Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Ja, zelf is ze ook erg geschrokken, maar zag het ook misschien wel een beetje aankomen als ze eerlijk is denk ik...

Alleen als ze geen rust in dr donder heeft kan ze niet stil zitten! Dus heeft ze daar toch aan toe gegeven en we hopen natuurlijk dat ze dat niet zal moeten bekopen met haar vruchtje... Daarbij is het ook heel slecht voor haar eigen gezondheid!!! Dus ik hoop dat ze nu voldoende is geschrokken om nu ook echt te blijven liggen! Ook al vergaat de wereld (bij wijze van zeg maar). Het andere kind is 11 jaar trouwens, dus die kan dr wel een beetje helpen in iedergeval. maar veel kan je daar niet van verwachten natuurlijk. Het blijft een kind.
mm ja echt moeilijk. Als het mijn zus zou zijn zou ik haar vast willen binden aan bed...
geloof me, dat zou ik ook het liefste doen...

Maar ik geloof dat da mij nou weer niet in dank afgenomen zal worden ...
Ik lees net een berichtje terug van Dreadje. Soja producten zijn dus ook al slecht. Misschien is dat grootverbruik van vlees dat mijn vriend op vakantie heeft gehad toch niet zo erg. Hij was in Texas in de USA...daar zijn het echt grootverbruikers van vlees.

Te veel cola schijnt ook niet goed te zijn voor de innesteling van een bevruchte eicel en dat ik drink ik toch wel veel. Wel de light versie ivm de calorieen.

Ik ben de afgelopen 4 maanden 10 kilo afgevallen. Ik had dus ook een ernstig geval van schurende dijen en klapkuiten...gelukkig hoef ik nu nog maar 15 kilo *zucht*. Het volhouden wordt lastiger merk ik. Zeker richting december met al die lekkere dingen.
ja Bloempje ik denk het ook niet....maar voor jou is het minstens zo lastig en machteloos als zij niet wil rusten denk ik.
*Bloem, dikke knuffel*
Ik ga mijn bedje eens induiken.

Trust!
dankjewel inci! slaap lekker...

Ik ga zo ook een lekkere warme douche nemen en lekker slapen...

Wel super goed van je dat je die 10 kilo bent afgevallen!!!!

Ach en trouwens, ze zeggen dat ook die zoetstoffen niet goed voor je zijn...

Ik heb altijd zo iets van: alles met mate, dat is het beste!
Oei Dread, dat is schrikken zeg! Nou maar hopen dat ze zich echt rustig houdt en dat er nog geen schade is opgetreden. Maar ik neem aan dat ze dat na deze flinke waarschuwing zelf ook wel door heeft toch? Wel een moeilijke positie hoor, alleenstaand met kind en een 2e op komst. Wonen jullie bij elkaar in de buurt?

Inci wat goed dat je 10 kilo bent afgevallen! Hoe heb je dat gedaan, gezond eten en sporten of heb je een dieet gevolgd (eeuwig op zoek naar DE tip ) En wat cool dat je vriend in Texas is geweest. Ik heb daar ooit een vriend bezocht die daar woonde en vond het echt zo'n aparte staat. Niet vergelijkbaar met andere staten van Amerika. En lekker vlees, ja dan zit je daar zeker goed.

Dreadje, hoe is het met jou? Overmorgen de uitslag. Zijn jullie gespannen?

Werkze dames en Bloem, sterkte met je zus!

xxx
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
jeetje bloem wat erg!! je bent zo machteloos dan.. ik hoop dat ze zich dan nu wat rustiger houdt en dat de schade beperkt blijft. maar volgens mij heb jij er een zwaar hoofd in is het niet? als jullie bij elkaar in de buurt wonen dan kunnen jullie haar zoveel mogelijk helpen. in het weekend ben jij er en zijn door de week je ouders er? sterkte!

inci, die tip wil ik ook wel krijgen! hoe ben je 10 kilo afgevallen? echt supergoed van je!!

dread, wat is je gevoel voor vrijdag? ik vind het spannend.. duim nog steeds voor je!

werkse allemaal, ik heb een poetsdag vandaag.
Hey meiden!! Hier is dreadje ook weer!

Winter, in je bericht van vanmorgen heb je het tegen mij w.b. de zus die kalm aan moet doen i.v.m. zwangerschap en kans op miskraam.... maar dat is de zus van Bloempje.

Inderdaad overmorgen uitslag..... denk dat het nog steeds o,o% is hoor..... kan me niet voorstellen dat er nu wel zaadcellen gevonden gaan worden. Maar de hoop blijft er natuurlijk wel! Of ik nu gespannen ben?? Beetje wel ja, maar ben blij dat ik nu niet zo lang meer hoef te wachten..... dat wachten continu vind ik maar niks.....

Inci, ik heb op internet gelezen dat soja erg slecht is voor de zaadkwaliteit/kwantiteit..... maar of dat werkelijk zo is? We gaan het vrijdag de huisarts vragen en anders weet de arts in de kliniek dat wel. Ik neem niet zomaar aan wat ik op internet lees. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn. Als de uitslag van vrijdag ook weer 0,0% zaadcellen is... dan ga ik mijn vriend vragen aankomende maanden geen soja meer te eten, komen we er zelf misschien wel achter! Hahahaha!!

Knap dat je 10 kilo bent afgevallen!!! WOW! Nu de rest nog! Zet em op hè!!!

Bloem, wat naar nieuws voor jou en jouw zus.... hopenlijk trekt zij zich wat van de waarschuwing aan en neemt ze voldoende rust.... en krijgt ze geen miskraam....

Denk ook aan jezelf hè! Je werkt veel en daarnaast heb ook jij behoefte aan rust.....

Lode, wat vervelend dat ze bij het consultatie-bureau Bram haast geen blik waardig gunden..... wat hebben ze dan wel gedaan daar? Ik heb nu bh-maat 80D/E en kan altijd goed slagen met een Marliesje.... heb geen idee tot welke maat ze gaan.... kun je wel zien op haar site?

Troela, lekker gepoetst vandaag?? Ik had gisteren zo'n dag. Tussen het poetsen door heb ik ook nog veel op de computer gewerkt voor mijn werk.

Vrijdagmiddag moeten we om 15.30 uur bij huisarts zijn, dus eind van de middag laat ik nog een berichtje achter wat de uitslag was etc.

Fijne avond!!!
Nouja, stom zeg!

Natuurlijk bedoelde ik Bloempje. Hoe is het nu Bloempje? Heeft je zus het advies ter harte genomen?
idd dread, het wachten is bijna voorbij! je gaat er vanuit dat er geen zaadcellen gevonden zijn dus dan kan het alleen maar meevallen toch? ben benieuwd hoor...

nou, ik heb het bericht gekregen. die vriendin van me is zwanger.. na 2 keer sexen. het huilen stond me nader dan het lachen maar ik heb mijn happy face opgezet want dat mag ze natuurlijk niet merken. ik vind het heel leuk voor haar hoor, maar ja... je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt. ik zal nooit meemaken dat ik na 2 sex te hebben gehad al zwanger ben en dat doet wel een beetje zeer. ach ja... zal er mee moeten leren leven.

bloem, hoe is het nu met je zus?
Hoihoi!

En mijn gouden tip is: (daar komt tie hoor)....zo min mogelijk snoepen....wauw wat een tip is dat he? Door de week heb ik met mezelf de afspraak om niet te snoepen en in het weekend mag het wel, het liefst met mate. En dat gaat de ene week beter dan de ander. Ik ben helaas niet echt sportief aangelegd. Mijn sportabonnement ligt weg te stoffen op de kast. Ik had al bedacht om morgen eens te gaan sporten, maar toen bedacht ik me ineens dat ik met mijn mams en zus naar de Ikea ga. Dan heb je eindelijk een sportieve ingeving...ga je taart eten bij de Ikea.....

Hoe is het met je zus Bloem.

Veel succes morgen dreadje!

groetjes Inci
He Troela,

niet leuk voor je zo'n bericht. Ik snap dat je daar verdrietig van wordt! Ook al gun je het je vriendin wel (maar jezelf gun je het ook...).

Ik heb ook een vriendin die na 1 keer sexen al zwanger was. Hoe is het mogelijk vind je niet.

groetjes Inci
Hoi hoi!

dankjullie voor de steun!

Maar ik maak me wel nog druk...

Gisteren nam ze de telefoon niet aan (dus ik dacht dat ze misschien lag te slapen) en heb haar een sms gestuurd...

Maar daar heeft ze nog niet op gereageerd! Ben nu nog op mijn werk en kan hier echt niet even bellen.

Dus zo als ik thuis ben ga ik meteen ff bellen en checken hoe het er nu voor staat!

Morgen ben ik sowieso vrij en zou ik haar in haar huisje gaan helpen. Nouja, dan zie ik haar in iedergeval.

maar ik wil haar wel aan de telefoon hebben vandaag! Pff, ook niet helemaal tof dat ik dan eerst zo'n bericht krijg, en dat ik daarna nieteens wat op mijn sms hoor....

Nouja, ik hoop dat daar geen nare rede voor is...

Troela, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelde na het bericht dat ze na 2x sex al zwanger is!!! Zou ze niet stiekum toch de hele maand bezig zijn geweest?

Dread, nog 1 dagje wachten en je weet eindelijk meer en dan kan je lekker door...

Niet wakker liggen vannacht he?
Ik ga zeker niet wakker liggen vannacht! Alhoewel, heb geen idee eigenlijk..... op dit moment voel ik wel aardig goed en positief hoor!

Lieve Troela, daarom heb ik mijn hele omgeving zowat verteld dat wij vruchtbaarheids-problemen hebben. Iedereen is daardoor iets voorzichtiger met mij (houden op een lieve manier rekening met mij) wanneer ze me vertellen dat ze zwanger zijn. Dat is wel fijn hoor! Ik hou zo van open- en eerlijkheid en iedereen weet ook dat ik er over wil praten, als een ander dat wil. Niemand hoeft me te ontwijken en duimt hard met mij mee!!

Hebben jullie al mensen in jullie omgeving verteld van jullie vruchtbaarheidsproblemen?? Ik vind dat wel erg prettig hoor!
Bloem, je zus al aan de telefoon gehad??
Bloem, ik zou mezelf ook ongerust maken als ik mijn zus niet aan de telefoon zou kunnen krijgen. Hopelijk had ze geluisterd naar je advies en lag ze te rusten.

Nu jijzelf ook niet wakker liggen vannacht...

x
pff, grrr etc etc....

Nee geen zus aan de telefoon gehad...

Wel mijn moeder die gisteren helemaal voor rotte vis is uitgemaakt toen ze ongevraagd met boodschappen voor dr aan kwam....

En aangezien dr mobiel uit staat en ze de huis telefoon niet opneemt (ook niet na inspreken voicemail) heb ik een goede vriend van dr gebeld die bij dr in de buurt woont. Hij heeft haar vandaag dus nog wel gesproken dus ze leeft nog en heeft nog geen miskraam. Vind het heel vervelend want mijn vriend had ook speciaal vrij genomen voor haar om bij dr te klussen en dan kan ik haar niet bereiken....

oke, over open en eerlijk zijn: mijn zus heeft borderline. Vandaar ook haar onrust en haar heftige uitvallen (ik vertel het ook zo beknopt als het maar kan, wil jullie dr ook niet teveel mee lastig vallen, daar gaat het topic niet over).

Nouja, verder gaat het met mij goed ondanks dat ik gisteren op de scooter ben aangereden...

Niet mijn fout gelukkig en het was een heel aardige vent die zich vreselijk schuldig voelde. ik heb alleen wat blauwe plekken en schaafwonden op elleboog en dij. Schade aan scooter is aanzienlijk meer maar dat wordt toch vergoed incl de net nieuw gekochte nieuwe jas waar ik het bonnetje nog van had (zat nog 3 mnd garantie op).

Zo, dat waren mijn dagen!

Dread: kan me voorstellen dat het fijn is als alles lekker bespreekbaar is onder iedereen! Als het bij ons geconstateerd gaat worden ga ik het ook gewoon zeggen. maakt het alleen maar makkelijker voor jezelf lijkt me. Ook al is de eerste stap van het vertellen misschien wel moeilijk is.

Zeker voor mannen kan ik mij goed voorstellen dat het je ego behoorlijk indeukt. Ook al kan je er niets aan doen.

Liefs!
jeetje bloem, wat heftig allemaal! gelukkig viel je scooterongeluk mee maar toch is het erg vervelend! en wat k.u.t. dat je zus borderline heeft, lijkt me niet makkelijk om mee om te gaan. vooral als je een grote mond krijgt als je je best voor haar doet. erg frustrerend! maar gelukkig gaat het nog wel 'goed' met haar!!!

dread, de mensen in mijn omgeving weten het ook. familie, vrienden, op het werk. ben ik wel blij mee. alleen zijn ze hier niet zo meelevend als bij jullie.. ik ben zelf ook heel open, juist over dat soort dingen maar ik merk wel dat sommige mensen dat niet zo op prijs stellen. aangezien op dit dorp het ene jong na het andere geworpen wordt val ik een beetje uit de toon. ze snappen het niet! want het komt vast omdat ik er teveel mee bezig ben, ik ben nog jong, het komt vanzelf wel, je moet stoppen met roken bla bla bla. kijk naar die vriendin, zij weet alles vanaf het begin af aan al. ze zegt wel dat ze het zo erg voor me vindt, maar ik voel het niet... en ik weet dat mensen pas oprecht tegen me zijn als ik ook echt voel dat ze het menen (jaja ben een schorpioen). helaas ervaar ik dat hier heel weinig. steun krijg ik van jullie op het forum en voor de rest moet ik niet teveel zeuren!
Jeetje Bloem, borderline is niet niks..... ik heb ook met psychiatrie te maken gehad in mijn werk..... gelukkig is het verder wel oké met jouw zus, alleen jammer dat je dat weer via via moet horen..... je bent een kanjer van een zus als ik dat zo lees!

Ai, aangereden op je scooter? Gelukkig valt de schade bij jou erg mee, maar de scooter overleefd vaak zoiets niet hè..... Gelukkig gaat wel alles vergoed worden!

Mijn vriend heeft absoluut geen deuk in zijn ego o.i.d. opgelopen en hij voelt zich ook niet minder 'mannelijk' ofzo... gelukkig niet zeg!! Hij vindt het allemaal wel heel erg, maar meer voor ons samen. Het is een kanjer!! We zijn al dik elf-en-een-half jaar bij mekaar en we hebben al zoveel meegemaakt samen (cliché... ), dus dit kunnen we samen ook wel aan!!!! "Samen sterk" is ons motto! En we gaan er ook echt samen voor, we doen niks waar één van ons niet achter staat, dat vinden we allebei èrg belangrijk! We hebben een doel voor ogen en we doen ons best, meer kunnen we niet doen......

Troela, vervelend is dat van jouw dorp..... tsjaaaaa..... vervelende mentaliteit vind ik dat..... alsof alles zo vanzelfsprekend is..... en alsof de buitenwereld maar moet denken dat alles goed gaat..... terwijl ieder huisje z'n kruisje draagt..... Fijn dat je hier lekker je ei kwijt kunt!!! De volgende x graag een bevrucht ei hè?!

Ik ga zo lekker ........ zou eens tijd worden......... heb het rijk alleen vanavond en dan ga je toch afleiding zoeken, anders ga ik piekeren over morgen......... maar ben wel supermoooooeeeeee Slaaaaaap lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrzzzzzzzzzzzz
hihihi ik denk alleen dat als ze een bevrucht ei heeft, dat ze het dan niet kwijt wil!!!!

Zo en nu leker slapen ... morgen weer meer reactie... Maar ik zag dit net zo staan en daar móest ik op reageren!!!!
@ Bloem, heftig verhaal van je zus! Zeker in geval van zwangerschap en hormonen zal een borderliner niet de makkelijkste persoon zijn. En al zeker niet voor zichzelf. Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt. Hoe is je zus naar haar kindje toe? Is ze daarin wel stabiel (genoeg)? En jij tot overmaat van ramp ook nog een aanrijding. Knuffel voor jou. En ja, je hebt gelijk hoor, dit topic gaat over zwanger (proberen te) worden maar eerlijk is eerlijk, we kunnen hier als we willen toch veel meer met elkaar delen? We kennen elkaar immers ruim een jaar. En om nou iedere maand alleen maar op de hoogte te houden van wanneer we ovuleren, seks hebben of ongesteld zijn geworden gaat ook vervelen. Dus of het nou over zwangerschapsperikelen, vruchtbaarheidsonderzoeken, werk, cursussen, familiezorgen of scooteraanrijdingen gaat, wat mij betreft mag hier alles gedeeld worden. Jullie voelen toch een beetje als vriendinnen. In mijn geval weten jullie ook al een hoop meer dan zelfs mijn beste vriendin. Om een lang verhaal kort te maken, als jij je zorgen wilt uiten over je zus, dat mag hier ook. Wil je het niet, ook goed. We steunen je en staan achter je op welk vlak je nodig hebt hoor.

En Troela, je vriendin. Tsss... je zag het al aankomen he? Frustrerend hoor. Fijn voor haar maar ik begrijp volledig je dubbele gevoel. Ook jij bent heel open naar je omgeving begrijp ik. Top dat mensen er goed mee omgaan. Ik doe dat (nog) niet. Ben ik (nog) niet aan toe. Maar misschien omdat ik voor mezelf nog niet hardop wil uitspreken dat het niet zo makkelijk gaat. Ben bang dat het dan zo'n beladen onderwerp wordt waar regelmatig updates over moeten worden gegeven. Dat mensen dan na een half jaar (goed bedoeld misschien), gaan vragen: "En hoe is het nu? En wanneer laten jullie de boel eens onderzoeken?" Dat wil ik (nog) niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat het fijn is om te delen. En dat mensen in je omgeving er rekening mee houden. Ik voel me soms erg alleen in deze situatie. Maar gelukkig heb ik jullie!

En Dreadje, oooooh wat ik hoop ik hard en sterk voor jullie!

Toevallig vanavond weer mijn cursus gehad. Ging weer over de kracht van de gedachten. Mijn gedachten gaan uit naar jullie morgen! Ik hoop dat het effect heeft en dat er zwemmertjes zijn aangetroffen.

Inci, hoe is het met jou? Goeie tip, gewoon doordeweeks niet snoepen. Ik geef me er momenteel echt op ieder moment aan over. Moet mezelf echt weer een halt toeroepen. Genot is voor het weekend en doordeweeks terug naar een spartaans regime. Dat zou misschien wel eens kunnen werken.

Hier alles ok. Ik ben zwanger! (Nee hoor, niet echt maar dit is in het kader van positieve gedachten en mijn spirituele cursus. Dus als ik het hier maar heel stellig kom melden, dan is het vast zo! ) Hahaha... had ik jullie even tuk he?

Moet zeggen dat die cursus toch wel interessant is. We moesten elkaar vandaag een reading geven. Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest en liet maar gewoon over me heenkomen wat ik dacht, zag en voelde. En terwijl ik mijn ogen dichthad en probeerde "af te stemmen" op de dame die voor me zat kreeg ik steeds iets door over haar knie. Heel stom. Na de reading zei ik haar dat ik dacht dat er iets met haar knie was. Bleek dat haar knie kapot was. Dat ze altijd graag naar de dansacademie had gewild maar dat dat niet kon omdat ze op haar 10e haar knie ernstig beschadigd had. En dat wist ik dus echt niet! Stom he?

Nou, dit is weer een heel lang verhaal geworden. Tijd om te gaan knorren. Dag lieve meiden. Dikke kus voor jullie allemaal en twee dikke kussen voor Dread!

Winterdip
Hey Winter, ik kreeg bijna tranen in mijn ogen van ontroering van jou stukje! Ik lees dat zo en dan voel ik me zo welkom hier en geaccepteerd! Ik kan mij echt geen betere forum vriendinnetjes indenken!!!!! Dikke knuf terug!

Ik moet zeggen dat ik het soms wel moeilijk vind om over de situatie met mijn zus te praten omdat het vaak toch iets is wat de meesten niet begrijpen. Ik heb ook een vriendin die in de zorg werkt (psychiatrie zelfs) dus zij weet echt wel wat borderline is. Maar dat kan zij echt weer een opmerking maken (als ik iets vertel) dat bijv. mijn zus weer alle tijd op eist enzo... Dat is misschien wel zo, maar ik moet dan toch voor haar op komen. Zij heeft er ook niet om gevraagd. Maar aan de andere kant kan ik haar nu wel door de mangel heen halen, want mijn vriend heeft dus ook vrij genomen vandaag om haar te helpen en ik kan haar dus nogsteeds niet bereiken. Ik kom ook niet meer op haar voicemail van haar thuis telefoon, dus ik denk dat ze de stekker er uit heeft gehaald. En dat snap ik dan dus echt niet. mobiel staat nogsteeds uit... Ik weet dat die buurvriend vandaag nog het een en ander voor haar zou doen, dus als er echt wat is hoor ik dat wel. Maar als ik dat niet had geweten had ik echt wel paniek gehad... Ik heb dus ook gisteren avond tegen mijn vriend gezegd dat we maar wat leuks samen moeten gaan doen als we haar niet kunnen bereiken, dus gaan we dat zo lekker ook doen! Lekkere boswandeling ofzo, of ff samen sinterklaas shoppen...

Pfff, weet echt niet wat ik met die meid aan moet. het erge is dat ze het mij straks met een beetje pech ook nog kwalijk gaat nemen ook... maarja, ik moet gewoon mijn eigen grenzen stellen, dat is het belangrijkste maar soms ook het moeilijkste... thanx dat ik ff lekker mag spuien hier!!!!

Winter, wel bizar dat je dat door kreeg van die knie! Lijkt mij heel vreemd! Enne, je had mij idd een beetje tuk hoor, met je "ik ben zwanger"! hihihi!

Dread, hoelaat krijgen jullie de uitslag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven