Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:pussywillow schreef op 07 juni 2016 @ 21:04:

Jullie hebben weinig vertrouwen in de professionals die Beth geholpen hebben haar trauma te verwerken, zo te lezen. Die Beth was geen geboren psychopaat, zoals je soms ook hebt, maar een ernstig getraumatiseerd kind. Blijkbaar zijn die te genezen Ze heeft alsnog een geweten, gevoelens en empathie ontwikkeld. Juist mooi om te weten dat er hoop is voor sommige van die kleine terroristen.Ik kan me heel moeilijk voorstellen hoe je van een trauma kunt genezen, ik kan mezelf wel voorstellen dat je een trauma kunt verwerken... maar dat vind ik toch anders. Maar ik ben geen psychiater, ik denk ook maar met mijn boerenverstand en die vind het allemaal een beetje ongeloofwaardig dat je naar zo'n heftige ervaring (plus alle mediatoestanden erbij waarbij je je leven lang bekend zal staan als 'dat enge meisje van die docu) weer ineens net als iedereen bent.
Ik heb net vleesverlangen gekeken, maar ik zat me alleen maar te ergeren aan hoe ze absoluut geen standpunt innam en alleen maar met alle winden mee waaide. En ik vind die drama rondom die slachting ook reuze aanstellerig. Het was echt veel minder erg dan ik had verwacht. Wel super interessant om te zien en ook tof dat die slagers zo gastvrij waren. Alleen daarom al zeker wel een aanrader, alleen hoop ik dat de kijker wel een standpunt durft in te nemen.

En nu hoop ik maar dat ze er nog geen spijt van heeft dat zij haar dochter vlees heeft gegeven
Ik ga nu 'vergeet mij niet' kijken, ben reuze benieuwd. Is een grote droom om ooit op zo'n school te werken, ben benieuwd of ik er na de docu nog zo over denk.
Forks over knives en Fred up
Geweldige docu! Zeker een aanrader! (en niet van gedachten veranderd)
quote:Sweety2015 schreef op 07 juni 2016 @ 23:52:

Forks over knives en Fred up

Fed up (voor de mensen die nu zoeken op Fred up)

Lekker, die oordelen over Beth uit Child of Rage hier op basis van 27 minuutjes film. Per definitie niet te vertrouwen. Ik zou zeggen, ga haar eerst eens ontmoeten, leer haar kennen als volwassen vrouw en trek dan je conclusies. Denk je nou echt dat ze op de neo zou werken als ze niet goed functioneerde? Volgens mij doet ze helemaal niet geheimzinnig over wie ze is en laat ze zich positief uit over de omstreden attachment therapy. Ik zou er eerder vanuit gaan dat haar werkgever wel degelijk weet wie zij is.
quote:Kwejeebo schreef op 07 juni 2016 @ 22:25:

[...]

Ik kan me heel moeilijk voorstellen hoe je van een trauma kunt genezen, ik kan mezelf wel voorstellen dat je een trauma kunt verwerken... maar dat vind ik toch anders. Maar ik ben geen psychiater, ik denk ook maar met mijn boerenverstand en die vind het allemaal een beetje ongeloofwaardig dat je naar zo'n heftige ervaring (plus alle mediatoestanden erbij waarbij je je leven lang bekend zal staan als 'dat enge meisje van die docu) weer ineens net als iedereen bent.Eensch
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:tinypotato schreef op 08 juni 2016 @ 03:02:

[...]

Fed up (voor de mensen die nu zoeken op Fred up)

Lekker, die oordelen over Beth uit Child of Rage hier op basis van 27 minuutjes film. Per definitie niet te vertrouwen. Ik zou zeggen, ga haar eerst eens ontmoeten, leer haar kennen als volwassen vrouw en trek dan je conclusies. Denk je nou echt dat ze op de neo zou werken als ze niet goed functioneerde? Volgens mij doet ze helemaal niet geheimzinnig over wie ze is en laat ze zich positief uit over de omstreden attachment therapy. Ik zou er eerder vanuit gaan dat haar werkgever wel degelijk weet wie zij is.

Haar trauma en gedrag zijn heel duidelijk veroorzaakt door mishandeling en misbruik.

Je ziet ook dat ze als volwassen vrouw heel anders uit haar ogen kijkt. Als kind had ze van die holle, lege ogen. Dat maakte haar toen ook zo beangstigend.

Maar nu niet meer, ze oogt juist heel open. Heel knap dat ze er zo is uitgekomen en ook nog verzorgend werk doet.
Nieuw op Netflix: Fear of 13

http://www.imdb.com/title/tt5083702/

Fascinerend om te zien. Echte aanrader.
"Deze zomer is van mij" is een leuke doc, over verstandelijk gehandicapten jongeren die voor het eerst zelfstandig op vakantie gaan.
Zit Fed up te kijken, goede documentaire zeg. Word wel enorm boos op de voedingsindustrie en op al die mensen die denken dat ze gezond bezig zijn, maar ondertussen hun kinderen vet aan het mesten zijn.
Zit Fed up te kijken, goede documentaire zeg. Word wel enorm boos op de voedingsindustrie en op al die mensen die denken dat ze gezond bezig zijn, maar ondertussen hun kinderen vet aan het mesten zijn.
Zit afleveringen Kind van de rekening te kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
"Making a murderer" over een onschuldige man die jarenlang onterecht vastzit, vrijkomt en er daarna nogmaals ingeluisd wordt door de politie, en weer vast komt te zitten.
quote:Gisselle schreef op 09 juni 2016 @ 23:29:

"Making a murderer" over een onschuldige man die jarenlang onterecht vastzit, vrijkomt en er daarna nogmaals ingeluisd wordt door de politie, en weer vast komt te zitten.Die is al zoooooo vaak genoemd. Zelfs een apart topic over
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mercy Mercy gisteren voor de tweede keer gekeken. Mijn hemel, mijn keel kneep echt dicht voor dat kleine meiske. Ik ben blij dat die adoptieouders niet mijn therapeuten zijn zeg jeetje.

Heeft iemand enig idee hoe het haar is vergaan? Ik kan er niets over vinden...
Time spent with a cat is never wasted
quote:Stofmuis schreef op 10 juni 2016 @ 18:27:

Mercy Mercy gisteren voor de tweede keer gekeken. Mijn hemel, mijn keel kneep echt dicht voor dat kleine meiske. Ik ben blij dat die adoptieouders niet mijn therapeuten zijn zeg jeetje.

Heeft iemand enig idee hoe het haar is vergaan? Ik kan er niets over vinden...Ik heb die docu ook gezien en denk er sindsdien regelmatig aan. Wat verdrietig.
Only the Dead (Netflix) over een journalist die rebellen filmde gedurende de oorlog in Irak. Erg intrigerend om te zien maar een sterke maag is aan te raden want er zitten een aantal vrij expliciete beelden tussen (en je hart breekt voor de mensen die toe hebben moeten kijken en niet weg konden zappen of de TV uitzetten).
quote:calvijn1 schreef op 09 juni 2016 @ 23:53:

[...]

Die is al zoooooo vaak genoemd. Zelfs een apart topic overNou en? Mercy mercy wordt ook supervaak benoemd hier.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb gister op YouTube - Wild child: The feral children gekeken.

Vond het erg interessant.
Net naar Horizon/BBC gekeken over Dna/genen diemaken dat je obees wordt, hormonen waar ze proeven mee doen en die maken dat je minder dik wordt, poep bacterien van dikke mensen die muizen dan ook dik maken als er ze mee ingespoten worden, dat er over 10 jaar een hormoonbehandeling gaat komen die mensen geneest van obesity. Heel erg interessant.

Deze reportage werd uitgezonden op 7/6 en heet Why are we getting so fat?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik kijk nu op Netflix naar Tyke, over een circusolifant die in Hawaï haar eigen trainer vertrapte. Zielig verhaal, beetje à la Blackfish.
Had heel graag kind van de rekening gezien, gaat niet omdat we in het buitenland wonen....
quote:dojobo schreef op 11 juni 2016 @ 20:48:

Had heel graag kind van de rekening gezien, gaat niet omdat we in het buitenland wonen....Kun je die vanuit het buitenland niet bekijken dan? Ik woon ook in het buitenland, maar met de Hola-extentie kan ik gewoon alles bekijken.
Nee.... krig het bericht : van uw lokatie kan dit programma niet uitgezonden worden..... jammer he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven