litteken behandelen
vrijdag 27 mei 2016 om 08:39
Dag forummers!
Onlangs ben ik aangereden op de fiets, viel op mijn gezicht en nu is er een nog blijvende plek van rode krasjes ter grootte van een 2 euro munt op mijn jukbeen. Ik vermoed dat het littekens zijn.
Heeft iemand ervaring met het behandelen hiervan, zodat ze minder worden of zelfs weggaan? Ik heb littekens op andere plekken maar daar doe ik niks mee. alleen dit is wel ontsierend en wil wel als het kan moeite doen om ze te verminderen of verwijderen...Is olie er op smeren voldoende?
Onlangs ben ik aangereden op de fiets, viel op mijn gezicht en nu is er een nog blijvende plek van rode krasjes ter grootte van een 2 euro munt op mijn jukbeen. Ik vermoed dat het littekens zijn.
Heeft iemand ervaring met het behandelen hiervan, zodat ze minder worden of zelfs weggaan? Ik heb littekens op andere plekken maar daar doe ik niks mee. alleen dit is wel ontsierend en wil wel als het kan moeite doen om ze te verminderen of verwijderen...Is olie er op smeren voldoende?
vrijdag 27 mei 2016 om 08:44
Ik ben ook ooit op m'n plaat gegaan (zodanig dat ik hechtingen vlak bij m'n mond nodig had) en de schaafplekken waren bij mij ook echt nog heel lang zichtbaar. Maar inmiddels kun je er echt helemaal niks meer van zien.
Schaafplekken en dat soort genezen doorgaans heel mooi en zonder littekens.
Schaafplekken en dat soort genezen doorgaans heel mooi en zonder littekens.
Oh dear, how sad, never mind.
vrijdag 27 mei 2016 om 09:21
vrijdag 27 mei 2016 om 09:37
Heel wat jaren geleden is een hondenriem (rollijn) meermaals om mijn been geslagen en klem komen te zitten toen de desbetreffende hond een sprintje trok. Dit heeft een brandwond veroorzaakt die in de lengte 15 cm lang was. Het is grotendeels zelf goed gekomen maar de creme van vsm voor littekens deed ook wonderen! Tevens hoor ik nog weleens mensen over slakkengel?
Het is niet weg maar wel stukken minder zichtbaar. De meeste mensen zien het niet eens meer.
Het is niet weg maar wel stukken minder zichtbaar. De meeste mensen zien het niet eens meer.
vrijdag 27 mei 2016 om 09:40
Dermatoloog vertelde me dat littekens, vooral verse, erg gevoelig voor zonlicht zijn. Als je niet goed blijft smeren met factor 50 kun je er pigment vlekken op krijgen.
Na een jaar is het echte eindresultaat te zien.
Ik kreeg van iemand onlangs nog de tip dat je de plek kunt insmeren met slakkenslijm. Blijkbaar te koop ook.
Na een jaar is het echte eindresultaat te zien.
Ik kreeg van iemand onlangs nog de tip dat je de plek kunt insmeren met slakkenslijm. Blijkbaar te koop ook.
vrijdag 27 mei 2016 om 10:14
NewGel+
silicone gel sheeting
for scar management
van NEWmedical
www.newgelplus.com
is erg duur maar het resultaat is er naar, is een silicone vel, dat je in stukjes knipt en erop plakt (als je thuis bent)
Krijg je bij de Expert kliniek mee naar huis na de behandeling...
silicone gel sheeting
for scar management
van NEWmedical
www.newgelplus.com
is erg duur maar het resultaat is er naar, is een silicone vel, dat je in stukjes knipt en erop plakt (als je thuis bent)
Krijg je bij de Expert kliniek mee naar huis na de behandeling...