Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
Was bijna de super vrekken-bruiloft vergeten waarop verdunde frisdrank geschonken werd. Want ja verdunde cola is goedkoper en gezonder.
quote:Pressi schreef op 03 juni 2016 @ 15:18:

Was bijna de super vrekken-bruiloft vergeten waarop verdunde frisdrank geschonken werd. Want ja verdunde cola is goedkoper en gezonder.Oh dat doet mij denken aan een tante waar wij als kind zijnde in principe alles mochten drinken wat me waar wilde, maar dan wel verdund. Dus 1 deel appelsap en 1 deel water. Zelfs de jogi werd met water gemixt
quote:PoasAaier schreef op 03 juni 2016 @ 15:30:

[...]

Oh dat doet mij denken aan een tante waar wij als kind zijnde in principe alles mochten drinken wat me waar wilde, maar dan wel verdund. Dus 1 deel appelsap en 1 deel water. Zelfs de jogi werd met water gemixt Oh dat ken ik wel met als reden dat je dan minder suiker binnen krijgt. Maar dan zou je jogi moeten mixen met melk of yoghurt, dus dat zal niet haar motivatie zijn ;)
quote:Pressi schreef op 03 juni 2016 @ 14:18:

[...]

Mijn vader, de grapjas van de familie is er 1 keer bij geweest dat de biefstuk werd gewogen en er per gram werd uitgerekend. En mijn ouders met een stalen gezicht om €3,32 vragen. Ik schaamde mij dood. Ik tegen ex zeggen dat hij dat echt niet kon maken. Mijn vader vond het geen probleem en ging pinnen zei hij. Kwartier later komt hij terug. Overhandigd ex een briefje van €500.- sorry heb het niet kleiner. Je had ex zijn gezicht moeten zien! Vader geeft aan dat hij wel contant wisselgeld wil hebben. Ex wisselgeld regelen, wat een eeuwigheid duurde want hij moest pinnen en dan bij een winkel wisselen. Komt terug met het wisselgeld, voor mijn vader telt hij het geld. Asjeblieft. Mijn vader pakt het en geeft het aan mij, asjeblieft lieverd fijne Sinterklaas.

Ex heeft echt stom verbazing met open mond zitten kijken.ik hou van jouw vader!
En doooooor!
quote:Pressi schreef op 03 juni 2016 @ 14:18:

[...]

O dit was nog maar het topje van de berg! We hebben hele avonden met bonnetjes gezeten want hij had dat betaald en ik dit. We kregen een keer terug op onze energie jaarnota, iets van €161, 30.- kreeg ik netjes €80,65.- door hem gestort.

Als we uiteten gingen aparte rekeningen.

Zijn auto lenen heb ik 2x gedaan. Moest €0,16.- per km betalen. Leende liever een auto van mijn ouders.

Heb altijd paard gereden. Mocht geen paard van hem, ondanks dat ik het zelf wou betalen. Toen we verhuisde moest ik maar van manage wisselen want de manege waar ik al 16 jaar paard reedt was 12 km en een andere manege was 4 km. Dat mijn vriendinnen allemaal op de andere manege reden en ik daar op een privé-paard van een vriendin mocht rijden was voor hem geen rede om op die manege te blijven. Moest zelf maar vervoer regelen of zijn auto wekelijks lenen. Per les was die manege overigens €1,25 duurder. Weetje wel hoeveel dat op jaarbasis is! En dat voor zo'n domme nutteloze sport als paardrijden.

Ex was mijn eerste vriendje na hem maar 1 gehad. Wat 1,5 jaar 'maar' een scharrel was (nu word het serieuzer. Zelfs scharrel doet niet moeilijk over geld.

Eerste keer dat ik getrakteerd werd op een etentje was gewoon stomverbaasd dat ik een week later nog geen appje had gehad maak even X bedrag over. Als we samen eten, aten we geregeld luxe denk aan zalm,biefstuk, spareribs etc. Als ik hem vroeg wat hij van mij kreeg was zijn antwoord hoofdpijn.

Mijn vader, de grapjas van de familie is er 1 keer bij geweest dat de biefstuk werd gewogen en er per gram werd uitgerekend. En mijn ouders met een stalen gezicht om €3,32 vragen. Ik schaamde mij dood. Ik tegen ex zeggen dat hij dat echt niet kon maken. Mijn vader vond het geen probleem en ging pinnen zei hij. Kwartier later komt hij terug. Overhandigd ex een briefje van €500.- sorry heb het niet kleiner. Je had ex zijn gezicht moeten zien! Vader geeft aan dat hij wel contant wisselgeld wil hebben. Ex wisselgeld regelen, wat een eeuwigheid duurde want hij moest pinnen en dan bij een winkel wisselen. Komt terug met het wisselgeld, voor mijn vader telt hij het geld. Asjeblieft. Mijn vader pakt het en geeft het aan mij, asjeblieft lieverd fijne Sinterklaas.

Ex heeft echt stom verbazing met open mond zitten kijken.
Je hebt een fantastische vader, Pressi. Geweldige actie...
quote:Pressi schreef op 03 juni 2016 @ 15:18:

Was bijna de super vrekken-bruiloft vergeten waarop verdunde frisdrank geschonken werd. Want ja verdunde cola is goedkoper en gezonder.

Wow, echt wow wat ik allemaal lees ....

Dat zou voor mij wel allemaal een no-go zijn en reden om de relatie te beëindigen, wat een gedoe!

Kreeg je bij je verjaardag wel een cadeautje?
Hoort een bakje aardbeien in de winkel nawegen ook bij gierige acties?

Zag het vandaag gebeuren in de supermarkt. Eigenlijk hel onbewust van mijn kant, ik stond gewoon te bedenken dat ik niet wist wat ik moest eten, en hoe ik dat op moest lossen. Intussen keek ik richting weegschaal toen dat gebeurde, meneer begon meteen te zeggen dat hij echt wilde weten of het klopte dat er een pond in zat.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat vind ik niet zo gek hoor. Soms proeven mensen er eerst een uit een ander bakje, en als dat bakje door meerdere mensen gebruikt is kan er zo 50 gram missen. Als je dan 2,99 betaalt wil je ook waarvoor je geld.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:nlies schreef op 03 juni 2016 @ 23:50:

Zag het vandaag gebeuren in de supermarkt. Eigenlijk hel onbewust van mijn kant, ik stond gewoon te bedenken dat ik niet wist wat ik moest eten, en hoe ik dat op moest lossen. Intussen keek ik richting weegschaal toen dat gebeurde, meneer begon meteen te zeggen dat hij echt wilde weten of het klopte dat er een pond in zat.O, dat doe ik ook wel eens. Ik vind het (dus) niet gierig.
Ik moet helemaal niks!
Niet gierig dus, Maar die man keek echt zo alsof hij zichzelf moest verontschuldigen dat hij het deed, dus ik vroeg me af of hij het er eigenlijk niet mee eens was om het te doen, maar moest van zijn vrouw, die er achter liep
Hulde voor de vader van Pressie! Echt klasse.
quote:polala schreef op 04 juni 2016 @ 01:08:

Hulde voor de vader van Pressie! Echt klasse.

Nou inderdaad! Is toch bijna niet te geloven dit verhaal, en vooral die man!?

Zo zie je maar weer, de werkelijkheid is gekker dan een soap.
Huh Zat er dan geen plasticje om de bak aardbeien heen? Wat raar zeg.. dan kan toch iedereen met zijn vieze vingers aan je aardbeien zitten? Ik zou ze dan niet hoeven hoor..
quote:lizenlotte schreef op 04 juni 2016 @ 07:09:

Huh Zat er dan geen plasticje om de bak aardbeien heen? Wat raar zeg.. dan kan toch iedereen met zijn vieze vingers aan je aardbeien zitten? Ik zou ze dan niet hoeven hoor..De aardbeien was je toch sowieso voor je ze eet? En hoe denk je trouwens hoe de aardbeien in het bakje zijn gekomen
quote:chentolove schreef op 03 juni 2016 @ 18:52:

[...]

Wow, echt wow wat ik allemaal lees ....

Dat zou voor mij wel allemaal een no-go zijn en reden om de relatie te beëindigen, wat een gedoe!

Kreeg je bij je verjaardag wel een cadeautje?Dat. Van die manege bijvoorbeeld, waarom bepaalt hij dat..
quote:coolpack2 schreef op 04 juni 2016 @ 12:13:

[...]

Dat. Van die manege bijvoorbeeld, waarom bepaalt hij dat..

Ik was blind van de liefde en ging discussie en ruzie's liever uit de weg. Ik weet van mezelf dat ik nogal heftig word als je mij boos maakt.

Was een uitzending naar Afghanistan voor nodig voordat ik letterlijk f*ck you tegen hem durfde te zeggen.
Kopquote:nlies schreef op 03 juni 2016 @ 23:50:

Zag het vandaag gebeuren in de supermarkt. Eigenlijk hel onbewust van mijn kant, ik stond gewoon te bedenken dat ik niet wist wat ik moest eten, en hoe ik dat op moest lossen. Intussen keek ik richting weegschaal toen dat gebeurde, meneer begon meteen te zeggen dat hij echt wilde weten of het klopte dat er een pond in zat.Ik ben er zelf te lui voor maar hoor van mensen die in winkels werken dat het echt de moeite loont dat te doen.
quote:wyandotje schreef op 04 juni 2016 @ 07:17:

[...]

De aardbeien was je toch sowieso voor je ze eet? En hoe denk je trouwens hoe de aardbeien in het bakje zijn gekomenZover ik weet worden die aardbeien in het bakje gedaan door iemand die handschoenen aan heeft of iig voor er begonnen word met plukken zijn handen moet wassen, dus
quote:lizenlotte schreef op 04 juni 2016 @ 13:13:

[...]

Zover ik weet worden die aardbeien in het bakje gedaan door iemand die handschoenen aan heeft of iig voor er begonnen word met plukken zijn handen moet wassen, dusNou ik heb aardbeien geplukt, jaren geleden wel, maar echt geen handschoenen aan hoor, trouwens, de tomaten, boontjes prei en winterwortelen liggen ook niet verpakt op het schap
Over dat meebetalen aan benzine ken ik er ook nog wel een..

Op 't werk wonen er een aantal collega's bij elkaar in de buurt. Dus als er een kraambezoek of bruiloft of kantooruitje is, dan rijden we meestal met elkaar mee. Ik zorg dat ik ook regelmatig rijd, evenals twee andere collega's. Nu is er één collega die vaak meerijdt, waarvoor redelijk omgereden moet worden. Dat is op zich nog niet zo erg, ware het niet dat je 2x door een tunnel moet rijden en daarvoor ook moet betalen (€ 2 euro per keer ofzo). Die tunnel moet speciaal voor haar worden genomen dus. De rest van de collega's wonen aan de "goede" kant. Nu vertelde de collega die ook wel eens rijdt, dat ze dus al een keer of 4/5 dat meisje heeft thuisgebracht, maar dat ze nooit aanbiedt de tunnel te betalen. Ook niet achteraf. Dat vind ik zo raar! Ik poeier haar ook standaard af als ze mee wil rijden. Ik vind het gewoon asociaal. Mijn andere collega's doen het gelukkig ook niet meer. Ze zoekt het zelf maar uit. Nu gaat het overigens niet om die 4 euro, maar om principe.
quote:nlies schreef op 04 juni 2016 @ 13:18:

[...]

Nou ik heb aardbeien geplukt, jaren geleden wel, maar echt geen handschoenen aan hoor, trouwens, de tomaten, boontjes prei en winterwortelen liggen ook niet verpakt op het schapDe tomaten en winterwortelen liggen hier wel verpakt hoor
Pressie, wat een ex.

Jeetje gewoon triest als je zo met geld bezig bent. Top van je vader !

Nora, dat snap ik ook niet, ik zou inderdaad die kosten zelf betalen als ik haar was. Zou mijn collega daar niet mee willen opzadelen. En zeker niet als ik zelf nooit zou rijden.
Niks moet, Niksen mag
Ik zou dat geld voor die tunnel toch echt wel zelf vragen, net zoals ik ook de verzendingskosten vraag voor iets dat ik weggeef maar niet opgehaald kan worden.

Ofwel zou collega naar een plaats aan de goeie kant van de tunnel kunnen komen, dan kon je haar daar oppikken zonder dat het geld kost.
quote:nlies schreef op 03 juni 2016 @ 23:50:

Zag het vandaag gebeuren in de supermarkt. Eigenlijk hel onbewust van mijn kant, ik stond gewoon te bedenken dat ik niet wist wat ik moest eten, en hoe ik dat op moest lossen. Intussen keek ik richting weegschaal toen dat gebeurde, meneer begon meteen te zeggen dat hij echt wilde weten of het klopte dat er een pond in zat.Ik doe het bij aarbeien nooit , maar soms wel bij vlees dat voor een vaste prijs per verpakking is. Kipfiletjes bijvoorbeeld. Die zitten dan in een verpakking van 4 of 5 stuk, gewicht op de verpakking: ca. 850 gram. Een keer 3 pakken gepakt en op de weegschaal gelegd. Gewicht wisselde per verpakking, logisch, van 790 gram tot 930 gram in de drie verpakkingen die pakte om het te testen.. b140 gram verschil vind ik behoorlijk wat. Is toch omgerekend bijna 1 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven