Perfecte leeftijd voor kinderen?

22-05-2016 15:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het? Vorige keer zeiden een aantal meiden in mijn klas dat op je 20ste wellicht 25 beste is om kinderen te nemen. Ik word 24 en zou zelf niet eens aan een kind kunnen denken.....ik zou op mijn 32ste een kind willen... als dat te laat is tja.... er is toch meer in het leven voor een vrouw dan kinderen krijgen? als dat niet lukt kan je nog altijd adopteren etc.... Wat vinden jullie? hadden jullie liever gewacht? wat is het perfecte leeftijd?
De perfecte leeftijd bestaat niet
Dat is toch voor iedereen verschillend?

Al is het na je 30e voor je lichaam wat moeilijker en de bevallingen gaan ook veel moeizamer.
De enige perfecte leeftijd is de leeftijd dat je er zelf klaar voor bent.
Wow je weet nu al dat je op je 32e een kind wil? Is jouw leven zo voorspelbaar?

Volgens mij werkt het bij de meesten zo dat je over een poging tot zwanger worden na gaat denken als je een stabiele relatie en goede financiele basis hebt, althans zo werkte het voor ons.
Waarom 32?

Ik denk dat er geen betere leeftijd is dan het moment dat jij je er klaar voor voelt
ja de meeste bij mijn opleiding hebben al een kind of kinderen.
quote:nicole6592 schreef op 22 mei 2016 @ 15:24:

ja de meeste bij mijn opleiding hebben al een kind of kinderen.Welke opleing is dat?
quote:nicole6592 schreef op 22 mei 2016 @ 15:24:

ja de meeste bij mijn opleiding hebben al een kind of kinderen.Wat voor opleiding doe je dan? Tijdens mijn studie had ik geen een studiegenoot met een kind.
Jij denkt wel heel praktisch over het krijgen van kinderen vind ik. Het gaat toch om je gevoel.

En je leven is echt niet over hoor als je kinderen hebt.
Nemen?

Krijgen zou ik zeggen
quote:spinnekop schreef op 22 mei 2016 @ 15:26:

Nemen?

Krijgen zou ik zeggenVan wie krijg je het?
quote:spinnekop schreef op 22 mei 2016 @ 15:26:

Nemen?

Krijgen zou ik zeggenWelnee, ik heb niks gekregen hoor. We hebben ze zelf op de ouderwetse manier gepland bij elkaar geneukt en ik heb ze gebaard. Zat geen krijgertje bij.
Ik vind half de 20 wel een mooie leeftijd. Ieder moet het natuurlijk zelf weten maar persoonlijk vind ik boven de 35 wel te oud om nog aan een eerste kind te beginnen. Ik was 26 toen ik zwanger was van onze zoon. Daarna heb ik 5 keer een miskraam gehad. We zijn blijven proberen voor een 2de kind tot ik 35 was, Daarna vond ik mezelf te oud en mijn man was toen ook al bijna 42. Mijn man heeft zich toen laten steriliseren. Persoonlijk zou ik nooit een kind adopteren.
Je kan nu nog helemaal niet zeggen dat je op je 32ste een kind wil. Doorgaans is het willen krijgen van kinderen een gevoel dat opkomt als je er klaar voor bent. Voor de een is dat met 25, voor de ander met 40.
"Er is toch meer in het leven van een vrouw dan alleen kinderen krijgen" wat bedoel je daar nu mee, en wat heeft dat met de leeftijd waarop je een kind krijgt te maken?
quote:Orangetree schreef op 22 mei 2016 @ 15:31:

[...]

Welnee, ik heb niks gekregen hoor. We hebben ze zelf op de ouderwetse manier gepland bij elkaar geneukt en ik heb ze gebaard. Zat geen krijgertje bij.Precies. En 9 maanden mee rond gesjokt.
Ik ken mensen die op hun 22e een kind kregen en mensen die op hun 44e nog een baby kregen. En alles daar tussenin. Tsja, whatever. De perfecte leeftijd bestaat niet en als die al zou bestaan was het voor iedereen anders. Daarbij laat een zwangerschap zich niet plannen.

Het enige moment dat je kunt kiezen is wanneer je stopt met anticonceptie. En dat doe je doorgaans als je zelf denkt dat je een kind voldoende te bieden hebt op allerlei gebied en alles in je schreeuwt om een kind.
quote:Sorende schreef op 22 mei 2016 @ 15:33:

"Er is toch meer in het leven van een vrouw dan alleen kinderen krijgen" wat bedoel je daar nu mee, en wat heeft dat met de leeftijd waarop je een kind krijgt te maken?Ook dat, vind de hele OP een beetje vreemd qua denkwijze.
Perfecte leeftijd bestaat gewoon niet. Zo simpel is het.
Helemaal eens met made@kate
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik dacht altijd rond m'n 25ste wel een kind te hebben. Goh, blijkt toch zomaar dat het leven niet te plannen is en dat rond m'n 30ste een realistischer denkbeeld is op dit moment
de 16de zei je nog dat je op je 30ste kinderen wilt, en nu is het op je 32ste? Waarom ben je er zo door geobsedeerd? Als ik jouw berichten zo doorlees zou ik eerst eens met jezelf aan de slag gaan. Leren van jezelf te houden, tevreden zijn met jezelf enzovoorts. Dan vind je hopelijk ook een lieve, leuke partner die om diezelfde manier van jou houdt en dan kan daaruit een kind ontstaat. Als je andersom denkt, dan gaat het geheid fout.
Ik zou overigens niet te licht denken over adoptie. 'En anders is er altijd nog adoptie' klinkt niet alsof je serieus nadenkt over wat dat inhoudt.

Je hebt het over een zeer serieuze ingrijpende gebeurtenis in een kinderleven, waar hij of zij zijn hele leven mee zal moeten dealen. Niet over een pak melk.
Ik word dit jaar 32 en zou binnen nu en een jaar of 2/3 best wel een kind willen, als het mij gegeven is.

Vroeger dacht ik ook wel dat ik nu al kinderen zou hebben, maar het leven loopt soms anders dan je denkt of verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven