Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een verzoek gedaan om je posting weg te laten halen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heb je de katten zelf getrimmed of het bij een trimsalon laten doen?
Hey thanks !

Ik was bij bergje/zonnetje, en toen enig knip & plak werk verricht..:) Ik heb het album al verwijderd, stonden (gelukkig :D) alleen de foto's in die ik hier wilde plaatsen.

En nogmaals thanks voor je berichtje naar de angel !
quote:Heb je de katten zelf getrimmed of het bij een trimsalon laten doen?

:D Nee grapjas dat hoort zo !

Devons lijken op de Sphynx (naaktkat), alleen dan half kaal, half gegolfd héél zachte vacht.

Nooit een Devon gezien dus ?
Nee ik ken het ras niet, dacht dat je een slechte trimsalon had bezocht ;).
Ik drwink echt noooooit mehr.

Belooooff t.
quote:

Ik drwink echt noooooit mehr.

Belooooff t.

Bwo ghwi.

Poowtje erop.

Er is mij weleens eerder gevraagd of ik ze geschoren had :P

Leuk is; de meeste mensen die een Devon voor het eerst zien, vinden hem of te gek, of hebben zoiets van *ieks* wat is dat voor kat ?

Er blijkt geen tussenweg

Moet er wel bij vertellen, dat Devons vreselijk sociaal zijn. (tot opdringerig aan toe) En knettergek, blijven eeuwig kittens ...
Nu er zo'n stom vlak staat, doe ik nog 1 poging, nav de tips van MV.

:P

Als dit niet lukt ben ik verdoemd om foto's te plaatsen op dit forum ;)
Dank aan MV !!!

*;
Leuk, nog een dagboekschrijfster erbij
Hartstikke leuk allemaal zo'n klein hummeltje, maar ook ontzettend vermoeiend als ze iedere keer je bed inkruipt om zich heerlijk in je knieholtes/rugholte/onder je kont/tegen je buik op te rollen. Bij voorkeur ook nog lekker onder het dekbed... En ik haar er iedere keer weer uitzetten omdat ik 's nachts niet op haar wil gaan liggen (en haar gewoon niet in bed wil hebben). :@

Om twee uur 's nachts beide dames maar de gang opgegooid met hun manden... Eindelijk rustig slapen zo met de deur dicht (maar ze vreten nog steeds elkaars voer op)
Moge lief Viva dagboek,

Ik werd vanochtend al stukken beter wakker dan gister.

Even met mijn hoofd geschut of alles nog goed zat maar de hoofdpijn was zo goed als weg.

Van vrouwtje moet ik vandaag wennen aan een bandje om mijn nek want als het goed is mag ik morgen even op het terras. Helaas nog wel aan de lijn, maar meer kon ik niet uit onze onderhandelingen krijgen.

Uiteraard wel even gezegd dat ik het niet eens was met het bandje om mijn nek. Ik heb gevochten als een leeuw om het af te krijgen.

Toen dat niet lukte maar gesmeekt ....

Vrouwtje moet zo weg dus ik verzin er nog wel iets op, LEKKER PUH !!!!

Tot later vriendjes, afz. Bo
quote:Hartstikke leuk allemaal zo'n klein hummeltje, maar ook ontzettend vermoeiend als ze iedere keer je bed inkruipt om zich heerlijk in je knieholtes/rugholte/onder je kont/tegen je buik op te rollen. Bij voorkeur ook nog lekker onder het dekbed... En ik haar er iedere keer weer uitzetten omdat ik 's nachts niet op haar wil gaan liggen (en haar gewoon niet in bed wil hebben). :@leuk is dat he?!

wij hebben eerst ook strijd gevoerd om poes niet in de slaapkamer te hebben 's nachts, maar door gewoon heel vaak 's ochtends om 5 uur al te gaan piepen heeft ze het voor elkaar gekregen dat de deur op een kier staat, zodat ze zelf in en uit kan lopen. word ook af en toe wakker gemaakt door een pootje dat aangeeft dat ze onder de deken wil liggen, of vriendlief klaagt dat ik midden in ons bed lig, maar ja, dan ligt de kat naast me op het dekbed en heb ik dus gewoon minder plek.

ik vind het eigenlijk best wel gezellig dat ze bij ons ligt 's nachts. met name 's winters ligt ze ook onder de deken, lekker warm, maar da's ook wel lekker knus. helaas heeft ze dan wel eens van die hele koude voetzooltjes, da's dan iets minder.

als je echt niet wilt dat ze 's nachts bij je liggen zul je wel heel consequent moeten zijn, anders lukt 't je denk ik niet (wij hadden er na een week slaaptekort wel genoeg van, en lieten haar toen gewoon binnen. moet ook zeggen dat ik het ook wel gezellig vind en ze me maar heeeel af en toe middenin de nacht wakker maakt, meestal komt ze pas zeuren als ik toch al in een soort van sluimertoestand ben.

Bo Ghi, fijn dat je kater (;)) weer over is, volgende keer niet zoveel zuipen he?!
Met Cyria was het heel makkelijk, die wilde eerst niet op bed slapen. Vervolgens sliep ze op ons voeteneinde, was ook prima. Na de verhuizing wilde ze nog steeds op het voeteneinde slapen, maar doordat ons bed nu kleiner is hebben we haar iedere keer in haar eigen mand teruggezet. Die zie je nu ook eigenlijk niet meer op bed (komt 's ochtends wel bij het hoofdeinde je aan zitten staren vanaf de grond).

Alex sliep de eerste week op de logeerkamer, maar schreeuwde in de ochtend de hele boel bij elkaar. Vooral op het laatst zat Cyria dan al voor de deur te wachten, blijkbaar misten ze elkaars gezelschap.

Dus afgelopen nacht voor het eerst niet in de logeerkamer en gelijk maakt ze er 1 groot spektakel van. En iedere keer maar weer in haar mandje zetten... En ieder keer kroop ze weer onder de dekens. Dus uiteindelijk maar de slaapkamer uitgezet (allebei).

Ik denk dat het een kwestie van vol blijven houden is... En anders maar weer midden in de nacht de slaapkamer uitzetten, dan heb je er helemaal geen last meer van. :D
;( Zie net een paar flinke halen van kleine kattennageltjes in mijn nieuwe leren Mont Blanc tas.... ;(
quote:

;( Zie net een paar flinke halen van kleine kattennageltjes in mijn nieuwe leren Mont Blanc tas.... ;(

quote:heb ik wel nog een ander vraagje: wat is beter voor een poes die nog geen nestje heeft gehad; steriliseren of castreren? ben helemaal niet thuis op dit gebied, maar goed, nu er geen nestje gaat komen vind ik het wel belangrijk dat ze niet meer heel lang aan de pil is.Sorry, helemaal vergeten dat je deze vraag hebt gesteld.

Zelf zou ik zeggen, helemaal castreren. Over het algemeen is dat ook de normale procedure. Ook om evt. kanker op latere leeftijd te voorkomen. En een krolse periode vreet energie van ze, op langere duur kunnen ze er echt ziek van worden.

Castratie, wel of niet?

Verschil tussen castreren en steriliseren van een kat.

Castratie (ook wel neutralisatie genoemd) is bij een kater het weghalen van de ballen en bij poezen het weghalen van de eierstokken en baarmoeder, zodat de dieren onvruchtbaar worden.

Sterilisatie is het afbinden van respectievelijk de zaadleiders en de eileiders, zodat het dier hetzelfde paargedrag blijft vertonen, maar geen kittens meer kan voortbrengen.

Als u uw kater of poes laat "helpen", zal de dierenarts bijna altijd voor castratie kiezen (zowel bij de poes als bij de kater).

Met sterilisatie van een poes bedoelen de meeste mensen dus castratie.

Waarom wel?

Omdat het gedrag van ongecastreerde katten bijna altijd als zeer ongewenst wordt ervaren.

Katers vechten. Lang en hevig. Zo ontstaan lelijke ontstoken wonden. Ook bepaalde ziekten kunnen via deze wonden worden overgebracht. Dit leidt altijd en zonder uitzondering tot hoge dierenartskosten. 

Katers sproeien. Overal waar zij lopen zullen zij een geurmerk achterlaten. Dat doen zij, door hun achterwerk naar hun doel toe te draaien, hun staart hoog te heffen en een grote straal urine te lanceren. Het resultaat is een moeilijk schoon te maken plek, die enorm stinkt. Zij zullen dat door het hele huis doen, vooral als er meer katten in huis rondlopen. Vaak zelfs tegen de eigenaar aan!

Poezen maken een enorm lawaai als ze krols zijn. Ook 's nachts. Dat gebeurt ongeveer elke 3 weken gedurende enkele dagen in de week.

Als poezen niet gecastreerd worden en ook niet gedekt, dan zullen de perioden van krolsheid elkaar steeds sneller opvolgen, waardoor de poes uiteindelijk permanent krols blijft. Zij zal dan uitputtingsverschijnselen gaan vertonen. En u ook, want u slaapt dan niet meer.

Het overbrengen van kattenaids. Ongecastreerde katers lopen veel risico door hun veelvuldige seksuele contacten. Kattenaids is net zoals bij mensen door seksuele contacten overdraagbaar. Het is gelukkig niet overdraagbaar van de kat naar de mens of andersom.
hmm. blijkbaar wil quoten niet echt met Opera...m'n berichtje:autsjj... da's niet leuk! ik heb ondertussen wel geleerd echt mooie spullen aan kleding, tassen en schoenen meteen na gebruik weer op te bergen.trouwens, als het met Cyria gelukt is om haar te leren niet op het bed te komen, dan moet dat toch zeker met zo'n klein hummeltje werken? het zal wel tijd nodig hebben en je zal inderdaad zeker consequent moeten zijn, maar ik denk dat er wel hoop voor je is.hopelijk slaap je vannacht eerder dan 2 uur!!
MV: thanks voor het opzoeken! ik had zelf ook al lopen denken, als de eileiders afgebonden worden, blijven al die hormonen natuurlijk gewoon in dat lijfje. en juist omdat Mousy zo vaak krols was zijn we begonnen met de pil (omdat we castratie toen nog te vroeg vonden ivm eventueel nestje).heb vriendlief de pagina laten lezen over de kosten van een eerste nest, hij vond het ook wel erg veel geld. ik denk dus dat we binnenkort maar eens een afspraak moeten maken bij de dierenarts, ze moet sowieso binnenkort weer geënt worden, dus een afspraak moeten we toch al maken.bedankt voor het meedenken, ik hoop dat we met een toekomstige nieuwe poes wel een nestje kunnen krijgen, kan ik jullie allemaal mee laten genieten!
het is stil in huis , mijn 4 schattige kittens zijn bij hun nieuwe baasjes ;(

Ik heb ze ruim 13 weken gehad en nu ineens zijn ze weg

geen zoentjes meer....geen opgeheven kopjes meer als de koelkastdeur open gaat... geen katjes meer die als je langs loopt proberen om in je broek te springen... geen spelende en rennende voetjes op het laminaat... geen warme lijfjes meer die tegen je aan kruipen.. niet meer lachen als de meest vreemd capriolen uithalen.... niet meer buiten in de tuin doen alsof iedereen ze aanvalt en dan hard wegrennen maar..... ook geen dagelijkse kattenbakverschoning...geen katjes in de gordijnen....geen katjes die mis springen als ze op de bank willen.

Goh maar 3 nadelen......:(
Nadelen van te lang pilgebruik is de kans op melkkliertumoren en baarmoederontstekingen. In mijn hele leven heb ik 3 poezen gehad, heb mijn eerste 2 direct laten helpen. En van mijn laatste ook zo snel mogelijk na haar nestje.

Op internet staat heel veel tegenstrijdige dingen. Mijn dierenarts helpt katers vanaf 5 maanden. Elders lees je dan het pas na 8 maanden mag.

Ik heb een hele betrouwbare dierenarts. Ik hoop dat jij er ook een hebt die je van goede info kan voorzien.
quote:Goh maar 3 nadelen......:(Je houdt geld over. Forumtijd weer te over. Minder schoon te maken. Je visite heeft weer tijd voor jou ipv van te ohwen en te ahwen van die kleintjes.

Ja ik weet ook niet zoveel te verzinnen.
quote:

quote: lieverdtie reageerde

Goh maar 3 nadelen......:( Je houdt geld over. ja dat is ook weer waar, het loopt aardig in de papieren  Forumtijd weer te over. dat niet echt   :D Minder schoon te maken.ach ik moet toch elke dag stofzuigen en dweilen dus dat scheelt niet zoveel  Je visite heeft weer tijd voor jou ipv van te ohwen en te ahwen van die kleintjes. ja dat is zeker waar!!!

Ja ik weet ook niet zoveel te verzinnen.

moederpoes heb ik gelijk laten helpen want ik wil geen nestje meer.

Is zielig hoor als ze net geholpen zijn, helemaal daas kwam ze dr reisbak uit...viel om..botste overal tegenaan en vond toch echt wel dat ze het recht had om op de bank te liggen... nou dat dacht ik niet dus heb haar een heerlijk zacht dekentje gegeven.:D
De "hulpverlening" bij katers is wel heel erg verbeterd. Vroeger toch een operatie. Nu een kleine ingreep, een sneetje van 1 cm, ze drukken de balletjes eruit en knip. Ik mocht er zelfs bij zijn, dan ging mij iets te ver. Zelfs geen hechtingen meer. Dus als mijn schat 5 maanden is dan denk ik ook weer een bezoekje aan de da te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven