***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
goedenmorgen, ben ik de eerste? Ben al uren op. Finn was om 2.30 wakker en toen om 5.30 alweer. Eerst wou ik tot 7 uur blijven liggen, maar kon niet meer slapen, dus toch maar gewoon om 6 uur opgestaan (en man wakkergeschopt).

Net lekker koffie met team gedronken, had muffins gehaald om mijn resultaten te vieren. Nu ff werken.
Heerlijk Swiss, wat zal jij je opgelucht voelen!

Geniet van je welverdiende muffin!
Swis: Lekker een spokend jongetje als jij je tegoed gedaan hebt aan bubbels. Lijkt wel net zo'n gevoel voor timing te hebben als Ruben

En geniet van je muffins!

Layla: Het wordt wel spannend hoor. Heb je zelf al het gevoel van een naderende bevalling? Of heb je er zelf al zin in? Ik had deze keer echt geen geduld. Kwam misschien ook omdat ik graag wilde weten wie er in mijn buik zat (jongen of meisje).

Framboos: Wat een schattige sokjes!

Gaan Liv en Tommy al tegelijk naar bed? Jullie hebben dus lekker rust savonds? Ik ben een beetje aan het zoeken naar een ritme voor de avond. Het liefst is hij er de hele avond bij, maar ik zou het toch wel lekker vinden als hij gewoon savonds in zijn bedje ligt. Maar misschien is dat op dit moment nog wat veel gevraagd. Ik weet niet meer wanneer ik begon met Koen om 7 uur in zijn bedje te leggen. Ohh wat vergeet je alles toch weer snel.

Laar: Is Puk alweer helemaal de oude?

Muis: Wat heb jij toch ook schattige jongens. Een tweeling lijkt me ook zo leuk.. alleen best zwaar!

Zo de consultatiebureau-verpleegkundige op bezoek. Gijs ligt nu te slapen. Ik denk dat hij zijn eerste koudje al te pakken heeft. Hij ligt wel wat te kreunen in zijn bedje. Verder maakt hij het prima. Een ritme van om de drie - vier uur eten. Helaas ook nog snachts, maar dat wordt vast wel weer beter.

Nog ff een vraagje. Wie van jullie kindjes had ook een lang 'slurfje' als navelstompje in het begin. Moesten ze dat toen wegstippen ofzo... daar had de kraamzuster het over. Gijs heeft namelijk nog wel bijna 1 cm uit zijn navel 'hangen'. Koen had dat helemaal niet.

Verder is het hier gezellig. Best wel wat bezoek. Dus we worden heerlijk verwend en dan vooral Koen. Gister heeft hij weer een geweldige supergrote boerderij-puzzel gekregen.

Ha het zonnetje begint te schijnen. Hopelijk kunnen we straks nog ff naar buiten. Gijs zijn eerste wandelingetje. Ik wilde maandag van het mooie weer genieten, maar toen ik er klaar voor was, was het zonnetje weg.
BM

jij wil inderdaad een beetje snel met gijs volgens mij

Liv moest de eerste 4maanden ook nog een ritme ontdekken. Ik probeerde dat al vroeg met de voedingen een beetje te sturen. Ze

sliep al die tijd savonds in de box...(ik verlangde toen ook naar kinderloze avondjes zoals 'vroeger' met tommy )

Op een gegeven moment viel ze om 20uur in slaap na de fles van 19...Toen de klok achteruit ging werd ze na de fles van19.00 moe...Toen was er dus een ritme..sindsdien leggen we haar tussen 19 en half 8 op bed..Mijn streven is 19 gelijk met tommy.

zodat wij weer op tijd rust hebben in huis
Gelukkig had ik geen kater hoor, alleen nu een beetje moe.

Pff, ff heel erg veel mazzel. Ik belde net de dermatoloog op, omdat ik even alle bevindingen met hem wil bespreken, en omdat ik nog een aantal moedervlekken wil laten controleren.

Vertelde de assistente dat hij zelf vanwege gezondheisdredenen de hele maanden December en Januari afwezig is.

Met heeeel veel mazzel heb ik nog een afspraak kunnen plannen op dinsdag, dan hebben ze iemand die had afgezegd.
BM: Puk ging pas na een aantal maanden om 18:30 naar bed toe. Fijn dat het allemaal goed loopt bij jullie!

LL: hoe is het met Meisje?

Puk is koortsvrij en at ook weer goed, dus hij is gewoon naar het kdv. Mag eigenlijk niet, want hij moet een dag koortsvrij zijn, maar ik heb geen zin om vrij te nemen als hij niet ziek is.

Pfoe, gisteren iets teveel wijntjes gedronken met een vriendinnetje, dus ik ben maar een uurtje later begonnen. Even wat koffie en dan aan de slag.
Ik weet dat ik snel ben met een ritme. Maar ik had dus ff het gevoel dat Koen al redelijk snel om 19 uur naar bed ging. Waarom heb ik zulke dingen niet opgeschreven.... en ik weet dat ik ze nu ook weer niet op ga schrijven....

Gewoon maar op gevoel en go with the flow....

Cbverpleegkundige is geweest en heeft een klein stukje wild vlees in Gijs zijn naveltje aangestipt. Het 'slurfje' gaat gewoon intrekken zegt ze.

Laar: Bedankt!!!! Wat een heel schattig boekje! En het grote mensen boek ziet er ook goed uit. Nu nog ff tijd maken. Het is of hier kletsen of lezen

Swis: Fijn dat je nog een plekje hebt volgende week! Kunnen jullie in ieder geval een aantal dingen bespreken of kan jouw dermatoloog misschien nog iets overdragen indien noodzakelijk.
Ohja.. ik zit toch na te denken over de aanschap van de minimonkey... als laatste ... maar t lijkt me nu toch wel handig met 2 kids. Zeker rond etenstijd als Koen druk is, er moet gekookt worden en Gijs is wat onrustig.

En ik weet dat framboosje er helemaal weg van is. Maar zijn er andere meiden hier die er niet mee overweg kunnen en er vanaf willen? Anders ga ik er eentje bestellen...
BM ik weet dat het bij Zahra best lang duurde voordat ze om 7 uur ging slapen. Ik weet ook niet meer wanneer (schrijf het ook nooit op) maar ik weet zeker dat ik allang weer aan het werk was. Fijn dat zijn naveltje is aangestipt.

Lara, fijn dat Puk koortsvrij is, ik zou Zahra ook gewoon weggebracht hebben hoor, als het niet gaat kun je altijd nog vrij nemen.

Hier dus nog rustig, vannacht wel harde buiken maar verder niks. Ik kwam ineens het boek Veilig Bevallen weer tegen dus ik heb er nog even in gelezen, maar ook snel weer weggelegd. Ik wil helemaal geen weeën voelen!

Zahra is ook weer 2-3 x per nacht wakker, dus kom niet echt tot rust.
BM: ik heb hem eigenlijk maar 1 keer gebruikt, want ik kreeg Puk er gewoon niet lekker in. Zijn gezichtje zat zo verstopt. Hij ligt nu bij mijn broer, anders had je hem mogen overnemen. misschien even op MP kijken?

Fijn dat je de boeken nog niet hebt!

Ik snap trouwens ook niet waarom ik zo weinig heb bijgehouden. Denk dat ik mijn geheugen een beetje heb overschat...
Tjah.. een overschatting van het geheugen, dat klinkt bekend. Die eerste periode is echt een waas. Ik weet meer van later geloof ik. En dat zal ook langzaam wel verdwijnen al sik het niet heel rap op ga schrijven.

Ja, op mp staan er genoeg, maar ik wil hem eigenlijk nu hebben. En natuurlijk niet in de buurt en ook nog voor relatief veel geld, dus denk dat ik dan maar gewoon een nieuwe moet bestellen die vandaag nog met de post gaat.

Muis: Waar hang jij uit? Toch niet stiekem aan het bevallen he.
quote:layla1969 schreef op 19 november 2008 @ 11:50:

BM ik weet dat het bij Zahra best lang duurde voordat ze om 7 uur ging slapen. Ik weet ook niet meer wanneer (schrijf het ook nooit op) maar ik weet zeker dat ik allang weer aan het werk was. Fijn dat zijn naveltje is aangestipt.

Lara, fijn dat Puk koortsvrij is, ik zou Zahra ook gewoon weggebracht hebben hoor, als het niet gaat kun je altijd nog vrij nemen.

Hier dus nog rustig, vannacht wel harde buiken maar verder niks. Ik kwam ineens het boek Veilig Bevallen weer tegen dus ik heb er nog even in gelezen, maar ook snel weer weggelegd. Ik wil helemaal geen weeën voelen!Zahra is ook weer 2-3 x per nacht wakker, dus kom niet echt tot rust.

joh, jij als ervaren mama poept die 2de er zo weer uit! Inderdaad leg de boekjes weg, heb jij helemaal niet nodig!

BM jajaja ik ben hier de grootste MM fan! Moet zeggen dat ik hem net als bij tommy alleen de eerste 3maanden intensief gebruikt heb..Voornamelijk in huis als ze een huilmoment had, deed ik haar erin en ging ik wat huishouding doen...

Oja, gister gebruikte ik hem ook nog! Liv kan er nu mooi in zitten, dus we gingen lopent naar de dokter! Had even geen zin in kar...

Gelukkig is de dokter hier om de hoek, want zwaar is het nu wel

Geloof dat het 25euro incl is he? Oja, op zich niet erg dat je hem nu pas bestelt, want de eerste weken verzuipen ze er toch in!
BM, ik heb de minimonkey best vaak gebruikt. Zelfs nu zet ik Finn er wel eens in (met zijn billen erin, benen aan beide kanten van mijn heupen), zodat het gewicht niet geheel op heup steunt zeg maar.

Het is wel even oefenen, maar uiteindelijk is het wel handig. Ik heb het ook wel onderweg gebruik om even een beetje ongezien te voeden. Lekker verstopt in een draagdoek.

Als je echt wilt gaan wandelen, is misschien een buikdrager fijner, maar ik weet niet vanaf wanneer je die kunt gebruiken.

Haha Layla, je zult er echt heel binnenkort aan moeten geloven hoor, die bevalling komt echt!

Lara, voel je je alweer een stukje beter?
Swiss; wat fijn dat de uitslag goed was! wel raar dat je geen antwoord hebt kunnen krijgen op al je vragen, heel goed dat je dit dinsdag probeert te krijgen!

Muis; ook jij hebt meldplicht hoor!
Swis ook een echte mm-gebruiker. Voor het voeden lijkt het me ook wel handig. Al doe ik daar eigenlijk niet heel moeilijk over.. maar voor andere mensen is het wel prettig. Voelen ze zich niet zo kijken.

Oh..hongeralarm
Ik deed in het algemeen ook niet echt moeilijk met voeden. Maar af en toe zat ik toch in een druk restaurant ofzo, waar ik me niet even kon afzonderen.

Ik merkte dat Finn ook beter dronk als hij geen afleiding had. Da's ook wel aangenaam.
BM, ik heb de mini-monkey ook besteld laatst omdat Meisje zo overstrekt.

Ik moet zeggen dat ik hemniet heel handig vind, ik kan geen houding vinden die makkelijk draagt en ze ligt zo verstopt, zoals Lara ook al zegt.

Komt misschien ook omdat ik bij Daan alstijd een baby-bjorn drager heb gebruikt,dat is een buikdrager, en dat vond ik wel prettiger.

Meisje slaapt hier ook in de box en ik neem haar mee naar boven als ik ga slapen, geen idee eigenlijk hoe we dat bij Daan deden. Ik zie vanzelf wel wanneer er een beetje ritme is zal komen.

Met Meisje gaat het erg de goede kant op, ze heeft nog maar een stuk of 2 hoestbuien op een dag en ze eet ook weer normaal. Ze mag vrijdag ook weer naar buiten gelukkig, dat geeft mij ook weer een stukje meer vrijheid, want nu zitten we wel heel veel binnen.

Ik ben eruit, ik ga voor baan 2..ik denk dat ik de uitdaging wel heel erg nodig heb ik mijn werk en de wat jongere collega's spreken me ook iets meer aan. Straks moet ik er even naartoe om alles rond te maken en dan kan ik als ik wil al heel snel beginnen!
BM, ik heb geen MM, maar een draagdoek gekocht. Misschien is dat een idee? Ze mogen pas in de Babybjorn als ze zes weken zijn (ik heb nog een ongebruikte liggen...) en dat is dus rete-onhandig.

Ik heb trouwens even nagedacht, maar volgens mij zijn Steijn en Hugo met een maand of vier/vijf om 19:00 naar bed gegaan. Ik hou het op gecorrigeerd drie maanden! Ze werden dan wel nog om 10:00 wakker voor nog een voeding, maar Steijn heeft die laten vallen toen hij vijf maanden was. Hugo deed dit toen hij zes maanden was.

De werkster was hier net, want ze had wat Sinterklaasboeken voor Steijn en Hugo gekocht. (lief!) Ze vond mijn gezicht heel anders dan normaal en ze is niet de eerste die dat vandaag heeft gezegd. De kassiere bij de Albert Heijn, de bakker en een vriendin van mij zeiden precies hetzelfde vandaag! Hebben jullie dit ook gehad tegen het einde van de zwangerschap? Hoe lang duurde het toen nog?

*Ik weet het: ik stel onbenullige vragen, maar dit is mijn eerste voldragen zwangerschap! Ik heb dus totaal geen ervaring met wat mijn nijlpaardenlijfje allemaal doet en gaat doen! Overigens heb ik overal striae zitten. Bah.*
LL, wat goed trouwens dat je de knoop hebt doorgehakt! Wanneer begin je?
LL, fijn dat meisje weer een stuk is opgeknapt! ik zou ook gek worden van het binnenzitten, zeker voor Daan is het niet leuk natuurlijk.

Gefeliciteerd met je baan!! Wanneer wil je gaan beginnen? Ik zou toch maar ff van je verlof genieten hoor, die tijd komt niet meer terug.

Ik heb geen Minimonkey gebruikt bij Zahra, heb bij de 1e meeting ff 1 uitgeprobeerd maar vond het niet handig. Volgens mij vond Zahra het ook niet echt lekker liggen, ze lag zo verstopt zeg maar.

Ik ga ff uurtje liggen, Zahra slaapt nu ook, was net aan het huilen, volgens mij heeft ze last van een verkoudheid.
Ik heb ook een buikdrager en daar heeft Koen heel veel in gezeten, maar dat is nu nog niet geschikt. En in huis lijkt het me ook lekkerder als Gijsje kan liggen ipv op zijn eigen billetjes hangen in de buikdrager.

Muis: ik heb eigenlijk nooit gehoord dat ik er anders uit zag voordat ik ging bevallen.. misschien niet heel oplettende mensen in mijn omgeving. Maar volgens mij had Drop het er wel een keertje over. Spannend als het toch dichtbij komt. Je bent ook al zo'n eind zwanger. Balen trouwens van de striae. Heb je er ook last van, of is het alleen niet zo mooi? Ik heb namelijk geen idee hoe het voelt. Dat zwangerschapskwaaltje is me bespaard gebleven, maar mijn benen zijn er niet knapper op geworden. Daar zijn toch wel wat blauwe spinnetjes en een spatader verschenen.

LL: Fijn dat het beter gaat met meisje. En hopelijk kunnen jullie snel naar buiten. Al is het weer niet heel lekker. Maar een frisse neus is altijd goed.

En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan. Stoer hoor dat je voor baan 2 gaat. Lijkt me wel heel pittig een nieuwe job beginnen met twee kleintjes. Maar stoer als het lukt. Wanneer moet je beginnen en heb je dan ook opvang voor meisje?

De voelding zit er op, dus ik ga ook nog ff liggen. Tot later.
LL fijn dat je de knoop hebt doorgehakt ivm de banen. En goed dat je meisje al zo goed is opgeknapt !!

Muis, ik heb geen ervaringen, met een spontane bevalling dus ik kan je jammer genoeg ook niet helpen.

Vandaag was de docente Frans afwezig, dus ik balen, want kon mijn test niet doen.

Wel hebben we een heel fijne les attitudes gehad, het was een soort spelletje, waarin je kaarten kreeg met attitudes op. En jij moest dan de attitudes doorgeven aan een persoon, waarvan je vond dat de attitude op het kaartje het best bij de persoon in kwestie paste.

Ik heb vandaag nog een kerstcadeau gekocht voor Xander, een dvd van Bumba. Verder krijgt hij nog met de kerst een verhalenbundel van Jip en Janneke.

Voor Sinterklaas heb ik de ballenbaan van Playskool gekocht en krijgt hij ook nog een babylaptop van VTech (tweedehands gescoord). De sint brengt bij mijn schoonouders krijgt hij de garage van Little People.
Geh....bel ik net mijn huidige werkgever om te zeggen dat ik een andere baan heb, zeggen ze dat ze me wel graag terug willen hebben en er alles aan willen doen omdat voor elkaar te krijgen! Ze kunnen alleen geen zekerheid geven ivm de reoganisaties, maar 'ze zouden het heel erg jammer vinden als ik wegga'.

Da's natuurlijk allemaal erg goed voor mijn ego en heel fijn om te horen, maar nu zit ik weer met hetzelfde dilemma...heb ik net de ene knoop doorgehakt, is dit alweer de volgende!

Zal je net zien, ga ik beginnen en kan ik ook weer terug naar mijn huidige baan.

Voor mijn nieuwe baan hebben ze gevraagd of ik volgende week al een paar uurtjes wil komen om kennis te maken met de collega's en om alvast een beetje idee te krijgen van het werk, omdat ik normaal gesproken per 1 december zou beginnen, maar 2 december al meteen de eerste training heb en ik zo toch al een beetje weet he en wat.

Witch, fijn dat het zo goed gaat met je cursus joh!

Muis, ja tegen mij zeiden mensen dat ook tegen het einde van de zwangerschap! Typisch he, ik zag dat zelf helemaal niet eigenlijk, maar het klopte wel als ik zo foto's van rond die tijd terug zie.

Ik heb ook veel last van straie, vreselijk, mijn buik is net een tijgervel....wat zeg ik, 4 tijgervellen.

Ik vind dat het deze keer veel minder snel wegtrekt als bij Daan.

Toen had ik er ook veel last van, maar was het met 2 weken al veel verbeterd, maar nu is het nog net zo paars/rood uitgeslagen als toen ik nog tonnetje rond was.
LL, ik zie het zelf ook wel in mijn gezicht. Het is (nog) veel ronder dan dat het was en ik herkende mezelf bijna niet in de spiegel gister! Hoe lang duurde het bij jou toen nog?

Ah, jij dus ook een tijgervel! Ik had dat al als erfenisje van de zwangerschap van Steijn en Hugo, maar er zijn nog wat fijne strepen bijgekomen op borsten, buik, billen (!!!) en bovenbenen. Heel-erg-lelijk, wat ik je brom!

Jee zeg, je bent wel van de werkdilemma's! Zou je terug willen naar je oude werk? Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen: aan de ene kant heb je de vertrouwdheid van je oude baan, maar iets nieuws ondernemen is ook wel erg leuk.

Shit, Sjors is aan het klieren.
Zie net dat er een topic geopend is over flauwe pesterijtjes, over het laten versturen van allerlei post op naam van een ander.

Wij worden hier dus platgegooid met allerlei post op naam van de vorige bewoners!

Het gaat van reclame tot bankafschriften en deurwaardersbrieven tot schoolcorrespondentie.

Ik stuur alles retour afzender, maar word er wel redelijk gek van nu, het zijn zo'n 4 brieven per dag.

Het toppunt was dus van de week een autoverzekering en een mobiele telefoon die bezorgd werden op hun naam.

Ik heb gebeld met de maatschappijen en uitgelegd dat ze verhuisd zijn en daar gaven ze aan dat beiden vorige week aangevraagd zijn op ons adres, maar op hun naam. en dat er geen huidig telefoonnummer bekend is.

Het lullige is dus dat die mensen naar Belgie verhuisd zijn volgens de woningbouw, maar dat niemand weet waar (gemeente en woningbouw) en dat we dus geen contact met ze op kunnen nemen.

Mijn schoonvader heeft al navraag gedaan in het volksregister van Belgie (kan hij navragen vanuit zijn werk), maar daar staan ze dus niet geregistreerd en bij de gemeente hier ook niet meer.

Erg irritant! Weten jullie wat ik hieraan kan doen, kan ik aangifte doen bijvorbeeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven