Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ooh! Op die manier.

Ik dacht al: wat fijn dat het kaartje niet verloren is gegaan. Maar er is dus toch wel een kaartje van de (Duitse) aardbodem verdwenen.
Niks ontvangen vandaag maar wel 3 kaartjes op de bus gedaan. 1 daarvan is van metaal. Wilde oa rock kaarten ontvangen. Dus Elvis presley kaart gekocht. Rock and roll baby
Ik zal binnenkort in IJsland postcrossing gaan promoten (met maar 215 members moet dat wel!)

Ik heb een theorie over de dubbele landen etc... Ik ben namelijk nog maar 'net' (2 maanden) begonnen (heb er nu 29 sent, 7 travelling) en ik heb best leuke landen. Net ook weer adres getrokken: Oostenrijk. Daar heb ik nog niet eerder naar verstuurd (wel 1 kaart uit ontvangen). Tot nu toe heb ik kaartjes travelling naar: China (expired), Indonesië, Russia, USA, Malaysia, Duitsland, Slovakia en nu dus Austria. Ik heb tot nu toe geen dubbele landen in een keer zeg maar. Zou het misschien kunnen dat hoe meer kaarten je hebt verstuurd, meer kans hebt op dubbele (en 'saaie') landen??
Hurray! Hurray!

Na 13 hurray-loze dagen heb ik vandaag weer 2 hurrays gekregen!

Na 27 dagen kwam eindelijk mijn kaartje in Polen aan, en na 10 dagen in Finland:

“It is so cute postcard. I like it so much. Thank you, darling!”

Eeeehm... hellup?!

HappyOwl, wat bezoek jij toch veel spannende plekken!
Fijn Snorhaar! De hurray uit Finland, was dat een man of een vrouw?
Daisyx, ja dat is zeker zo. Ik verdenk Postcrossing er zelfs van dat ze de beginners een paar extra speciale landen toestoppen als smaakmaker (denk ik oa door jullie verhalen, maar is allemaal complottheorie en speculaasjes hoor)
Ik reageerde nog op je vorige post, Daisyx, maar het staat nu lekker door elkaar, haha!

Was van een vrouw, maar ik vind het evengoed een beetje eng klinken.
quote:Snorhaar schreef op 09 juni 2016 @ 22:21:

Ik reageerde nog op je vorige post, Daisyx, maar het staat nu lekker door elkaar, haha!

Was van een vrouw, maar ik vind het evengoed een beetje eng klinken.

Haha ja ik begreep het al, we zijn lekker tegelijkertijd bezig!

Als ik idd ook zo de verhalen van jullie lees, kan ik me goed voorstellen dat Postcrossing voor de beginners leuke landen geeft. Ik herken me namelijk niet in de eerdere verhalen over dubbele landen etc... Misschien komt dat nog.. (Ik hoop het stiekem van niet )

Ja het klinkt best eng haha!
Als Postcrossing het financiert dan wil ik me wel opofferen om het postcrossen in Chili (437 leden) te promoten.
En dit was het raadsel:

.

.

quote:Snorhaar schreef op 11 maart 2016 @ 19:46:

Dag dames

Ik kom even langs wippen met een postcross-anekdote. Het is een beetje een deja-vu en ook een deja-getypt, dus ik quote mezelf even uit het vorige topic:

11-12:

"Vandaag ook een kaartje in de bus hier, uit de UK. Heerlijk volgeschreven door iemand die meer dan 6000 kaarten verstuurd heeft! Fijn dat er mensen zijn die dan nog steeds niet afgestompt raken. Ze heeft alleen het verkeerde plaatje geupload van een andere kaart dus ik ga maar even scannen."

28-12:

"HUH? Die kaart heb ik eerder gezien!

Herinneren jullie nog dat ik een paar weken geleden een kaart had gekregen waarvan het ingescande plaatje van een andere kaart was? Nou dat andere plaatje lag dus nu in mijn brievenbus, van dezelfde afzender en met hetzelfde ID. Blijkbaar wordt je heel erg verstrooid als je al 6600 kaarten hebt verstuurd? Ik hoop maar dat ze nu niet iemand anders heeft overgeslagen en mij 2 kaarten heeft gestuurd, haha!"

Dit had ik in december met een verstrooide, maar erg aardige Engelse postcrosster. Vandaag had ik weer een kaart die al eerder digitaal had gezien, van een Russische waar ik twee weken geleden een kaartje van kreeg. Ook met 2x hetzelfde ID dus. Jammer dat ik het PBtje dat ik destijds aan de UK had gestuurd niet bewaard heb, dat had dan typen gescheeld
En ik kwam erachter hoe het zat toen ik een expired kaartje naar de USA had. Omdat de Amerikaanse wel geregeld online was en ook steeds kaartjes registreerde, besloot ik een tweede kaartje (met hetzelfde ID-nummer) te sturen. Omdat ik hetzelfde kaartje als het eerste niet meer had, werd dat een ander kaartje.

En ik uploade een plaatje van het tweede kaartje, waarbij ik dus het plaatje van het eerste kaartje verving. Terwijl ik dat deed bedacht ik dat de Amerikaanse wel in de war zou raken als ze toch alsnog eerder het eerste kaartje zou ontvangen, omdat dan het plaatje niet meer zou kloppen. En dat ze het waarschijnlijk helemaal niet meer zou snappen als alsnog het tweede kaartje aan zou komen, met daarop het plaatje wat ze al eerder had gezien.

En toen schoot mij dus het verhaal van Snorhaar weer te binnen.

Ik denk dus dat zowel de Engelse als de Russische bewust een tweede kaartje hebben gestuurd, maar dat van allebei het eerste kaartje alsnog als eerste aankwam. Het was alleen een beetje onhandig van ze om op het tweede kaartje niet even te vermelden dat het om een tweede kaartje ging.

Ik heb van de Amerikaanse nog geen hurray gekregen. Het is dus nog even spannend welk kaartje als eerste aan gaat komen. Om verwarring te voorkomen heb ik op het tweede kaartje toch maar even geschreven dat het om een tweede kaartje ging.
IJsland en Chili: yes!

Oh dus dat was het raadsel Rivka. En de oplossing.

Fijn dat je weer wat Hurrays had Snorhaar.
Rivka, ik ben wel benieuwd of je nog wat verwarring kunt veroorzaken bij de Amerikaanse

Ik had trouwens van de dame uit de UK wel een verklaring gekregen (fijn dat je mij even geciteerd hebt en dat daar de datum instaat, dan kan ik het berichtje makkelijk terugvinden ):

"Guten tag Snorhaar,

Many thanks for the message you sent me and I do apologise for getting so mixed up! You were entirely correct in your suspicion that you received someone else's card as well as your own :(

Luckily, I scan both sides of all the cards I sent, so I've been able to work out what happened. I do remember realising that I'd got confused and written a card chosen for one Postcrosser (the Yorkshire pudding recipe, meant for a woman in Poland with an interest in hearing about a country's traditional dishes) to the wrong person (you!). I was clearly more confused than I realised though, when I corrected it by writing the correct card to you but not to the other Postcrosser!

I do have a medical condition which makes me very brain-fogged at times and this was clearly a bad day! Normally, I hope that my habit of using address labels will help keep me straight and stop things like this happening. It clearly didn't work this time."
Haha, de Engelse heeft het nog ingewikkelder weten te maken dan ik wist te bedenken.
Als iemand vraagt om een envelop, wat is daar het nut van? Haha. Voor de postzegels?
aan het typen...
Kan vanalles zijn Rozea. Postzegels makkelijker eraf krijgen, slechte ervaringen met beschadigde kaarten, sommige verzamelaars willen zelfs blanco kaarten

Ik heb ook een keer gelezen op profiel van een ontvanger, dat het postkantoor de stempels altijd op de voorkant van de kaart zette. Dat is natuurlijk ook lullig.
quote:Snorhaar schreef op 10 juni 2016 @ 16:50:

Kan vanalles zijn Rozea. Postzegels makkelijker eraf krijgen, slechte ervaringen met beschadigde kaarten, sommige verzamelaars willen zelfs blanco kaarten

Ik heb ook een keer gelezen op profiel van een ontvanger, dat het postkantoor de stempels altijd op de voorkant van de kaart zette. Dat is natuurlijk ook lullig.Ja das idd lullig. Ach, kleine moeite om em in een flop te doen Deze ging naar Brasil, ik kom dichterbij Costa Rica :p
aan het typen...
Oehh, deze moet ik nog even kwijt voor ik weer terug ga in de meeleesstand.

Ik kwam net op de PC-site iemand tegen die van tevoren al aankondigt alleen lege hurray's te sturen. Hij houdt niet van registreren. Alleen de ID-nummers. Als je toch met hem wilt communiceren, dan kun je een hem een pb'tje sturen. Nou jaaah. Ik geloof dat die van mij een gedrocht zou krijgen, met lelijke postzegels en zonder tekst.

En laatst iemand die een aantal wensen voor kaartjes had. In principe allemaal heel normaal. Maar hij schreef eronder dat als je geen kaartje had dat binnen die wensen viel of je dan even contact wilde opnemen zodat je vooraf even met hem kon overleggen over welk kaartje je dan wel aan hem zou gaan sturen. Haha, hoe komt iemand erop.

Ik blijf me verbazen over dingen die ik soms tegenkom. Maar dat maakt het juist ook weer zo leuk. En geeft hier natuurlijk weer stof om slap over te ouwehoeren te bespreken.
Jeetje, graag of niet hoor. Wat een belachelijke eis.. daar zou ik ook rebels van worden haha. Ik zou zelf het lillukste kaartje vinden die er bestaat en sturen
aan het typen...
quote:-Rivka- schreef op 10 juni 2016 @ 18:32:

Oehh, deze moet ik nog even kwijt voor ik weer terug ga in de meeleesstand.

Ik kwam net op de PC-site iemand tegen die van tevoren al aankondigt alleen lege hurray's te sturen. Hij houdt niet van registreren. Alleen de ID-nummers. Als je toch met hem wilt communiceren, dan kun je een hem een pb'tje sturen. Nou jaaah. Ik geloof dat die van mij een gedrocht zou krijgen, met lelijke postzegels en zonder tekst.

En laatst iemand die een aantal wensen voor kaartjes had. In principe allemaal heel normaal. Maar hij schreef eronder dat als je geen kaartje had dat binnen die wensen viel of je dan even contact wilde opnemen zodat je vooraf even met hem kon overleggen over welk kaartje je dan wel aan hem zou gaan sturen. Haha, hoe komt iemand erop.

Ik blijf me verbazen over dingen die ik soms tegenkom. Maar dat maakt het juist ook weer zo leuk. En geeft hier natuurlijk weer stof om slap over te ouwehoeren te bespreken.

Wow!

Ik zou dat tweede voorbeeld ook een gedrocht sturen.

Maar inderdaad.... héérlijk om over te ouwehoeren filosoferen.

Leuk dat je een kaartje naar Brazilië mag sturen Rozea!

Ik heb net 2 kaartjes geregistreerd. Nrs. 499 en 500. Beide kaartjes komen uit Duitsland. Een kattenkaart en een op het eerste gezicht saai toeristisch kaartje. Maar gelukkig met veel oranje en het blijkt een oud DDR kaartje te zijn. Dat vind ik dan wel weer cool! :-)

Ik heb zojuist ook 2 adressen getrokken.

Duitsland: grootverzendster met veel wensen. Keuzestress.

Frankrijk. Ik kan eindelijk weer een kaartje in het Frans schrijven. Het is een stel dat pas begonnen is met Postcrossing en met wensen waar ik niet veel mee kan: stokstaartjes, "dark humor". Ze willen ook wel een landschapje, dus wellicht zal ik daar voor gaan.

@dianaf: heb je ook wel eens kaartjes verstuurd vanuit het buitenland? Volgens mij heb ik jou gespot, en stond één van jouw kaartjes tussen de favorieten van mijn Duitse.
1 hurray binnen maar nog geen kaartje gekregen.. ben ik een wkje vrij.. niks binnen gekregen. Ja jammer..
Wat een saaie bedoening zomerelfje. Hopelijk komt de postbode jou morgen nog iets (leuks!) brengen.

Ik had zojuist een Hurray. Van een expired kaartje. Mijn kaartje (nou ja, één van de vele ) naar Rusland is aangekomen na 77 dagen! Top! De Russische had een leuke Hurray. (Ik had blijkbaar wat geschreven over de klarinetconcerten van Mozart... ).
1 juni mijn laatste kaartje ontvangen...

77dagen hurray..leuk!
Yes. Toch nog 2 kaartjes ontvangen vandaag. Duitsland en Oosterijk.

Morgen ga ik een kaartje trekken. De post word vandaag toch niet opgehaald.
Das leuk zomerelfje!

Ik had vandaag geen kaartjes in mijn brievenbus. Heb wel mijn 2 kaartjes geschreven. Naar Duitsland gaat het Zuidlaardermeer in de schemering. En voor Frankrijk die o.a. graag "oude films" wil, heb ik een kaartje van de film Lolita gekozen.

Geïnspireerd door anderen hier, ga ik een 2e kaartje sturen naar Japan. De Japanse heeft mijn roos nooit ontvangen die ik op 31 december 2015 gepost heb (en door een vuurpijl is getroffen?.) Ze is nog wel gewoon actief aan het Postcrossen en ik stuur haar nu een kaartje van een oude schoolplaat van Koekkoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven