Marktplaats
maandag 13 juni 2016 om 21:27
Hey iedereen,
Zijn er hier toevallig juristen? Ik heb afgelopen zaterdag mijn macbook verkocht, hij heeft het geld via internet bankieren overgemaakt en ik mocht alles zien wel heb ik de hele overeenkomst opgenomen (want je weet maar nooit). Nou omdat het weekend was moest ik wachten tot maandag. Om 4 uur had ik nog niks binnen, dus ik bel hem op en hij vertelde mij dat er iets fouts gegaan was en dat het vanavond gaat stuurde en verzekerde mij ervan dat hij niet zo iemand is en geen spelletjes speelt. Dus nu half 10 en ik heb nog niks. Ik kan zo ook niet rustig zitten en bel hem op, hij ging 2 keer af en daarna sloot de verbinding. De tweede keer ging hij direct door naar voicemail. Ik ben dus gewoon gescammed. Nu is dus mijn vraag, ik heb het allemaal opgenomen heb ik hier juridische vastheid mee en kan ik hiermee naar een advocaat of iets. Ik ben normaal erg oplettend maar er spelen gewoon een hoop dingen in mijn leven nu waarbij ik foutjes over het hoofd zie (let aub niet op spellings fouten ben onwijs boos en nerveus nu). Ik word steeds maar teleurgesteld door mensen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen en advies kan geven
Zijn er hier toevallig juristen? Ik heb afgelopen zaterdag mijn macbook verkocht, hij heeft het geld via internet bankieren overgemaakt en ik mocht alles zien wel heb ik de hele overeenkomst opgenomen (want je weet maar nooit). Nou omdat het weekend was moest ik wachten tot maandag. Om 4 uur had ik nog niks binnen, dus ik bel hem op en hij vertelde mij dat er iets fouts gegaan was en dat het vanavond gaat stuurde en verzekerde mij ervan dat hij niet zo iemand is en geen spelletjes speelt. Dus nu half 10 en ik heb nog niks. Ik kan zo ook niet rustig zitten en bel hem op, hij ging 2 keer af en daarna sloot de verbinding. De tweede keer ging hij direct door naar voicemail. Ik ben dus gewoon gescammed. Nu is dus mijn vraag, ik heb het allemaal opgenomen heb ik hier juridische vastheid mee en kan ik hiermee naar een advocaat of iets. Ik ben normaal erg oplettend maar er spelen gewoon een hoop dingen in mijn leven nu waarbij ik foutjes over het hoofd zie (let aub niet op spellings fouten ben onwijs boos en nerveus nu). Ik word steeds maar teleurgesteld door mensen.
Hoop dat iemand mij hier kan helpen en advies kan geven
maandag 13 juni 2016 om 22:37
quote:IBIopviva schreef op 13 juni 2016 @ 22:31:
[...]
Op zich vind ik dit juist wel bemoedigend.
TO, ik begrijp het toch goed dat de koper aan je deur is geweest? Hij heeft via internetbankieren dat geld zogezegd naar jou overgemaakt? Dat heb jij gezien?Ja klopt hij is bij mij aan de deur geweest en ik heb mee gekeken tijdens het gehele proces.
[...]
Op zich vind ik dit juist wel bemoedigend.
TO, ik begrijp het toch goed dat de koper aan je deur is geweest? Hij heeft via internetbankieren dat geld zogezegd naar jou overgemaakt? Dat heb jij gezien?Ja klopt hij is bij mij aan de deur geweest en ik heb mee gekeken tijdens het gehele proces.
maandag 13 juni 2016 om 22:45
maandag 13 juni 2016 om 23:07
Ik heb hem zojuist vergrendeld en hopen dat wanneer hij online komt ik ook kan zien waar hij is. En nee hij was niet oud
Wou het geld gebruiken voor de verhuizing van mijn moeder. Heb mijn via een ander mobiele nummer al geprobeerd te bellen maar die ging ook direct naar voicemail. Hij heeft denk ik zijn mobiel uit gezet =_=''
Hij heeft ook geen whatsapp (tenminste ik kan hem niet vinden in mijn lijstje daarop), maar sinds hij kon bankieren dus ga ik er niet vanuit dat hij geen abo heeft.
Hij heeft ook geen whatsapp (tenminste ik kan hem niet vinden in mijn lijstje daarop), maar sinds hij kon bankieren dus ga ik er niet vanuit dat hij geen abo heeft.
dinsdag 14 juni 2016 om 09:09
quote:Goede-Fee schreef op 13 juni 2016 @ 22:16:
[...]
Ze schrijft net zelf ook dat ze al 2 dagen wacht. En ook als is het weekend het had er al moeten zijn.
Als het zaterdag mis is gegaan met overmaken en hij maakt het maandagavond alsnog over, dan zit TO op maandagavond toch niet al 2 dagen te wachten? Dan is het pas net overgemaakt. En dit is wat TO ook zelf schrijft. Dat die 1e betaling fout is gegaan en dat hij het alsnog over heeft gemaakt zojuist.
Maar goed, hoe staat het er nu mee TO?
[...]
Ze schrijft net zelf ook dat ze al 2 dagen wacht. En ook als is het weekend het had er al moeten zijn.
Als het zaterdag mis is gegaan met overmaken en hij maakt het maandagavond alsnog over, dan zit TO op maandagavond toch niet al 2 dagen te wachten? Dan is het pas net overgemaakt. En dit is wat TO ook zelf schrijft. Dat die 1e betaling fout is gegaan en dat hij het alsnog over heeft gemaakt zojuist.
Maar goed, hoe staat het er nu mee TO?
dinsdag 14 juni 2016 om 09:20
dinsdag 14 juni 2016 om 10:00
Ik zou nog wel even kijken of het niet alsnog gestort word vandaag.
Ik heb even gekeken en als niet zelfde bank is en het gisteren nog eens tussen 15. 00 uur en 24.00 is betaald ( zoals hij beweert) zou het vandaag bijgeschreven moeten worden. Voor 13.00 uur.
Ik denk van niet en goed dat je alvast aangifte hebt gedaan en dat trace ding hebt aangezet.
Ik heb even gekeken en als niet zelfde bank is en het gisteren nog eens tussen 15. 00 uur en 24.00 is betaald ( zoals hij beweert) zou het vandaag bijgeschreven moeten worden. Voor 13.00 uur.
Ik denk van niet en goed dat je alvast aangifte hebt gedaan en dat trace ding hebt aangezet.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:04
Heb je gezien dat het geld daadwerkelijk van zijn rekening was afgeschreven op zijn app?
Hij kan het geld niet zelf terugboeken, dat kan alleen bij een incasso.
En als ik iets overmaak via mijn bankapp en het saldo is ontoereikend dan wordt de tranactie niet uitgevoerd.
Ik hoop voor je dat het geld toch nog op je rekening komt.
Ik duim voor je!
Hij kan het geld niet zelf terugboeken, dat kan alleen bij een incasso.
En als ik iets overmaak via mijn bankapp en het saldo is ontoereikend dan wordt de tranactie niet uitgevoerd.
Ik hoop voor je dat het geld toch nog op je rekening komt.
Ik duim voor je!
dinsdag 14 juni 2016 om 10:06
Ja dat is ook iets wat ik niet begrijp. Als jij er bij hebt gestaan en de verzending en goedkeuring van de transactie hebt gezien dan was er op dat moment genoeg geld. Hij kan het zelf niet laten storneren en zelfs de bank kan dat niet mocht er later een terkort zijn op die rekening. Dat kan alleen bij auto incasso's en niet met zulke betalingen.
Dus wat heb jij gezien?
Dus wat heb jij gezien?
dinsdag 14 juni 2016 om 10:11
Dank jullie wel voor de hele lieve berichtjes trouwens!
Ik heb net nog gekeken en ik heb nog geen geld binnen gekregen. Hij zit ook bij rabobank dus het zou gelijk bijgeschreven moeten worden.
Ik weet ook niet hoe het ''overgemaakte'' bedrag ineens geannuleerd is. Een rabobank medewerker vertelde mij wel dat dat alleen gebeurt als hij te weinig saldo op zijn rekening heeft staan. Maar sinds ik heb op zijn scherm '' 900,- af '' zag blijf ik het vreemd vinden. En hij heeft gister middag toen ik hem belde wel toegegeven dat de transactie mislukt is.
Ik heb net nog gekeken en ik heb nog geen geld binnen gekregen. Hij zit ook bij rabobank dus het zou gelijk bijgeschreven moeten worden.
Ik weet ook niet hoe het ''overgemaakte'' bedrag ineens geannuleerd is. Een rabobank medewerker vertelde mij wel dat dat alleen gebeurt als hij te weinig saldo op zijn rekening heeft staan. Maar sinds ik heb op zijn scherm '' 900,- af '' zag blijf ik het vreemd vinden. En hij heeft gister middag toen ik hem belde wel toegegeven dat de transactie mislukt is.
dinsdag 14 juni 2016 om 10:19
Als ik te weinig op mijn rekening heb, kan ik dat bedrag gewoon niet overmaken. Dan krijg ik meteen een melding dat mijn saldo niet toereikend is. Dus het gaat er dan niet eerst af en dan weer bij. En ik heb ook rabobank. Heb je wel gezien dat hij het echt naar jouw rekening heeft overgemaakt en niet alleen een afschrijving van 900 euro. Misschien heeft hij dat wel naar zijn eigen spaarrekening gedaan en zag je die afschrijving. Heb je de afschrijving echt goed gecontroleerd en heb je erbij gestaan terwijl hij het overmaakte en continu meegekeken met hem?
dinsdag 14 juni 2016 om 10:24
Ja precies dat dacht ik dus ook. Maar ik heb duidelijk mijn bankrekening nummer gezien op zijn scherm en toen ik zag dat er 900,- af is geschreven zag ik ook mijn naam en mijn bankrekening nummer. Ik heb hem trouwens zojuist weer proberen te bellen met een ander nummer maar weer wordt het direct door geschakeld naar voicemail. Ik ben hier zo in de war van. Nieuw oplichting's trucje ofso?
dinsdag 14 juni 2016 om 11:31
dinsdag 14 juni 2016 om 11:39
quote:sanpanda schreef op 14 juni 2016 @ 10:24:
Ja precies dat dacht ik dus ook. Maar ik heb duidelijk mijn bankrekening nummer gezien op zijn scherm en toen ik zag dat er 900,- af is geschreven zag ik ook mijn naam en mijn bankrekening nummer. Ik heb hem trouwens zojuist weer proberen te bellen met een ander nummer maar weer wordt het direct door geschakeld naar voicemail. Ik ben hier zo in de war van. Nieuw oplichting's trucje ofso?
Het klopt niet wat de bank zegt. Geen saldo is geen goedgekeurde afschrijving. dan blijft hij hangen op verzenden.
Dus of jij hebt niet goed gechecked of hij heeft naar andermans rekeningnummer overgemaakt.
Ja precies dat dacht ik dus ook. Maar ik heb duidelijk mijn bankrekening nummer gezien op zijn scherm en toen ik zag dat er 900,- af is geschreven zag ik ook mijn naam en mijn bankrekening nummer. Ik heb hem trouwens zojuist weer proberen te bellen met een ander nummer maar weer wordt het direct door geschakeld naar voicemail. Ik ben hier zo in de war van. Nieuw oplichting's trucje ofso?
Het klopt niet wat de bank zegt. Geen saldo is geen goedgekeurde afschrijving. dan blijft hij hangen op verzenden.
Dus of jij hebt niet goed gechecked of hij heeft naar andermans rekeningnummer overgemaakt.
dinsdag 14 juni 2016 om 14:19
Misschien heeft hij een betaling ingepland? Dat hij het een dag later heeft ingeboekt? Dus een overboeking in de betaalagenda heeft gezet. Op die manier kan je een overboeking maken en die wordt ook verwerkt. Maar dan dus tegen gehouden op de dag wanneer die verwerkt moet worden vanwege een ontoereikend saldo. Maar het ziet er verder uit als een 'echte' overboeking.
dinsdag 14 juni 2016 om 14:25
Ik denk dat het niet zo idioot moeilijk is voor iemand die er verstand van heeft om een nep bank app te maken. Je kunt tegenwoordig ook een databundel voor prepaid nummers kopen, die gooien ze na gebruik weg. Als het een professional is denk ik dat je helaas naar je geld kunt fluiten. Ik hoop voor je dat het goedkomt want dat is wel echt veel geld.