Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik stuur verder geen kaartjes of brieven naar eenzame mensen..wist niet eens dat dat kon.
@dianaf: Ik had ook nog niet eerder gehoord van postmaatje of postvriend. Klinkt wel als een goed initiatief.

Ik had vandaag 1 kaartje in de brievenbus, een leuke kattenkaart uit Duitsland. Hij heeft in zijn profiel staan: no selfmade en no pigeons.

Hij houdt blijkbaar niet zo van duiven.
Ik kende het ook niet. Is wel een overweging waard. Net als die oude slogan van de post: een kaartje, kleine moeite, groot plezier
Ja alleen ik ben niet zo goed in contact onderhouden (natuurlijk wel met vrienden enzo hoor) dus ben bang dat ze dan misschien toch teleurgesteld zijn als ik niet meteen iets stuur.... Of is het net als postcrossing dat je eenmalig iets stuurt?

Verder had ik een hurray uit USA, na een dag of 25 geloof ik? En eentje uit Duitsland die ik vorige week had gepost. Had wel gehoopt op die andere die inmiddels al 27 dagen onderweg is.... Ik weet niet wat het met Duitsland is, maar t loopt niet zo. De twee die ik opnieuw heb gestuurd nadat ze expired waren geraakt heb ik ook nog niets van gehoord, die zijn ook al weer een week onderweg.

Maar goed, mocht twee nieuwe adressen en heb die vanavond getrokken. Het werden China en Rusland, naar Rusland had ik er al 2 onderweg. Ik hoop dat de tekorten in landen als Duitsland en Rusland snel opgelost worden want ik trek eigenlijk nog amper leuke adressen. Echt te weinig variatie..... Dat is wel jammer....
Ik had gisteravond nog een Hurray uit de UK.

Heb meteen wel weer een nieuw adres getrokken: ik had Duitsland, Rusland of China verwacht, maar het werd Tsjechië. Nou ja, die komt natuurlijk ook erg vaak langs. Een kort profiel van iemand die cityviews wil. Ook niet erg spannend dus.

Ik heb nu wel de neiging om niet zoveel adressen meer te trekken. Want de spanning voor welk land je zal trekken is bij mij nu wel een beetje weg. De kans dat het een vaak voorkomend land wordt is wel heel erg groot.
Ja dat herken ik. Maar ik denk ook, hoe meer we met z'n allen nu sturen, hoe eerder het tekort daar opgelost wordt en we weer leuke landen krijgen
Wat jammer dat jullie landen trekken met weinig variatie!

Ik heb gisteren een kaart gestuurd naar Slowakije! Voor mij een nieuw land dus daar was ik wel blij mee. Ook heb ik een kaart ontvangen uit China die er ruim 40 dagen over heeft gedaan!

Ik wacht nu even met nieuwe adressen trekken. Ik heb nauwelijks postzegels meer (alleen nog sesamstraat/nijntje/kinder dingen..). Binnenkort weer even een nieuwe bestelling bij pmk doen.
Herkenning hier. De lol om een nieuw adres te trekken gaat er op deze manier toch wel een beetje vanaf. Van de 10 kaartjes die ik nu onderweg heb gaan er 3 naar Rusland, 2 naar Duitsland, 2 naar Belarus, 1 naar de USA, 1 naar Taiwan en 1 naar Slovenië. En elk nieuw adres wat ik trek is telkens weer één van deze landen. Gekke is wel dat ik Nederland vrijwel niet trek, terwijl we hier toch ook veul postcrossers hebben.

Voor mij komt daar nog bij dat het nog steeds niet lukt om hier weer mee te forummen. We krijgen het maar niet voor elkaar om het besturingsprogramma en het dicteerprogramma (die ik beide nodig heb) met elkaar te laten samenwerken. Ze bijten elkaar, waardoor eerst de microfoon en vervolgens de hele computer op tilt slaat. Op het werk lukt het wel, thuis niet. En geen idee waardoor.

Wat mij betreft is een deel van de lol van het postcrossen toch ook wel het hier slap ouwehoeren over bespreken van alles wat met postcrossing te maken heeft. Het lijkt er steeds meer op dat dat in mijn geval niet meer gaat lukken. En nu het postcrossen zelf ook nog eens zo saai wordt door het steeds maar weer trekken van dezelfde landen, begin ik toch steeds meer te twijfelen of ik nog wel door zal gaan. Ik heb nog voor een stuk of 10 kaartjes postzegels in huis. Die ga ik nog versturen. Daarna maar eens kijken wat ik dan verder ga doen.
Volgens mij heb ik trouwens nog wel een raadsel van Snorhaar opgelost.

Ik moet nu weg, maar kom dat later nog posten.
Leuke cliffhanger hè?
Pfffff ik word nu heel nieuwsgierig!!!

F5

F5

F5

F5
quote:HappyOwl234 schreef op 09 juni 2016 @ 13:17:

Ja dat herken ik. Maar ik denk ook, hoe meer we met z'n allen nu sturen, hoe eerder het tekort daar opgelost wordt en we weer leuke landen krijgen

Ik hoop in ieder geval niet dat dit eeuwigdurend zal zijn.

Wat jammer dat het maar niet wil lukken met dat spraakbesturing-gebeuren Rivka. Het zou zo jammer zijn als je gaat stoppen want het slap ouwehoeren ervaringen uitwisselen hier is toch veels te leuk.

Voor mij is het trouwens een raadsel wat Snorhaar überhaupt voor raadsel had.???
quote:labellei schreef op 09 juni 2016 @ 16:19:

[...]

Voor mij is het trouwens een raadsel wat Snorhaar überhaupt voor raadsel had.???Ja, mij ook! Daarom vind ik het ook zo spannend
Maar goed, hoe het ondoorgrondelijke systeem van Postcrossing ook werkt... zoals het eerst was vond ik het ook niet zo eerlijk. Je had dus twee opties: zoveel mogelijk spreiden of meerdere kaarten naar zelfde land (= in de praktijk alles naar Rusland en een paar naar Duitsland sturen).

Maar stel, er moeten in totaal van de 100 kaarten 20 naar Duitsland en 20 naar Rusland (omdat er daar zo veel gestuurd wordt dus), dan zou ik het wel zo fair vinden als ik gemiddeld 20 van mijn kaarten naar Duitsland en 20 naar Rusland stuur. Dat was dus niet zo met de spreidoptie, want dan doet mijn gemiddelde kaart naar Duitsland er 3 dagen over en naar Rusland 30 dagen, maar omdat ik niet twee kaarten naar Rusland onderwge "mag" hebben, stuur ik er in de praktijk 10x zoveel naar Duitsland als naar Rusland. Dat vind ik dan weer saai en minder afwisselend.

Daarbij, het zou volgens het spreidsysteem in mijn voordeel werken als ik 10 adressen in één keer trek en ze in de loop van de maand verstuur ipv elke keer een nieuw adres trekken op het moment dat ik een kaart ga schrijven, want dan gaan ze veel vaker naar dezelfde landen toe.

Dus ik geef de verandering wel het voordeel van de twijfel. Tot nu toe merk ik dat ik minder vaak Duitsland trek (blij mee, en ik laat daardoor mijn eigen-land-vinkje aanstaan, wat voor jullie waarschijnlijk ook leuker is) en voor de rest een mengsel van de standaard landen (Rusland, China, USA, Finland, Tsjechie)
Je hebt helemaal gelijk met je analyse Snorhaar.

En er moeten gewoon meer leden komen in de "zeldzame" landen. Kunnen we daar op de één of andere manier geen campagne gaan voeren?
Vind ik een heel goed plan!

Dreamer doet Portugal, lijkt me logisch.

Neliba doet Brazilie.

HappyOwl doet Bulgarije.

Snorhaar & Snorhem doen waarschijnlijk Zweden of Baltische Staten, de reisgidsen liggen al op tafel.

Labellei, jij mag niet op vakantie in Rusland. moet nog een nieuw een voorstel indienen.

Volgens mij komen we zo al een heel eind toch?
Oeh oeh mag ik Oostenrijk en Luxemburg doen prettyplease!!

Als ik niet naar Rusland mag (en ik begrijp de reden maar al te goed = logisch) dan wil ik wel een Postcrossing promotie tour rondreis maken door het zuiden en oosten van Afrika. Nu nog een sponsor zoeken.....
ik zie het alweer, sommigen zijn hier iets bescheidener dan anderen

Moonlightdreamer, lijkt me helemaal prima! Uit Luxemburg en Oostenrijk mogen best wat meer kaarten komen. Voor Labellei lijkt me een sterke sponsor wel op zijn plaats

Maar serieus, zouden ze bij Postcrossing geen pakketjes flyers hebben die we tussen de kaartenrekjes op onze vakantiebestemmingen kunnen plaatsen?
Ik ga ook nog naar Macedonië en Polen binnen niet al te lange tijd, dus die pak ik ook mee. Polen komt nog regelmatig voor maar uit Macedonië heb ik geloof ik nog nooit een kaartje gehad.

Wel na 73 dagen een hurray uit Duitsland. Was dus een expired kaartje waar ik maar weer een kaartje naar heb gestuurd, ze schreef dat er slecht bezorg werd in Duitsland, dat had ik al door want 2 ecxpired kaartjes bij actieve postcrossers en ook eentje van 28 dagen onderweg. Zou toch fijn zijn als de post daar even mee gaat werken.... We blijven bezig zo.
quote:labellei schreef op 09 juni 2016 @ 17:02:

Je hebt helemaal gelijk met je analyse Snorhaar.

En er moeten gewoon meer leden komen in de "zeldzame" landen. Kunnen we daar op de één of andere manier geen campagne gaan voeren? Ik wil wel naar Costa Rica op kosten van de zaak
aan het typen...
Wow.... na 73 dagen nog een Hurray uit Duitsland... Dat verwacht je dan écht niet meer!

En ik vind het een prima plan om ook de Macedoniërs enthousiast te maken voor Postcrossing.
quote:rozea schreef op 09 juni 2016 @ 18:55:

[...]

Ik wil wel naar Costa Rica op kosten van de zaak Gewoon doen! Mijn steun heb je. (Niet financieel helaas...)
Hhaha das dan weer jammer
aan het typen...
Die hurray na 73 dagen was van t tweede kaartje hoor, die had ik vorige week gestuurd. Het eerste kaartje is helaas nog steeds spoorloos.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven