Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@pizzaislife bedankt voor de tip. Ik heb ze alletwee gedownload en ga gewoon kijken welke ik het fijnst vind.

Valt me trouwens wel op. Bij beide exact hetzelfde ingevoerd, ook als het gaat om hoeveel ik per week wil afvallen. Bij lifesum mag ik dan 300 kcal meer dan bij mfp. Gaan ze beiden wel uit van een heel andere hoeveelheid
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ff snel lijstje alleen:

O. Volle yoghurt met appel, zwarte koffie

T. 3 zwarte koffie

L. 4 vbh, 1 met mozza, tomaat, pesto, 1 dubbel met roomboter en rosbief, 1 met kaas

T. 2 nectarines, 2 zwarte koffie

A. Melanzane en een boel stokbrood met guacemole, 2 bier, 2 rode wijn, vanille-caramelijs

T. Boel pure chocolade

Heb bij m'n moeder gegeten en dan zit ik altijd ZO VOL!!!

Oh en 20 km gefietst
@lollypopje; super frustrerend is dat! Het is idd een goede tip om alles even bij te houden. Je krijgt dan ook wat meer inzicht. Mijn moeder at bijvoorbeeld erg gezond, maar kwam alsnog aan. De boosdoeners waren bijvoorbeeld net even te veel noten of te royaal met avocado smeren elke dag. Na een tijdje weet je ongeveer wat je kunt eten en combineren om goed te zitten!!

Vandaag;

O: skyr met banaan en bessen

T: peer

L: 2 volkorenwraps met kruidenkaas, veldsla en komkommer

T: appel

D: Indische sajoerboontjes met zilvervliesrijst en ei

T: 2 gele kiwi's
O: Koffie, banaan.

T: Koffie, 4 boterhammen gebakken ham, appel.

L: Blikje Coca Cola, grote friet met pindasaus en broodje frikandel.

T: Koffie, volle melk, schaaltje kersen.

D: Volle melk, hoe-heten-die-dingen-nou-ook-alweer (van die deeg kussentjes van aardappel en bloem, staan bij de pasta in het schap? Zo blond, kan echt niet op de naam komen), met rucola, tomaat en een beetje parmazaanse kaas.

T: Koffie, Skyr met kersen.

Beetje chaotisch dagje, maar wel lekker druk en gezellig
@Dormouse, gnocchi?
Uhm... stuff... and things
Ja! Dankje haha, ik kon echt niet op de naam komen
Nou ik ben wel benieuwd wat er uit gaat komen. Misschien eet ik wel te veel van de gezondeproducten die ik eerst niet at

Alleen mijn eten op kantoor is een beetje schatten, want om nu mijn weegschaal mee te nemen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Volgende week ga ik een week naar Nederland, en als ik terug ben ga ik denk ik ook een maandje kcal tellen. Veel weeg ik al af met cups, ik heb deze cups met bijpassende lepels:

http://www.tesco.com/dire ... Level=&skuId=447-1412

http://www.tesco.com/dire ... Level=&skuId=171-3761

Zo handig voor dingen als pasta/rijst/couscous/havermout.

Gisteren had ik een beetje een raar dagje. Om vijf uur had ik megahonger, maar ging nog even shoppen met een vriendin. Maar na de hitte en drukte van de stad had ik niet echt honger meer, alleen wat zin om te snacken, en al helemaal geen zin meer om te koken. In de ochtend zou ik gaan zwemmen, had drie wekkers gezet maar ben door alle drie heen geslapen. #StoryOfMyLife

Ontbijt: 2 boterhammen met appelstroop, 1 of 2 met hagelslag (kan 't echt niet meer herinneren)

Lunch: yoghurt met aardbeien en hazelnoten

Tussendoor: 8 redelijk grote, groene olijven

Avond: twee boterhammen, twee gevulde quorn burgers, gevulde pepers (stuk of 6 denk ik), 1 banaan uit de vriezer
O: koffie, sinasappelsap, havermout, appel

T: koffie, banaan, stukje chocola

L: koffie, melk, 4 boterhammen jam, appel

T: thee, banaan, bakje studentenhaver

D/T: tapas! Oa. Calamaris, knoflookgarnalen, verschillende gegrilde groente, bier
Vandaag mijn laatste examen.... en gehaaaald! Yes!

O: Magere yoghurt doorgeroerd met beetje alpro soya bosbes topped met gebroken lijnzaad,

blauwe bessen & cacao nibs.

T: Appel en kwart komkommer

L: 3 volkoren beschuitjes met aardbeien en een ijskoffie

T: paar eetlepels magere kwark

T: Afschuwelijke honger tijdens het koken dus 2 handjes ongezouten

cashew noten 'gesnoept'.

D: Wortelfrietjes uit de oven met kruiden, zoete aardappel en groente balletjes.

T: not sure yet!

Beweging: anderhalf uur fitness waarvan 30 minuten crosstrainer

en 60 minuten stevige krachttraining (spierpijn begint nu al!)

+ zo'n 30 minuten lopen, 10 minuten fietsen.
Gefeliciteerd!
quote:Dormouse schreef op 10 juni 2016 @ 18:45:

Gefeliciteerd!merci merci!
quote:Ymora schreef op 09 juni 2016 @ 23:04:

@lollypopje; super frustrerend is dat! Het is idd een goede tip om alles even bij te houden. Je krijgt dan ook wat meer inzicht. Mijn moeder at bijvoorbeeld erg gezond, maar kwam alsnog aan. De boosdoeners waren bijvoorbeeld net even te veel noten of te royaal met avocado smeren elke dag. Na een tijdje weet je ongeveer wat je kunt eten en combineren om goed te zitten!!

Dit heb ik ook gehad. Ik ontzag mezelf echt alles behalve gezonde dingen,

maar kwam alsnog aan. Dit indd ook door veel te veel noten en avocado's en

havermout pannenkoeken etc. Door de frustratie en het alles ontzeggen kreeg ik

eetbuien waardoor ik nog meer aankwam :/

Nu probeer ik juist af en toe tony's chocolonely etc (verslaaaafd aan karamel zeezout)

te eten, zolang het maar in mijn kcal budget past! (of niet teveel erboven)

En voor de rest zoveel mogelijk gezond. Gaat uiteindelijk toch echt om hoeveel je eet,

en niet perse wat. (bij afvallen).
@pizzaislife ik doe dus wat jij ook doet. Ik geloof niet in mijzelf alles ontzeggen.

Vandaag geen goede dag trouwens. Niet fit en daardoor raar eetritme. Zeker in de middag continu honger, alsof mijn lichaam schreeuwde om voedsel in de hoop mijn energielevel wat meer op te peppen. Wat uiteraard niet hielp, al gaf ik er wel aan toe, want dat lege gevoel is ook niks. Dus ja vandaag sowieso te veel.

O: spelt muesli, soya yoghurt, blauwe bessen, honing

T: luxe speltbol humus

L: luxe speltbol humus

T: appel

T: paar aardbeien

T: speltcracker

T: klein bakje ah sushi

L: mediterrane maaltijdsoep met panga en chorizo, die ik van de week ook had

T: sowieso een grote mok muntthee met een flinke scheut likeur tegen de verkoudheid.
Beterschap lollypopje!

Oh en die karamel-zeezout is lekker he pizza! Die pure met kokos ook trouwen... vaak lastig kiezen haha.
@dormouse ohhhhhh ja echt wel! of de puur amandel zeezout!

En wil de discodip popcorn tony's ook nog steeds is proberen... hmmm

@lollypopje beterschap!! En werkt veel beter, hé?
Die heb ik hier nog niet gezien morgen op het centrum maar eens goed kijken, ben nu heel benieuwd!
@pizzaislife Zo heb ik het altijd al gedaan, ken mijzelf namelijk te goed. Meestal probeer ik het zo te doen dat ik thuis gezond eet en bij anderen dan gewoon lekkers mag.

Ik vind de popcorn discodip niet zo. Heb hem geproefd toen het een special was. Vond de popcorn erg overheersend en had het leuker gevonden als de dip er omheen zat. Ze hadden toen ook de lemon cheesecake. Vond het erg jammer dat dat geen blijvende is geworden worden. Heerlijk dat vleugje lemon door de melk chocola en de stukjes koek er doorheen.
@pizzaislife karamel zeezout Tony is m'n lievelings! Ik kan zo een hele reep op elke dag. Super verslavend! Als ik 1 ding kon kiezen dat op magische wijze gezond zou worden....

Het lukt me aardig moet ik zeggen, 2 weken bezig nu en iets meer dan een kilo eraf dus dat is volgens plan (500 gram per week). Wel zwaar op werk qua traktaties, elke dag wel iemand jarig! Maar ik heb mezelf morgenavond lekker een bak zelfgemaakte popcorn en toastjes brie beloofd, dan kan ik daar altijd naar uitkijken als ik het moeilijk heb

Vandaag:

O: skyr met 2 gele kiwi's en bessen

T: banaan

L: 2 volkoren boterhammen met een halve avocado besmeerd en belegd met 2 eieren

T: snoep tomaatjes en een appel

D: volkoren pasta met zelfgemaakte tomatensaus en mozzarella

T: stukje pure chocolade Tony 70%
Getver popcorn discodip chocola?

Lijstje van gister:

O. Volle yoghurt met appel, zwarte koffie

T. 3 zwarte koffie

L. 4 vbh, 1 dubbele met roomboter en jam, 1 met roomboter en rosbief, 1 met roomboter, makreel en sla, nectarine

T1. Nectarine, banaan, zwarte koffie

T2. Pakje sultana appel

A. ('s avonds laat): zelfgemaakte pizza met tomaat, rucola, parmaham en mozzarella

T. Rozijntjes

Sport: 20km gefietst. Beetje rare dag had ik gisteren, door het late eten had ik een tussendoortje nodig en maar sultana's genomen (lagen op werk), maar ik hou helemaal niet van sultana's. En voortoe had ik een sweet tooth maar niks in huis behalve rozijnen
Gisteravond even genoten van wat cheats. Weet niet wat het was, maar had zó'n trek! Begon met na het eten een eiwitreep (cookies van ah to go), toen magere kwark met cruesli en pure chocola, toen 2/3 wijntjes (met een vriendin) en redelijk wat ongezouten cashewnoten en toen nog een hele grote stroopwafel die echt heerlijk was. Oeps. Ik moet wel eerlijk blijven, hé in ieder geval van genoten! Nu eerst te sporten (fitness) en dan vandaag maar even een extra gezond dagje.
Congrats pizza!! Dan heb je ook wel wat cheats verdiend. quote:lux. schreef op 11 juni 2016 @ 08:14:

Getver popcorn discodip chocola?

My thoughts exactly.

Gisteren:

Ontbijt: glas hazelnootmelk

Lunch: yoghurt met 1 banaan, aardbeien, handje bramen, kwart cup hazelnoten

Avondeten: ik had geroosterde zoete aardappel, courgette, en paprika, maar zat te werken terwijl het in de oven stond en toen is het grootste gedeelte verbrand Het was toen al na elf uur dus kon ook niet meer naaar de winkel. Wat nog te doen was heb ik opgegeten met wat mayo, maar dat was zo weinig dat ik daarna nog scrambled eggs heb gemaakt van 2 eieren en een scheut rijstemelk, en dat met een geroosterd broodje (gevonden in de hoek van de vriezer) en een half bolletje buffelmozzerella heb gegeten.
Balen van je eten Kalliope, das niet fijn als je je er op verheugd.

maar jeetje om 11 uur nog avond moeten eten.
@Kalliope ah dankjewel!

Beweging: op lege maag gesport vandaag, direct uit bed, koffie en hup naar de sportschool.

+- 40 minuten cardio en 50 minuten apparaten!

Trainde vandaag vooral mijn rug/armen en daarnaast buikspieren.

L: 2 rijstwafels met hüttenkase en avocado,

één rijstwafel met pindakaas en nog eentje met pindakaas en banaan.

T: Fruitsalade van de jumbo, 100 gram

T: Smoothie, handje cashewnoten, en blokje pure chocola 78%

A: Mix van verse groentes, zoete aardappel én een zoete aardappel

pompoenburger! (vega. zo benieuwd!)

T: Bakje alpro soya bosbes gemixt met gewone soya yoghurt

+ Peijnenburg zero, 0%sugar.

kcal: 1220.
Geen Tony gevonden met popcorn of die met amandel dus maar zeezout-caramel gehaald

O: koffie, sinasappelsap, omelet met uit, champignons, paprika, courgette en nog wat restjes groenten waar ik zo 1, 2, 3 niet op kan komen, 2 eitjes op 6 boterhammen, appel.

T: koffie, half koekje, stukje banaan (met kind gedeeld)

L: koffie, turks brood met tapanade, mango

T: glas wijn, bakje olijven

D: melk, quiche met spinazie

T: Koffie, Skyr met mango en straks nog wijn en wat brood met tapanade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven