Salarisverhoging
donderdag 9 juni 2016 om 16:54
Goedemiddag,
Ik heb binnenkort een gesprek over salarisverhoging.
Mijn laatste verhoging is nu 2 jaar geleden.
Nu krijg ik op 40 uur bruto 2400.
Ik wil part-time gaan werken dus van 40 naar 32 uur.
Nu zat ik te denken aan 2350 op basis van 32 uur.
Ik ga ervan uit dat ze mijn ongeveer 2500-2600 aan gaan bieden.
Ik werk op een financiële afdeling op een klein bedrijf waarvan ik de gehele financiën doe.
Dus daar mag ook iets tegenover staan aangezien er niemand binnen het bedrijf de kennis erover heeft.
Ik wil niet naar ratio gaan berekenen van dan ga ik teveel achteruit ben kostwinner.
Wat vinden jullie redelijk?
Ik heb binnenkort een gesprek over salarisverhoging.
Mijn laatste verhoging is nu 2 jaar geleden.
Nu krijg ik op 40 uur bruto 2400.
Ik wil part-time gaan werken dus van 40 naar 32 uur.
Nu zat ik te denken aan 2350 op basis van 32 uur.
Ik ga ervan uit dat ze mijn ongeveer 2500-2600 aan gaan bieden.
Ik werk op een financiële afdeling op een klein bedrijf waarvan ik de gehele financiën doe.
Dus daar mag ook iets tegenover staan aangezien er niemand binnen het bedrijf de kennis erover heeft.
Ik wil niet naar ratio gaan berekenen van dan ga ik teveel achteruit ben kostwinner.
Wat vinden jullie redelijk?
donderdag 9 juni 2016 om 17:54
quote:Lovely05 schreef op 09 juni 2016 @ 17:50:
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.Maar dat lost dan toch niets op? Dan doe je toch nog dezelfde hoeveelheid werkzaamheden als nu?
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.Maar dat lost dan toch niets op? Dan doe je toch nog dezelfde hoeveelheid werkzaamheden als nu?
donderdag 9 juni 2016 om 17:55
quote:Lovely05 schreef op 09 juni 2016 @ 17:50:
[...]
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.Die wijzigingen in systemen zijn niet gisteren en in 1 dag doorgevoerd, daar heeft de werkgever ook in geïnvesteerd en die waren er de afgelopen tijd ook al. Blijft dat je een verhoging van zo'n 20 % in je hoofd hebt. Vermits je laatste verhoging 2 jaar geleden was - wat zeker niet ongebruikelijk is - vind ik de redenering vreemd.
[...]
Ik kan het werk in 1 dag minder doen.
De reden hiervan is op advies van de huisarts, omdat ik chronisch vermoeidheid hebt.
In de loop der jaren zijn de systemen ook veranderd, waardoor bepaalde werkzaamheden sneller gaan.
Ik zal niet minder gaan werken als het niet mogelijk was.Die wijzigingen in systemen zijn niet gisteren en in 1 dag doorgevoerd, daar heeft de werkgever ook in geïnvesteerd en die waren er de afgelopen tijd ook al. Blijft dat je een verhoging van zo'n 20 % in je hoofd hebt. Vermits je laatste verhoging 2 jaar geleden was - wat zeker niet ongebruikelijk is - vind ik de redenering vreemd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 17:56
quote:_Branwen_ schreef op 09 juni 2016 @ 17:54:
[...]
Maar dat lost dan toch niets op? Dan doe je toch nog dezelfde hoeveelheid werkzaamheden als nu?Ze geeft aan dat dezelfde hoeveelheid door het investeren in systemen in een dag minder kan gebeuren. Dus eigenlijk heeft ze in haar hoofd : zelfde werk in 4 dagen voor hetzelfde loon als 5 dagen.
[...]
Maar dat lost dan toch niets op? Dan doe je toch nog dezelfde hoeveelheid werkzaamheden als nu?Ze geeft aan dat dezelfde hoeveelheid door het investeren in systemen in een dag minder kan gebeuren. Dus eigenlijk heeft ze in haar hoofd : zelfde werk in 4 dagen voor hetzelfde loon als 5 dagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 18:01
quote:Oudblond schreef op 09 juni 2016 @ 17:56:
Ze geeft aan dat dezelfde hoeveelheid door het investeren in systemen in een dag minder kan gebeuren. Dus eigenlijk heeft ze in haar hoofd : zelfde werk in 4 dagen voor hetzelfde loon als 5 dagen.
Dat snap ik, maar daar ging mijn opmerking niet over. TO geeft aan chronisch vermoeid te zijn en dezelfde hoeveelheid werkzaamheden die ze nu heeft in 4 dagen te kunnen doen. Ok, dan ben je één dag minder op het werk, maar je moet dan nog steeds dezelfde hoeveelheid werkzaamheden verrichten. Dat lijkt mij voor haar chronische vermoeidheid niet heel veel schelen, maar misschien heb ik dat mis.
Eens met je wat betreft haar looneis; die lijkt mij niet realistisch.
Ze geeft aan dat dezelfde hoeveelheid door het investeren in systemen in een dag minder kan gebeuren. Dus eigenlijk heeft ze in haar hoofd : zelfde werk in 4 dagen voor hetzelfde loon als 5 dagen.
Dat snap ik, maar daar ging mijn opmerking niet over. TO geeft aan chronisch vermoeid te zijn en dezelfde hoeveelheid werkzaamheden die ze nu heeft in 4 dagen te kunnen doen. Ok, dan ben je één dag minder op het werk, maar je moet dan nog steeds dezelfde hoeveelheid werkzaamheden verrichten. Dat lijkt mij voor haar chronische vermoeidheid niet heel veel schelen, maar misschien heb ik dat mis.
Eens met je wat betreft haar looneis; die lijkt mij niet realistisch.
donderdag 9 juni 2016 om 18:11
quote:_Branwen_ schreef op 09 juni 2016 @ 18:01:
[...]
Dat snap ik, maar daar ging mijn opmerking niet over. TO geeft aan chronisch vermoeid te zijn en dezelfde hoeveelheid werkzaamheden die ze nu heeft in 4 dagen te kunnen doen. Ok, dan ben je één dag minder op het werk, maar je moet dan nog steeds dezelfde hoeveelheid werkzaamheden verrichten. Dat lijkt mij voor haar chronische vermoeidheid niet heel veel schelen, maar misschien heb ik dat mis.
Eens met je wat betreft haar looneis; die lijkt mij niet realistisch.De winst is denk ik een dag extra thuis kunnen zijn, niet naar werk reizen. Maar ik zou me als werkgever toch echt achter de oren krabben over de afgelopen tijd. Als ziekte er voor zorgt dat er niet optimaal gepresteerd kan worden: daar dek je je als werkgever voor in door flink aan een ziektekostenverzekering te betalen. Als vervolgens blijkt dat het werk - met dezelfde aandoening - in 1 dag minder kan gebeuren...
[...]
Dat snap ik, maar daar ging mijn opmerking niet over. TO geeft aan chronisch vermoeid te zijn en dezelfde hoeveelheid werkzaamheden die ze nu heeft in 4 dagen te kunnen doen. Ok, dan ben je één dag minder op het werk, maar je moet dan nog steeds dezelfde hoeveelheid werkzaamheden verrichten. Dat lijkt mij voor haar chronische vermoeidheid niet heel veel schelen, maar misschien heb ik dat mis.
Eens met je wat betreft haar looneis; die lijkt mij niet realistisch.De winst is denk ik een dag extra thuis kunnen zijn, niet naar werk reizen. Maar ik zou me als werkgever toch echt achter de oren krabben over de afgelopen tijd. Als ziekte er voor zorgt dat er niet optimaal gepresteerd kan worden: daar dek je je als werkgever voor in door flink aan een ziektekostenverzekering te betalen. Als vervolgens blijkt dat het werk - met dezelfde aandoening - in 1 dag minder kan gebeuren...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 18:13
quote:Teemo schreef op 09 juni 2016 @ 16:58:
Als je part-time wil gaan werken dan zal je er op moeten inleveren. Ik zou eerder 2000-2050 verwachten voor 32 uur.Dit is ook het bedrag waar ik aan dacht. Ga uit van 5% salarisverhoging en dan 80% van het nieuwe bedrag, dan zit je op een goeie 2000 euro
Als je part-time wil gaan werken dan zal je er op moeten inleveren. Ik zou eerder 2000-2050 verwachten voor 32 uur.Dit is ook het bedrag waar ik aan dacht. Ga uit van 5% salarisverhoging en dan 80% van het nieuwe bedrag, dan zit je op een goeie 2000 euro
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
donderdag 9 juni 2016 om 18:16
Maareh...waarom meld jij je niet 1 dag per week ziek op advies van HA.
Misschien heb ik het volledig mis he, maar als jij ziek bent en je werk dus niet kunt uitvoeren zoals ooit overeengekomen......want het urenaantal is te veel voor je gezondheid......als je dan zelf ontslag neemt voor die uren rekent zich dat uiteindelijk tevens door in pensioenopbouw, in WW-recht opbouw etc etc etc etc.
Misschien heb ik het volledig mis he, maar als jij ziek bent en je werk dus niet kunt uitvoeren zoals ooit overeengekomen......want het urenaantal is te veel voor je gezondheid......als je dan zelf ontslag neemt voor die uren rekent zich dat uiteindelijk tevens door in pensioenopbouw, in WW-recht opbouw etc etc etc etc.
donderdag 9 juni 2016 om 18:19
quote:Troeteltje schreef op 09 juni 2016 @ 18:16:
Maareh...waarom meld jij je niet 1 dag per week ziek op advies van HA.
Misschien heb ik het volledig mis he, maar als jij ziek bent en je werk dus niet kunt uitvoeren zoals ooit overeengekomen......want het urenaantal is te veel voor je gezondheid......als je dan zelf ontslag neemt voor die uren rekent zich dat uiteindelijk tevens door in pensioenopbouw, in WW-recht opbouw etc etc etc etc.Afhankelijk van de contractuele afspraken, CAO e.d. krijgt TO dan die ene dag per week misschien niet uitbetaald. Of kan de werkgever geen beroep doen op de ziektenkostenverzekering. Dit is een constructie die voor 1 van de 2 partijen nadelig is.
Maareh...waarom meld jij je niet 1 dag per week ziek op advies van HA.
Misschien heb ik het volledig mis he, maar als jij ziek bent en je werk dus niet kunt uitvoeren zoals ooit overeengekomen......want het urenaantal is te veel voor je gezondheid......als je dan zelf ontslag neemt voor die uren rekent zich dat uiteindelijk tevens door in pensioenopbouw, in WW-recht opbouw etc etc etc etc.Afhankelijk van de contractuele afspraken, CAO e.d. krijgt TO dan die ene dag per week misschien niet uitbetaald. Of kan de werkgever geen beroep doen op de ziektenkostenverzekering. Dit is een constructie die voor 1 van de 2 partijen nadelig is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 18:25
quote:Lovely05 schreef op 09 juni 2016 @ 17:53:
[...]
Aan wat zit je dan te denken.
Ik ben als 22 jarig ben het bedrijf begonnen, dus was nog niet zo met onderhandelen.
Je bent nu 30?
De wereld staat voor je open Zeker met acht jaar werkervaring op je cv zou ik iets dergelijks zoeken, dan heb je de grootste kans dat je wordt aangenomen.
Tenzij je graag wat anders zou willen doen, dan kun je dat uiteraard ook gewoon proberen, maar de kans dat je wordt aangenomen is een stuk kleiner.
[...]
Aan wat zit je dan te denken.
Ik ben als 22 jarig ben het bedrijf begonnen, dus was nog niet zo met onderhandelen.
Je bent nu 30?
De wereld staat voor je open Zeker met acht jaar werkervaring op je cv zou ik iets dergelijks zoeken, dan heb je de grootste kans dat je wordt aangenomen.
Tenzij je graag wat anders zou willen doen, dan kun je dat uiteraard ook gewoon proberen, maar de kans dat je wordt aangenomen is een stuk kleiner.
donderdag 9 juni 2016 om 18:29
TO wil je antwoorden op de vragen mbt opleidingsniveau? En met welke afspraken/jobdiscription je bij het bedrijf begonnen bent? Hoe ben je 'gegroeid' binnen het bedrijf. Bespreek je je fysieke beperkingen? Is daar oog voor? Daar hangt nogal wat van af.
#Theamuts: TO antwoordt niet, maar met chronisch vermoeidheidssyndroom een nieuwe baan aangaan lijkt me een hele opgave.
TO ik lijk misschien wel 'stug' voor je, maar ik wil je oprecht goed advies geven omdat ik veel ervaring met dit soort situaties heb, maar zou je willen antwoorden op bovenstaande vragen?
#Theamuts: TO antwoordt niet, maar met chronisch vermoeidheidssyndroom een nieuwe baan aangaan lijkt me een hele opgave.
TO ik lijk misschien wel 'stug' voor je, maar ik wil je oprecht goed advies geven omdat ik veel ervaring met dit soort situaties heb, maar zou je willen antwoorden op bovenstaande vragen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 18:32
donderdag 9 juni 2016 om 18:35
De reden dat ik vermoeid ben is het reizen naar mijn werk. Werktijden 9 tot 6 halfuur pauze. Ik vertrek om kwart voor 8 van huis ben kwart over 7 thuis. Heb 1 weekend om huishouden en sociale leven te lijden. Na 7 jaar heeft dat mij opgebroken. Teveel hooi op mijn vork. De werkzaamheden vermoeien mij niet. Door de crisis zijn er een aantal klanten weg. Waardoor de administratie iets terug gelopen is. En daarbij ik ken mijn werk dus om verveling tegen te gaan zou 4 dagen ipv 5 de druk weer opvoeren. Ze weten ook dat ze weinig betaald. Een andere collega wilde overstappen naar een ander organisatie waarbij ze 400 bruto meer ging verdienen. Zij hebben haar meer geboden waardoor ze is gebleven. De verhoging wordt naar rato van part time uitbetaald. Nu ga ik daar niet van uit maar het is al in het bedrijf gebeurd. Ik snap dat dit vreemd overkomt maar in kleine bedrijven kan het soms ook vreemd aan toe gaan. We hebben ook geen schalen of vaste loonsverhoging. Wie het hard onderhandeld krijgt het meest gedaan.
donderdag 9 juni 2016 om 18:39
quote:schorpioentje28 schreef op 09 juni 2016 @ 18:13:
[...]
Dit is ook het bedrag waar ik aan dacht. Ga uit van 5% salarisverhoging en dan 80% van het nieuwe bedrag, dan zit je op een goeie 2000 euro5% is inderdaad redelijk. Dat is iets meer dan de reguliere CAO verhogingen in andere bedrijven over dezelfde periode, dus nog wel even onderbouwen met wat valide argumenten zoals bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheden e.d. Als het werk inhoudelijk niet echt veranderd is, is 5% echt de bovenkant.
[...]
Dit is ook het bedrag waar ik aan dacht. Ga uit van 5% salarisverhoging en dan 80% van het nieuwe bedrag, dan zit je op een goeie 2000 euro5% is inderdaad redelijk. Dat is iets meer dan de reguliere CAO verhogingen in andere bedrijven over dezelfde periode, dus nog wel even onderbouwen met wat valide argumenten zoals bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheden e.d. Als het werk inhoudelijk niet echt veranderd is, is 5% echt de bovenkant.
donderdag 9 juni 2016 om 18:42
Fijn dat je wat toelichting geeft TO. Maar chronisch vermoeid zijn (ik dacht echt het syndroom) is dus niet aan de orde. Als je het over huishouden en sociale leven als 'lijden' hebt adviseer ik je een bezoekje aan de HA. Dit klinkt echt niet gezond.
Werk je in een bedrijf met een DGA? Dan gebeuren er soms dingen die meer emotioneel dan zakelijk zijn en begrijp ik je insteek wat meer. Voel je je tekort gedaan de afgelopen jaren? Heb je een goede communicatie in het algemeen binnen het bedrijf?
Werk je in een bedrijf met een DGA? Dan gebeuren er soms dingen die meer emotioneel dan zakelijk zijn en begrijp ik je insteek wat meer. Voel je je tekort gedaan de afgelopen jaren? Heb je een goede communicatie in het algemeen binnen het bedrijf?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 9 juni 2016 om 18:45
Ik heb je even geloept. Je zegt kostwinner te zijn, maar als ik het goed begrijp woon je gewoon alleen en zonder kinderen?
Je zegt van 9 tot 6 te werken, maar als jij 8 uur per dag hoort te maken, zou je dus om 17.30 uur klaar zijn ipv 18.00 uur (incl. half uur lunchpauze). Kun je je werktijden niet anders/vrij indelen, zodat je vroeger kunt beginnen en dus ook vroeger klaar bent, zodat je avond langer is?
Ik vind het nl niet normaal om op jouw leeftijd oververmoeid te raken van iets meer dan een uur reizen naar je werk.
Je zegt van 9 tot 6 te werken, maar als jij 8 uur per dag hoort te maken, zou je dus om 17.30 uur klaar zijn ipv 18.00 uur (incl. half uur lunchpauze). Kun je je werktijden niet anders/vrij indelen, zodat je vroeger kunt beginnen en dus ook vroeger klaar bent, zodat je avond langer is?
Ik vind het nl niet normaal om op jouw leeftijd oververmoeid te raken van iets meer dan een uur reizen naar je werk.
donderdag 9 juni 2016 om 18:47
Ik heb mbo afgerond. Hbo begonnen na 2 jaar moeten laten vallen omdat ik het niet kon combineren. Nu wil ik mijn mba halen zelf betalen. Zodat ik kan solliciteren als er een mooie vacature onder mijn aandacht komt. Dat is naast het vermoeidheid ook de reden van 1 dag minder. Daarbij werk ik vrijdag tot 4 dus ik hoef geen hele dag in te leveren. Ik hoor graag wat jullie realitisch vinden
donderdag 9 juni 2016 om 18:55
Zet in op hetzelfde salaris als nu voor 40 uur. Bereid je voor op je kennis, kunde, onuitwisselbare functie en je motivatie en inzet. Zorg ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt. Dat ze er niet omheen kunnen. Dan nog is dat geen garantie voor succes, echter elkaar dan in het midden tegenkomen zou netjes zijn.
donderdag 9 juni 2016 om 18:58
TO je klinkt nogal in een slachtofferrol. Je wekte de indruk een chronische ziekte te hebben, die is er niet, je voelt je moe. Echt ga naar je HA. Je schema is heel normaal voor de fase van je leven. Ik lees dat iemand vertelt dat je alleen bent zonder partner en zonder kinderen. Dan is het helemaal van de pot gerukt dat je zo moe wordt van een normale werkweek. En binnen dit bedrijf is een salarisverhoging van 5 % elke twee jaar al meer dan ' normaal', zeker als jij niet meer gaat presteren. 4 dagen ipv 5 gaan werken om een opleiding erbij ' te trekken'... Met de instelling die ik van jou lees gaat het dat niet worden.
Mijn werknemer zou je niet zijn met deze instelling.
Mijn werknemer zou je niet zijn met deze instelling.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras