Geld & Recht alle pijlers

Aansprakelijk stellen

31-05-2016 15:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Een vriendin van mij heeft mijn telefoon laten vallen en ik wil de schade op haar verhalen (kwam ze zelf mee).

Ik weet alleen niet hoe of wat, blijkbaar is het wel mogelijk.. tips?
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
Gewoon, zij betaalt jouw schade.

Maar waarschijnlijk bedoel je dat je het via de verzekering wilt laten lopen. Dan moet zij contact opnemen met haar aansprakelijkheidsverzekering. Die zullen haar wel vertellen hoe en wat.
Ik moet helemaal niks!
Haar aansprakelijkheidsverzekering bellen
.
Zij kan gewoon betalen. Ze kan het ook via haar aansprakelijkheidsverzekering laten lopen. Houdt dan wel rekening met een eventueel eigen risico.

Laat haar haar verzekering bellen, dan vertellen zij wel hoe zij (of jij) moet handelen. Het kan namelijk ook zo zijn dat jij het moet aangeven bij jouw verzekering en zij dit verhalen op de veroorzaker.
quote:Dahlia74 schreef op 31 mei 2016 @ 15:40:

Het kan namelijk ook zo zijn dat jij het moet aangeven bij jouw verzekering en zij dit verhalen op de veroorzaker.Dat ken ik eigenlijk alleen uit WAM-zaken (met de auto dus).........
Oh dear, how sad, never mind.
Heeft ze een aansprakelijkheidsverzekering? Dan kan zij die bellen. Als ze dat niet heeft, en het is in jouw huis gebeurd, dan misschien jouw inboedel verzekering. En anders kan je het op haar persoonlijk verhalen..
of een gevalletje ik heb mn telefoon stuk laten vallen en een vriendin biedt aan te helpen door het mogelijk op haar aansprakelijkheid te gooien...
Je schrijft een brief dat je haar aansprakelijk stelt 1000 voorbeelden op Google dan belt zij haar verzekering dat ze aansprakelijk gesteld is en stuurt de brief op naar hen met de factuur van schade
where ever you go, go with your heart
quote:Skawa schreef op 31 mei 2016 @ 16:52:

Je schrijft een brief dat je haar aansprakelijk stelt 1000 voorbeelden op Google dan belt zij haar verzekering dat ze aansprakelijk gesteld is en stuurt de brief op naar hen met de factuur van schade

Dit.

Stel haar aansprakelijk per brief en zij kan de schade dan of zelf betalen of naar haar verzekering sturen!
quote:spectral schreef op 31 mei 2016 @ 16:13:

of een gevalletje ik heb mn telefoon stuk laten vallen en een vriendin biedt aan te helpen door het mogelijk op haar aansprakelijkheid te gooien...Waar lees je dat? Niet iedereen is een oplichter hoor.
Het hebben van een WA verzekering is toch verplicht?
quote:Dubbz schreef op 31 mei 2016 @ 17:12:

Het hebben van een WA verzekering is toch verplicht?

Nee hoor.

Zorgverzekering is verplicht. En autoverzekering (als je een auto hebt)
quote:Dubbz schreef op 31 mei 2016 @ 17:12:

Het hebben van een WA verzekering is toch verplicht?Nee hoor.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 31 mei 2016 @ 17:14:

[...]

Nee hoor.

Zorgverzekering is verplicht. En autoverzekering (als je een auto hebt)Die autoverzekering is wél een aansprakelijkheidsverzekering.
quote:Hayek schreef op 31 mei 2016 @ 17:15:

[...]

Die autoverzekering is wél een aansprakelijkheidsverzekering.Ja maar daar hoef je weer niet aan te komen met de kapotte telefoon van een vriendin (of zou ze er overheen gereden zijn?)
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 31 mei 2016 @ 17:14:

[...]

Nee hoor.

Zorgverzekering is verplicht. En autoverzekering (als je een auto hebt)Verrek ja, ik heb het opgezocht. Veel mensen denken dat het verplicht is (ik dus ook) maar is het niet.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 31 mei 2016 @ 17:19:

[...]

Ja maar daar hoef je weer niet aan te komen met de kapotte telefoon van een vriendin (of zou ze er overheen gereden zijn?)Klopt, maar onder autoverzekering zou je ook de verzekering voor schade aan jouw eigen auto kunnen verstaan. En da's dan weer niet verplicht........
quote:Hayek schreef op 31 mei 2016 @ 17:40:

[...]

Klopt, maar onder autoverzekering zou je ook de verzekering voor schade aan jouw eigen auto kunnen verstaan. En da's dan weer niet verplicht........Oh dat bedoel je. Alleen WA voor auto idd. Was in mijn hoofd zo logisch dat ik niet volledig was.

of een gevalletje ik heb mn telefoon stuk laten vallen en een vriendin biedt aan te helpen door het mogelijk op haar aansprakelijkheid te gooien...wie weet........ oeeee..........
bedankt voor de tips iedereen!

of een gevalletje ik heb mn telefoon stuk laten vallen en een vriendin biedt aan te helpen door het mogelijk op haar aansprakelijkheid te gooien...Eigen ervaring?

of een gevalletje ik heb mn telefoon stuk laten vallen en een vriendin biedt aan te helpen door het mogelijk op haar aansprakelijkheid te gooien...Eigen ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven