Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Met de Hola-extentie heb je dat probleem denk ik niet meer
Hola voor chrome inderdaad.
Overigens zijn die afleveringen van Kinderen van de rekening uit 2012, klopt dat? Ik kan niks anders vinden op npo (?)
quote:tinypotato schreef op 11 juni 2016 @ 23:35:

Overigens zijn die afleveringen van Kinderen van de rekening uit 2012, klopt dat? Ik kan niks anders vinden op npo (?)Klopt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Gisselle schreef op 08 juni 2016 @ 17:21:

"Deze zomer is van mij" is een leuke doc, over verstandelijk gehandicapten jongeren die voor het eerst zelfstandig op vakantie gaan.

Ze hebben een licht verstandelijke beperking.

Vond het op zich wel een leuke docu, maar was soms moeilijk te verstaan
Misschien ben ik mosterd maar ik kon er hier niks over vinden:

"Geduld, straks ga je naar het paradijs"

Leuke docu!
Nu op RTL-Z : 'de ultieme tocht langs de Nijl'

Documentaireserie waarin schrijver en fotograaf Levison Wood wordt gevolgd tijdens zijn wandeltocht langs de allerlangste rivier ter wereld: de Nijl. Zijn droom is hierdoor uitgekomen. Wood maakt deze unieke en beeldschone reis van vijf duizend kilometer in zeven miljoen stappen door zes landen gedurende negen maanden.
quote:momo1980 schreef op 11 juni 2016 @ 20:30:

Ik kijk nu op Netflix naar Tyke, over een circusolifant die in Hawaï haar eigen trainer vertrapte. Zielig verhaal, beetje à la Blackfish.Heb het vamorgen gekeken. Man mam man... Heb als een klein kind zitten huilen (net als bij Blachfish) arm, arm dier
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 11 juni 2016 @ 22:00:

[...]

Kun je die vanuit het buitenland niet bekijken dan? Ik woon ook in het buitenland, maar met de Hola-extentie kan ik gewoon alles bekijken.Hola Zo blij dat het bestaat.
quote:Truud schreef op 13 juni 2016 @ 20:53:

Nu op RTL-Z : 'de ultieme tocht langs de Nijl'

Documentaireserie waarin schrijver en fotograaf Levison Wood wordt gevolgd tijdens zijn wandeltocht langs de allerlangste rivier ter wereld: de Nijl. Zijn droom is hierdoor uitgekomen. Wood maakt deze unieke en beeldschone reis van vijf duizend kilometer in zeven miljoen stappen door zes landen gedurende negen maanden.Mooie docu i dd
Is the wolfpack al genoemd? Gisteren op 2doc.
quote:kiwi87 schreef op 14 juni 2016 @ 21:09:

Is the wolfpack al genoemd? Gisteren op 2doc.Waar ging die over?
Ik ga geen dierendocu's meer kijken. Net ook nog een stukje Hachi gezien, had ik ook niet moeten doen
quote:calvijn1 schreef op 14 juni 2016 @ 21:25:

[...]

Waar ging die over?Over een groep broers die van hun vader jarenlang geen contact mochten hebben met de samenleving. Ze hebben hun beeld van de samenleving gevormd aan de hand van films (zo'n 5000).
quote:kiwi87 schreef op 14 juni 2016 @ 21:09:

Is the wolfpack al genoemd? Gisteren op 2doc.Bijzonder en heftig verhaal!
quote:Dormouse schreef op 14 juni 2016 @ 14:11:

[...]

Heb het vamorgen gekeken. Man mam man... Heb als een klein kind zitten huilen (net als bij Blachfish) arm, arm dier Heel heftig inderdaad. Vreselijk voor dat arme beest, heb echt met een brok in mijn keel zitten kijken.
Pivot! PIVOT!!!
quote:ZaraZara100 schreef op 16 juni 2016 @ 15:19:

[...]

Bijzonder en heftig verhaal!Heel bijzonder, ik heb de docu 2 x achter elkaar gekeken, zo fascinerend..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hopelijk houden de kinderen hier zo min mogelijk aan over maar ik vrees het ergste...
Vond wolfpack heel triest om te zien. Eigenlijk is het gewoon kindermishandeling. Vraag me af of er ook sprake was van seksueel misbruik.
Daaromniet dat vroeg ik mij ook af of er incest was. Ik denk namelijk van wel. Vanuit de vader richting de kinderen. Hij beschouwde de kinderen als zijn bezit. Ik vond de moeder ook gestoord. Hoe kun je dat allemaal toestaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja denk ook dat de vader de kinderen misbruikte. Die jongens konden hun vader ook niet meer onder ogen komen. Beetje moeilijk als je opgesloten zit.

Moeder is ook slachtoffer van de situatie. Vader was de enige die de sleutel vd flat had.
Je kan toch politie bellen of de situatie doorbreken bij het boodschappen doen een agent aanspreken. Ik vind de moeder eerder medeplichtig. Zij was de enige andere volwassene en zij had desnoods de deur kunnen intrappen of het raam kunnen inslaan en op het dak kunnen klimmen. De kinderen konden weinig want die waren geïndoctrineerd en bang gemaakt voor de slechte buitenwereld.

Maar goed ik heb alleen het laatste deel gezien en niet het begin. Ik vond de kinderen wel opvallend veerkrachtig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja zij had wat kunnen ondernemen om de kinderen te redden. Daarin zou je kunnen zeggen dat ze medeplichtig is.

Maar ook zij stond onder de macht van haar man. Denk ook dat zij geïndoctrineerd is. Dus dan is zij ook een slachtoffer.

Zo zwart-wit kun je het dus niet stellen.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... en-van-de-lower-east-side
Thanks, Kwejeebo. Het viel mij inderdaad ook op dat er filmmateriaal van de kinderen was toen ze nog klein waren. Maar ja, ze zijn opgegroeid met 5000 films in huis dus zo vreemd vond ik het dan weer niet dat ze zelf een camera hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven