Veganisme

20-03-2016 22:04 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er veganisten zijn op deze site. Het zou fijn zijn om nieuwe recepten te leren en achter (onbekende) veganistische producten te komen die in Nederlandse supermarkten aanwezig zijn. Have fun and stay healthy
quote:Jenna_NMGN schreef op 22 mei 2016 @ 22:00:

Honing is bijenkots..het is maar wat je lekker vind! En dan heb ik het nog niet over het leed wat erachter zit. Als bijen uitsterven gaan wij er ook aan.

En dieren eten is geen persoonlijke keuze...je vergeet iemand!

Wat een domme reacties hier!

Iedereen zou eens deze 3 docu's moeten kijken; Earthlings, Cowspiracy en Forks over knives.

Zou al verplicht moeten worden op iedere school. Er is zoveel onwetendheid.

Misschien dat dan de oogkleppen afvallen...!

Helaas werkt het niet voor iedereen zo. Ik heb vriendinnen die deze docu's wel hebben gezien, maar die het niets doen... Of het doet hen wel iets, maar ze zijn niet bereid om er iets voor te laten. Een vriendin durft zelfs te beweren dat de onderzoeken van Forks over Knives vast niet goed uitgevoerd zijn/overdreven zijn/propaganda is. Dus ja, daar doe je weinig aan.

Maar ik denk wel dat het meer impact zou hebben als kinderen al vroeg geconfronteerd worden met waar hun eten vandaan komt. En dan natuurlijk niet op een dictator-manier, maar puur informatief.
Realiseer je je wel dat het eten van dierlijke producten word opgedrongen?

Je kan geen reclameblok bekijken of er wordt vlees of zuivelgepromoot.

" honing is goed voor je" " melk goed voor elk" " echte mannen eten echte burgers" " eieren goed voor je gezondheid" " diervriendelijk leven/geslacht". Allemaal leugens.

Maar zodra een veganist of vegetarier er wat over zegt of wil zeggen dat moeten ze oppassen dat ze dat op een niet, jouw woorden, dictator manier brengen.

Vind je dat niet krom?
quote:anglofieltje schreef op 24 mei 2016 @ 09:57:

Ik denk niet dat ik B12 tekort krijg, ik drink ook sojamelk en amandelmelk, daar zit ook B12 in. Ik dacht trouwens, dat je er maar heel weinig van nodig had.

Je hebt er inderdaad weinig van nodig en bij een gezond mens zal het geen vaart lopen.

Het probleem is dat je niet kan weten wanneer je lage waardes krijgt en het door bijv. slikken van medicatie ineens wel heel snel kan kelderen. Of dat je lichaam b12 ineens niet goed kan opnemen. En dan is het wel belangrijk om bij te slikken.

Er zijn pillen op de markt die je maar 1x in de week hoeft te nemen en het zit ook in veel multivitaminen. Het is je eigen keus natuurlijk maar wel aan te raden.
quote:Jenna_NMGN schreef op 22 mei 2016 @ 22:00:

En dieren eten is geen persoonlijke keuze...je vergeet iemand!

Wie dan?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 mei 2016 @ 10:05:

[...]

Wie dan?Je vergeet de dieren.. Dat terzijde je vervuilt het milieu waar onze kinderen later in gaan leven. Ook alle hongerlijdende mensen kunnen gevoed worden met het graan die verbruikt worden om zoveel dieren te voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven