Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Vandaag

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien

T: volkoren bh tomatentappenade

L: rauwkost: paprika, kikkererwten, winterpeen, komkommer, geitenkaas

T: kokoskoekje

T: tivali kaasburger

T: speltcracker humus

D: volkoren pasta, tomatensaus, paprika, courgette

T: blokje pure chocola salted caramel
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zeg Kaliope, dan moet je wrl braaf een lijstje posten he

Lux, thanks voor sportpeptalk.

Lollypopje, ik herken je lijstjes al zonder je naam gezien te hebben, aan de lekkere hartige hapjes s avonds

Pamplemous, wij proberen ook een kindje te krijgen ( voor mij overigens geen reden om hier mee te schrijven, hoewel beweging altijd goed is)

Dinsdag:

O: h'mout met kokosolie,bessen, paar walnoten

L: 2 bh met ei en avocado, 2 bh met gezouten roomboter

T: 2 dubbele rijstwafels met tahin en edelgist, 1 banaan met pindakaas

A: asperges gekookt ei krieltjes botersaus peterselie

Oh ja, en een uur gepilatest. Ik dacht dat het een beetje rekken en strekken zou inhouden, maar ik heb me toch gezweet!

Woensdag:

O:h' mout met lijnzaad banaan en pindakaas

L: zie dinsdsg

T: 2 rijstwafels met tahin en edelgist

D: penne met aubergine-tomatensaus en parm. Kaas

En 25 minuten hardgelopen, was fijn!
Gister

O: 4 boterhammen met jam, beker melk, kop rooibosthee met honing

T: kop rooibosthee met honing, 2 appels

L: uitsmijter van 3 eieren met gebakken ham op 6 boterhammen, kop thee, beker melk, schaaltje honingtomaatjes

T: thee, stukje chocola, bakje druiven

D: zelfgemaakte nasi met kip en pindasaus, beker melk, zure komkommertjes

T: thee, stukje chocola, schaaltje honingtomaatjes en hoofdpijn van gebrek aam caffeine
Slim van die honingtomaatjes dormouse, lekker zoet en gezond. Waarom geen cafeine (misschien heb je dat wel geschreven maar kon het ff niet vinden)?
Mijn Senseo heeft de geest gegeven maar vanmiddag ga ik een ouderwetsch koffiezetapparaat aanschaffen! En die honingtomaatjes zijn zoooo lekker! Ik had er een paar nodig voor de lasagna van maandag, maar toen ik op de markt stond roken ze zó lekker zoet dat ik meteen een pond heb gehaald haha. Wel een lekkere afwisseling van fruit
Dormouse, zie het als een mooi moment om van je koffieverslaving af te komen.

Sorry Sense, hier is heel braaf mijn lijstje. Ik wilde het gisteravond al doen maar ben eindelijk begonnen met Game of Thrones kijken, en gister heb ik de tweede helft van het derde seizoen gekeken dus ik kon niets anders doen dan alleen maar heel veel feels hebben. Nog steeds trouwens. Ik kan het niet aan.

Havermout met kokosolie... Bedoel je dat je een lepel kokosolie in je havermout doet? Ik zag namelijk even voor me dat je een grote bak olie met wat havermout erin aan het eten was.

Gisteren:

Ontbijt: overnight oats van 1/2 cup havermout, 1/2 granaatappel, 1 kiwi, theelepel chiazaadjes, rijstemelk

Lunch: yoghurt met aardbeien en hazelnoten

Tussendoor: 2 espresso's, 1 blokje pure chocola (85%)

Avond: 1/2 cup kamut (droog gewogen), tomatensaus met courgette, aubergine, en paprika, wat geroosterde pijnboompitjes en een klein stukje geitenkaas
Vandaag!

- Sporten doe ik vandaag van 17:00 tot 18:00.

O: havermoutpap van melkunie met paar plakjes banaan, druiven , aardbeien

en enkele hazelnoten

T: /

L: magere yoghurt met hele eiwitreep in stukjes erin (de cookies en cream van AH to go.

als je af en toe een eiwitreep neemt is deze ECHT een aanrader. Superlekker, weinig suiker.)

T: halve komkommer.

D: paprikasoep met paar spelt stokbroodjes met hummus

T: heb een verjaardag, denk wat cherry tomaatjes en komkommer! Zijn meestal

de enige gezonde hapjes haha. Geen taart voor mij vandaag!

ps. Ik ben iemand die altijd zelf havermout maakt, vandaag voor het eerst

deze van melkunie geprobeerd. Ik vond het vooral hartstikke VIES. Wel minder kcal

dan als je het zelf maakt, maar wel meer verzadigd vet.
Wat hebben jullie allemaal lekker en gezond gegeten de laatste dagen!

Lux, ik vond het inderdaad ook een stuk leuker toen ik wat resultaat begon te zien (én voelen), dus dat houd ik mezelf nu ook maar voor. Vanochtend een klein half uurtje krachttraining gedaan, vanavond een uur wandelen en hopelijk voor het slapen nog een half uurtje yoga. Lekker in beweging dus.

Eten:

O: -

T: -

L: Twee speltboterhammen met magere smeerpaté, 100 gram rode druiven, 100 gram worteltjes, twee gekookte eitjes en een Half chocoladebroodje uit Italië*

T: Schaaltje yoghurt met verse aardbeien

A: Risotto met doperwtjes, peterselie, munt en parmezaanse kaas

T: Koffie met de andere helft van het chocoladebroodje

T: Grote schaal magere kwark met wat honing en gehakte amandelen

T: Bakje Lay's oven baked chips paprika

*(deze: )

Had me vanochtend enorm verslapen, dus geen tijd gehad om te ontbijten. Daarna 's middags in één keer mijn hele lunchtrommeltje (wat eigenlijk voor de hele dag bedoeld was) leeggegeten, haha! Calorie-technisch is het eten vandaag wat weinig (1400 kcal), zeker gezien mijn beweging vandaag, maar morgen ga ik lekker koffie drinken en taart eten met vriendinnen, misschien ook nog wel 'uit' lunchen en daarna verse frietjes bij mijn opa en oma eten. Dus dat balanceert elkaar dan mooi uit!
@kalliope wat is kamut? Je avondeten klinkt trouwens heerlijk.

@pizzaislife helemaal niks lekkers op een verjaardag? Dat zou ik echt niet kunnen en willen. Het moet wel een beetje leuk blijven wel knap als je het kunt. Maar probeer je zelf niet al het lekkers te ontzeggen, anders is het best moeilijk om vol te houden.

@johnny brrrrr ik haat echt sport, kan het ook niet dat helpt ook niet. Alleen Yoga vond ik leuk, maar helaas niet echt betaalbaar hier in de buurt. Althans niet in een studio en in sportschool vind ik het niks. Mis ik toch dat stukje inhoud.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Johney: Die broodjes zien er lekker uit!

Pizza: Sterk je dat je niks lekkers neemt op die verjaardag. Gewoon hetgene doen waarbij je je goed voelt! Paprikasoep en hummus, mmm, heerlijk!

Kalliope: Idd, kamut? Is dat lekker en gezond?

O: Griekse yoghurt met suikervrije muesli, aardbeien, blauwe bessen en agavesiroop, koffie met melk

T: /

L: 4 volkoren boterhammen met verse kaas, komkommer en wortel, kiwi

T: banaan, koffie met melk

A: kippenbil uit de oven met kruiden, paprika, tomaat en broccolisalade met feta erbij

T: zelfgebakken blueberrymuffin (amandelmeel, kokosolie, agavesiroop, Griekse yoghurt, ei en bosbessen) staat nu in de oven as we speak

Doet me goed om hier alles neer te schrijven. Ik ben er zo bewuster mee bezig en heb echt het gevoel dat ik weer eindelijk de knop heb omgedraaid!
Ik heb weer koffie!

O: Thee met honing, sinasappelsap, havermout, grapefruit.

T: Thee met honing, grapefruit.

L: 2 bekers melk, rijstepap met wat suiker, 2 wilde perzikken.

T: KOFFIE! Stukje chocola.

D: nasi met kip en pindasaus, beker melk, zure komkommertjes.

T: Skyr met honing, koffie, stukje chocola, 2 wilde perzikken (moeten op straks).
@Dormouse toch wel echte koffie?
Echte filterkoffie veeeel beter dan de Senseo, was wel een koffie-loos dagje waard
@Dormouse gelukkig maar. Veel beter dan senseo. Waarom had je zo'n ding uberhaupt?
quote:lollypopje schreef op 02 juni 2016 @ 17:08:

@johnny brrrrr ik haat echt sport, kan het ook niet dat helpt ook niet. Alleen Yoga vond ik leuk, maar helaas niet echt betaalbaar hier in de buurt. Althans niet in een studio en in sportschool vind ik het niks. Mis ik toch dat stukje inhoud.Ik yoga thuis! Ik vind het youtubekanaal Yoga with Adrienne echt heerlijk. Zij is zo leuk en lief. Haar motto is 'find what feels good' en ze moedigt je aan om alles op je eigen niveau te doen. Het is heel leuk om te beginnen met haar 30 days of yoga. Dat begint heel basic en het zijn ook niet te lange lessen. Allemaal rond een half uurtje. Ik heb inmiddels een mooie eigen yogamat en probeer elke ochtend wat zonnegroetjes te doen om wakker te worden en mijn lijf 'aan' te krijgen. 's avonds doe ik dan een les.

Verder haat ik sport ook hoor. Daarom doe ik vooral dingen die niet te veel op sport lijken; wandelen, yoga, fietsen... Krachttraining haat ik, maar elke training duurt nog geen 10 minuten en ik kan over het algemeen geen enkel excuus voor mezelf bedenken om dat niet te doen. Dus dan doe ik er 's ochtends maar twee... Niet leuk, maar ik zie bij mezelf vrij snel resultaat; strakkere buik, centimeters van mijn bovenbenen af.. Dus dat motiveert wel.
Gekregen met uit-huis-gaan en daarna aan het gemak ervan gewend geraakt (en smaakpapillen erdoor afgestompt denk ik) haha. Want makkelijk zijn die dingen wel en met de juiste pads is het niet heel vies Maar ben blij met m'n nieuwe machine! Ruikt heel de keuken weer naar koffie
@Dormouse alsof filterkoffie zoveel meer werk is

Meteen bij het uit huis gaan een filterapparaat aangeschaft en ik droom van een bonenmachine. Hier gaat er nooit een senseo inkomen.
Fijn dat je weer koffie hebt Dormouse!! Toch wel heel fijn, zeker na het avondeten.

Pizza: het moet wel leuk blijven he! Het gaat allemaal om balans; je hebt hartstikke gezond gegeten de hele dag, dan kan je best 's avonds op een feestje iets lekkers nemen hoor! Gewoon één ding kiezen van alle lekkere dingen. Ik ben bijvoorbeeld niet zo'n zoetekauw; ik hou van chocola, maar neig nooit naar een halve reep. Snoep eet ik sowieso niet en alleen hele lekkere taarten kunnen me bekoren. Wijn geef ik ook niet veel om, dus dan neem ik gewoon wat spa rood. Maar ik ben wel GEK op alles met kaasjes, toastjes met smeerseltjes, chippies... Dus dan sla ik op een verjaardag de wijn en de taart over, en ga ik voor wat hartigs. Het moet dus wel leuk blijven! Als je jezelf alles ontzegt hou je het niet vol hoor! Het moet een levensstijl zijn die je de rest van je leven kan volhouden.

Pamplemoes; fijn dat meeschrijven je helpt! Je eet heel lekker!
Ja inderdaad johnny! Ik leef van dat spul haha. En gelijk heb je lollypopje! Wij hadden vroeger thuis zo'n bonen-maler die je met de hand aan moest slingeren zeg maar als we in onze volgende woning de ruimte ervoor hebben wil ik ook weer een bonenmaler (maar dan wel een automatische). Qua tijd maakt het inderdaad niet veel verschil, filterkoffie of Senseo, maar met filterkoffie had ik altijd te veel of nou ja, dronk teveel mokken ipv kopjes. Maar kan er nu vast verstandiger mee omgaan dan ik als kersverse student deed
@dormouse haha ik ben een echte koffie leut, dus snap je helemaal! En skyr is heeeerlijk he? Verder: Bedankt iedereen! ik heb wel een aantal wijntjes genomen, vergeten te zeggen! En verder komkommer en cherry tomaatjes. Balans is indd belangrijk, maar had vandaag geen zin in cheaten en ga geen taart nemen omdat het 'moet'! Liever weer als ik er superveel zin in heb!
@pamplemous die blueberry muffin klinkt heerlijk! Snel proberen!
Ja! Ik ben er echt verzot op, al haal ik wel altijd naturel en gooi ik er zelf honing door, toch net wat lekkerder dan die uit de winkel vind ik En gelijk heb me, wat lekkers nemen als je er echt trek in hebt smaakt beter dan moeten. Helemaal als het niet nemen van je je beter laat voelen dan het toch wel te nemen
Brrr filterkoffie oké Senseo is nog erger hier verwend met een volautomatisch espresso-apparaat en dus elke kop weer versgemalen koffie

Lijstje van vandaag:

O. Croissant met koffie

T. Peer en 2 koffie

L. 4 vbh, 1 met makreel en roomboter, 1 dubbele met mozzarella, tomaat en pesto, 1 met roomboter en jam

T. Bosbessen en een heleboel Tony melk

A. Gebakken aardappelen met mayo en ketchup, zelfgemaakte schnitzel en broccoli

T. Nog een heleboel Tony Chocolonely melk

Heb echt een off day. Kan niet sporten steeds door die enkel (gaat nu langzaamaan wel beter) en ben daardoor duffer, maar ben ook begonnen met melatonine vanwege slecht inslapen en heel licht slapen. Maar als je net met melatonine begint kan je de eerste week een beetje suf worden en daar heb ik echt enorm last van en daardoor niet de wilskracht om me tegen de tony te verzetten. Of de mayo en ketchup
Oh ik wist niet dat ze daar melk van hadden lux! Bedankt voor de verkapte tip ga ik eens uitproberen van het weekend.
Kamut is khorasan graan, een 'oergraan' (as in: het graan heet Khorasan en als het biologisch geteeld is, mag het de naam Kamut dragen). Het is heel lekker, hoewel ik de eerste keer even moest wennen omdat het het een wat hardere textuur heeft dan bv rijst of bulgur, en een rijkere smaak heeft. Er zitten ook vrij veel eiwitten is voor een graan.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar dat skyr! Maar dat wordt hier niet verkocht. Maar ga deze maand weer naar NL dus dan kan ik het wel eens uitproberen. Misschien koop ik dan ook eindelijk weer eens Tony chocola.

Pamplemoes, die muffin klinkt indd heerlijk. Hoe smaakte die?

Ik heb thuis een kleine percolator maar ben altijd te lui om het te zetten. Als ik koffie wil dan haal ik het ergens zodat ik het niet zelf hoef te maken. Vlak naast mijn huis zit een zaakje die heel veel barista-prijzen heeft gewonnen, daar koop ik dan een bakkie in het weekend. Op mijn werk zit ik vlak bij een Costa en daar haal ik mijn cappucino's. En sinds kort hebben we Nespresso-machines op het kantoor, dus ik zit tegenwoordig aan de espresso's.

Lijstje van gisteren:

Ontbijt: smoothie van yoghurt, sap van 1 sinaasappel, sap van 1 gele grapefruit, theelepel tarwegras

Lunch: salade van 1/4 cup kamut (droog gewogen), 1 gele paprika, stuk komkommer, halve granaatappel, klein stukje geitenkaas, toe een klein stukje chocola (85%)

Dinner: 4 medium wraps gevuld met een half blik zwarte bonen, blikje mais, 1 little gem, stuk komkommer, wat geitenkaas, en guac van 1 avocado en 1 tomaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven