lees ik hier al! Ik heb wel een stuk minder maar ben voor mijn doen ook al lekker op weg. Normaal maak ik op maandag mijn bedrag over maar krijg morgen loon (en vakantiegeld) dus doe het deze week morgen, aangezien ik nu nog maar 9 euro op de rekening heb en graag de wat grotere bedragen aan wil pakken.
Gisteren compleet vergeten! Moet even kijken welk bedrag ik kan overmaken.

Vrijdag weer salaris maar ook nog wat uitgaven deze week.

Even rekenen!!!
Ik loop een beetje achter, maar vandaag mijn geld gehad (ook gelijk mijn vakantiegeld!) dus ik ga morgen pinnen zodat ik weer bij loop.
Toch maar € 40,- overgemaakt, op hoop ban zegen dat ik niks hoef terug te boeken

Vrijdag moet m'n auto naar de garage voor een nieuwe distributieriem... Hopen dat m'n geld binnen is als ik de rekening moet betalen
Iedereen is lekker aan het sparen. Klinkt goed

@Fruity-Pebbles, ik hoop voor je dat de rekening mee valt een auto reparatie is nooit leuk.

@lientje, goed dat je t blik niet open hebt getrokken. Die achterstand komt vanzelf wel en zo niet dan heb je aan t einde van het jaar toch nog een mooi bedrag extra gespaard!

@iedereen, soms zie ik dat mensen geld storten uit bijv. Vakantiegeld/bonus of euroclix. Gebruiken jullie dit geld normaal dan niet om te sparen? Bij mij is het echt extra sparen is dat het bij jullie ook of vervangt t bij sommige t normale sparen?
Oh ik moest nog geld overmaken, vergeten! Ga dat morgen doen!

@miesje: ik heb niet heel veel mogelijkheden tot sparen. Zie dit als uitdaging om een jaar vol te houden zonder aan de rekening te komen. Ik probeer altijd ook wel gewoon wat te sparen maar met een niet heel erg ruim salaris, hoge ziektekosten en alleen wonend kom ik vaak ook gewoon maar net rond. Van de gewone spaarrekening gaat dus regelmatig wat terug eind van de maand. Voor mij de uitdaging om hier af te blijven. Doe het dus wel naast elkaar maar zonder vakantiegeld of extra inkomsten als euroclix, mp verkoop etc is het wel moeilijk om aan de hogere bedragen te komen dus ik gebruik dat er wel voor. Nu ik vakantiegeld heb kan ik mijn vakantie af betalen, wat hogere bedragen wegstrepen en een deel spaar ik dan op de gewone spaarrekening. Dus voor een deel vervangt het een beetje het gewone sparen, maar doordat ik het ernaast doe spaar ik denk ik toch wat meer dan normaal
Herkenbaar happy owl. Wij sparen ook een vast bedrag elke maand, maar daar wordt regelmatig wat van terug geboekt, gemeentebelastingen van betaald, autoreparaties en vakanties e.d. meestal hebben we eind van het jaar hetzelfde op de spaarrekening als aan het begin van het jaar, dat wordt nooit echt meer. Nu doen we dit ernaast, en hier blijven we vanaf en hebben we straks echt een spaarpotje. De bedoeling is ook om als het lukt dit elk jaar te doen en zo over een paar jaar de keuken tegen verbouwen.

Wij sparen de hoge bedragen ook voornamelijk van extraatjes zoals belastingteruggave, koopzegels e.d.
In elk geval het vergeten bedrag nog even snel overgemaakt, weer 26 euro erbij!
Hier ging het even een paar weken de mist in. Ik wilde niet zoveel contant geld in huis, dus bedacht de vijfhonderd die ik had als boodschappengeld te gebruiken en dan op een aparte spaarrekening de vijfhonderd te storten. Nou ja, dat werd, chaos, nu voor elkaar.

En totaal bedrag nu op 587.

Daarnaast gaan de ah boekjes ook goed, bijna vier vol, dus dit zijn allemaal prettige spaarpotjes.
Ik heb vast 20 euro gepint voor erbij, marktplaatsverkoop.
Volgend jaar ga ik pinsparen op 5% zetten en elke week aftoppen van de lopende rekening. Ik denk dat ik dan ook veel extra kan sparen, zonder dat ik al het geld in huis heb. Maar ik maak eerst deze challenge af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven