afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goh ja, ik ben ook niet om romantische redenen getrouwd en ook niet echt om praktische redenen (ergo, ik wilde gewoon dezelfde achternaam als mijn man en kinderen ) maar toch vind ik het ook nog steeds leuk als mijn man het over mijn vrouw heeft. Dan moet ik altijd even denken, oh ja, hij bedoelt mij .

En nu ik rond de 40 ben, vind ik 'mijn man' ook een stuk beter klinken dan 'mijn vriend'.

Maar goed, da's inderdaad offtopic. Volgens mij zijn we het hier best wel eens, doe een beetje relaxed als bruid (vooral tijdens de voorbereiding) en alles komt goed.
quote:Chantilly21_1 schreef op 01 juni 2016 @ 10:56:

Toen de uitnodiging kwam, kreeg man nog wel te horen dat gasten best met aanhang mochten komen, maar alleen als ze zelf ook getrouwd waren.. Dat vonden we beiden heeeeel vreemd, maar goed. Man wilde gaan.

en zouden ze dan je trouwakte opvragen om het te checken?
quote:Starshine-2 schreef op 01 juni 2016 @ 16:37:

[...]

en zouden ze dan je trouwakte opvragen om het te checken?

Whahahahaha dat zou wel een goede zijn!

Alleen al het feit dat het aangegeven werd was in de ogen van man en mij verschrikkelijk hilarisch Volgens mij heeft man geantwoord dat het dan toch wel erg fijn was dat wij voldeden aan de eisen -:p
-
quote:Chantilly21_1 schreef op 01 juni 2016 @ 16:47:

[...]

Whahahahaha dat zou wel een goede zijn!

Alleen al het feit dat het aangegeven werd was in de ogen van man en mij verschrikkelijk hilarisch Volgens mij heeft man geantwoord dat het dan toch wel erg fijn was dat wij voldeden aan de eisen -:p

Ja vreselijk. Ik heb hier vaker ervaringen over gereformeerde bruiloften gelezen. Soms word je als ongelovige apart gezet van de rest. Soms mag je niet bij het 'feest' zijn. Soms word je in de preek nog even genoemd als voorbeeld hoe het niet hoort.

Ik zou sowieso bedanken voor de eer.
Oh, nog een mild afgrijselijk bruiloftje: in de etnische gemeenschap van mijn ex (vrij klein, dus maar even niet noemen i.v.m. de herkenbaarheid) ging er iemand trouwen, volgens mij ook nog vooral voor een verblijfsvergunning. Het vond plaats in een klein wijkcentrum.

Er was eten, er was drinken, maar iedereen stond hongerig buiten met gescheurde trommelvliezen van de traditionele (en asociaal harde) muziekband. Na een paar uur gejengel kwamen de buren van het wijkcentrum beleefd vragen of het misschien iets zachter kon. Dat liep dus uit op een bijna-handgemeen met de opgefokte machomannetjes in het gezelschap ("Verhuis maar, klootzak!").

Uit pure gêne zijn we zo snel mogelijk daarna vertrokken (via een McDrive).
Mijn moeder heeft eens een bruiloft meegemaakt in een gymzaal. Was ook geen andere verlichting, dus echt gewoon die harde tl-buizen. Waren niet zoveel mensen, dus het echode ook nog eens enorm. Was een kil feest.
Geen bijdrage maar ik lees mee
Ik ga over zes weken trouwen en hoop van harte nooit mijn bruiloft in dit topic terug te lezen. (Eigenlijk gewoon een TVP.)
quote:Rue schreef op 04 juni 2016 @ 15:00:

Ik ga over zes weken trouwen en hoop van harte nooit mijn bruiloft in dit topic terug te lezen. (Eigenlijk gewoon een TVP.)Zorg in ieder geval voor voldoende eten en drinken.
quote:Autofan schreef op 04 juni 2016 @ 23:08:

[...]

Zorg in ieder geval voor voldoende eten en drinken. Sowieso, onbeperkt drinken en verder wordt gezorgd voor lunch, hapjes, sweet table, taart, diner, noem het maar op! Ik wil zelf toch ook niet omvallen gedurende de dag.
Nou hehe, ik ben helemaal bij gelezen!

Zelf iemand in de vriendengroep die dit jaar gaat trouwen. Apart mens, beetje een bridezilla ook wel en er heel stellig in dat het HAAR dag moet worden. Zal verder niet te veel ingaan op de details maar zij roept al van jongs af aan dat ze wil trouwen, kwam een man tegen,woonde binnen twee weken bij hem in en informatie over een "officieel" aanzoek is er niet omdat dat ons inziens nooit heeft plaats gevonden (anders had ze ons dat echt wel ingewreven). Anyway, alles moet zo groot mogelijk maar wel met een klein budget. ondertussen al wel een verlovingsfeest gehad (met zelfgemaakte uitnodiging) een safe the date kaart (zelf geknutseld) een kaart voor het vrijgezellenfeest (wederom geknutseld) en een officiële uitnodiging voor de bruiloft, ook zelf in elkaar gefreubeld. is niks mis mee, maar wel als alles scheef geknipt geplakt en geprint is. en dan niet 1 x, maar gewoon iedere keer weer opnieuw.

afijn, ze zijn al twee jaar verloofd en jan en alleman MOEST erbij zijn, inmiddels spreken we elkaar allemaal niet zo veel meer maar word er wel verwacht dat we op komen dagen, 7 meisjes moeten dezelfde jurk aan, onze maten variëren van maatje 0 tot 46. de stof is een soort satijnen iets dus je snapt wel dat de wat forsere dames er gewoon uit zien als een zilveren rollade.. (verwacht word dat wij de jurk zelf betalen, terwijl ZIJ hem heeft uitgekozen)

ceremoniemeester is het zusje van de bruid die er vooral voor zorgt dat ze voor zichzelf alles goed regelt, heeft inmiddels al verraden aan de bruid wanneer haar vrijgezellenfeest is (doei verassing) en meer van dat soort fratsen uitgehaald.

Ik ben erg benieuwd naar het vrijgezellenfeest wat volgende week is en wat er uiteindelijk van de bruiloft zelf terecht komt (begint om 11:00 en we moeten naar zeker 4 locaties) Ik kan niet wachten!
quote:balderdash schreef op 06 juni 2016 @ 11:15:

, 7 meisjes moeten dezelfde jurk aan, onze maten variëren van maatje 0 tot 46. de stof is een soort satijnen iets dus je snapt wel dat de wat forsere dames er gewoon uit zien als een zilveren rollade.. (verwacht word dat wij de jurk zelf betalen, terwijl ZIJ hem heeft uitgekozen)

!En iedereen doet dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh Balderdash dat wordt smullen! Hou je ons op de hoogte?
Balderdash dat worden droomverhalen voor dit topic! Zoveel mogelijk ajb. :-)
Ik verheug me nu al
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 juni 2016 @ 11:18:

[...]

En iedereen doet dat?Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Wow. I wish I could speak whale.
@hierboven, tsja op zich boeit het mij niet zoveel dat ik iets aan moet wat zij graag zo heeft, en dat geld ook voor de rest alleen de uitwerking valt vies tegen.. een leer voor de volgende keer zullen we maar denken! Over het afrekenen van de jurken word tot nu toe angstvallig gezwegen. heb aan het begin aangegeven dat ik niet meer dan X bedrag uit ga geven dus ben benieuwd naar de uitkomst. bruiloft is pas over een paar maanden, dus nog ff geduld allemaal!
Ik dat ik hier kon vertellen over mijn 'foute' bruiloft!

Onze/mijn bedoeling was om in Servie te trouwen (ouders komen daar vandaan en merendeel van de familie woont daar.)

Dat duurt de hele dag, de bruid word opgehaald door de bruidegom met (zigeuner) muziek, dus trompetten,harmonica etc. Iedereen op straat feest mee. Vervolgens word er bij het 'ouderlijk huis' van de bruid al gegeten en gedronken.

Dan weer met de hele stoet (muziek en gasten) op naar de kerk, daarna naar een lokatie waar de hele nacht (ja echt de hele nacht) gefeest word.

Zo te lezen word dat hier vaak ervaren als een horror-bruiloft , maar ik vind het fan-tas-tisch

Het ging alleen niet door omdat ik die zomer hoog zwanger was, en ik dat met temperaturen van 35 graden niet zag zitten de hele dag.

Dus het werd een mini-feestje in Nederland; eerst naar het gemeentehuis, daarna een klein feestje in de mooie tuin van schoonouders, met lekker eten en drinken. Ik vind het nog steeds best jammer
quote:glitglam schreef op 07 juni 2016 @ 15:04:

Onze/mijn bedoeling was om in Servie te trouwen (ouders komen daar vandaan en merendeel van de familie woont daar.)

Dat duurt de hele dag, de bruid word opgehaald door de bruidegom met (zigeuner) muziek, dus trompetten,harmonica etc. Iedereen op straat feest mee. Vervolgens word er bij het 'ouderlijk huis' van de bruid al gegeten en gedronken.

Dan weer met de hele stoet (muziek en gasten) op naar de kerk, daarna naar een lokatie waar de hele nacht (ja echt de hele nacht) gefeest word.

Zo te lezen word dat hier vaak ervaren als een horror-bruiloft , maar ik vind het fan-tas-tisch

Het ging alleen niet door omdat ik die zomer hoog zwanger was, en ik dat met temperaturen van 35 graden niet zag zitten de hele dag.

Dus het werd een mini-feestje in Nederland; eerst naar het gemeentehuis, daarna een klein feestje in de mooie tuin van schoonouders, met lekker eten en drinken. Ik vind het nog steeds best jammer

Wat houdt je tegen om als je kind bijvoorbeeld 1 is een trouwfeest te organiseren in Servië?

Of om je huwelijksgeloftes na 5 jaar te hernieuwen?
quote:balderdash schreef op 06 juni 2016 @ 11:15:

Nou hehe, ik ben helemaal bij gelezen!

Zelf iemand in de vriendengroep die dit jaar gaat trouwen. Apart mens, beetje een bridezilla ook wel en er heel stellig in dat het HAAR dag moet worden. Zal verder niet te veel ingaan op de details maar zij roept al van jongs af aan dat ze wil trouwen, kwam een man tegen,woonde binnen twee weken bij hem in en informatie over een "officieel" aanzoek is er niet omdat dat ons inziens nooit heeft plaats gevonden (anders had ze ons dat echt wel ingewreven). Anyway, alles moet zo groot mogelijk maar wel met een klein budget. ondertussen al wel een verlovingsfeest gehad (met zelfgemaakte uitnodiging) een safe the date kaart (zelf geknutseld) een kaart voor het vrijgezellenfeest (wederom geknutseld) en een officiële uitnodiging voor de bruiloft, ook zelf in elkaar gefreubeld. is niks mis mee, maar wel als alles scheef geknipt geplakt en geprint is. en dan niet 1 x, maar gewoon iedere keer weer opnieuw.

afijn, ze zijn al twee jaar verloofd en jan en alleman MOEST erbij zijn, inmiddels spreken we elkaar allemaal niet zo veel meer maar word er wel verwacht dat we op komen dagen, 7 meisjes moeten dezelfde jurk aan, onze maten variëren van maatje 0 tot 46. de stof is een soort satijnen iets dus je snapt wel dat de wat forsere dames er gewoon uit zien als een zilveren rollade.. (verwacht word dat wij de jurk zelf betalen, terwijl ZIJ hem heeft uitgekozen)

ceremoniemeester is het zusje van de bruid die er vooral voor zorgt dat ze voor zichzelf alles goed regelt, heeft inmiddels al verraden aan de bruid wanneer haar vrijgezellenfeest is (doei verassing) en meer van dat soort fratsen uitgehaald.

Ik ben erg benieuwd naar het vrijgezellenfeest wat volgende week is en wat er uiteindelijk van de bruiloft zelf terecht komt (begint om 11:00 en we moeten naar zeker 4 locaties) Ik kan niet wachten!Heb je het over mij? (Grapje) (zelfspot) ik zal dan niet freubelen.

O heerlijk, zie ik wel eesn op TLC, say yes to the dress, bridesmaids aflevering. van Afro-Amerikaanse vriendin tot Indo-Amerikaanse vriendin die allemaal in dezelfde jurk, kleur en snit gehesen moeten worden. En die het nooit eens zijn met de bruid die natuurlijk het laatste woord heeft. Jurken vooral ook niet te laag uitgesneden want te sexy. Soms denk ik dat die meiden er echt zijn om de bruid voordeliger uit te laten komen, want werkelijk niemand van de groep past echt bij de jurk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh ja. Andersom vind ik het ook zo vaag, dat die mensen op die bank even gaan zitten te bepalen welke jurk de bruid moet nemen. En alles wat ze niet zint zitten ze af te kraken. Ik zou ze allemaal buiten zetten.

Echt, ik ben zo blij dat ik mijn jurkje voor mijn trouwen gewoon samen met mijn man gekocht heb.
quote:glitglam schreef op 07 juni 2016 @ 15:04:

Ik denk dat een bruiloft met andere cultuurinvloeden juist hartstikke leuk is. Tuurlijk...een hele dag inclusief nacht doorfeesten zou voor mij persoonlijk wat veel van het goede zijn, echter zien hoe als die cultuurtradities worden verwerkt in een feest vind ik juist prachtig.

En jij kunt desgewenst je bruiloft in die stijl later, als kind er bewuster bij betrokken kan worden bijvoorbeeld, nog eens overdoen? Daar al eens over nagedacht? Daar is niets mis mee hoor.

Een kleine bruiloft gehad in NL en een grootsere bruiloft organiseren in andere land. Of doet men dat daar niet?
@TTass28, freubelen is prima hoor, maar doe het dan wel fatsoenlijk zodat het er niet uit alsof het door een 5jarige is geknipt :p

en idd say yess to the dress vind ik ook zo smullen altijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven