taart

22-07-2011 22:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is manlief jarig en nu heb ik besloten om maar weer eens mijn koksmuts op te gaan zetten en 2 taarten te gaan bakken alleen welke...

wie heeft er nog een lekker recept??/
Heb je al eens een zelf gebakken biscuit kapsel gemaakt en deze gevult + bekleed??

DeLeuksteTaarten
Ik vind een appeltaart met een blikje gekookte gecondenseerde melk erdoor lekker. (de gecondenseerde melk wordt dan caramel). Eventueel met noten erdoor. Net even wat anders dan een "gewone" appeltaart.
Wortel-notentaart is heel erg lekker en niet te zoet (gewoon de helft van de aangegeven hoeveelheid suiker gebruiken!).
De Cherry Cheesecake van Nigella Lawson! Heel makkelijk te maken, er komt geen oven aan te pas, en als ik hem hier voor een verjaardag maak, is die altijd als eerste op.

Je kunt het best het originele recept volgen (even googelen). Ik heb een Nederlandse vertaling ervan gevonden, maar die klopt niet helemaal:

http://www.ah.nl/kookschr ... t?id=231953&userid=139120

Als je Bastognekoeken gebruikt, wordt de bodem nog lekkerder. En je mag wel iets meer dan een halve theelepel citroensap gebruiken - het sap van een halve citroen! De room moet je gewoon tot slagroom kloppen (maar niet al te stijf). Bovendien vind ik de topping geen optie maar een must: ik gebruik daar een goede jam/confiture met minder suiker voor. Je kunt ook zelf vruchten met wat water en suiker inkoken en erop doen.

Zo doet Nigella het zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=kXAGJFOOXgQ
quote:Kroes schreef op 22 juli 2011 @ 22:55:

Heb je al eens een zelf gebakken biscuit kapsel gemaakt en deze gevult + bekleed??

DeLeuksteTaarten

Is inderdaad superleuk, maar ik zou niet direct beginnen met een semi belangrijke verjaardagstaart .. Naast het feit dat je erg weinig uitstekers en dergelijke hebt (kost zo veeeeeel!) gaat ook vaak het bekleden nog helemaal niet goed..(vouwen in de fondant/marsepein enzo)..

Ook een biscuit goed bakken gaat de 1ex vaak mis (inzakken en dergelijke)...

Als je het geld en de tijd hebt, voor die tijd veel oefenen of een workshop volgen.. Dn is het idd een hele leuke tip.. Ik doe het nu al een jaartje.. Trouwens wel een verslavingswaarschuwing ..
Idd appeltaart, er is volgens mij een topic met allerlei appeltaart variaties.

En koude taarten (zonder oven dus):

mon chou (evt. ter afwisseling met perzik ipv kersen al blijf ik kersen het lekkerst vinden)

aardbeienbavarois (niet uit een pak)

ananaskwarktaart (niet uit een pak)

advocaat of advocaat chocolade taart (2e versie is wel bewerkelijk), lust zelf geen advocaat maar deze taart wel, het is wel een mega caloriebom

als je een recept wilt, dan lees ik het wel
thee wijzigde dit bericht op 23-07-2011 08:09
Reden: e-tje vergeten
% gewijzigd
quote:annanananas schreef op 22 juli 2011 @ 23:23:

Wortel-notentaart is heel erg lekker Smaken verschillen zullen we maar zeggen
De taarten van Jamie (chocola, citroen, met aardbeien, mmmm). Maar weet niet of die ook op het internet staan. Niet iemand in de buurt met een boek van Jamie? Er staan lekkere in de 'naked chef' en 'kook'.
Worteltjestaart schijnt lekker te zijn hoor. Anders dan dat je denkt, zeg maar!
quote:klavertjevijf schreef op zaterdag 23 juli 2011 08:07 Worteltjestaart schijnt lekker te zijn hoor. Anders dan dat je denkt, zeg maar!

*knikt heel hard 'Jaaaa'*

Heb het voor het eerst in nieuw-zeeland gegeten, 20 jaar geleden. Had geen idee wat het was maar vond het erg lekker. En zag toen pas het bordje
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bokkenpootjestaart! Hier altijd een groot succes. Mijn eigen favoriete zoete lekkernij is dit.

Brownies met cheesecake en frambozen...
Bokkenpootjes taart klinkt heel lekker.

Als je een taart zonder bakken maakt zou je ook eens gewone naturel Philadelphia kunnen gebruiken. En Bastogne koeken zijn inderdaad heel lekker, het liefste dan wel die 2 smaken koeken (met amandel als ik het goed heb).

Je kunt trouwens ook altijd op veilig spelen als je 2 taarten maakt door eentje met fruit erin te maken en eentje meer met bijv. chocola, mokka, slagroom etc.

Kwarktaarten zijn trouwens ook altijd heel erg lekker en gemakkelijk te maken. Zowel geheel zelf als met de hulp van Dr. Oetker.

Succes in ieder geval.

Hazelnootschuimtaart is hier altijd favoriet. Kwarktaart zelf maken met vers fruit vinden velen ook lekker. Afdekken met een geleispiegel maakt het een professionele taart, vooral als je het doet met vers fruit.

Fruitvlaai is ook heel gemakkelijk zelf te maken.
wat een lekkere ideeen allemaal!!

zit nu te denken aan de bokkepootjes taart ( lievelingskoekje van mijn man) en aan de brownie met cheesecake en frambozen
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-06-2016 15:12
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Ik heb voor moederdag een appel kwark cake gemaakt, was erg makkelijk en iedereen vond hem heerlijk.
Hmmm... bokkenpootjestaart, dat klinkt goed! Iemand een lekker recept daarvoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven