Help, ik wee t het niet meer, wat moet ik doen?!?!?

17-11-2008 10:32 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
He Lialak, ik ben heel benieuwd wat er uit je gesprek met die vriend gaat komen. Ook ik hoor alarmbellen rinkelen... maar het feit dat jij geen naar onderbuikgevoel hebt tov je eigen vriend telt voor mij ook wel mee. Of heb je al wel een tijdje een 'er klopt iets niet'-gevoel?

Hoe dan ook, als er geen duidelijkheid komt vanmiddag zou ik inderdaad naar je vriendin toestappen. Niet om te klikspanen, maar om de waarheid boven tafel te krijgen (wat iemand voor mij zei: het redden van de eigen relatie zal in die situatie toch voorgaan). Veel succes!
Wat een rotsituatie.

De tip om dit probleem aan je vriendin voor te leggen, vind ik een hele goeie. Een van jullie beiden wordt bedonderd, en zolang je niet weet wie het is, kunnen jullie elkaar steunen. Als jullie allebei ervan weten, kunnen de mannen elkaar veel minder goed beschermen, omdat de vrouwen dan in ieder geval geen geheimen voor elkaar hoeven te hebben.

Daardoor krijg je eerder de waarheid boven tafel, en hoeft jij je niet medeplichtig te voelen als je vriendin bedrogen is, en kun je op de steun van je vriendin rekenen als jij zelf bent voorgelogen.

Het is hoe dan ook fijn om hier niet alleen in te zitten. Twee staan sterker dan een, en het is zeker dat er iemand opgevangen moet worden aan het eind van dit verhaal.

Stel dat je vriendin degenen is die bedonderd wordt, zou je dat dan voor je kunnen of willen houden, terwijl jullie in dezelfde vriendenclub zitten, en je weet wat er gaat gebeuren als jullie weer eens van huis zijn? Dat zou mij heel zwaar vallen, en ik moet er ook niet aan denken dat mijn vriendinnen hiervan zouden weten en niets zouden zeggen.

Heel veel sterkte!
quote:lialak76 schreef op 17 november 2008 @ 14:18:

Ja dank je wel.... Gek he dat ik zometeen een topic open voor een vriendin, en dat ik het zo rot voor haar vind, terwijl het zometeen mijn vent is die me aan alle kanten belazerd... Ik hoop zo dat het niet waar is want ik heb altijd gedacht dat het mij niet zou overkomen! Ik zou het zo ontzettend stom vinden van mezelf!

Eerst vanmiddag maar even heel sterk zijn!Zet hem op meis!
Succes meid! Wat een rotsituatie zeg :(. Vind persoonlijk het verhaal van je vriend wel geloofwaardig, maar zou ook absoluut zekerheid willen hebben als ik jou was. !!!!
Sterkte lialak!
Ook van mij een dikke knuffel. Ik hoop dat alles met een sisser afloopt.

In mijn verleden werden dit soort zaken altijd een drama: zodra er andere mensen bij het vreemdgaan betrokken raken is de ellende niet meer te overzien. Als je het vertelt krijg je ruzie, als je het niet vetelt krijg je ruzie: eigenlijk is er geen goede oplossing voor dit soort problemen. De enige oplossing is absolute discretie van de vreemdganger. En wie de vreemdganger ook was: discreet is hij zeker niet geweest.

Hoewel er ook in dit geval nauwelijks een goede uitkomst mogelijk is, duim ik hard voor je dat de boel zich oplost zonder al teveel en al te ernstige slachtoffers. Sterke vanmiddag!
Ergens toch wel raar dat vriendlief zo snel toegaf dat het de string van de minares van de vriend is geweest.

hij had het ook kunnen afdoen als een flauwe grap van de vrienden om to en vriend op stang te jagen,immers is dat het meest gebruikte smoesje in deze situatie,s net als een gekregen condoom enz
-
quote:lialak76 schreef op 17 november 2008 @ 10:32:

Kan geloof ik nooit meer leuk doen tegen hem, of als ze gewoon leuk samen als stel zijn. Voor mij hangt er altijd die schaduw boven!Ik heb het een paar keer meegemaakt dat ik als eerste op de hoogte raakte van vreemdgaan. Als ik echt close ben met allebei zit er voor mij maar één ding op: of de persoon in kwestie vertelt het zelf, of ik doe het. Ik ga iemand die mij na staat niet voor de gek houden.
quote:lialak76 schreef op 17 november 2008 @ 15:24:

Weet van een andere vriend dat ie ook is geweest. En heb idd veel sigaretten in de vuilnisbak gevonden en ook een zooi in huis zelf. Maar ja ik zet nu overal m'n vraagtekens bij...

Rond 5 uur ga ik er heen. heb vriendin proberen te bellen wil haar toch op de hoogte brengen, maar voicemail staat aan... Jullie horen nog van me!Dat zou ik niet per telefoon doen. Ik zou het eigenlijk helemaal nog niet doen: je weet niet wat er gebeurt is, en een partner betichten van vreemdgaan betekent vaak het einde van de vriendschap, zeker als vriendin en vreemdganger besluiten door te gaan. Jij bent dan altijd de persoon geweest die een dip in hun relatie heeft veroorzaakt. Onterecht natuurlijk, maar dat soort gevoelens zijn moeilijk weg te redeneren.
Aanvulling: ik zou dus wachten tot je meer weet, en niet voortijdig je vriendin ongerust maken en je vriendschap in gevaar brengen.
Sterkte Lialak!

Wat ik me toch ook afvraag...waarom sliep die vriend in jullie bed en waar zou jouw vriend slapen dan?
t zal wel
quote:Parnell schreef op 17 november 2008 @ 15:29:

[...]

Dat zou ik niet per telefoon doen. Ik zou het eigenlijk helemaal nog niet doen: je weet niet wat er gebeurt is, en een partner betichten van vreemdgaan betekent vaak het einde van de vriendschap, zeker als vriendin en vreemdganger besluiten door te gaan. Jij bent dan altijd de persoon geweest die een dip in hun relatie heeft veroorzaakt. Onterecht natuurlijk, maar dat soort gevoelens zijn moeilijk weg te redeneren.

Maar als ze haar vriendin inlicht voor ze hem spreekt, dan is het geen inlichten, maar dan kan ze haar dilemma voorleggen: dit is er gebeurt, en dit zegt mijn vriend ervan, ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Een van de mannen probeert hier misbruik te maken van het feit dat mensen zich liever niet in dit soort zaken mengen, en probeert ergens mee weg te komen onder het mom van zeg maar niks, want het zijn jouw zaken niet. De groeten, zou ik denken.

De kansen lijken me 50-50 dat to hier zelf degene is die bedonderd wordt.
quote:Parnell schreef op 17 november 2008 @ 15:34:

Aanvulling: ik zou dus wachten tot je meer weet, en niet voortijdig je vriendin ongerust maken en je vriendschap in gevaar brengen.Mee eens..
Jeetje Lialak, wat een verhaal. Ik hoop van harte dat het niet jouw vent is die loopt te rollebollen, maar hier komen hoe dan ook verliezers van.

Als ik jou was zou ik doen wat hier al eerder geschreven is. Bel je vriendin en zeg haar dat je een string hebt gevonden en nu ruzie hebt met je vriend. Meldt gewoon nog even niet dat hij haar vriend heeft beschuldigt. Je bent dan niet helemaal eerlijk, maar ik zou eerst even uitzoeken wie van de twee vreemd gaat, voordat je ook haar leven op z'n kop zet.

Maar als blijkt dat het toch haar vent is die vreemd gaat, dan zou ik het zeker vertellen. Al helemaal als ze al op de hoogte is van die string. Wel zou ik met bewijzen komen, want in de liefde is het vaak: shoot the messenger.

Succes dadelijk!
quote:Parnell schreef op 17 november 2008 @ 15:34:

Aanvulling: ik zou dus wachten tot je meer weet, en niet voortijdig je vriendin ongerust maken en je vriendschap in gevaar brengen.

Ikke niet. Ik zie niet in waarom je vriendschap in gevaar brengt door gewoon eerlijk te zijn wat je hebt gevonden en je vriend je heeft verteld. Daarbij maak je zorgen of het waar is of dat je vriend vreemdgaat.

Zoals iemand eerder schreef. Samen kunnen ze jullie moeilijk bedonderen dan dat je het een je eentje probeert uit te vogelen.

Daarnaast ik zou heel verdrietig zijn als mijn vriendin met een mededeling komt dat mijn vriend vreemdgaat maar ik zou hget willen weten en niet boos op haar worden. Waarom zou je boos worden op haar?
quote:Julus schreef op 17 november 2008 @ 14:10:

Bronny, dat zei ik ook maar daar reageert niemand op..

maar was dus ook mijn gedachte.

Dat het vriend zelf is die vreemdgaat?

Dat zei ik meteen in mijn eerste posting.

Als het niet zo is dan vind ik het bijna nog raarder dan als het wel zo blijkt te zijn.

Of bedoel je dat niet Juul?
Volgens mij bedoelde ze dat die string daar expres is achtergelaten door dat meisje, om de boel op scherp te zetten.

Geen idee of dat klopt, maar als het zo is, dan is het aardig gelukt.
anoniem_58979 wijzigde dit bericht op 17-11-2008 16:42
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Nee, ik denk dat Juul bedoelde van de "expres achtergelaten string". En dat denk ik ook..het eerste wat ik dacht was; wat een kreng! Wat een k* streek om je string achter te laten..Want kom op, die vergeet je echt niet. En anders roep je snel bij het wegrennen naar de deur; pak m'n string, die ligt hier nog ergens!

Tja, en wie van de mannen het heeft gedaan...er waren er nog meer hé...en daar hoor je niks over. Die kan ze ook aan de tand voelen om achter de waarheid te komen.

En dat hij z'n bed niet heeft verschoond snap ik wel. Want dat had vragen opgeroepen...
quote:madamemicmac schreef op 17 november 2008 @ 16:41:

En dat hij z'n bed niet heeft verschoond snap ik wel. Want dat had vragen opgeroepen...Zo kun je het ook bekijken ja. Ik zou waarschijnlijk blij zijn dat mijn vriend het bed heeft verschoond en dat we een lekker vers bed hebben. Maar goed zo kunnen we overal wel een verklaring voor bedenken. Ben benieuwd of het echte verhaal boven tafel komt.
Kun je die string niet bij dat meisje gaan brengen ? Zeggen dat je " alles weet " is vast genoeg voor haar om toe te geven met welke man ze nou aan de rol is geweest .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dingen achter laten is zodat je kunt bellen om nog eens langs te komen je bent tenslotte wat vergeten.

Bij onsjes was ik erg erg allert op, en alles mee geven, geen excuus om nog eens langs te komen.
T.O. zit nu waarschijnlijk bij die "vriend". Ik ben benieuwd of hij alles gaat opbiechten. Man man, wat zou ik kwaad zijn. Die twee kerels kwamen er niet meer uit tot de waarheid boven de tafel was! Ik zou ze samen laten opdraven en mijn vriendin inlichten.

Vooralsnog zegt ook mijn gevoel dat T.O. degene is die hier beduveld wordt....maar life works in mysterious ways.

Veel sterkte Lialak!
quote:Alba schreef op 17 november 2008 @ 16:41:

Volgens mij bedoelde ze dat die string daar expres is achtergelaten door dat meisje, om de boel op scherp te zetten.

Geen idee of dat klopt, maar als het zo is, dan is het aardig gelukt.Ah ok, wat een ranzig idee!
gewoon een indirecte versie van "zijn vrouw inlichten". sommige minnaressen pakken de telefoon, of printen alle mails uit en sturen die anoniem, anderen laten "bewijsmateriaal"achter. idd in de hoop dat de vrouw hem er uit kinkelt, of omdat ze boos zijn omdat manlief aangeeft de affaire te willen beëindigen...

Dus of dame in kwestie was redelijk bezopen en een enorme sloddervos, of To is degene die al maandenlang belazerd word door haar trouwe lobbes die en passant ook nog ff zijn beste vriend de schuld in de schoenen schuift.

Zeg gewoon tegen die vriend dat je over twee dagen zijn vrouw gaat inlichten dat ie vreemdgaat, en zie wat er gebeurt. vraag me namelijk af of loyaliteit van vrienden zo ver gaat dat ze hun eigen relatie op het spel zullen zetten. Dus of vriendlief gaat jouw vriend onder druk zetten om leugen recht te zetten als hij de dekmantel was. Of hij gaat jou onder druk zetten om niets te zeggen, als hij wel zelf de boosdoener is. of de heren schuiven naar elkaar, en in dat geval zou ik dus contact opnemen met de eigenaresse van de string, die er alle belang bij heeft om eerlijk te zijn, omdat zij juist een relatie om zeep lijkt te willen hebben. Zij heeft er niets aan als de verkeerde 'vreemdganger"er door zijn vrouw uitgebonjourd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven