Gezondheid alle pijlers

litteken behandelen

27-05-2016 08:39 30 berichten
Dag forummers!

Onlangs ben ik aangereden op de fiets, viel op mijn gezicht en nu is er een nog blijvende plek van rode krasjes ter grootte van een 2 euro munt op mijn jukbeen. Ik vermoed dat het littekens zijn.

Heeft iemand ervaring met het behandelen hiervan, zodat ze minder worden of zelfs weggaan? Ik heb littekens op andere plekken maar daar doe ik niks mee. alleen dit is wel ontsierend en wil wel als het kan moeite doen om ze te verminderen of verwijderen...Is olie er op smeren voldoende?
De eindtoestand van een litteken wordt pas na een jaar bereikt. Dus misschien dat je voorlopig even geduld moet hebben om te weten wat er zichtbaar blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ooit op m'n plaat gegaan (zodanig dat ik hechtingen vlak bij m'n mond nodig had) en de schaafplekken waren bij mij ook echt nog heel lang zichtbaar. Maar inmiddels kun je er echt helemaal niks meer van zien.

Schaafplekken en dat soort genezen doorgaans heel mooi en zonder littekens.
Oh dear, how sad, never mind.
Ja het is ook nog recentelijk gebeurd, maar misschien is het beter als ik nu de juiste zalf er op breng dan pas over een jaar. Ik zit te denken aan vitamine e olie.
Er zijn onderzoeken die aantonen dat VitE juist tegenwerkt.

Smeer er vooral een factor 50 op. Dat is het belangrijkst.
Pure aloë vera olie, heeft hier fantastisch geholpen
factor 50 heb ik, bedankt voor de tip Dubbz, wist nog niet dat de plek zo gevoelig was voor zonlicht

Pure aloa vera krijg ik rode uitslag van helaas, denk dat ik er allergisch voor ben.
Ja kunt je pigmentvlekken van krijgen, en die gaan niet meer weg. Google maar.
Calendula balsem 75%

Toen gekocht bij een oud apotheekje-/drogisterijtje in utrecht. 2 dikke knalrode littekens (vlekken) op mijn voet van asfaltglijden. Dit was het enige wat hielp. Mega vet maar ik durf nu weer in ballerina's zo ver is het weggetrokken.
Oeh ja, Calendula balsem is ook wat ik op dat soort dingen smeer. Erg fijn spul!
Oh dear, how sad, never mind.
En stuk goedkoper dan bio_oil en consorten
Calendula balsem 75%,weleda heeft dit, ga ik proberen, bedankt!
Ik heb ook een lelijk litteken. Ik smeer er Calendulan Littekencreme van VSM op.

En inderdaad factor 50 in de zon
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Heel wat jaren geleden is een hondenriem (rollijn) meermaals om mijn been geslagen en klem komen te zitten toen de desbetreffende hond een sprintje trok. Dit heeft een brandwond veroorzaakt die in de lengte 15 cm lang was. Het is grotendeels zelf goed gekomen maar de creme van vsm voor littekens deed ook wonderen! Tevens hoor ik nog weleens mensen over slakkengel?

Het is niet weg maar wel stukken minder zichtbaar. De meeste mensen zien het niet eens meer.
Nog belangrijk.. Het duurt wel een poosje. Is niet net een week weg ofzo.
Dermatoloog vertelde me dat littekens, vooral verse, erg gevoelig voor zonlicht zijn. Als je niet goed blijft smeren met factor 50 kun je er pigment vlekken op krijgen.

Na een jaar is het echte eindresultaat te zien.

Ik kreeg van iemand onlangs nog de tip dat je de plek kunt insmeren met slakkenslijm. Blijkbaar te koop ook.
NewGel+

silicone gel sheeting

for scar management

van NEWmedical

www.newgelplus.com

is erg duur maar het resultaat is er naar, is een silicone vel, dat je in stukjes knipt en erop plakt (als je thuis bent)

Krijg je bij de Expert kliniek mee naar huis na de behandeling...
BioOil
Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!
Volgens mijn (plastisch) chirurg moet je vooral het eerste half jaar niets smeren.

Daarna kan je litteken crème smeren als je wil, maar gaf geen garantie.

Eerdere smeren mocht dus ook gewoon niet.
wat echt? mmmm denk dat ik dit niet ga laten....bij herstel kan je nog ingrijpen, na een jaar is het niet meer te doen om nog in te grijpen..
zorg in ieder geval dat de huid helemaal genezen is en nergens nog open is of een korst heeft en wacht daarna nog een paar weken ivm onderhuidse zwellingen tot die weg zijn.

Succes
Dank je Zusenzoo
Interessante tips. Ik lees even mee. Werkt die Calendula creme ook om littekenweefsel te verminderen?
Sjongejongejongejonge........
Alqvimia tarwekiemolie, is onbewerkt en speciaal voor littekenbehandeling. Ik gebruik het als gezichtsolie.

Van dit merk zitten er geen toevoegingen in. Tarwekiemolie van een ander merk met toevoegingen krijg ik een schrale huid van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven