Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wat een heerlijk topic, feest der herkenning!

Ik erger me altijd aan vakkenvullers die zonder te kijken de paden oversteken. In onze AH lijkt het wel een sport. Een sorry kan er nooit vanaf. T t t t!

Laatst een oudere dame die niet helemaal meer bij de tijd was, had wat meer tijd nodig tijdens het afrekenen en hoorde tot twee maal toe niet dat de cassiere haar vroeg of ze het bonnetje ook wilde, waarop de cassiere tot 3 keer toe met haar ogen zat te rollen en hardop 'pff, oh my god zeg' zei. Dat vond ik echt erg en ook zielig voor die mevrouw. De heer voor mij zei er gelukkig direct iets van. Tsjonge, ga dan ergens in een riool werken ofzo als je zo weinig geduld hebt met mensen.
Al heel wat gewend en lees al vanaf het eerste uur mee in dit topic. Maar van wat ik hier op de laatste bladzijde(n) leest valt me de b*k echt wagenwijd open zeg!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:harrods schreef op 27 mei 2016 @ 17:24:

Ik erger me altijd aan vakkenvullers die zonder te kijken de paden oversteken. In onze AH lijkt het wel een sport. Een sorry kan er nooit vanaf. T t t t!

Nog erger, vakkenvullers die willen dat jij aan de kant gaat, zodat zij er met zo'n kar langs kunnen.

Of ze staan met hun kar net voor het vak waar jij moet zijn (niet zo moeilijk als de hele winkel vol staat met vulkarren), en dan de blik van sommige vakkenvullers als ik die kar aan de kant duw, omdat ik erbij moet.
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 mei 2016 @ 12:12:

[...]

Nog erger, vakkenvullers die willen dat jij aan de kant gaat, zodat zij er met zo'n kar langs kunnen.

Of ze staan met hun kar net voor het vak waar jij moet zijn (niet zo moeilijk als de hele winkel vol staat met vulkarren), en dan de blik van sommige vakkenvullers als ik die kar aan de kant duw, omdat ik erbij moet.Heb je bij dat tweede dan wel even gevraagd of je er bij mag? Ze moeten die kar ook maar ergens laten, want als ze hem in het midden van het gangpad zetten is het ook niet goed voor sommigen. Ik zou ook behoorlijk geïrriteerd raken als ik mijn werk zo goed mogelijk probeer te doen en een klant zonder ook maar te vragen of ze er even bij mag, mijn kar aan de kant gooit. Als je beleefd vraagt of je er bij mag, zal hij het product even aangeven of de kar even opzij plaatsen zodat je erbij kan
quote:Anoniem3005201612231 schreef op 27 mei 2016 @ 15:36:

Vanmorgen stond een man met z'n rollator aan de trap van de super (zit op -1) en ik vroeg of ik hem naar beneden kon helpen. De lift bleek al heel de week stuk maar hij had liever iemand van het personeel om hem naar beneden te helpen, dus heb binnen iemand aangesproken. Kwam de man later in de winkel tegen en hij zei dat hij er al een tijdje stond, niet goed hulp durfde vragen omdat hij nog maar net met een rollator liep (knieoperatie, hij was nog relatief jong) en dat ik de eerste was die zelf aanbood hem te helpen.

Geen egopost-intentie, maar wel dat mensen blijkbaar niet meer letten op andere mensen in hun omgeving...

Ik heb weleens aangeboden om te helpen, de bagger die ik toen over me heen kreeg. Hoe ik het durfde te vragen want hij was toch niet gehandicapt, dat de jeugd van tegenwoordig maar denkt dat ouderen helemaal niets meer kunnen etc. Toen hij de winkel uit liep, liep hij nog te foeteren. Ik denk voortaan wel twee keer na als ik weer de neiging krijg om iemand te helpen

quote:Stokstaartjenl schreef op 30 mei 2016 @ 12:12:

[...]

Of ze staan met hun kar net voor het vak waar jij moet zijn (niet zo moeilijk als de hele winkel vol staat met vulkarren), en dan de blik van sommige vakkenvullers als ik die kar aan de kant duw, omdat ik erbij moet.Nóg erger, vakkenvullers die vlak voor je neus rustig het vak gaan vullen terwijl jij net staat te kijken wat je gaat kopen. En nee, ik ben echt geen 5 minuten bezig om te beslissen
quote:nerdopviva schreef op 30 mei 2016 @ 12:31:

[...]

Ik heb weleens aangeboden om te helpen, de bagger die ik toen over me heen kreeg. Hoe ik het durfde te vragen want hij was toch niet gehandicapt, dat de jeugd van tegenwoordig maar denkt dat ouderen helemaal niets meer kunnen etc. Toen hij de winkel uit liep, liep hij nog te foeteren. Ik denk voortaan wel twee keer na als ik weer de neiging krijg om iemand te helpen. Herkenbaar!!
quote:Falathiel schreef op 30 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Heb je bij dat tweede dan wel even gevraagd of je er bij mag? Ze moeten die kar ook maar ergens laten, want als ze hem in het midden van het gangpad zetten is het ook niet goed voor sommigen. Ik zou ook behoorlijk geïrriteerd raken als ik mijn werk zo goed mogelijk probeer te doen en een klant zonder ook maar te vragen of ze er even bij mag, mijn kar aan de kant gooit. Als je beleefd vraagt of je er bij mag, zal hij het product even aangeven of de kar even opzij plaatsen zodat je erbij kan

Als ze bij dat vak bezig zijn, ja. Maar vaak genoeg zijn ze 'verderop' aan het werk, en dan niet. En als het de 5e keer is gedurende dezelfde 'winkelervaring', nee. En regelmatig staat er een kar, en is de bijbehorende vakkenvuller nergens te bekennen.

De winkel hier in de buurt heeft de neiging om rond 17:30 alles te gaan bijvullen, en dan staat de winkel vol met karren. Echt heel irritant.
Vanmorgen stond er een oudere man bij een bloemkool al het groen eraf te trekken, blijkbaar had hij geen zin om dat thuis te doen.

Zijn gft bak zat zeker vol...
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 mei 2016 @ 13:04:

[...]

Als ze bij dat vak bezig zijn, ja. Maar vaak genoeg zijn ze 'verderop' aan het werk, en dan niet. En als het de 5e keer is gedurende dezelfde 'winkelervaring', nee. En regelmatig staat er een kar, en is de bijbehorende vakkenvuller nergens te bekennen.

De winkel hier in de buurt heeft de neiging om rond 17:30 alles te gaan bijvullen, en dan staat de winkel vol met karren. Echt heel irritant.

Oh ja ik dacht dat je hem gewoon aan de kant duwde voor het gezicht van een medewerker aangezien je het hebt over de blik die je dan krijgt. Lijkt me lastig als ze niet in de buurt zijn om dan een blik te krijgen haha. Dan is het toch ook oké als je hem een stukje verplaatst. Zullen wij ook wel begrijpen.

Misschien een idee om niet meer op dat moment naar de winkel te gaan als je weet dat ze dan gaan bijvullen en je je daar aan ergert? Ze moeten het toch een keer doen neem ik aan
quote:Falathiel schreef op 30 mei 2016 @ 13:27:

[...]

Oh ja ik dacht dat je hem gewoon aan de kant duwde voor het gezicht van een medewerker aangezien je het hebt over de blik die je dan krijgt. Lijkt me lastig als ze niet in de buurt zijn om dan een blik te krijgen haha. Dan is het toch ook oké als je hem een stukje verplaatst. Zullen wij ook wel begrijpen.

Misschien een idee om niet meer op dat moment naar de winkel te gaan als je weet dat ze dan gaan bijvullen en je je daar aan ergert? Ze moeten het toch een keer doen neem ik aan

Ik snap dat ze het bij moeten vullen, maar ik snap niet dat het moet tussen 17-19, als de winkel toch al een chaos is. Want dan komen er allemaal mensen die net uit hun werk komen, en nog even eten moeten halen. Het is volgens mij gewoon slecht getimed.

En als het mogelijk is doe ik graag op een ander moment mijn boodschappen, maar dat is het helaas niet altijd.
quote:paper-clip schreef op 30 mei 2016 @ 13:23:

Vanmorgen stond er een oudere man bij een bloemkool al het groen eraf te trekken, blijkbaar had hij geen zin om dat thuis te doen.

Zijn gft bak zat zeker vol...Misschien omdat de bloemkool per gewicht gaat? En dan betaal je dus voor die groene bladeren waar je weinig mee kan.
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 mei 2016 @ 13:42:

[...]

Ik snap dat ze het bij moeten vullen, maar ik snap niet dat het moet tussen 17-19, als de winkel toch al een chaos is. Want dan komen er allemaal mensen die net uit hun werk komen, en nog even eten moeten halen. Het is volgens mij gewoon slecht getimed.

En als het mogelijk is doe ik graag op een ander moment mijn boodschappen, maar dat is het helaas niet altijd.Die vakkenvullers zijn vrijwel altijd scholieren, dus die kunnen vaak ook pas na 16.00 uur ofzo. Dus hoe vervelend het soms ook kan zijn dat ze massaal bezig zijn als jij om 17.30 uur je boodschappen even snel wil doen, ik snap ook wel dat dat nou eenmaal niet anders kan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bloemkool gaat volgens mij altijd per stuk.
quote:Falathiel schreef op 30 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Heb je bij dat tweede dan wel even gevraagd of je er bij mag? Ze moeten die kar ook maar ergens laten, want als ze hem in het midden van het gangpad zetten is het ook niet goed voor sommigen. Ik zou ook behoorlijk geïrriteerd raken als ik mijn werk zo goed mogelijk probeer te doen en een klant zonder ook maar te vragen of ze er even bij mag, mijn kar aan de kant gooit. Als je beleefd vraagt of je er bij mag, zal hij het product even aangeven of de kar even opzij plaatsen zodat je erbij kanPrecies. Ik maak het ook wel eens mee dat ze precies voor het vak waar ik moet zijn, aan het bijvullen zijn. Als ik er dan niet bij kan omdat medewerker + kar er voor staat, vraag ik vriendelijk of hij me product X even wil aangeven. En als ze het me dan aanreiken, zeg ik ook nog vriendelijk dankjewel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

[...]

En als het mogelijk is doe ik graag op een ander moment mijn boodschappen, maar dat is het helaas niet altijd.De winkel is er ook van afhankelijk wanneer ze de vracht krijgen. Het magazijn is over het algemeen niet zo groot dat ze alles daar kwijt kunnen. Een deel moet gewoon gelijk de winkel in.

[...]

En als het mogelijk is doe ik graag op een ander moment mijn boodschappen, maar dat is het helaas niet altijd.

Hier bij de dichtstbijzijnde AH, een vrij kleine overigens, zetten ze 's avonds rond 20.00 alle deuren van de koelcellen van voorverpakte groenten, verse pizza's/pasta etc, die aan één lange wand staan open om bij te vullen. Dus je dan moet je naast het ontwijken van slingerende kratten, opgestapelde kratten, en rondlopend wild van vakkenvullers oppassen dat je niet tegen zo'n deur aan knalt. En het is ook nogal een contradictie met de stickers die ze op de deuren plakken met "graag eerst keuze maken, dan deur openen" ivm sparen van energie.

Snap dus ook niet dat dat niet beter over de dag wordt verdeeld. Het is niet alsof er overdag geen vakkenvullers zijn.
In mijn studententijd vulde ik vakken in de ochtend, start om 06.00 uur tot 08.30 uur. Zo had ik al gewerkt voordat de lessen begonnen en was de winkel bijgevuld voordat de deuren om 08.30 uur opengingen.
Ik ervaar trouwens al die medewerkers niet als last. Ze doen hun werk, zorgen ervoor dat ik kan kopen wat mij blieft. Ze zijn vriendelijk, denken mee, lopen mee, werken voor hun geld.

Ik verbaas me vaak over hun motivatie gezien de belachelijke ruime openingstijden van de detailhandel en dan vooral de supermarkten.

Maandag tot en met zondag, 08.00 uur tot 22.00 uur.

Niets is te gek blijkbaar.
quote:Troeteltje schreef op 30 mei 2016 @ 14:21:

Ik ervaar trouwens al die medewerkers niet als last. Ze doen hun werk, zorgen ervoor dat ik kan kopen wat mij blieft. Ze zijn vriendelijk, denken mee, lopen mee, werken voor hun geld.

Ik verbaas me vaak over hun motivatie gezien de belachelijke ruime openingstijden van de detailhandel en dan vooral de supermarkten.

Niets is te gek blijkbaar.'s avonds en in het weekend willen scholieren en studenten graag werken.
Ja, klopt. Er werken ook niet-studenten.
quote:Troeteltje schreef op 30 mei 2016 @ 14:21:

Niets is te gek blijkbaar.Ook op zondag van 08.00 tot 22.00?! Dat zie ik hier in de buurt nergens, maar ik woon dan ook in het noorden, in de stad waar ik woon was het tot een paar jaar terug nog heel normaal dat op zondag alle supermarkten gewoon dicht waren. Tegenwoordig is het van 12.00 tot 18.00.
Ja kan dat op zondag de tijden wel enigszins afwijken. Ligt aan de winkel. Echter van de winkels die we hier tellen, en dat zijn er nogal wat, is het merendeel open op zondag.

Voor mij als klant niet onprettig hoor. Voor het personeel lijkt het me wel eens vervelend. Evenals op feestdagen.
quote:Troeteltje schreef op 30 mei 2016 @ 17:04:

Ja kan dat op zondag de tijden wel enigszins afwijken. Ligt aan de winkel. Echter van de winkels die we hier tellen, en dat zijn er nogal wat, is het merendeel open op zondag.

Voor mij als klant niet onprettig hoor. Voor het personeel lijkt het me wel eens vervelend. Evenals op feestdagen.Welnee, lekker verdienen voor die studenten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hello.goodmorning schreef op 30 mei 2016 @ 14:34:

[...]

Ook op zondag van 08.00 tot 22.00?! Dat zie ik hier in de buurt nergens, maar ik woon dan ook in het noorden, in de stad waar ik woon was het tot een paar jaar terug nog heel normaal dat op zondag alle supermarkten gewoon dicht waren. Tegenwoordig is het van 12.00 tot 18.00.En ook de feestdagen gewoon open, prima toch? er zijn zoveel mensen die buiten kantooruren werken
Je bent zelf een theepot
Ik heb een hele verse, de mevrouw voor me in de rij liep niet door zodat ik mijn spullen niet op de band kwijt kon.

Prima, dan wacht ik toch even, de vrouw achter me dacht daar anders over en stond mij al een keer aan te douwen met de kar.

Ik bedacht me nog heel netjes om er niets van te zeggen, ondanks dat ik zwanger ben en met buik tegen mijn eigen kar aan kwam.

Toen deed ze het nog een keer en kwam ik weer met buik tegen kar aan, heb haar toegesnauwd dat als ze nu niet heel snel zou kappen met dat douwen ik haar terug achter in de winkel zou douwen.

Helpt nu ook niet mee dat ik op punt van bevallen sta en al een paar dagen aan het rommelen ben en veel harde buiken heb, en eindelijk de moed verzameld had om toch maar even het huis uit te gaan.

Daarna werden de pakken melk en andere bende er mompelend op de band gekletterd door haar.

Ze had de boodschap iig begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven